۱۰ مورد از عوارض لیزر صورت زنان (لیزر موهای زائد)

10 مورد از عوارض لیزر صورت زنان (لیزر موهای زائد)

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

رشد موها در صورت بانوان یکی از عوامل از بین بردن زیبایی و طراوت پوست است. به همین دلیل یکی از برنامه های رایج بانوان انجام عمل لیزر موهای زائد صورت است. اما در این بین لازم است در مورد عوارض لیزر صورت زنان نیز اطلاعات زیادی گفته شود. اینکه این عوارض صددرصد رخ میدهند به هیچ عنوان صحیح نیست! بلکه معیار اصلی برای کاهش و حذف ریسک های عمل مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد است.

پس کاملا مشخص است که در صورتی به این عوارض و چالش های مرتبط با سلامتی دچار خواهیم شد که یک عمل استاندارد نداشته باشیم و به کلینیک های تخصصی مراجعه نکنیم! اما عوارض هایی که وجود دارد، چه موردهای جزئی و چه شدید، در این مقاله معرفی خواهند شد. لذا پیشنهاد می‌کنیم حتما اطلاعات ذکر شده را برای افزایش آگاهی خود مطالعه فرمائید.

۱- قرمزی و تورم؛ رایج ترین عوارض لیزر موهای صورت زنان

یکی از عوارض لیزر صورت زنان بروز قرمزی و تورم در نقاط مختلف صورت است. اصولا تماس لیزرها در بالای لب و زیر بینی و ناحیه چانه‌ها همچنین سطح صورت است. نوع عملکردی که لیزرها دارند به این شکل است که یک نور پر انرژی را از خود ساطع میکنند که این نور توسط ملانین یا رنگدانه های موجود در مو جذب خواهد شد.

برای اینکه تاثیر مخربی بر فولیکول های مو داشته باشند این نور از طریق گرما میتواند بر روی ریشه مو اثر بگذارد و باعث سست شدن آن شود. همه این موارد در حیطه عملکرد لیزر یک نوع تحریک پوستی محسوب می‌شود که نتیجه آن ایجاد قرمزی و تورم زودگذر است.

۲- تغییر رنگدانه پوست

زمانی که در جلسه اول برای مشاوره جهت لیزر موهای زائد به کلینیک مراجعه می‌کنید پزشک متخصص یک ارزیابی تخصصی را انجام میدهد. بهترین پوست و مو باید یک تضاد رنگدانه نسبت به یکدیگر داشته باشند. یعنی پوست شما باید کاملا روشن یا سفید و موها نیز کاملا تیره باشند. اگر یک پوست روشنی ندارید ممکن است لیزرها تاثیراتی روی رنگدانه طبیعی پوست شما بگذارند. امکان دارد بطور موقتی پوست شما روشن شود. همچنین احتمال آن است که پوست شما قدری تیره تر نیز شود.

قرمزی و تورم؛ رایج ترین عوارض لیزر موهای صورت زنان

۳- بروز زخم یا سوختگی

همانطور که گفته شد لیزرها یک انرژی قوی را در قالب یک نور متصاعد میکنند که در نهایت از طریق گرما میتواند تاثیر خود را برای آسیب به فولیکول های مو داشته باشد. اما در مواردی مانند تنظیم نبودن دستگاه یا حساسیت بیش از حد پوست امکان سوختگی وجود دارد. این سوختگی‌ها معمولا دردآور است و پس از اتمام لیزر امکان دارد به صورت زخم باقی بماند. از آنجاییکه ناحیه صورت تحت این عمل قرار می‌گیرد چهره شما را دگرگون خواهد کرد. در لیزر موهای زائد مردان نیز که در نقاط مختلف بدن مانند پشت و سینه انجام می‌شود این عارضه محتمل است.

۴- ایجاد لکه های پوستی

لکه های پوستی نیز دقیقا به جهت زخم هایی است که در اثر سوختگی‌ها ایجاد شدند. این لکه‌ها امکان دارد باقی بمانند یا اینکه پس از مدتی کاملا محو شوند. زمانی که در مورد عوارض لیزر صورت زنان صحبت می‌شود ذکر این نوع عارضه یعنی ایجاد لک به شدت می‌تواند باعث ترس و اضطراب افراد شود. اما ما باید این را بپذیریم که حتما نسبت به انتخاب کلینیک مورد نظر تحقیقات جامع را انجام دهیم تا از تخصص و تیم حرفه ای و همچنین تجهیزات مدرن برای لیزر اطمینان کامل داشته باشیم. هدفی که کلینیک های تخصصی دنبال می‌کنند از بین بردن موهای زائد برای همیشه یا مدت زمان طولانی است. پس نباید عارضه شدید در پوست بوجود آید.

۵- پوسته شدن صورت

پوست شدن صورت یعنی بلند شدن لایه پوست و ایجاد ترک های پوستی در نقاط مختلف صورت است. این عارضه مشابه پوسته شدن سر است که در برخی از افراد وجود دارد. علت آن نیز آسیب پوستی و کنترل نشدن انرژی لیزر است. البته در اکثر موارد این اتفاق رفع می‌شود. یعنی پوست صورت نسبت به دیگر نقاط بدن ظریف تر و حساس تر است. پس در زمان هایی که عمل موفقیت آمیز نیز وجود دارد میتوان موارد خفیف این عارضه را مشاهده کرد که به تدریج بهبود می‌یابند.

قرمزی و تورم؛ رایج ترین عوارض لیزر موهای صورت زنان

۶- سفید شدن رنگ موها

از عوارض لیزر صورت زنان سفید شدن موها یا تغییر رنگ آن‌ها است. زمانی که موهای صورت تحت عمل لیزر قرار می‌گیرند امکان دارد بجای آسیب به فولیکول های مو رنگدانه مو تغییر پیدا کند و به سفید کامل متمایل شود. اگرچه موهای صورت بسیار ظریف و کرک مانند هستند. اما بروز این اتفاق نیز می‌تواند بنا به دلایلی مانند استفاده از دستگاه غیر استاندارد و نامناسب لیزر و سطح تماس نامطلوب لیزر با پوست باشد. سفید شدن موها در دیگر نقاط بدن نیز اتفاق می‌افتد و تنها منحصر به صورت نیست.

۷- رشد بیش از حد موهای صورت

لیزر موهای زائد صورت با این هدف انجام می‌شود که بتوان تراکم موها را در نقاط مختلف صورت کاهش داد و کاملا از بین برد. اما در مواردی امکان دارد که لیزر یک نتیجه عکس را داشته باشد و به جای آسیب باعث تقویت فولیکول های مو شود. البته این نوع ناهنجاری بستگی به واکنش پوست افراد دارد و برای همگان یکسان نیست. حتی این احتمال مطرح است که در مراحل اولیه چنین اتفاقی بیفتد و پس از تکرار عمل لیزر موها کاملا از بین برود.

۸- چروک شدگی پوست

از نادرترین عوارض لیزر صورت زنان چروک شدگی پوست است. هر نوع تحریک شدید که روی پوست صورت اجرا می‌شود احتمال دارد باعث شل شدگی آن، حذف ریزمغذی های زیر پوست و از بین رفتن آب شود. نتیجه آن چروک شدن پوست خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق کلینیک های تخصصی نه تنها از مدرن ترین و پیشرفته ترین مدل های دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند. بلکه با انجام تنظیمات دقیق همچنین اصول کار فقط بر روی فولیکول های مو تاثیر می‌گذارند و دخالتی در بافت طبیعی پوست صورت ندارند.

قرمزی و تورم؛ رایج ترین عوارض لیزر موهای صورت زنان

۹- سوزش حین عمل

درد و سوزش نیز در انجام لیزر موهای زائد خصوصا در بافت صورت که بسیار حساس است وجود دارد. البته در مواردی صدق میکند که از دستگاه های قدیمی استفاده شود. زیرا بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن امروزی توانستند با سیستم هوشمند خود کاملا سوزش این عمل را حذف کنند که نتیجه آن افزایش آرامش و کاهش استرس زیباجویان خواهد بود.

۱۰- عفونت های باکتریایی در اطراف فولیکول های مو

در زمان لیزر موهای زائد صورت این احتمال وجود دارد که فولیکول های مو دچار التهاب شوند. نتیجه آن می‌تواند باعث بیماری فولیکولیت شوند. این اختلال با عارضه های مختلفی همراه است که رایج ترین آن ایجاد جوش های ریز و باکتریایی در اطراف موها خواهد بود. در کنار آن این عفونت‌ها میتوانند به سایر نقاط صورت نیز سرایت پیدا کنند.

کلینیک آی گل مجهزترین مرکز تخصصی پوست و مو در تهران

زیباجویانی که نسبت به سلامت پوست و موی خود بسیار حساس هستند و میخواهند عمل های زیبایی آنها از جمله لیزر موهای زائد با کیفیت و نتیجه ایده آل تکمیل شود کلینیک آی گل انتخاب خوبی برای آنها خواهد بود. زیرا هم مشاوره کامل به مراجعین قبل از عمل ارائه خواهد شد و هم سعی می‌شود در کنار حفظ سلامت پوست شما تجربه خوبی در حین کار و پس از رویت نتیجه نیز داشته باشید. برای آگاهی از جزئیات بیشتر و همچنین حضور در کلینیک با ما در تماس باشید.