اقدامات مهم برای بهبود سریع ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی

اقدامات مهم برای بهبود سریع ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

هر نوع عمل جراحی زیبایی که انجام می‌شود به دلیل تهاجمی بودن فرآیند کار یکسری عوارض جزئی را مانند ورم و التهاب در پی دارد. در مورد جراحی بلفاروپلاستی نیز این موضوع صدق میکند. اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانیم ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی را کنترل کنیم یا اجازه ندهیم شدت آن افزایش یابد و تاثیر منفی در روند بهبودی یا نتیجه عمل داشته باشد. عمل بلفاروپلاستی با هدف اصلاح فرم پلک بالا و پلک پایین انجام می‌شود. در پلک های بالا ممکن است پوست های اضافه یا توده های انباشته شده وجود داشته باشد.

در مورد بخش پایینی چشم نیز کیسه های چربی به وفور برای افرادی که پا به سن گذاشته اند دیده می‌شود. هم ژنتیک و بیماریهای کبدی و همچنین تغذیه نامناسب از عوامل آن محسوب می‌شود. اما میتوان با عمل های جراحی باعث بهبود آن شد. در ادامه مقاله می‌خواهیم چند تکنیک اساسی را ارائه دهیم تا افرادی که این عمل را انجام داده اند بتوانند دوران نقاهت را با کمترین عوارض سپری کنند.

چه مدت ورم پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی میماند؟

زمانی که عمل بلفاروپلاستی پلک بالا یا بلفاروپلاستی پلک پایین تکمیل می‌شود وجود تورم و کبودی تا یک مدت مشخصی طبیعی است. این تورم غالبا در شروع صبح در بیشترین حالت خود است و در میانه روز و با انجام فعالیت های مختلف کم کم بهتر می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که تورم در قسمت روی گونه‌ها همچنین بخشی از فک نیز ایجاد شود. ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی معمولا بین ۲ تا ۳ هفته ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن شاهد بهبودی و فروکش کردن آن خواهید شد. به شرط آن که تمام اقدامات مرتبط با مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی انجام شود.

۱- پک سرد برای کاهش ورم چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

پکهای سرد میتوانند تا حد بسیار زیادی باعث کاهش ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی شوند. اگرچه وجود ورم‌ها تا ۲ هفته اول میتواند طبیعی باشد. اما در صورت شدت یافتن، این پک‌ها کمک بسیار زیادی خواهند کرد. اصولا کاهش دما در محل تورم در صورت یک اقدام پیشگیرانه است که هم میتواند درد و سوزش را کاهش دهد و هم اینکه دوران بهبودی را نیز جلو می‌اندازد.

چه مدت ورم پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی میماند؟

۲- خواب مناسب در بهبود ورم و کبودی بعد از عمل بلفاروپلاستی

یکی دیگر از اقدامات این است که شما ارتفاع سر خود را در زمان استراحت حفظ کنید. اگر به طور کامل سر خود را پایین نگه دارید به دلیل افزایش فشار خون در ناحیه سر این تورم امکان دارد افزایش یابد. پس در روزهای اولیه پس از عمل ۳ تا ۵ روز میتوانید روی صندلی‌ها یا مبل های بلند دراز بکشید تا سر شما قدری به سمت بالا قرار بگیرد.

۳- از عینک های دودی مناسب استفاده کنید

تابش مستقیم نور خورشید به صورت برای افرادی که به تازگی عمل بلفاروپلاستی را انجام داده اند می‌تواند باعث تورم شود. پس حتما برای کاهش ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی حتما از عینک های آفتابی استاندارد استفاده کنید تا بتوانید به کارهای روزمره خود برسید و از طرفی مانع بروز آسیب به پلک‌ها شوید.

۴- کاهش ورم پشت پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی با هیدراته نگه داشتن بدن

هیدراته نگه داشتن بدن یعنی مصرف مایعات به مقدار کافی و احتباس مایعات در زیر پوست است. معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که در طول روز حداقل ۲ لیتر آب را مصرف کنید تا سموم بدن به راحتی قابلیت دفع داشته باشند. در مورد عمل جراحی زیبایی نیز این اقدام بسیار سودمند است و علاوه بر کاهش ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی، ناراحتی هایی مانند درد و سوزش را نیز از بین میبرد.

کاهش ورم پشت پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی با هیدراته نگه داشتن بدن

۵- تغذیه مناسبی داشته باشید

سیستم دفاعی بدن باید به ترمیم جای زخم ناشی از عمل بلفاروپلاستی بپردازد. اگر شما تغذیه نامناسبی داشته باشید و نتوانید ویتامین‌ها، مواد مغذی، پروتئین‌ها، املاح را به بدن برسانید این فرایند ترمیم زخم به تعویق می‌افتد. به دلیل ضعیف شدن بدن ممکن است حتی دچار عفونت نیز شوید. پس حتما سعی کنید یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید.

۶- مصرف دخانیات را کنار بگذارید

مصرف دخانیات از عواملی است که باعث ضعیف شدن بدن و به دنبال آن کاهش سیستم ایمنی می‌شود. افرادی که بنا به عادت در طول روز به مصرف سیگار یا مواردی از این قبیل می‌پردازند باید سعی کنند قبل از عمل جراحی بلفاروپلاستی تا مدتها بعد از آن نیز آن را کنار بگذارند. درواقع شما با مصرف دخانیات یک سم را وارد بدن میکنید که مستقیما می‌تواند روی زخم هایی که در عمل های جراحی زیبایی وجود دارد تاثیر منفی بگذارد.

۷- هیچ گاه به آرایش یا میکاپ نپردازید

برخی از بانوان زمانی که عمل بلفاروپلاستی آنها به اتمام میرسد چند روز پس از آن ممکن است به استفاده از مواد آرایشی مختلف بپردازند. این ترکیبات در صورت تماس با محل زخم پلک‌ها امکان دارد باعث جذب باکتری های محیط شود و در نهایت ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی را بوجود آورد. به همین دلیل این اقدام نیز باید توسط بانوان تا بهبود کامل بخیه‌ها ترک شود.

بهترین تیم جراحی بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

۸- ورزش های سنگین مانند بدنسازی انجام ندهید

از آنجاییکه ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی بنا به دلایلی همچون افزایش فشار خون میتواند بیشتر شود پس هیچگاه به انجام ورزش های سنگین نپردازید. مخصوصا بلند کردن اجسام مختلف که حتی ممکن است آسیب را چندین برابر افزایش دهد. اما میتوانید یک پیاده روی ساده و سبک داشته باشید که برنامه ریزی ورزشی شما همواره حفظ شود.

۹- چشم‌ها را لمس نکنید

ممکن است بعد از عمل بلفاروپلاستی اطراف چشم دچار خارش شود. در نتیجه شما نباید با دستان آلوده محل پلک‌ها خصوصا بخیه‌ها را لمس کنید. این کار باعث انتقال باکتری و بروز عفونت می‌شود. پس تا زمان بهبودی کامل پلک‌ها و برداشتن بخیه‌ها این موضوع را مدنظر قرار دهید.

بهترین تیم جراحی بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

زیباجویانی که به دنبال بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران هستند کلینیک آی گل خدمات ایده آلی را به آنها ارائه میدهد. بهره مندی از پزشکان متخصص و جراحان مجرب ، سابقه عمل های موفقیت آمیز و همچنین کسب رضایت زیباجویان از افتخارات این کلینیک محسوب می‌شود. افرادی که احساس می‌کنند نیاز به این عمل دارند میتوانند با حضور در کلینیک یک مشاوره تخصصی دریافت کنند تا شرایط آنها برای عمل مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.