علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟ + ۴ دلیل رایج افزایش مو

علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟ + 4 دلیل رایج افزایش مو

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لیزر موهای زائد چندین سال است که به عنوان یک روش عالی برای حذف موهای زائد بدن شناخته می شود. خوشبختانه اثربخشی این روش روی موهای ضخیم بسیار عالی است. به طوری که بسیاری از افراد حتی پس از چند جلسه اول شاهد از بین رفتن بخش زیادی از موهای بدن خودشان اند. در این میان درصد بسیار کمی از خانم ها و آقایان پس از لیزر موهای زائد، شاهد زیاد شدن موهای بدن خودشان هستند. علت زیاد شدن مو بعد از لیزر می تواند بسیار متنوع باشد که در این مقاله قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم.

آیا امکان زیاد و ضخیم شدن مو بعد از لیزر وجود دارد؟

اگر بخواهیم به صورت عمومی صحبت کنیم، باید بگوییم که در اکثر موارد و با رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد نیازی نیست که نگران ضخیم و زیاد شدن موهای بدن خودتان باشید. خوشبختانه دستگاه هایی که در مراکز درمانی برای لیزر مو مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند حجم زیادی از موهای بدن را از بین ببرند. اما این در حالتی است که شما هیچ مشکل جسمی نداشته باشید و حتما به صورت منظم برای لیزر کردن موهای زائد مراجعه کنید.

در صورتی که مشکل جسمی در شما وجود داشته باشد، باید برای لیزر موهای زائد صورت و بدن حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. در غیر این صورت ممکن است پس از جلسات درمانی لیزر متوجه افزایش تراکم مو در بخش های مختلف بدن خودتان باشید. بنابراین، احتمال بروز این مشکل وجود دارد؛ اما بسیار نادر است و نیازی به نگرانی در مورد آن نیست.

آیا امکان زیاد و ضخیم شدن مو بعد از لیزر وجود دارد؟

علت زیاد شدن مو بعد از لیزر

تشخیص علت زیاد شدن موهای صورت بعد از لیزر می تواند به شما این امکان را بدهد تا اقدام به درمان کنید و دوباره برای رفع موهای زائد خودتان از لیزر درمانی کمک بگیرید. علت زیاد شدن موهای زائد بعد از لیزر می تواند شامل مشکلات هورمونی و خطاهای اپراتور در هنگام لیزر کردن باشد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم بهترین مرکز لیزر موهای زائد را برای جلوگیری از بروز این مشکل انتخاب کنید. دلایل احتمالی که باعث افزایش مو بعد از لیزر می شوند، عبارتند از:

۱. مشکلات هورمونی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که همواره به افراد قبل از لیزر موهای زائد توصیه می کنیم، انجام آزمایش هورمونی است. به خصوص افرادی که دارای علائم مشکلات هورمونی در بدن خودشان هستند، باید برای جلوگیری از زیاد شدن مو بعد از لیزر خودشان را چکاپ کنند. مشکلات هورمونی می توانند شامل مشکلات تیروئیدی نیز باشند.

در صورتی که مشکلات هورمونی در بدن وجود داشته باشند، موهای بدن پس از لیزر ضخیم می شوند و یا تراکم آن ها افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین، اگر دلیل زیاد شدن مو بعد از لیزر، مشکلات هورمونی باشد؛ باید لیزر موهای زائد را متوقف کنید و تا زمان درمان خودتان از سایر روش های حذف موهای زائد کمک بگیرید.

۲. استفاده از دمای نامناسب

یکی دیگر از دلایل زیاد شدن موهای زائد بعد از لیزر، استفاده از دمای نامناسب است. اپراتور لیزر باید از دمای مناسب برای حذف موهای زائد استفاده کند. این دما می تواند برای بخش های مختلف بدن با موهای متفاوت، فرق داشته باشد. اگر دما بیش از مقدار توصیه شده باشد، پوست دچار آسیب دیدگی خواهد شد. برعکس اگر دمای دستگاه لیزر پایین باشد، نه تنها فولیکول های مو از بین نمی روند؛ بلکه برای رشد بیشتر تحریک خواهند شد. بنابراین، باید حتما برای تنظیم دمای مناسب لیزر دقت کافی داشته باشید.

عدم مراجعه منظم برای جلسات لیزر

۳. عدم مراجعه منظم برای جلسات لیزر

مراجعه به مرکز لیزر (به خصوص ۸ جلسه اول) باید منظم انجام شود. برخی از افراد هر زمان که فرصت کردند برای رفع موهای زائد با لیزر مراجعه می کنند. این در حالی است که عدم مراجعه منظم برای جلسات لیزر می تواند معایب زیادی را به همراه داشته باشد و حتی دلیل زیاد شدن مو بعد از لیزر باشد.

سعی کنید که به صورت منظم برای جلسات لیزر مراجعه کنید. در این صورت هر بار که فولیکول های شما در مرحله رشد قرار می گیرند، به آن ها آسیب وارد می کنند و از رشد آن ها جلوگیری خواهید کرد. در نظر گرفتن یک فاصله حداقل ۳۰ روزه تا حداکثر ۴۰ روزه برای لیزر موهای زائد ضروری است.

۴. کیست تخمدان

کیست تخمدان که مشکلی رایج در خانم ها است، می تواند علت زیاد شدن مو بعد از لیزر باشد. کیست تخمدان معمولا به دلیل مشکلات هورمونی رخ می دهد و علائم خاصی را از جمله درد شکم به همراه دارد. در اکثر موارد این کیست ها خود به خود از بین می روند و درمان می شوند؛ اما اگر رشد کنند، احتمال بروز عوارض مختلفی ناشی از بزرگ شدن آن ها وجود دارد. اگر کیست تخمدان داشته باشید، ممکن است موهای بدن شما رشد بیشتری داشته باشند.

برای جلوگیری از زیاد شدن مو بعد از لیزر چه کاری انجام دهیم؟

برای جلوگیری از زیاد شدن مو بعد از لیزر چه کاری انجام دهیم؟

حال که با علت زیاد شدن مو بعد از لیزر آشنا شدید، باید به دنبال راهی برای رفع آن باشید. بهتر است قبل از مراجعه به مرکز لیزر، حتما یک آزمایش خون بدهید و مشکلات هورمونی خود را بررسی نمایید. البته این موضوع برای خانم ها صدق می کند و برای لیزر موهای آقایان، نیازی به انجام آزمایش نیست. رعایت فاصله زمانی منظم در جلسات لیزر نیز حائز اهمیت است. نکات مراقبتی پس از لیزر را نیز فراموش نکنید. برای افزایش اثربخشی لیزر، حداقل ۲ هفته قبل از جلسه درمانی خود موهای خود را با روش هایی از جمله اپیلاسیون از ریشه جدا نکنید.

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

کلینیک زیبایی آی گل با داشتن پرسنل متخصص و اپراتورهای حرفه ای در حوزه لیزر موهای زائد مردان و خانم ها، به شما کمک می کند تا از بهترین دستگاه ها برای حذف موهای زائد بدن خودتان استفاده کنید. در این مجموعه کلیه خدمات لیزر موهای زائد صورت و بدن در یک محیط بهداشتی و با رعایت اصول ایمنی ارائه می شوند. همچنین می توانید از سایر خدمات زیبایی مانند تزریق بوتاکس، لیفت پلک ها و چشم ها، بلفاروپلاستی، جوانسازی پوست با تکنیک های متفاوت استفاده کنید و از زیبایی صورت و بدن خودتان نهایت لذت را ببرید.