تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت | مزایا و معایب هر کدام؟

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت | مزایا و معایب هر کدام؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن است که می‌تواند باعث کاهش رشد موهای زائد، نازک شدن آن‌ها شود. دستگاه‌های زیادی در بازار وجود دارند که برای لیزر موهای زائد مردان و زنان استفاده می‌شود که دو نمونه از بهترین آن‌ها دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت است. هر کدام از این دستگاه‌ها کاربردهای متنوعی را از آن خود کرده‌اند و تفاوت‌های آن‌ها ایجاب می‌کند که قبل از انتخاب هر کدام با جزئیات این دستگاه‌ها آشنا شوید.

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟

دستگاه لیزر تیتانیوم، یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موجود در بازار است که دارای سه طول موج مختلف می‌باشد. این دستگاه با طول موج ۷۵۵ نانومتر (لیزر الکس)، ۸۱۰ نانومتر ( لیزر دایود) و ۱۰۶۴ نانومتر (ان دیاگ) به یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های لیزر موجود در بازار تبدیل شده است. این دستگاه لیزر به واسطه عملکرد مناسب خود، می‌تواند برای همه نوع تایپ پوستی استفاده شود. فرقی نمی‌کند که پوست شما روشن است یا تیره. در هر صورت این دستگاه لیزر با سه طول موج مختلف می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم

  • دارای سه طول موج مختلف برای اثربخشی روی انواع پوست
  • درد کمتر و احساس سوزش محدود
  • دارای سیستم خنک کنندگی حرفه‌ای
  • قیمت ارزان‌تر
  • بدون نیاز به سری اختصاصی
  • جوابدهی برای انواع موهای کرکی و ضخیم

معایب دستگاه لیزر تیتانیوم

  • نیاز به ژل به دلیل رولی بودن
  • نیاز به تعداد جلسات بیشتر برای اثربخشی
  • انجام لیزر موهای زائد در زمان طولانی‌تر

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟

دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موجود در بازار است. تقریبا می‌توانیم بگوییم که محبوب‎ترین نوع دستگاه لیزری که در بازار موجود است و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان می‌دهد، دستگاه لیزر الکساندرایت است. این دستگاه دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر است که می‌تواند به خوبی موهای تیره در پوست‌های روشن را پوشش دهد و باعث حذف موهای زائد بدن شود.

مقاله پیشنهادی:   تزریق ژل لب مدل قلبی + نکات مراقبتی و قیمت

مزایا دستگاه لیزر الکساندرایت

  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • دارای طول دوره درمان کوتاه ۴ الی ۸ جلسه‌ای
  • بازگشت پذیری بسیار کم
  • جلسه کوتاه درمانی
  • مناسب موهای ضخیم و متوسط

معایب دستگاه لیزر الکساندرایت

  • تعمیر و نگهداری سخت برای استفاده کننده
  • عدم امکان انجام لیزر موهای کرکی
  • ایجاد التهاب و عوارض در پوست‌های گندمی و تیره
  • ایجاد احساس درد در هنگام لیزر

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

حال که با مزایا و معایب دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت آشنا شدید، احتمالا می‌خواهید تفاوت‌های این دو دستگاه را بدانید.

طول موج

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو دستگاه لیزر، طول موج متفاوت است. دستگاه لیزر تیتانیوم دارای سه طول موج الکس یعنی ۷۵۵ نانومتر، دایود یعنی ۸۱۰ نانومتر و ان دیاگ یعنی ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد. این یعنی اینکه می‌تواند موهای بور تا ضخیم را از بین ببرد. ولی طول موج دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت فقط ۷۵۵ نانومتر است.

پشتیبانی از انواع پوست

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت، پشتیبانی از انواع پوست است. لیزر دائمی کل بدن باید با کمک دستگاه‌های متناسب با نوع پوست انجام شود. لیزر تیتانیوم دستگاهی است که می‌تواند با سه طول موج مختلف با انواع پوست روشن تا تیره همخوانی داشته باشد. اما دستگاه لیزر الکساندرایت فقط مناسب پوست‌های روشن با موهای ضخیم و مشکی است.

طول دوره درمان

دستگاه لیزر الکساندرایت می‌تواند نقاط بزرگ‌تر و با نرخ تکرار بیشتری را پوشش دهد. این یعنی اینکه در طول یک جلسه از درمان، منطقه بزرگ‌تری با کمک دستگاه لیزر الکس پوشش داده خواهد شد. هر چقدر پالس‌ها با سرعت بیشتری ارسال شوند، نیاز به جلسات کمتری برای درمان خواهد بود. لیزر تیتانیوم نیز دارای اندازه نقطه کوچک‌تر است و نرخ تکرار آن کمتر از الکساندرایت می‌باشد. این یعنی اینکه شما باید تعداد جلسات درمانی بیشتری را برای حذف موهای زائد با لیزر تیتانیوم سپری کنید.

مقاله پیشنهادی:   کاشت ابرو مردانه و روش انجام آن

درد در حین لیزر

درد و ناراحتی در هنگام لیزر یکی از مهم‌ترین موضوعات برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است. به طور کلی، میزان دردی که هر یک از افراد در هنگام لیزر تجربه می‌کنند، متفاوت از یکدیگر است. مکانیسم خنک کنندگی لیزر می‌تواند به کاهش ناراحتی و درد کمک بسیار زیادی کند. هر دو دستگاه‌ها دارای سیستم خنک کنندگی خوبی‌اند. لیزر تیتانیوم دارای طول موج بیشتر و نفوذ عمیق‌تر است و ممکن است برخی از افراد درد بیشتری را با این دستگاه تجربه کنند.

میزان اثربخشی و کارایی

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت در میزان اثربخشی و کارایی وابسته به نوع پوست و رنگ موها است. لیزر الکساندرایت با هدف قرار دادن موهای تیره و درشت‌تر می‌تواند برای افرادی که موهای ضخیم دارند، گزینه خوبی باشد. ولی لیزر تیتانیوم به دلیل اینکه موهای کرکی و سایر موها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌تواند اثربخشی بهتری برای افرادی که دارای موهای نازک هستند، داشته باشد.

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟

لیزر تیتانیوم بهتر است یا الکساندرایت؟

با توجه به توضیحات داده شده در این مقاله، لیزر تیتانیوم و الکساندرایت هر دو انتخاب خوبی برای حذف موهای زائد هستند. به طوری که با کمک آن‌ها می‌توانید شاهد کاهش موهای زائد بدن خودتان به طور قابل توجهی باشید. اما باید بدانید که لیزر موهای زائد الکس بیشتر برای افرادی که پوست سفید و موهای ضخیم دارند مناسب است؛ اما اگر موهای کرکی دارید و می‌خواهید از یک دستگاه دیگر کمک بگیرید، لیزر تیتانیوم انتخاب خوبی است.

در کل با توجه به مزایا و معایب هر کدام، نمی‌توان به سادگی نتیجه گرفت که کدام یک از این دستگاه لیزر موهای زائد انتخاب خوبی‌اند. چون هر کدام از این دستگاه‌ها کاربردهای متنوعی دارند و با توجه به تجربیات هر کدام از افراد اثربخشی متفاوتی نیز خواهند داشت.

مقاله پیشنهادی:   فیشیال تخصصی صورت؛ راهکاری طلایی برای جوانی و زیبایی پوست شما

درمانگاه تخصصی آی گل؛ پذیرای شما با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

اگر از موهای زائد بدن خود خسته شده‌اید و می‌خواهید بدون توجه به شایعاتی که در مورد عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد وجود دارند از دستگاه‌های لیزر موهای زائد استفاده کنید، درمانگاه تخصصی آی گل در کنار شما است. بهترین پرسنل در کنار بهترین دستگاه‌ها برای لیزر موهای زائد بدن شما انتخاب شده‌اند. از این رو می‌توانید با دریافت نوبت، لیزر موهای زائد خود را با بهترین اثربخشی انجام دهید.