آیا روشی برای درمان افتادگی پلک بدون جراحی وجود دارد؟

آیا روشی برای درمان افتادگی پلک بدون جراحی وجود دارد؟

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درمان افتادگی پلک بدون جراحی دغدغه ذهنی بسیاری از زیباجویان است. در واقع آنها میخواهند با کمترین تنش یا یک تکنیک غیرتهاجمی پلک های افتاده خود را درمان کنند. اما ما باید قدری واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم و ببینیم که آیا روش هایی که برای درمان افتادگی پلک بدون جراحی وجود دارد کارساز هستند یا خیر؟ اگر تا حدودی می‌تواند باعث رفع افتادگی پلک بالا شوند چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی برای نوع درمان وجود دارد و اگر نمی توان به نتایج مطلوب رسید پس چه روش جایگزین برای آن پیشنهاد می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم در مورد چنین سوالات مهمی صحبت کنیم تا زیباجویان بدانند که چگونه برای این ناهنجاری پلک خود تصمیم گیری کنند و به یک نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند. پس تا ادامه مقاله با ما همراه باشید و تمامی جزئیات ذکر شده را با دقت مطالعه فرمائید.

رایج ترین روش درمان افتادگی پلک بدون جراحی چیست؟

رایج ترین روش درمان افتادگی پلک بدون جراحی چیست؟

یکی از روش هایی که برای درمان افتادگی پلک بدون جراحی تعریف شده است استفاده از دستگاه پلاسماجت می‌باشد. این دستگاه یک تکنولوژی بسیار ایده آل و منحصر به فردی دارد بطوریکه از طریق پلاسما روی پوست تاثیر میگذارد و باعث جمع شدن و کاهش حجم یا به عبارتی انقباض سطح پوست می‌شود. پلاسما حالت چهارم ماده است که از طریق یونیزاسیون گاز به دست می‌آید. یعنی اگر ما یک ماده ی جامد را حرارت دهیم به شکل مایع در می‌آید با ادامه حرارت دهی به صورت گاز و با تداوم این کار و حرارت گاز میتوانیم به پلاسما برسیم.

دستگاه پلاسماجت یک نوک یا tip فلزی دارد که زمانی که روی سطح پوست مماس می‌شود یک ولتاژ الکتریکی کنترل شده ای را ایجاد میکند که باعث سوختگی نقطه ی سطح پوست می‌شود. این سوختگی‌ها در تمام نقاط پلک و بخش هایی که با مارک علامت گذاری شده اند و با استفاده از ابزار دقیق های پزشکی مشخص شده اند اعمال می‌شود.

نه تنها در پلک بالا بلکه در قسمت پایین چشم میتوان دستگاه پلاسماجت را استفاده کرد. مکانیزم عملکردی آن به این صورت است که با ایجاد سوختگی‌ها تمام چین و چروک‌ها و افتادگی را برطرف میکنند. اما آیا میتوان برای موارد شدیدتر از آن استفاده کرد؟ اگر یک پوست افتاده شدت بالایی داشته باشد چه کاری باید انجام دهیم؟ استفاده از پلاسماجت روش قابل قبول و کارسازی برای متخصصین پوست نیست؟ یعنی آن‌ها زمانی از این دستگاه استفاده میکنند که بخواهند یکسری موارد جزئی چین و چروک‌ها و شل شدگی پوست را در پلک بالا و چین و چروک های پلک پایین درمان کنند.

در کنار این‌ها درمان افتادگی پلک بدون جراحی از طریق پلاسماجت موقتی است و امکان دارد پس از مدتی حدود ۶ ماه برگردد. البته این مورد هم بستگی به میزان افتادگی پلک دارد. پس متخصصین براساس بررسی هایی که انجام میدهند میتوانند تشخیص دهند که آیا پلاسما جت تاثیر خوبی خواهد داشت یا خیر؟

درمان افتادگی پلک از طریق جراحی بهترین روش با نتیجه مطلوب

حال که در مورد درمان افتادگی پلک بدون جراحی توضیحات کامل ارائه شد و فهمیدیم که این روش برای برخی افراد موقتی است. حال باید ببینیم که چرا پزشکان و جراحان متخصص اینگونه مطرح می‌کنند که روش تهاجمی یا جراحی بلفاروپلاستی میتواند نتایج مطلوبی داشته باشد و یک درمان همیشگی را به وجود می‌آورد؟

در واقع ما توقع نداریم که در هر نوع درمان زیبایی نتایج برگردد و ما تمام هزینه ای که پرداخت کردیم را از دست بدهیم. در روش جراحی پزشک با انجام برش هایی در پلک بالا دسترسی کامل به توده‌ها و چربی های انباشته شده در زیر پلک خواهد داشت. زمانی که این بافت‌ها خارج می‌شوند دیگر آن پف کردگی و افزایش حجم پلک را نمی بینیم. حالا اگر زیر پلک چربی چندان بالایی نداشت امکان دارد یک پوسته اضافه را داشته باشد که همین پوست اضافه به دلیل شل شدگی روی چشم می‌افتد و باعث کاهش میدان دید می‌شود.

نوع پوستی که بر روی پلک وجود دارد بسیار ظریف است و بیشتر از سایر نقاط بدن دچار افتادگی می‌شود. عوامل متعددی نیز در این ناهنجاری دخیل هستند که میتوان به افزایش سن و پیری و همچنین از بین رفتن ماده طبیعی کلاژن در زیر پوست اشاره کرد. کنار این‌ها ژنتیک هم می‌تواند دخیل باشد. پس از آنکه جراح توده های اضافی را خارج کرد محل زخم بخیه می‌شود.

البته نوع برش در بلفاروپلاستی پلک بالا با دستگاه های لیزر و کوترها انجام می‌شود که هیچ نوع خونریزی را به همراه ندارد و از طریق حرارت که این دستگاه‌ها ایجاد می‌کنند باعث بسته شدن شریان‌ها و رگ های خونی می‌شوند. این نوع برش ریسک کمتری دارد. این عمل کاملا سرپایی است و احتیاج به بیهوشی ندارد. پس اگر تصور می‌کنید که عمل جراحی بلفاروپلاستی فرآیند بسیار سنگین است باید بگوییم که به هیچ عنوان اینگونه نیست.

پزشکان به واسطه تخصص و تجربه بالا و بهره گیری از تکنیک های جدید می‌توانند این عمل را با بی حسی موضعی انجام دهند. دوران نقاهت هم چندان بالا نیست به طوری که پس از یک هفته بخیه‌ها کشیده می‌شود و شما می‌توانید زندگی عادی خود را ادامه دهید.

 

مطابق با دستور پزشک جراح عمل کنیم

مطابق با دستور پزشک جراح عمل کنیم

زمانی که برای یک مشاوره جهت درمان افتادگی پلک بدون جراحی به یک کلینیک تخصصی مراجعه میکنیم ممکن است پزشک تشخیص دهد که این ناهنجاری نمی تواند از طریق تکنیک های غیر جراحی درمان شود. بنابراین ما نباید روی عقیده خود اصرار داشته باشیم که حتما روشی که ما پیشنهاد میکنیم انجام شود. در واقع پزشکان بنا به سابقه ای که دارند می‌دانند کدام روش برای شما کارساز است و نتیجه ایده آلی را خواهد داشت.

لذا اجازه دهید نوع درمان اینکه جراحی باشد یا غیر جراحی توسط پزشک انتخاب شد. البته این موضوع کاملا طبیعی است که بسیاری از زیباجویان بنا به استرس و اضطرابی که نسبت به جراحی دارند چندان تمایلی به این کار ندارند. اما این اطمینان را داشته باشید که عمل جراحی نیز از طریق بی حسی با حفظ آرامش شما انجام می‌شود و میتوانید یک جراحی موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

انجام عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

انجام عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

یکی از خدمات بسیار رایجی که در کلینیک آی گل ارائه می‌شود عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا است که برای اصلاح فرم پلک انجام می‌شود. این عمل توسط بهترین جراحان و متخصصین انجام خواهد شد و اولویت اصلی حفظ سلامت زیباجو، ایجاد قرینگی نسبی و نتایج مورد رضایت فرد است. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با این مرکز تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما بیشتر شما را راهنمایی نمایند.