آیا عمل پلک برگشت دارد؟ + نحوه جلوگیری از برگشت عمل پلک

آیا عمل پلک برگشت دارد؟ + نحوه جلوگیری از برگشت عمل پلک

بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل افتادگی پلک را دارند، در مورد اینکه ایا عمل پلک برگشت دارد؟ سوال می‌پرسند. نگرانی این افراد با وجود هزینه و زمانی که برای انجام عمل افتادگی پلک پرداخت می‌کنند، طبیعی است. اما پاسخ دادن به این سوال به صورت قطعی امکان پذیر نبوده و باید حتما شرایط بیمار و سن او مورد بررسی قرار گیرد. تا در اکثر مواقع درمان افتادگی پلک اثربخشی دائمی دارد و نیازی به انجام مجدد روش جراحی نیست. با این حال اگر می‌خواهید بیشتر با برگشت پذیری عمل پلک آشنا شوید، همراه ما باشید.

آیا عمل پلک برگشت دارد؟

ایا عمل پلک برگشت دارد؟ این سوالی بسیاری از افرادی است که عمل جراحی بلفاروپلاستی را جایگزین درمان افتادگی پلک بدون جراحی کرده‌اند. روش‌های درمان افتادگی پلک بدون جراحی اثربخشی طولانی مدت ندارد و ممکن است به مرور زمان نتیجه آن‌ها از بین برود. ولی اگر از روش جراحی مانند بلفاروپلاستی برای انجام عمل پلک استفاده کنید، نیازی به نگرانی از بابت بازگشت نتیجه عمل پلک نیست.

به طور کلی، در اثر افزایش سن احتمال اینکه بافت بالای چشم مجددا شل شود و به سمت پایین بیاید وجود دارد. زمانی که عمل پلک را انجام می‌دهید، بخش زیادی از بافت اضافه چربی از بالای چشم یا پایین آن برداشته می‌شوند. سپس پوست هم کشیده خواهد شد تا شاهد زیبایی پلک و شادابی آن باشید. پس از گذشت چندین سال از انجام این عمل، ممکن است روند پیری پوست باعث شود تا مجدد پوست شل شود و شاهد بازگشت نتیجه عمل باشید.

ایا عمل پلک برگشت دارد؟

ماندگاری عمل پلک چقدر است؟

ماندگاری عمل پلک نشان دهنده احتمال بازگشت این عمل است. به طور کلی، حداقل ماندگاری برای عمل پلک بالا بین ۵ تا ۷ سال است و پس از آن احتمال افتادگی مجدد پلک بالا وجود دارد. البته این احتمال بسیار محدود بوده و فقط در افرادی که سن بالایی دارند و در معرض پیری پوست هستند، دیده می‌شود. اما ماندگاری عمل پلک پایین تقریبا دائمی بوده و نیازی به نگرانی از بابت بازگشت مشکل افتادگی پلک پایین نیست.

بازگشت عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا برای رفع افتادگی پلک‌های بالا انجام می‌شود. ممکن است این عمل در یکی از چشم‌ها و یا در هر دو چشم به صورت همزمان صورت گیرد. بازگشت عمل بلفاروپلاستی پلک بالا اتفاقی است که بسیاری از افراد نگران آن هستند. به دلیل اینکه پلک بالا تحت تاثیر فشار ابرو و پیشانی قرار می‌گیرد، احتمال افتادگی مجدد دارد. با این حال تخصص پزشک برای انجام بلفاروپلاستی و همچنین سن بیمار روی این وضعیت تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

بنابراین، احتمال اینکه پس از گذشت چندین سال از انجام بلفاروپلاستی پلک بالا، شاهد بازگشت جزئی پلک بالا به سمت پایین و افتادگی آن باشید؛ وجود دارد. اما در نهایت افتادگی مجددی که در پلک بالای شما دیده می‌شود، کاملا متفاوت از افتادگی پلک اولیه است و بسیار جزئی‌تر و کمتر است.

ایا عمل پلک برگشت دارد؟

بازگشت عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

پاسخ به سوال شما در مورد اینکه ایا عمل پلک برگشت دارد برای مواقعی که فقط پلک پایین تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرد، منفی است. در عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، چربی‌ها و بافت‌های اضافه در زیر چشم برداشته می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث صاف‌تر نشان داده شدن پلک پایین و همچنین جذابیت بیشتر آن گردد.

به دلیل اینکه بافت چربی به صورت دائمی از ناحیه زیر چشم برداشته شده است، بازگشت عمل بلفاروپلاستی پلک پایین احتمال بسیار کمی دارد. تقریبا می‌توان گفت که نتیجه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین دائمی است. با این حال باز هم سن بیمار، نحوه مراقبت از پلک بعد از عمل جراحی و از این دسته موارد می‌توانند تاثیر زیادی روی بازگشت عمل بلفاروپلاستی پلک پایین داشته باشند.

چطور از برگشت عمل پلک جلوگیری کنیم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای داشتن صورت جذاب و جوان، جلوگیری از افتادگی پلک است. روش‌های مختلف برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مصرف خوراکی‌های کلاژن ساز، داشتن تغذیه مناسب و … اشاره کرد. برای جلوگیری از برگشت عمل پلک نیز می‌توانید از همان راهکارها کمک بگیرید تا پوست شما کمتر کشیده شود و بتوانید تا چندین سال بدون هیچ مشکلی از زیبایی چشمان خودتان نهایت لذت را ببرید. در نظر گرفتن نکات زیر برای جلوگیری از بازگشت عمل پلک اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • تغذیه مناسب داشته باشید

برای جلوگیری از بازگشت نتیجه عمل بلفاروپلاستی، تغذیه مناسب داشته باشید. غذاهای تازه و باکیفیت میل کنید. میوه و سبزی‌های تازه را در وعده‌های غذایی خودتان قرار دهید و همواره به دنبال مصرف پروتئین باشید. پروتئین پوست شما را سفت و محکم نگه می‌دارد.

  • از مصرف دخانیات دوری کنید

میزان ماندگاری عمل پلک بالا تحت تاثیر مراقبت از پوست است. سعی کنید که از مصرف دخانیات پس از انجام این عمل خودداری کنید. کشیدن سیگار و مصرف الکل باعث پیری زودرس پوست شده و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

  • بدن خود را هیدراته نگه دارید

کمبود آب می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. برای اینکه از بازگشت عمل پلک جلوگیری کنید، حتما بدن خود را هیدراته نگه دارید. این کار باعث شادابی، جوانی و حفظ سلامت پوست می‌شود.

  • از مکمل‌های سفت کننده پوست استفاده کنید

کمبود کلاژن مهم‌ترین عامل موثر روی افتادگی پلک است. اگر می‌خواهید از افتادگی پلک مجدد جلوگیری کنید، حتما از مکمل‌های سفت کننده پوست استفاده نمایید. مکمل‌های حاوی کلاژن و ویتامین سی می‌توانند نقش موثری را در سفت کردن پوست ایفا کنند.

چطور از برگشت عمل پلک جلوگیری کنیم؟

انجام عمل بلفاروپلاستی بدون بازگشت در درمانگاه تخصصی آی گل

پاسخ به سوال شما در مورد اینکه ایا عمل پلک برگشت دارد، تا حد زیادی وابسته به پزشکی دارد که این عمل جراحی را برای شما انجام می‌دهد. اگر کشیدگی پوست و برداشت بافت‌های اضافه بالای پلک و پایین پلک به درستی انجام شود، احتمال انجام عمل بلفاروپلاستی به حداقل می‌رسد. درمانگاه تخصصی آی گل با بهره گیری از تیم متخصص و باتجربه خود به شما این امکان را می‌دهد تا این عمل را بدون نیاز به عوارض جدی انجام دهید. برای اینکه احتمال بازگشت این عمل را به حداقل برسانید، کافیست که با درمانگاه تخصصی آی گل در ارتباط باشید و مشاوره حضوری جهت انجام این عمل دریافت کنید.