عمل پف بالای چشم؛ جراحی سرپایی با بی حسی و بدون درد

عمل پف بالای چشم؛ معرفی بهترین تکنیک درمان

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .


عمل پف بالای چشم با هدف کاهش حجم پلک بالا و تخلیه توده های انباشته شده و از همه مهمتر اصلاح فرم و ایجاد یک نمای زیبا در چشم‌ها انجام می‌شود. البته اولویت های دیگری همچون ایجاد میدان دید مناسب نیز مد نظر پزشکان جراح قرار میگیرد. این عمل تنها زمانی نتیجه ایده آل و مورد رضایت شما را خواهد داشت که در بهترین کلینیک بلفاروپلاستی توسط یک جراح با تجربه و در یک فضای مجهز انجام شود.

ایجاد یک قرینگی نسبی مناسب در دو پلک، حفظ آناتومی چشم‌ها، کاهش یا حذف ریسک های عمل از مواردی است که جراحان اهمیت زیادی به آن میدهند. در ادامه مقاله میخواهیم در ارتباط با بهترین راه حل‌ها و تکنیک های عمل صحبت کنیم تا افرادی که مبتلا به این ناهنجاری هستند با دید بازتری اقدام به درمان کنند.

بهترین راه حل درمان پف بالای چشم‌ها چیست؟

زیباجویانی که مبتلا به این ناهنجاری در پلک بالای چشم هستند همواره این سوال را مطرح میکنند که بهترین روش درمان پف بالای چشم چیست و چگونه میتوان این ناهنجاری را برطرف کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بستگی به میزان و حجم پف پلک‌ها دارد. در برخی از موارد توده های انباشته شده در زیر پلک به قدری زیاد هستند که پزشکان روش های تهاجمی و جراحی را پیشنهاد می‌کنند. اما در برخی موارد این پف کردگی‌ها بسیار خفیف هستند و میتوان با روش های غیر تهاجمی تا حدودی آن را درمان کرد. پس برای معرفی بهترین روش در همه موارد نمیتوان جراحی و عمل پف بالای چشم را پیشنهاد کرد. بلکه باید شرایط زیباجو کاملا مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

چرا پف بالای چشم تا این حد تاثیر منفی روی چهره افراد می‌گذارد؟

یکی از اصلی ترین اندام هایی که تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد چشم‌ها هستند. هرگونه ناهنجاری مانند پف بالای چشم یا برامدگی در زیر پلک‌ها آناتومی طبیعی چشم‌ها را از بین میبرد. تفاوتی ندارد که تا چه حد پوست صورت شما صاف و زیبا دیده می‌شود. زمانی که این پلک‌ها بیش از حجم طبیعی هستند هر اقدامی مبنی بر زیبایی صورت فایده چندانی ندارد. بنابراین بهتر است در اولین فرصت برنامه ریزی دقیقی برای برطرف کردن پف بالای چشم داشته باشید.

آیا با روش های میکروسرجری در عمل پف بالای چشم آشنایی دارید؟

آیا با روش های میکروسرجری در عمل پف بالای چشم آشنایی دارید؟

شاید در گذشته پزشکان و جراحان با چشمان غیر مسلح به انجام عمل های جراحی میپرداختند. یعنی هیچ نوع ابزار و تجهیزات اضافه ای برای بهبود و افزایش دید آنها مورد استفاده قرار نمیگرفت. طبیعتا در چنین مواردی نمی توان دقت و ظرافت بالا را در عمل انتظار داشت. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما میخواهید یک عمل زیبایی را در صورت انجام دهید. هر گونه برش اضافه و بیش از حد یا انجام بخیه های ناموزون می‌تواند کاملا نتیجه کار را دگرگون کند.

بنا به این دلایل متخصصان حوزه مهندسی پزشکی سعی کردند با طراحی و ساخت میکروسکوپ های جراحی که غالبا به عنوان میکروسرجری شناخته می‌شوند گام بسیار بزرگی برای افزایش دقت جراح در فرایند کار بردارند .از طریق میکروسرجری خطای جراحی کاملا از بین میرود و در عمل هایی که ظرافت بالایی در پیش است می‌تواند درصد موفقیت آمیز بودن عمل را به شدت افزایش داد.

این دستگاهها بزرگنمایی بسیار بالایی دارند و میتوانند تمام اندام های ریز پلک‌ها را با کیفیت بالا نشان دهند. در داخل کشور بسیاری از کلینیک های مجهز از این ابزارها استفاده میکنند و دائما در تلاش هستند که در کنار حفظ سلامت زیباجویان بهترین نتایج را رقم بزنند. پس اگر دیدید که یک کلینیک از طریق میکروسرجری عمل های زیبایی را انجام میدهد با بررسی تخصص تیم کاری حتما برای درمان مراجعه کنید.

روش های غیر جراحی و جراحی دو رویکرد مهم برای اصلاح فرم پلک‌ها

هم اکنون در کلینیک های زیبایی دو برنامه ریزی دقیق برای اصلاح فرم پلک‌ها در نظر گرفته شده است که میتوان به روشهای غیر جراحی و جراحی اشاره کرد. به عنوان قاعده کلی نمیتوان هر یک را بر دیگری برتری دانست یا اینکه آنها را نفی کرد. درواقع هر دوی آنها در جایگاه خود ارزشمند هستند و براساس شرایط پلک زیباجو انتخاب می‌شوند.

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود افراد به دنبال روش های غیر جراحی باشند که میتوان به هزینه پایین تر، سرعت کار و بدون نیاز به برش جراحی های عمیق است. اما همه ما می‌دانیم که هرچقدر هم که یک عمل سخت و سنگین باشد آنچه که برای ما اولویت نتیجه کار است. پس به جای آنکه تمرکز خود را روش عمل معطوف کنیم بیشتر نتایج عمل را ببینیم که آیا روش های تهاجمی بیشترین تاثیر مثبت را دارند یا روش های غیرتهاجمی! همه موارد در جلسه اول مشاوره به زیباجویان گفته خواهد شد که از چه تکنیکی باید برای درمان استفاده شود. در این خصوص می‌توانید مقاله برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی را نیز مطالعه فرمایید.

بهترین راه حل درمان پف بالای چشم‌ها چیست؟

تکنیک جراحی در عمل پف بالای چشم چگونه است؟

اگر به هر طریقی روش درمان عمل پف بالای چشم یا جراحی بود پزشکان بر اساس آناتومی پلک افراد مقیاس‌ها و اندازه گیری های لازم را انجام میدهند تا بتوانند یک عمل کاملا طبیعی و با نتیجه مطلوب را انجام دهند. این جراحی به این صورت است که پزشکان محل بالای پلک را برش میدهند و براساس حجم توده به تخلیه بافت های اضافه می‌پردازند. البته روش برش می‌تواند با استفاده از لیزر co2 یا اسکالپل انجام شود.

در بلفاروپلاستی با لیزر یک برش دقیق تری ایجاد می‌شود. اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که حتما باید از یک محافظ درونی در داخل حدقه چشم استفاده شود تا این لیزرها آسیبی را به بافت داخل چشم وارد نکنند. بنابراین با انجام برش جراحان میتوانند فرم ایده آلی که مدنظر زیباجو است را ایجاد کنند. بعد از برداشت بافت های اضافی در هر دو پلک محل برش بخیه زده می‌شود. این بخیه‌ها حدودا ۷ تا ۸ روز بعد از عمل کشیده می‌شوند و شما یک بهبودی نسبی را مشاهده خواهید کرد. در بلفاروپلاستی پلک پایین هم از طریق برشی که در پشت پلک انجام می‌شود توده های انباشته شده تخلیه می‌شوند.

روش های غیرتهاجمی ناپایدار برای درمان پف بالای چشم

از آنجایی که زیباجویان علاقه بسیار زیادی به روش های غیر تهاجمی دارند در جستجوی کلینیک هایی هستند که بتوانند عمل پف بالای چشم را با دوران نقاهت کمتر پس از عمل انجام دهند. در مواردی ممکن است روش پلاسماجت اجرا شود که از طریق سوختگی های نقطه ای که بر روی پلک بالا ایجاد می‌شود یک کاهش تراکم و حجم نسبی را شاهد خواهیم بود. اما این نوع روش نمیتواند پایداری لازم را داشته باشند. چرا که یک درمان اساسی محسوب نمی شود و پس از مدتی ممکن است مجددا این پف‌ها بیشتر شوند. پس بهترین کار این است که از روشهای پایدار استفاده کنیم و با یک بار هزینه بهترین نتیجه را از عمل داشته باشیم.

تکنیک جراحی در عمل پف بالای چشم چگونه است؟

درمان پف بالای پلک چشم از طریق جراحی تا چه حد ماندگاری دارد؟

ماندگاری و پایداری هر نوع عمل جراحی زیبایی خصوصا عمل پف بالای چشم برای ما اهمیت دارد. اصولا همه زیباجویان دوست دارند یک نتیجه همیشگی را برای درمانهای زیبایی خود ببینند و از کیفیت آن لذت ببرند. این بستگی به نوع جراحی، کلینیک مورد نظر، روش عمل و تجربه جراح دارد که تا چه حد به ماندگاری نتیجه کمک خواهد کرد.

اگر شما بخواهید از روش پلاسماجت تا یک حد کمی پف کردگی‌ها را برطرف کنید معمولا بعد از یک الی ۲ ماه مانند روز اول خواهد شد و هیچ درمان قطعی را شاهد نخواهیم بود. اما اگر بخواهید از روش جراحی که شامل برش و برداشت بافت از زیر پوست پلک است استفاده کنید نتیجه آن ۱۵ سال و حتی بیش از آن نیز ماندگاری دارد. برخی از افراد استعداد بالایی در افزایش حجم صورت و ناحیه پلک‌ها دارند که مرتبط با ژنتیک آنها و نوع تغذیه ای که دارند می‌باشد.

در صورت کنترل سبک زندگی مناسب نباید در کوتاه مدت شاهد برگشت توده های انباشته در زیر پلک بالا باشید. کیفیت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی نیز در ماندگاری آن موثر است. همچنین محدودیتی برای تعریف بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی وجود ندارد و هر فردی که احساس میکند نیاز به این عمل دارد می‌تواند اقدام کند.

مهمترین اقداماتی که قبل و بعد از عمل پف بالای چشم باید انجام دهیم؟

قبل از آنکه بخواهید عمل پف بالای چشم را انجام دهید لازم است یکسری اقدامات اساسی را مدنظر قرار دهیم. از آنجایی که برای پف کردگی های شدید روش جراحی پیشنهاد می‌شود لذا احتمال خونریزی وجود دارد. پس زیباجویان باید مصرف هر نوع دارویی که باعث رقیق شدن خون یا جلوگیری از انعقاد خون می‌شود خودداری کنند.

از آنجایی که حدود یک هفته بعد از عمل لازم است بخیه‌ها کشیده شود بهتر است یک استحمام شب قبل از عمل داشته باشیم. در روز عمل هیچ نوع آرایشی حتی کرم های مرطوب کننده نیز نباید استفاده کنیم. زیرا میتواند باعث چرب شدن پوست و ایجاد اختلال در فرآیند جراحی شود. البته پزشکان با مواد استریل کننده محل عمل را پاکسازی میکنند. برای جلوگیری از افت فشارخون و همچنین ضعف و سرگیجه یک غذای مقوی و کم حجم مصرف کنید تا بعد از عمل مشکلی برای شما بوجود نیاید. حتما یک فرد را نزد خود داشته باشید تا شما را به منزل راهنمایی کند.

معمولا پیش از عمل نیز یکسری آزمایش‌ها تجویز می‌شود که عبارتند از آزمایش خون، آزمایش بیماری های ویروسی، هپاتیت، آزمایش اچ آی وی، آزمایش انعقاد خون و نوار قلب است. با این آزمایش‌ها مشخص می‌شود که فرد زیباجو از لحاظ سلامت جسمانی در چه وضعیتی قرار دارد.

اقداماتی که بعد از عمل پف بالای چشم لازم است انجام دهیم در وهله اول داشتن استراحت مناسب، نداشتن فعالیت های شدید ورزشی، بلند نکردن اجسام سنگین، رعایت بهداشت فردی، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، اصلاح خواب و عدم اعمال ضربه، کشیدگی و فشار در محل جراحی و مراجعه به موقع برای بررسی های اولیه در کلینیک است.

مهمترین اقداماتی که قبل و بعد از عمل پف بالای چشم باید انجام دهیم؟

آیا عمل پف بالای چشم سنگین و دردناک است؟

برای انجام عمل های زیبایی مختلف مانند بلفاروپلاستی یا عمل پف بالای چشم کاملا طبیعی است که برخی از زیباجویان یک استرس و اضطراب خاصی را داشته باشند. خصوصا زمانی که این عمل تحت بی حسی انجام می‌شود و فرد کاملا هوشیار میباشد. باید در مورد این سوال اطلاعات درست داده شود تا افراد با اطمینان خاطر نسبت به این عمل اقدام کنند. اولین مورد آن که بلفاروپلاستی عمل سنگین و دردناکی نیست. بلکه برعکس کاملا سرپایی می‌باشد و در کلینیک با تزریق یک بی حسی موضعی در یک مدت زمان مشخص تکمیل خواهد شد.

بنابراین شما هیچ گونه درد و سوزش   را در حین عمل احساس نمی کنید. تنها کافی است که پلک های خود را ببندید و با آسودگی خاطر اجازه دهید که پزشک جراح با ملایمت در کنار حفظ آرامش شما مراحل عمل را به طور گام به گام انجام دهد. امروزه لوازم و تجهیزات پزشکی به قدری پیشرفته شده اند که شما راحت ترین عمل های زیبایی را تجربه خواهید کرد. اینکه چه مدت زمانی باید برای این عمل صرف شود برای همه یکسان نیست. چرا که میزان ناهنجاری‌ها با هم تفاوت دارد.

چه تفاوتی بین افتادگی پلک و پف بالای چشم با پتوز وجود دارد؟

پیش از آنکه شما بخواهید برای عمل پف بالای چشم در یک مرکز تخصصی اقدام کنید لازم است که در کلینیک یک معاینه کامل بر روی پلک شما انجام شود. در واقع پزشکان با یک ارزیابی دقیق میتوانند تصمیم بگیرند که آیا ناهنجاری بوجود آمده تنها به دلیل پوست های اضافه و پف زیر پلک است یا اینکه یک بیماری عمیق تری باعث بروز افتادگی پلک شده است. اگر ۱ مطالعه در مورد بیماری پتوز داشته باشید متوجه خواهید شد که بروز نقص ساختاری عصبی و عضلات بالا برنده پلک، باعث می‌شود برخی از افراد کامل نتوانند پلک های خود را باز کنند و غالبا چشمان نیمه باز دارند.

اگر افتادگی پلک در اثر پتوز باشد دیگر نمیتوان با جدا کردن پوست های اضافه و خارج کردن توده های انباشته شده در زیر پلک این افتادگی را برطرف کرد. چرا که ناهنجاری به دلیل آسیب عضلانی و عصبی می‌باشد. در واقع پزشکان و جراحان متخصص رویکرد متفاوتی را برای عمل های پتوز چشم و بلفاروپلاستی در نظر میگیرند. چرا که در عمل پتوز بیشتر تقویت رباط های پلکی و عضلات متصل به پلک‌ها و کارایی مناسب آنها هدف نهایی است و هیچ ارتباطی به پوست و چربی های زیر پلکی ندارد. به همین دلیل است که ما همواره تاکید می‌کنیم قبل از مراجعه به پزشک و ارزیابی دقیق علت افتادگی پلک هیچ نوع عمل زیبایی را انجام ندهید.

در مواردی بنا به تشخیص نادرست آسیب های بسیار بیشتر و شدیدتری روی پلک‌ها بوجود آمده است که نه تنها مشکل شما مبنی بر افتادگی پلک برطرف نشده است. بلکه لازم است تجدید عمل های دیگری برای بازسازی عمل اشتباه اولیه صورت گیرد. این‌ها نکات مهمی هستند که زیباجویان باید کاملا از آن آگاه باشند تا یک تصمیم درستی مبنی بر برنامه ریزی برای درمان داشته باشند.

هزینه عمل پف بالای چشم

هزینه عمل پف بالای چشم

هزینه عمل پف بالای چشم بستگی به میزان و حجم ناهنجاری، شدت پف کردگی چشم‌ها و وسعت عمل دارد. در بسیاری از موارد ممکن است به جهت برخی عمل های زیبایی ترکیبی لازم باشد یک بیهوشی نسبی نیز انجام شود که میتواند باعث افزایش هزینه‌ها شود. اما در اغلب کلینیک‌ها نیز این عمل با بی حسی موضعی انجام می‌شود.

کلینیک آی گل دارای تیم تخصصی پزشکی برای انجام عملهای زیبایی

در کلینیک آی گل علاوه بر عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین عمل های دیگری همچون لیزر موهای زائد، کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق ژل یا فیلر، تزریق بوتاکس، زاویه سازی فک و چانه، حذف چین و چروک های پوستی با بهترین کیفیت و نتیجه انجام می‌شود. زیباجویانی که به دنبال عمل های ایده آل و متناسب با سلیقه خود هستند این کلینیک بهترین خدمات را به آنها ارائه میدهد. به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم حتما با ما در تماس باشید تا ضمن ارائه مشاوره در زمان مناسب نیز در کلینیک حاضر باشید.