عمل زیبایی چشم گربه ای چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عمل زیبایی چشم گربه ای چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عمل زیبایی چشم گربه ای همانطور که از نام آن مشخص است یک فرم و آناتومی خاصی را در چشم‌ها ایجاد می‌کند که شباهت بالایی به چشمان گربه دارد. بسیاری از افراد خصوصا دختران نوجوان علاقه بسیار زیادی نسبت به این فرم چشم دارند. در نتیجه سعی می‌کنند با یک متخصص حوزه زیبایی صورت مشورت کنند.

تفاوت های جزئی و کلی میان عمل زیبایی چشم گربه ای و همچنین بلفاروپلاستی وجود دارد. در بلفاروپلاستی پلک بالا هدف برداشتن پوست اضافه و همچنین اصلاح دید است. در بلفاروپلاستی پلک پایین نیز معمولاً ناهمواری‌ها، پف‌کردگی‌ها و چین و چروک های شدید برطرف می‌شود.

اما در عمل چشم گربه ای فرد ممکن است که هیچ گونه ناهنجاری یا نقص ساختاری در پلک‌ها و نمای چشمان خود نداشته باشد. بلکه فقط به دلیل سلیقه شخصی سعی می‌کند این عمل را انجام دهد. لذا این عمل های زیبایی در مواردی ممکن است بنا به تشخیص پزشک لزومی برای اجرا نداشته باشد. اما بنا به درخواست فرد زیبا جو و در چارچوب اصول پزشکی و قواعد استاندارد تعریف شده در کنار حفظ سلامت فرد انجام می‌شود. همواره باید این نکته را مد نظر داشته باشید که به یک متخصص باتجربه و باسابقه مراجعه کنید تا نتیجه مطلوبی از این عمل زیبایی حاصل شود.

دلایل افزایش تقاضا برای عمل زیبایی چشم گربه ای

در عصر حاضر عمل های زیبایی در ناحیه صورت بسیار وسیع و گسترده است. به این صورت که هر فردی با مشاهده کوچکترین نقص در صورت خود همواره به فکر جراحی و همچنین روش‌های غیرتهاجمی خواهد افتاد. در واقع معیارهای زیبایی شناختی در این دوره از زمان جزء اولویت‌های هر فردی محسوب می‌شود. نه تنها برای افراد کم سن و سال بلکه در مواردی برای بزرگسالان نیز این موضوع فوق العاده اهمیت دارد. عمل هایی مانند جراحی بینی، کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق فیلر لب، فیلر خط خنده، فیلر شقیقه، تزریق ژل به منظور زاویه سازی فک و چانه همگی جزو پرتقاضاترین فیلد های زیبایی هستند.

در میان اینها عمل زیبایی چشم گربه ای اگرچه به ندرت انجام می‌شود اما بسیاری از متخصصان علم کافی در این حوزه را دارند و به اجرای این عمل در چارچوب قواعد پزشکی می‌پردازند. دلایل اصلی این عمل زیبایی می‌تواند جلوه گری بهتر، خاص بودن، تفاوت ظاهری در میان دیگران، علایق شخصی، تجربه چهره جدید و مواردی از این قبیل باشد. شاید برای برخی از افراد این عمل‌ها تازگی داشته باشد.

اما نه تنها عمل زیبایی چشم گربه ای بلکه در مواردی عمل تغییر رنگ چشم نیز انجام می‌شود. ممکن است با شنیدن این گونه نام‌ها دچار استرس و اضطراب شوید. اما برای تاکید بیشتر می‌گوییم که این عمل‌ها توسط متخصصین بر اساس اصول استاندارد تعریف شده انجام می‌شود.

دلایل افزایش تقاضا برای عمل زیبایی چشم گربه ای

آیا محدودیتی برای عمل زیبایی چشم گربه ای وجود دارد؟

اصولاً قبل از انجام عمل زیبایی چشم گربه ای پزشک متخصص یکسری ارزیابی دقیق انجام می‌دهد تا ببیند آیا فرد مناسب این عمل است یا خیر. در وهله اول در مورد بیماری های زمینه ای فرد سوال می‌شود. غالبا افرادی که دارای دیابت هستند ممکن است برای انجام این عمل مناسب نباشند یا حداقل رویکردهای محافظه کارانه در نظر گرفته شود. از طرفی افرادی که دارای بیماری های پوستی هستند نیز ممکن است گزینه ای ایده آل برای این عمل زیبایی نباشند. از لحاظ سنی نیز معمولا ترجیح بر این است فرد بالای ۱۸ سال باشد.

چگونگی انجام عمل زیبایی چشم گربه ای

برای انجام عمل زیبایی چشم گربه ای می‌توان از روش های بی حسی موضعی و همچنین بیهوشی استفاده کرد .در واقع نوع عمل تعیین می‌کند که پزشک از کدام روش استفاده کند. روش انجام عمل به این صورت است که گوشه پیرونی چشم که در محل تلاقی پلک‌ها قرار دارند تا یک حد معینی کشیده می‌شوند. این ناحیه غالبا با عنوان کانتوس شناخته می‌شوند.

معمولاً یک برش کوچک در قسمت بیرونی چشم انجام می‌شود تا از این طریق جراح بتواند به ناحیه تاندون کانتال دسترسی یابد. این تاندون نقش بسیار مهمی در کشیدگی چشم دارد. لذا با دقت بسیار بالایی برش داده می‌شود تا بتوان آن را به اندازه چند میلیمتر کشید. سپس با انجام بخیه در محل خود تثبیت می‌شود. بعد از آن پوست روی تاندون بخیه می‌شود.

مدت زمان ریکاوری بعد از عمل چقدر است؟

عمل زیبایی چشم گربه ای یا کانتوپلاستی یک روش جراحی کم تهاجمی محسوب می‌شود که دوره نقاهت طولانی ندارد. البته وجود کبودی طبیعی است که در دوره اولیه یک تا دو هفته وجود دارد. اما دید شما مانند قبل برقرار است و می‌توانید مجدداً به محل کار یا فعالیت روزانه خود بپردازید. نکته بسیار مهمی که بعد از عمل زیبایی چشم گربه ای باید مد نظر قرار دهیم این است که اگر می‌خواهیم مدت زمان ریکاوری کمتر از دو هفته باشد بهتر است تمام توصیه های پزشک از قبیل داروهای تجویزی و اقدامات مربوطه را جزو اولویت‌ها قرار دهیم.

این دستورالعمل‌ها می‌تواند قدری گسترده تر باشد. به این صورت که نباید هیچگونه فشار و کشیدگی در ناحیه چشم ایجاد شود. از طرفی بهتر است به خوابیدن به پشت تا مدتی عادت کنید تا بخیه‌ها کاملاً ترمیم شوند. شما می‌توانید از عینک آفتابی نیز برای حضور در محل کار خود استفاده کنید تا باعث جلب توجه نشوید.

چگونگی انجام عمل زیبایی چشم گربه ای

آیا بعد از عمل اسکار ایجاد می‌شود؟

مانند هر عمل زیبایی دیگری که نیاز به برش دارد وجود جای زخم کاملاً طبیعی است. اما آیا این زخم باعث بروز اسکار می‌شود یا خیر؟ برش هایی که غالباً در فرایند عمل انجام می‌شوند به صورت سطحی هستند. لذا آسیبی به شریان‌ها و بافت عمیق وارد نمی شود. بنابراین برش‌ها در نقاطی انجام می‌شود که لازم باشد.

از طرفی در مواردی این برش‌ها با دقت بالایی تنها در خطوط و چین های طبیعی صورت انجام می‌شوند تا کاملا پنهان باشند. کوچک بودن این برش‌ها می‌تواند از اسکار جلوگیری کند. حال آنکه که نحوه بخیه صحیح نیز از ماندگاری جای زخم جلوگیری می‌کند.

کلینیک آی گل یک مجموعه تخصصی در حوزه پوست، مو و زیبایی

عمل های زیبایی متعددی به منظور خلق یک چهره جدید در کلینیک آی گل انجام می‌شود. مهمترین موضوعی که همواره مد نظر پزشکان و متخصصین مجموعه می‌باشد دریافت نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی و کسب رضایت هر چه بیشتر شما است. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید تا برنامه ریزی های دقیق به منظور حضور در کلینیک انجام شود.