۶ علت رایج برای رشد موهای زائد در زیر چانه + روش‌های درمان

6 علت رایج برای رشد موهای زائد در زیر چانه + روش‌های درمان

رشد موهای زائد در صورت بانوان می‌تواند روی اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر منفی داشته باشد؛ اما به هر حال باید این واقعیت را پذیرفت که موهای زائد به صورت طبیعی در صورت بانوان رشد می‌کنند. با این حال رشد غیر طبیعی موهای زائد در بخش‌هایی از صورت نیز اتفاق می‌افتد. رشد موهای زائد چانه یکی از مشکلاتی است که می‌تواند برای بسیاری از خانم‌ها ناخوشایند باشد. دلایل زیادی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند؛ اما خبر خوب این است که با لیزر صورت زنان می‌توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با علت‌های رشد موهای زائد زیر چانه و نحوه درمان این مشکل آشنا کنیم.

آیا وجود موهای زائد چانه طبیعی است؟

موهای زائد در نقاط مختلفی از صورت مانند پشت لب‌ها، پایه‌های گوش‌ها و دور ابروها رشد می‌کنند. رشد موها در حد اعتدال طبیعی است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ ولی زمانی که رشد موهای زائد در صورت افزایش پیدا می‌کند و یا در نواحی غیر طبیعی از صورت مانند زیر چانه شاهد رشد موهای زائد هستیم، باید به فکر درمان و علت یابی باشیم.

وجود موهای زائد در چانه طبیعی نیست. در واقع در اکثر مواقع علت‌های هورمونی و فعالیت بعضی از هورمون‌ها به صورت غیر طبیعی باعث بروز این مشکل می‌شوند. بنابراین، تشخیص به موقع و علت یابی بروز این مشکل برای رفع آن بسیار مهم است.

علت رشد موهای زائد زیر چانه

علت رشد موهای زائد چانه یک علت خاص نیست؛ بلکه علت‌های زیادی می‌توانند باعث رشد موهای زائد در ناحیه زیر چانه شوند که شناخت آن‌ها برای کنترل این مشکل و جلوگیری از شدت گرفتن آن بسیار مهم است. در ادامه به دلایل رشد موهای زائد در چانه اشاره می‌کنیم.

6 علت رایج برای رشد موهای زائد در زیر چانه + روش‌های درمان

۱. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از دلایل رشد موهای زائد بیش از حد است. در این بیماری کیست‌های مختلفی در تخمدان رشد می‌کنند که از بلوغ تخمک‌ها جلوگیری خواهند کرد. این سندرم می‌تواند بر سطح تعادل هورمون‌ها تاثیر بگذارد و باعث افزایش وزن، قاعدگی نامنظم و خونریزی بیش از حد شود. اگر این علائم را به همراه رشد موها در ناحیه زیر چانه دارید، حتما به پزشک برای تشخیص مراجعه کنید.

۲. افزایش ترشح هورمون آندروژن

هورمون آندروژن یکی از هورمون‌های بدن است که مسئول رشد موهای زائد در بدن می‌باشد. این هورمون می‌تواند به علت وجود توده‌های موجود در تخمدان ترشح بیشتری داشته باشد و باعث رشد بیشتر موهای زائد در ناحیه صورت شود. تومورهای غده فوق کلیوی نیز می‌توانند ترشح هورمون‌های اضافی را تحریک کنند و باعث افزایش وزن، آکنه‌های پوستی و افزایش ترشح هورمون آندروژن شوند.

۳. سندرم کوشینگ

سندرم کوشینگ یک نوع اختلال هورمونی است که به دلیل قرار گرفتن افراد در معرض هورمون کورتیزول اتفاق می‌افتد. مصرف بیش از اندازه کورتون در زمان طولانی، می‌تواند سندرم کوشینگ را به همراه داشته باشد. اسن سندرم علاوه بر اینکه رشد موهای زائد صورت را تحریک می‌کند، باعث افزایش وزن، تجمع چربی در قفسه سینه و شکم، افزایش فشار خون و سردرد خواهد شد.

۴. دیابت

در بیماری دیابت بدن مقاومت بیشتری به انسولین پیدا می‌کند و به آن واکنش نشان نمی‌دهد. مقاومت بالا به انسولین باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون خواهد شد. این هورمون می‌تواند رشد موهای زائد صورت را چندین برابر افزایش دهد و به اصطلاح باعث رشد موهای مردانه در صورت بانوان شود.

6 علت رایج برای رشد موهای زائد در زیر چانه + روش‌های درمان

۵. بارداری و نوسان هورمون‌ها در این دوران

تعادل هورمون‌ها در زمان بارداری تغییر می‌کند و احتمال بالا رفتن سطح تستوسترون و استروژن افزایش پیدا می‌کند. از این رو ممکن است بانوان باردار شاهد موهای زائد چانه باشند که معمولا بعد از بارداری این موها از بین خواهند رفت.

۶. اختلالات تیروئید

اختلالاتی که در غده تیروئید ایجاد می‌شوند، می‌توانند تعادل ترشح هورمون‌ها را دچار مشکل کنند که این موضوع باعث افزایش رشد موهای زائد در صورت و بدن خواهد شد.

موهای زائد زیر چانه را چگونه از بین ببریم؟

برای از بین بردن موهای زائد چانه روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید از روش‌های خانگی مانند استفاده از زردچوبه و عسل برای رفع موهای زائد در زیر چانه استفاده کنید؛ اما این روش‌ها چندان اثربخش نیستند. بهترین روش‌های از بین بردن موهای زائد در ناحیه زیر چانه، روش‌های دائمی مانند لیزر موهای زائد صورت یا الکترولیز هستند که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کلینیک آی گل؛ ارائه خدمات مشاوره برای درمان موهای زائد چانه

۱- لیزر مو‌های زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای از رفع موهای زائد چانه است. در این روش، پالس‌های شدید نوری برای از بین بردن فولیکول‌های مو انجام می‌شوند که می‌توانند به طور دائمی کل موهای زائد در چانه را از بین ببرند. به دلیل اینکه عمدتا موهای زائد زیر چانه ضخامت زیادی دارند، این روش می‌تواند بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه باشد. با این حال بسیار مهم است که نزد یک اپراتور حرفه‌ای برای انجام این کار بروید تا شدت پالس نوری را با توجه به ضخامت و رنگ موهای شما تنظیم کند.

۲-  الکترولیز

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای از بین موهای زائد در ناحیه زیر چانه، استفاده از الکترولیز است. این روش تاثیر بسیار زیادی روی از بین بردن موهای ناحیه زیر چانه به صورت دائمی دارد؛ اما چون فرآیندی زمان‌بر و هزینه‌بر است، افراد زیادی آن را انجام نمی‌دهند. با این حال چون هر یک از فولیکول‌های مو تحت تاثیر الکترولیز قرار می‌گیرند، اثربخشی این روش برای از بین بردن موهای زائد در چانه بسیار عالی است.

به غیر از از دو روش ذکر شده، روش‌هایی مانند اصلاح موهای زائد صورت با بند و موم وجود دارند که می‌توانند به حذف موقت موهای زیر چانه کمک کنند. اما اگر به دنبال روش‌های دائمی و موثر هستید، می‌توانید یکی از دو روش ذکر شده را انتخاب کنید.

کلینیک آی گل؛ ارائه خدمات مشاوره برای درمان موهای زائد چانه

برای از بین بردن موهای زائد چانه در ابتدا باید دلیل بروز این مشکل بررسی شود و بر اساس آن، بهترین روش‌های درمان موهای زائد در ناحیه زیر چانه انتخاب شود. کلینیک آی گل به عنوان بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران توانسته بهترین نتایج را برای لیزر موهای زائد صورت داشته باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره جهت درمان موهای زائد زیر چانه، می‌توانید با شماره تلفن‌های این کلینیک در ارتباط باشید.