درمان افتادگی پلک عصبی؛ تفاوت آن با شل شدگی پوست پلک

درمان افتادگی پلک عصبی؛ تفاوت آن با شل شدگی پوست پلک

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قبل از آنکه بخواهید برای درمان افتادگی پلک عصبی اقدام کنید ابتدا باید دلایل بروز چنین ناهنجاری هایی را در پلک های چشم پیدا کنیم. باید ببینیم که آیا افتادگی پلک مرتبط با یک بیماری زمینه ای است یا اینکه به دلیل تغییرات پوستی و بافت عمیق ایجاد شده است. البته استفاده از واژه “عصبی” کاملا مشخص میکند که این مشکل ارتباطی به معیارهای زیبایی شناختی ندارد.

یعنی تغییراتی که در پوست اتفاق می‌افتد مانند شل شدگی پوست و چربی های انباشته شده در زیر پلک نمی تواند دلیلی برای بروز چنین مشکلی باشد. در واقع پزشکان حوزه زیبایی پوست در این حیطه تخصص دارند و اگر مشکلی مبنی بر اختلال عصبی بافت عضلانی صورت اتفاق بیفتد باید به پزشکی که در این زمینه تخصص دارد مراجعه کنید. ما در این مقاله ضمن شناسایی عوامل مختلف افتادگی پلک عصبی چندین راهکار مهم برای درمان افتادگی پلک عصبی را نیز پیشنهاد می‌کنیم تا افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم میکنند بدانند چگونه اقداماتی را باید انجام دهند.

دلایل افتادگی پلک عصبی

برای آنکه در مورد دلایل افتادگی پلک عصبی صحبت کنیم ابتدا یک مثال شفاف و واضح را ذکر می‌کنیم تا مخاطبینی که زمینه علمی مرتبط ندارند کاملا متوجه شوند که منظور از عصبی بودن در ناهنجاری های صورت چیست؟ قطعا تا به حال دیده اید افرادی که به دلیل فشار روحی و عصبی دچار مشکلات زیادی می‌شوند. برخی از آنها به واسطه ضعف عضلانی حتی نمی توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند. سست شدن پاها، تیک های عصبی، پریدن عضلات یا جابجایی ناگهانی بدن که در قالب شوک خود را نشان می‌دهد، تکان خوردن های برخی از اندام های بدن که کاملا غیر ارادی هستند. همگی به واسطه بیماری های عصبی عضلانی اتفاق می‌افتد. البته همه افراد با بروز چنین مشکلاتی دچار این بیماری نمی شوند بلکه منظور بیشتر آسیب های عصبی عضلانی هستند که می‌تواند در اثر ضربه و سانحه اتفاق بیافتد.

افرادی که بنا به دلایل خاص در لحظه یک فشار و استرس زیادی به آنها وارد می‌شود ناگهان توان راه رفتن ندارند یا تعادل خود را از دست میدهند. همه این‌ها به دلیل سیگنال های مخرب عصبی است که باعث از کار افتادن عضلات بدن می‌شود. در بدن انسان رشته های عضلانی بسیار متنوعی وجود دارد حتی بر روی پلک‌ها که یکی از ظریف ترین بخش های بدن است، عضلات، رباط‌ها و بافت های همبند به پلک‌ها متصل هستند. اگر یک سیگنال عصبی مخرب از مغز صادر شود از طریق نخاع که یک گیرنده عصبی حیاتی می‌باشد در سایر اندام های بدن تاثیر منفی می‌گذارد.

حال پلک‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و میتوانند از لحاظ عملکردی دچار اختلال شوند. حتی افرادی که به دلیل بیماری دچار سکته های مغزی می‌شوند و نیمی از بدن آنها کاملا فلج می‌شود یا فرم طبیعی خود را از دست میدهند. در مجموع اختلالات عصبی بسیار جدی هستند و درمان افتادگی پلک عصبی نیز پیچیده می‌باشد. با توجه به توضیحات ذکر شده می‌توانیم به این نتیجه برسیم که بلفاروپلاستی پلک بالا تنها پوست های اضافه و توده های چربی را از زیر پلک خارج و اصلاح فرم میکند.

تفاوت افتادگی پلک عصبی با شل شدگی پوست پلک

تفاوت افتادگی پلک عصبی با شل شدگی پوست پلک

زمانی که صحبت از افتادگی پلک عصبی می‌شود دیگر سطح پوست باعث بروز چنین مشکلی نشدند. با افزایش سن و کاهش میزان ماده طبیعی هیالورونیک اسید شما تغییرات زیادی را در پوست خود می‌بینید که یکی از آن شل شدگی و آویزان شدن پوست است. یعنی در این شرایط پوست‌ها آن حالت پایدار خود را از دست میدهند.

جراحان زیبایی نیز شرایط سهل و آسانی را در برخورد با این ناهنجاری در پیش دارند. به طوری که می‌توانند عمل افتادگی پلک چشم را با یک برش جزئی بر روی پلک‌ها، پوست‌ها و بافت های چربی انباشته شده را جدا کنند و باعث اصلاح فرم اساسی شوند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر عضلات بالا برنده پلک توان کنترل پلک‌ها را نداشته باشد باید چکار کنیم؟

اگرچه پلک‌ها بافت بسیار کوچک و ظریفی دارند اما همین بافت کوچک توسط یک عضله جداگانه بالا و پایین میرود. زمانی که شما پلک می‌زنید این عضلات پلک هستند که این کار را انجام میدهند. اگر این عضلات از کار بیافتند ما شاهد یک پلک افتاده خواهیم بود. در برخی از افراد این مشکل به قدری پیچیده است که حتی پلک‌ها مردمک چشم‌ها را کاملا پوشاندند و افراد دارای یک چشم نیمه باز و در مواردی بسته هستند. پس ما در برخورد با درمان افتادگی پلک عصبی به دنبال ریشه یابی اساسی هستیم و درمان های سطحی و جزئی مانند عمل پف بالای چشم و جراحی پلک چشم جواب نخواهد داد.

درمان افتادگی پلک عصبی چگونه انجام می‌شود؟

درمان افتادگی پلک عصبی چگونه انجام می‌شود؟

برای درمان پتوزچشم یا افتادگی پلک عصبی زمانی که دلایل اصلی آن مشخص شده اند در مواردی امکان دارد درمان های دارویی در پیش گرفته شود تا این اختلالات عصبی تا حدودی بهبود یابند. زیرا اگر فرد سیگنال های مخرب عصبی را که بیشتر مرتبط با اختلالات مغزی است داشته باشد ابتدا باید این بیماری برطرف شود تا بعد از آن بتوان درمان های دیگر همچون جراحی را در پیش گرفت.

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصین مغز و اعصاب برای کنترل این حمله های عصبی که روی عضلات بدن تاثیر میگذارند مجموعه از درمان های دارویی را درپیش می‌گیرند بعد از برطرف شدن این موضوع میتوان به یک پزشک متخصص جراحی با زمینه علمی مرتبط مراجعه کرد. در افتادگی پلک عصبی همانطور که گفته شد عضلات بالا برنده از کار می‌افتند و روند درمان افتادگی پلک عصبی نیز تقویت این عضلات، اتصال مجدد تاندون‌ها در صورت جدا شدگی است.

معمولا عمل های پتوز چشمی نسبت به عمل های بلفاروپلاستی که برای درمان شل شدگی پوست است پیچیده تر هستند. لذا زمانی که به یک کلینیک تخصصی مراجعه میکنید اگر پزشک زیبایی تشخیص دهد که علت افتادگی پلک ناشی از شل شدگی پوست‌ها نیست و عضلات و رباط‌ها یا تاندون‌ها درگیر هستند شما را به پزشکان همکار معرفی میکنند تا از این طریق بتوانید یک روند درمانی درست و صحیح را در پیش بگیرید.

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی زیبایی پوست و مو در تهران

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی زیبایی پوست و مو در تهران

کلینیک آی گل با بهره مندی از تیم پزشکی باتجربه همچنین کارشناسان مشاور حوزه زیبایی بهترین خدمات را به زیباجویان ارائه میدهد. عمل های زیبایی مختلفی همچون بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین، زاویه سازی فک و چانه با فیلر، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو، کاشت ابرو با متد‌ها و روش های روز دنیا و نتیجه ایده آل برای شما انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام برنامه ریزی جهت حضور در کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.