آیا پلکسر چشم میتواند جایگزین عمل جراحی شود؟

آیا پلکسر چشم میتواند جایگزین عمل جراحی شود؟

پلکسر چشم با توجه به آنکه یک تکنیک غیرتهاجمی محسوب میشود امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این عمل میتواند تا یک محدوده خاصی باعث مسطح شدن سطح پوست پلک بالا و پایین و اطراف چشم شود. اما باید ببینیم که چه محدودیت هایی برای آن تعریف شده است و اینکه آیا کاملا جایگزین عمل های جراحی میشود یا خیر؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم تا پاسخگوی سوالات بسیاری از زیباجویان باشیم. پس تا ادامه مقاله همراه ما باشید.

پلکسر چشم چیست؟

پلکسر چشم یک دستگاه بسیار پر کاربرد در حوزه زیبایی پوست است که با ایجاد سوختگی های نقطه ای باعث از بین بردن چین و چروک های پوستی و در نهایت رفع ناهمواری های سطح پوست می شود. این دستگاه از طریق تصعید یعنی تغییر از جامد به گاز تمام سلول های پوستی را از بین میبرد. معمولا بین یک تا سه درمان در هر ناحیه انجام میشود. البته بستگی به میزان ناهنجاری های سطح پوست دارد. زمانی که یک سوختگی نقطه ای در سطح پوست ایجاد میشود یک حالت دانه های تیره رنگ با ساختار کربنی ایجاد میشود که شما نباید تا طی شدن دوره نقاهت به آن دست بزنید.

معمولا یک پوشش پانسمان روی آن قرار می گیرد و باید تا هفت روز روی آن باشد. مراقبت های بعد از عمل بسیار اهمیت دارد. همانطور که مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی مهم است. شما باید ناحیه درمان شده با پلکسر چشم را از آلودگی ها، گرد و غبار دور نگه دارید. این کار باید به مدت سی روز انجام شود. البته پزشک متخصص شما یکسری کرم های مخصوص برای شما تجویز می کند تا تکمیل روند درمان استفاده کنید.

فرایند درمان با دستگاه پلکسر

فرآیند درمان در یک مدت زمان محدودی انجام میشود. به این صورت که با توجه به میزان چین و چروک ها و ناهمواری های پوست ممکن است تا یک ساعت نیز عمل پلکسر چشم به طول بیانجامد. اما در موارد خفیف تر شما حتی میتوانید تا ۲۰ دقیقه نیز این عمل را تکمیل کنید. برای اینکه شما درد و سوزش خاصی را احساس نکنید معمولا پزشک از یک کرم بی حس کننده موضعی استفاده میکند. کاملا بر روی سطح پوست اثر میگذارد و شما نباید نگران آسیب دیدگی بافت عمقی از قبیل اعصاب، عضلات باشید.

پزشک با نزدیک کردن دستگاه به سطح پوست باعث سوخته شدن و تبدیل شدن پوست به یک ماده کربنی میشود که کاملا چین و چروک ها پس از طی شدن دوره نقاهت صاف و یکدست می شوند. این سوختگی ها در فواصل یکسان نسبت به یکدیگر انجام میشود. سرعت دستگاه به قدری بالا است که با یک نظم بالا میتوان سوختگی ها را در کنار حفظ سلامت زیباجو انجام داد.

آیا پلکسر چشم میتواند جایگزین عمل جراحی شود؟

آیا عوارضی برای استفاده از پلکسر پلک چشم وجود دارد؟

عوارض چندان زیادی برای استفاده از دستگاه پلکسر چشم یا پلک ها نیست. البته این موضوع بستگی به آن دارد که شما به یک کلینیک تخصصی مراجعه کردید یا خیر؟ در غیر این صورت امکان دارد محل عمل دچار عفونت، جای زخم، اسکار و یا تغییر رنگ شود. همانطور که می دانید معمولا تغییر رنگ در سطح پوست کاملا ماندگار میباشد و همانند اکنه مشخص هستند. یک پزشک متخصص دقیقا میداند که با چه تنظیماتی روی دستگاه عمل پلکسر چشم را انجام دهد تا علاوه از بین رفتن چین و چروک ها یک پوست صاف، یکدست و زیبایی بدون آسیب دیدگی ایجاد شود.

پلکسر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از اولویت های زیباجویان میزان ماندگاری عمل پلکسر چشم است. این موضوع بستگی به المان های گوناگونی دارد. اینکه میزان ناهنجاری چقدر است و بافت طبیعی پوست چه واکنشی را نسبت به عمل خواهد داشت؟ در موارد به نسبت شدید پزشکان همواره توصیه می کنند که روش جراحی یا عمل افتادگی پلک چشم در پیش گرفته شود. با این کار شما میتوانید میزان اصلاح فرم پلک های خود را افزایش دهید.

پلکسر چشم برای افتادگی پلک زمانی کارساز است که پوست اضافه چندان شدید نباشد. اگرچه این روش میتواند چین چروک های پوستی را نیز از بین ببرد اما افتادگی پلک کاملا متفاوت میباشد. این عمل معمولا یک سال امکان بازگشت دارد. در نتیجه حتما با یک پزشک متخصص در کلینیک زیبایی مشورت داشته باشید تا بهترین روش درمان بین جراحی یا پلکسر چشم انتخاب شود.

مهمترین فواید عمل زیبایی پلکسر چیست؟

فواید بسیار زیادی را میتوان برای پلکسر چشم ذکر کرد این یک درمان ایده آل برای افرادی است که دارای اندک پوست اضافه در پلک بالا و پایین همچنین خط خطوط ناهموار می باشد. البته محدودیتی برای این درمان وجود ندارد. یعنی میتوان روی هر نوع پوستی این عمل را انجام داد. سیستم دفاعی بدن به راحتی زخم های نقطه ای ایجاد شده را ترمیم میکند و در نهایت شما یک پوست صاف و زیبا را خواهید دید.

امتیازات متعددی قابل ذکر است. اما مهمترین آن عدم نیاز به برش و یا بخیه می باشد. اگرچه عمل های زیبایی پلک نظیر بلفاروپلاستی پلک بالا و بلفاروپلاستی پلک پایین بسیار ارزشمند هستند اما اگر شما یک ناهنجاری جزئی و کوچکی را دارید میتوانید با انجام پلکسر چشم آن را برطرف کنید. بدون آن که احتیاج به عمل جراحی تهاجمی باشد. نکته مهم اینکه پزشک حوزه زیبایی تصمیم میگیرد که شما از چه روشی برای اصلاح بافتهای اطراف چشم استفاده کنید. مزیت مهم دیگر این است که دیگر شما هزینه های زیادی برای عمل های جراحی پرداخت نخواهید کرد.

آیا عوارضی برای استفاده از پلکسر پلک چشم وجود دارد؟

روش های دیگر از بین بردن چین و چروک اطراف چشم

اگر دقت کرده باشید زمانی که شما در حال خندیدن هستید یکسری خط و خطوط در اطراف چشم شما به وجود می آید. برای صاف کردن این خطوط امکان دارد پزشک ترجیح دهد که از تزریق بوتاکس استفاده کند. زیرا این چین و چروک ها و خطوط به دلیل جمع شدن عضلات و عملکرد عضلانی ایجاد میشود. در نتیجه با از کار انداختن نقطه ای عضله زیرین پوست میتوانید چین و چروک را در زمان انقباض کاملا محو کنید.

البته تزریق بوتاکس نیز استانداردهای خاص خود را دارد و نمیتوان در نقاط مختلف صورت آن را تزریق کرد. زیرا در صورت عدم رعایت ضوابط پزشکی ممکن است بخشی از صورت کاملا از کار بیافتد یا فلج شود. به همین دلیل حتما کلینیک های تخصصی که در تزریق بوتاکس تجربه لازم را دارند انتخاب کنید.

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی زیبایی پوست و مو

در کلینیک آی گل خدمات گسترده ای همچون بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو، تزریق فیلر و بوتاکس با بهترین کیفیت برای مشتریان ارائه میشود. این مرکز با داشتن تجهیزات مدرن و روز دنیا همواره در تلاش است تا نتایج ایده آل و مورد انتظار زیباجویان را رقم بزند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و کسب مشاوره با ما در تماس باشید.