بلفاروپلاستی؛ نتیجه بخش ترین عمل افتادگی پلک چشم

جراحی افتادگی پلک در کلینیک تخصصی

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بلفاروپلاستی یا جراحی افتادگی پلک یک نوع عمل برای اصلاح فرم پلک‌ها و حذف پوست های اضافی آن می‌باشد. اصولاً با افزایش سن ممکن است که پلک‌ها قدری کشیده شوند و از طرف دیگر عضلاتی که وظیفه حمایت از آن را بر عهده دارند به طور تدریجی ضعیف شوند. در چنین شرایطی وجود پوست اضافه در کنار چربی‌ها می‌توانند در پلک بالا و همچنین پله پایین تجمع یابند. افتادگی پلک های فوقانی و همچنین ایجاد کیسه های زیر چشم از جمله ناهنجاریهایی است که بنا به دلایل مذکور ایجاد می‌شوند.

نه تنها این ناهنجاری باعث کاهش میدان دید شما می‌شود بلکه از لحاظ ظاهری نیز سبب ایجاد یک چهره غضبناک یا خشمگین خواهد شد. انجام جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین دقیقا این مشکلات را برطرف خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با جزئیات عمل بلفاروپلاستی، دلایل، خطرات و برنامه ریزی های پیش از عمل صحبت کنیم. پس اگر قصد کسب اطلاعات مضاعف را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

جراحی افتادگی پلک به چه دلیل انجام می‌شود؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود زیباجویان به دنبال بلفاروپلاستی پلک پایین یا پلک بالا باشند. این دلایل شامل موارد ذیل:

  • افتادگی شدید پلک بالا
  • برداشت پوست های اضافه که باعث مسدود شدن میدان دید شود
  • ایجاد تقارن و اصلاح آناتومی پلک‌ها
  • جوانسازی صورت
  • ایجاد یک چهره زیبا و کاملا متعادل

می‌توان مهمترین دلیل جراحی افتادگی پلک را موضوع زیبایی دانست. در واقع همه ما به دنبال داشتن چهره زیبا و مناسب هستیم. تفاوتی ندارد که در چه سنی قرار داریم بلکه از پیر یا جوان همواره سعی می‌کنیم از یک پزشک متخصص که در حوزه زیبایی صورت فعالیت می‌کند کمک بگیریم.

جراحی افتادگی پلک به چه دلیل انجام می‌شود؟

چه خطراتی در جراحی افتادگی پلک وجود دارد؟

می‌توان گفت هیچ جراحی زیبایی بدون خطر نیست. در واقع تمام عمل هایی که به منظور اصلاح قسمتهای مختلف صورت انجام می‌شود همگی کم و بیش عوارض های جزئی و کلی را دارند. در ارتباط با جراحی افتادگی پلک نیز این موضوع صدق می‌کند. عوارض بلفاروپلاستی اگرچه در عصر حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی‌ها و استفاده از ابزارهای حرفه ای به حداقل رسیده است. اما به عنوان یک قاعده تعریف شده می‌توان موارد زیر را مطرح کرد. عنوان کردن این عوارض به این دلیل نیست که در همه افراد رخ خواهد داد بلکه این موضوع یک امر کلی می‌باشد:

  • بروز خونریزی در اثر آسیب به شریان های پلک
  • افزایش حساسیت در چشم‌ها و ایجاد آلرژی و تحریک
  • اختلال در بستن پلک‌ها و یا باز کردن آنها
  • ایجاد اسکار در محل برش
  • بروز آسیب به عضلاتی که وظیفه پشتیبانی از پلک‌ها را بر عهده دارند
  • ایجاد عدم تقارن و ناهماهنگی میان دو پلک

برنامه ریزی های کلینیک برای جراحی افتادگی پلک

پیش از آنکه عمل جراحی افتادگی پلک انجام گیرد با یک تیم پزشکی ملاقات خواهید کرد که شامل جراح پلاستیک، متخصص چشم و یا جراح پلاستیک اطراف چشم است. مواردی مانند سابقه پزشکی شما، جراحی های قبلی مورد سوال قرار می‌گیرد. از طرفی مشکلاتی که در ارتباط با چشم دارید مانند خشکی چشم، گلوکوم، آلرژی، اختلالات گردش خون، اختلالات تیروئید و دیابت همگی بررسی و ارزیابی می‌شوند.

اگر از داروهای مختلفی مانند ویتامین‌ها و غیره استفاده می‌کنید همگی باید در جلسه مشاوره ذکر شود. اهداف اصلی شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که شما چه انتظاراتی از عمل خواهید داشت. پزشک با بررسی اولیه تشخیص می‌دهد که آیا این عمل برای شما قابل انجام است یا خیر؟ این احتمال وجود دارد که یک رویکرد بلفاروپلاستی با لیزر و بدون جراحی برای شما کافی باشد. به همین دلیل انجام معاینات فیزیکی جزو اولویت‌های اصلی کار محسوب می‌شود.

ممکن است لازم باشد یک معاینه اساسی در چشم‌ها و آناتومی آن صورت گیرد. همچنین میدان دید شما بررسی می‌شود که چقدر پوست های اضافه باعث اختلال بینایی شما شده است. بعد از همه اینها از زوایای مختلف عکسهایی گرفته خواهد شد تا پیش از عمل مستند سازی انجام گیرد.

برنامه ریزی های کلینیک برای جراحی افتادگی پلک

داروهایی که پیش از عمل منع مصرف دارند؟

داروهایی که غالباً پیش از عمل جراحی افتادگی پلک منع مصرف دارند شامل آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم و وارفارین می‌باشد که همگی به نوعی باعث افزایش خونریزی می‌شوند. پزشک متخصص پیش از عمل مدت زمانی را که باید این داروها را ترک کنید به شما می‌گوید. علاوه بر این‌ها حتما باید مصرف دخانیات را کنار بگذارید چرا که سیگار کشیدن تنها دوران نقاهت شما را افزایش می‌دهد. هرچقدر دوران نقاهت کوتاهتر باشد شما زودتر می‌توانید زندگی عادی خود را از سر بگیرید.

نقش لیزرها در عمل افتادگی پلک چشم

با گذشت زمان و پیشرفت های شگرف که در حوزه پزشکی و تجهیزات مورد استفاده در آن ایجاد شده است به تدریج های شاهد جراحی زیبایی با نتیجه بهتر و ایده آل و از همه مهمتر دوران نقاهت کمتر بوده ایم. یکی از موارد بسیار مهمی که معمولا در عمل های بلفاروپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرد لیزرها هستند.

این لیزرها غالبا به جای تیغ های جراحی یا اسکالپل‌ها به کار گرفته می‌شوند. دقیقا همان وظیفه برش بافت پلک‌ها را برعهده دارند. اما با یک رویکرد بسیار دقیق و با ظرافت بالا. اگر بخواهیم یک مقایسه کلی بین لیزرهای جراحی و همچنین تیغ های جراحی داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که این تیغ‌ها برای بافت های ظریف مانند پلک‌ها به دلیل برش های عمیق احتمال ایجاد آسیب های شریانی و عصبی را افزایش می‌دهند.

اما در لیزرها معمولا رگ های خونی به دلیل حرارت بالای لیزر بسته می‌شود و هیچ خونریزی اتفاق نخواهد افتاد. البته اینها یکی از مزیتهای لیزرها نسبت به دیگر ابزارهای جراحی میباشد. در حال حاضر نیز عمل افتادگی پلک چشم از طریق میکروسرجری و لیزر انجام می‌شود. استفاده از میکروسکوپ‌ها با بزرگنمایی بالا همراه با این لیزرها یک عمل دقیق و بدون نقصی را رقم خواهد زد.

دقیقا همان چیزی که زیباجویان میخواهند بهبود فرم پلک‌ها و همچنین دوران نقاهت کمتر است. لذا زمانی که عمل افتادگی پلک چشم از طریق جراحی تکمیل می‌شود بخیه‌ها بعد از گذشت ۱ هفته کشیده می‌شوند و شما میتوانید مانند روز اول به زندگی عادی خود بازگردید. همچنین نباید نگران ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی باشید زیرا این عوارض نیز به تدریج از بین میرود.

آیا روش های غیر جراحی نیز برای افتادگی پلک چشم وجود دارد؟

در همه موارد نیازی نیست که از طریق جراحی و روش های تهاجمی به درمان افتادگی پلک چشم بپردازیم. البته باید بررسی شود که نوع ناهنجاری به چه صورت می‌باشد. در اغلب موارد امکان دارد که یک توده های چربی در زیر پلک بالا انباشته شده باشد. در این حالت فقط جراحی است که می‌تواند درمان قطعی باشد. اما اگر هیچ نوع بافت چربی در پلک بالا وجود ندارد و فقط یک شل شدگی جزئی پوست ایجاد شده است میتوان روش غیر جراحی را نیز معرفی کرد.

در این شرایط هم یکسری محدودیت‌ها وجود دارد. یعنی اگر افتادگی و شل شدگی پوست بسیار بالا باشد و کاملا بخش زیادی از میدان دید را مسدود کند روش جراحی کارساز خواهد بود. منظور ما برای استفاده از روش های غیر جراحی شل شدگی خفیف پوست‌ها می‌باشد که میتوان با یکسری ترفند‌ها آن را بهبود بخشید. پلاسماجت بهترین تکنیکی است که میتوان در فرایند عمل افتادگی پلک چشم استفاده کرد. مکانیزم عملکرد آن به این صورت است که باعث سوختگیهای کوچک بر روی پوست پلک می‌شود. درنتیجه پوست های شل شده قدری جمع می‌شوند و از حالت انبساط بیش از حد به حالت تراکم یا کاهش حجم در می‌آیند. نتیجه آن بالا رفتن جزئی پلک‌ها خواهد بود. از طرفی این ترفند برای چین و چروک های پلک پایین نیز جهت صاف کردن پوست انجام می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

اگر می‌خواهید اطلاعات جامعی در مورد اقدامات بعد از عمل کسب کنید می‌توانید مقاله مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را مطالعه فرمایید که در این مقاله تمام المان هایی که می‌تواند دوران نقاهت شما را کوتاه کند ذکر شده است. اما به عنوان یک قاعده کلی و به طور خلاصه موارد زیر را می‌توان مطرح کرد:

  • وجود درد یا سوزش بعد از عمل جراحی افتادگی پلک کاملا طبیعی می‌باشد. شما می‌توانید در هر ساعت به مدت ۱۰ دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید. حدوداً پنج بار در روز کافی خواهد بود.
  • پزشک متخصص ممکن است بعد از عمل یکسری پمادها و قطره های چشمی تجویز کند که شما حتما باید در زمان مناسب از آنها استفاده کنید.
  • مراقب باشید هیچ نیروی کششی و تنش فیزیکی بر روی بخیه های پلک ایجاد نشود. چرا که ممکن است محل زخم باز شده و نیاز به جراحی مجدد باشد.
  • حتماً از یک عینک آفتابی استفاده کنید تا نور آفتاب محل زخم را دچار مشکل نکند.
  • اگر به هر دلیلی احساس درد شدید داشتید می‌توانید از استامینوفن های معمولی به منظور کنترل درد استفاده کنید. اما این درد و سوزش همانطور که گفته شد موقتی است و تا ۲۴ ساعت بعد از عمل کاملا برطرف خواهد شد.

آی گل؛ بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران

آی گل؛ بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران

کلینیک آی گل یک تیم پزشکی قدرتمند و با تجربه ای را دارد که می‌تواند عمل بلفاروپلاستی را با بالاترین کیفیت و بدون عوارض برای شما انجام دهد. آنچه که برای ما اهمیت دارد در وهله اول حفظ سلامتی شما و در مرحله بعد ایجاد یک نتیجه مطلوب و کاملاً مورد انتظار می‌باشد. لذا جهت دریافت اطلاعات بیشتر و وقت برای حضور در کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.