رویش مو در کمر مردان به چه دلایلی است؟ ۸ راه درمان آن

رویش مو در کمر مردان به چه دلایلی است؟ راه های درمان آن

پیش از هر چیز باید این نکته را ذکر کنیم که رویش مو در کمر مردان یک بیماری نیست که نیاز به درمان داشته باشد. در واقع همانند دیگر نقاط بدن مانند سینه، شکم، ران ها، ساق پا، ساعد دستان همچنین صورت رویش مو در آقایان به دلیل نوع هورمون های مردانه اتفاق می افتد. پس ما نمیتوانیم آن را به عنوان یک بیماری سیستمیک در نظر بگیریم. البته اگر تراکم موها، ضخامت و رنگ آنها بیشتر و تیره تر باشد در آنصورت باید عوامل پزشکی مختلفی را لحاظ کنیم و شاید گویای یک مشکل جدی باشد.

اما برای برخی از آقایان این ویژگی چندان خوشایند نیست و همواره میخواهند از موهای بدن خود به هر نحوی رهایی یابند. این موضوع زمانی مشکل آفرین خواهد بود که حجم بالایی از موها در قسمت پشت مانند بین شانه ها و کمر در حال رشد هستند و اصلاح آنها نیز بطور مکرر هم زمان و هم هزینه افراد را هدر میدهد. در این مقاله می خواهیم در مورد دلایل رویش مو در کمر مردان و راه های ساده ای که برای داشتن یک پوست صاف و بدون مو وجود دارد صحبت کنیم. پس اگر از آن دسته از آقایانی هستید که همواره موهای پرپشتی در بدن خود دارید که از تراکم بالایی نیز برخوردار است این مقاله مختص شما می باشد.

مقاله های لیزر موهای زائد و همچنین اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد اطلاعات مفید و کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.

علت رویش مو در کمر مردان در قالب ۸ دلیل مختلف

دلایل متعددی برای رویش مو در کمر مردان وجود دارد. همانطور که گفته شد اگر دارای موهای کم رنگ و روشن، ظریف و نازک و با تراکم کم هستید جای هیچ نگرانی نیست و کاملا طبیعی می باشد. اما اگر به یکباره مشاهده کردید که هم حجم موها و هم تراکم و رشد آنها بیشتر شده است بهتر است برای یافتن علت آن به پزشک مراجعه کنید. اما دلایل رایج که برای آن وجود دارد دربرگیرنده موارد ذیل می باشد:

علت رویش مو در کمر مردان در قالب 8 دلیل مختلف

۱. عدم تعادل هورمون ها

اصولا هورمونهای تستوسترون و استروژن می تواند روی رشد موها تاثیر بگذارند. به عبارتی اگر میزان هورمون تستوسترون افزایش یابد و در کنار آن هیچگونه سطح تنظیمی برای هورمون استروژن وجود نداشته باشد عملا این عدم تعادل باعث رشد موهای بیش از حد در قسمت های مختلف بدن خصوصا پشت یا کمر آقایان می شود.

۲. ژنتیک

ژنتیک نیز یکی از دلایل رویش مو در کمر مردان است. وجود جهش در ژن امری شناخت ناپذیر است. البته موضوع وراثت یک نوع بیماری خاص محسوب نمیشود. بلکه به دلیل وجود ژن های مرتبط که از والدین دریافت میشود شاهد ناهماهنگی در رشد موهای بدن خواهید بود.

۳. سبک زندگی

اینکه شما چه نوع سبک زندگی را دارید. از چه مواد غذایی در طول روز استفاده می کنید؟ در کدام موقعیت جغرافیایی زندگی میکنید و چه تاثیرات زیست محیطی در اطراف شما وجود دارد همگی تاثیر زیادی رشد موهای زائد بدن دارد.

۴. مصرف برخی داروها

یکسری از داروهای خاص از قبیل استروئیدها، مواد پروستاگلاندین، سیکلوسپورین، ماینوکسیدیل باعث رشد موهای زائد می شوند. اگر می خواهید این عارضه در بدن شما محدود شود بهتر است با مشورت پزشک مصرف این داروها را کنترل کنید.

۵. افزایش حجم عروق خونی

یک نوع ناهنجاری با عنوان هیپرواسکولاریته باعث ایجاد جریان خون بالا بدنبال آن ازدیاد حجم داخلی رگها میشود. در چنین شرایطی فولیکول های مو بیشتر تغذیه می شوند و از لحاظ ضخامتی رشد آن ها دچار تغییر خواهند شد.

۶. بیماری آکرومگالی

بیماری آکرومگالی زمانی ایجاد می شود که هورمون های رشد بیش از حد ترشح می شوند. این هورمون ها قطعآ روی فولیکول های مو اثر می گذارند و باعث افزایش رشد آنها خواهد شد. در کنار این ها میتوان عواملی همچون کم کاری تیروئید را نیز ذکر کرد.

۷. تومورهای سرطانی

برخی از تومورها که مستقیما میتوانند روی کبد و کلیه ها اثر بگذارند باعث ازدیاد هورمون ها در خون خواهند شد که در چنین شرایطی رشد موهای زائد در اندام های مختلف مانند کمر، بازوها و دیگر نقاط بدن وجود دارد.

۸. عفونت ها و بیماری های پوستی

بیماری های پوستی باعث تحریک فولیکول های مو میشوند. اگرچه این ناهنجاری سبب از بین رفتن بافت طبیعی پوست میشود اما به دنبال آن سیستم ایمنی بدن برای جبران هر نوع ناهماهنگی دچار تغییر میشود که یکی از آنها رشد بی رویه موها است.

لیزر دائمی کل بدن و لیزر موهای زائد صورت مقاله های پیشنهادی برای دریافت اطلاعات کاربردی است.

بهترین روش حذف موهای زائد در مردان

بهترین روش حذف موهای زائد در مردان

با توجه به دلایل متعددی که برای رویش مو در کمر مردان و سایر اندام‌های آنها ذکر شد در این فکر هستیم که چگونه این عارضه برطرف می‌شود و به چه شکل می‌توان یک سطح پوست صاف و ایده آلی را داشت. برای حذف موهای زائد شما چندین اقدام را می‌توانید انجام دهید. ساده‌ترین آن استفاده از تیغ‌های اصلاح و انواع ماشین‌های ریش تراش است. معایب این دستگاه‌ها این است که شما باید در دوره‌های زمانی منظم به دفعات از آنها استفاده کنید که کاری بسیار خسته کننده و هزینه بر است. روش دیگر استفاده از تکنیک‌های اپیلاسیون می‌باشد که در آن های موهای زائد از طریق مواد مخصوص که روی پوست قرار می‌گیرند کاملاً از سطح آن کنده می‌شوند.

این کار معایب فراوانی دارد اول آنکه به طور کامل باعث تخریب و از بین رفتن فولیکول‌ها نمی‌شود. در وهله دوم تنش‌های زیادی را روی سطح پوست ایجاد می‌کند که باعث افزایش حساسیت آن می‌شود. اما روش طلایی و تاثیرگذاری که برای از بین بردن کامل موهای زائد استفاده می‌شود دقیقاً همان لیزر موهای زائد است. این لیزرها با تاثیر مستقیم از طریق حرارت بر فولیکول‌های مو باعث تخریب آنها و ریزش می‌شوند. با توجه به روی کار آمدن دستگاه‌های جدید از جمله دستگاه لیزر الکساندرایت می‌توان در تعداد جلسات اندک عمل لیزر را نه تنها در پشت آقایان بلکه در سایر اندام‌ها چه بانوان و آقایان انجام داد.

لیزر موهای زائد در تعداد جلسات پایین توسط درمانگاه تخصصی آی گل

درمانگاه تخصصی آی گل از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می‌کند که باعث ارائه خدمات با کیفیت به زیباجویان می‌شود. در این بین لیزر موهای زائد به عنوان یک فیلد زیبایی پرطرفدار مراجعین زیادی را در این مرکز تخصصی دارد. این درمانگاه برای افزایش دقت لیزر موهای زائد و اثربخشی بیشتر آن از سری لیزر الکساندرایت کلاریتی استفاده می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.