اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

با توجه به آنکه لیزر موهای زائد یکی از بیشترین عمل‌ها برای زیبایی پوست و حذف موهای زائد در نقاط مختلف بدن است، برای افزایش کیفیت کار و اینکه بهترین نتیجه را بدست آوریم لازم است یکسری اقدامات را انجام دهیم. آنچه که اهمیت دارد این است که مراحل عمل با حفظ سلامت زیباجو و بدون عوارض تکمیل شود.

بخشی از موارد ضروری و استانداردها مرتبط با کلینیک، دستگاه و تجهیزات و تجربه پزشک است. حال آنکه برخی دیگر کاملا در ارتباط با زیباجو میباشد. یعنی شما با انجام برخی اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد روی نتیجه تا حدودی اثر می‌گذارید. اما هدف اصلی ریزش موهای زائد در کوتاه ترین زمان و دستیابی به یک پوست صاف است.

با توجه به اهمیت اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل و مفصل به توضیح آن بپردازیم تا زیباجویان پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنند. در ادامه به شکل منظم و دسته بندی شده موارد ضروری را ذکر می‌کنیم.

اقدامات مهم قبل از لیزر موهای زائد

اقدامات مهم قبل از لیزر موهای زائد

  1. وکس و اپیلاسیون را انجام ندهید

با انجام وکس و اپیلاسیون موها تا حدودی از ریشه جدا می‌شود. بنابراین آن اثر مطلوب لیزر از بین میرود. موها باید در عمق مشخصی از بافت بدن وجود داشته باشند تا از طریق جذب انرژی لیزر دچار آسیب ساختاری و ریزش شوند.

  1. سطح پوست خود را شیو کنید

با شیو کردن پوست تنها ساقه بالای سطح پوست را جدا میکنید. لذا انرژی لیزر به صورت متمرکز روی فولیکول های مو اثر میگذارد. با بلند بودن موهای بدن احتمال بروز سوختگی، سوزش و درد در حین لیزر وجود دارد. البته شیو بعد از لیزر نیز اصول خود را دارد.

  1. در معرض آفتاب قرار نگیرید

تابش آفتاب به سطح پوست میتواند میزان حساسیت آن را افزایش دهد. برخورد اشعه لیزر به عنوان یک عامل تحریک کننده خارجی ناراحتی های پوستی را حین لیزر و بعد از آن افزایش می‌دهد.

  1. پوست خود را برنزه نکنید

برنزه کردن پوست باعث می‌شود که پوست روشن شما از بین برود. لیزرها نمیتوانند روی پوست های تیره و موهای بور عملکرد مناسب داشته باشند. پوست های روشن و موهای تیره گزینه مناسبی برای عمل هستند.

  1. مصرف کافئین را متوقف کنید

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافئین زیاد میزان حساسیت پوستی را افزایش میدهد. در نتیجه امکان دارد با برخورد اشعه لیزر با پوست سوزش زیادی را تجربه کنید.

  1. مصرف برخی داروها را محدود کنید

داروهایی همچون رقیق کننده خون، ضد التهاب، برخی آنتی بیوتیک‌ها، داروهای درمانی هورمونی، تداخل زیادی با عمل لیزر دارند. بنابراین باید از مصرف آن‌ها تا مدتی خودداری کنید.

  1. برخی کرم های پوستی را استفاده نکنید

برخی از کرم های پوستی نظیر کرم لایه بردار، کرم های دارای ماده رتینول، مواد آرایشی دارای ماده بنزوئیل پراکسید و خشک کننده های پوست باید کاملا قطع شوند.

  1. به تزریق بوتاکس و فیلر نپردازیم

اگر به تزریق بوتاکس یا فیلر پرداخته اید بهتر است تا ۳ هفته صبر کنید. بعد از آن میتوانید به انجام عمل لیزر موهای زائد صورت بدون آنکه عوارضی ایجاد شود بپردازید.

  1. مصرف نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید

مصرف نوشیدنی های الکلی آب بدن را کاهش میدهد و شرایطی را فراهم میکند که شما در زمان لیزر احساس درد و سوزش بیشتری داشته باشید.

  1. پوست خود را قبل از لیزر تمیز کنید

پوست خود را چند ساعت قبل از عمل لیزر از مواد چربی، آلودگی‌ها و عناصر چسبیده به آن پاکسازی و تمیز کنید.

اقدامات مهم بعد از لیزر مو های زائد

اقدامات مهم بعد از لیزر مو های زائد

  1. لباس های چسبناک و تنگ نپوشید

بعد از عمل لیزر حساسیت پوست شما چندین برابر می‌شود. پوشیدن لباس های تنگ باعث می‌شود ناراحتی های پوستی زیادی را تجربه کنید.

  1. حمام آب گرم با دمای بالا نگیرید

دوران نقاهت کوتاهی که بعد از لیزر وجود دارد میتواند با دوش گرفتن آب سرد تا حدودی کاهش یابد. چرا که آب با دمای بالا پوست را بیشتر تحریک میکند.

  1. به سونا نروید

قرار گرفتن در محیط سونا به دلیل داشتن بخار با دمای بسیار بالا میتواند سبب بروز قرمزی، التهاب و خارش شدید پوست شود.

  1. استفاده از کرم ویتامین E در صورت تغییر رنگ پوست

اگر تغییرات پوستی را مشاهده کردید میتوانید از کرم های ویتامین E استفاده کنید تا سبب جلوگیری از عوارض بیشتر در سطح پوست شوید.

  1. تا دو هفته در مقابل خورشید قرار نگیرید

برای آنکه پوست شما از لحاظ میزان حساسیت به حالت عادی برگردد پس از لیزر نیاز به یک زمان حدود دو هفته ای دارید.

  1. حداقل ۴ هفته تا درمان بعدی صبر کنید

پزشکان متخصص بر اساس شرایط و ویژگی های شما معمولا ۴ هفته، قدری کمتر یا بیشتر، را بین جلسات لیزر در نظر میگیرد. این جلسات را بطور منظم مراجعه کنید. در این مورد میتوانید مقاله تعداد جلسات لیزر موهای زائد را مطالعه فرمایید.

  1. پوست خود را از تنش و فشار دور نگه دارید

در زمان خواب یا استراحت و همچنین انجام فعالیت های روزانه، کشش در سطح پوست، ساییدگی روی آن باعث سوزش بیشتر پوست خواهد شد.

  1. عمل اسکراب پوست انجام ندهید

از آنجایی که اسکرایب پوست یک لایه برداری قوی از طریق سایش است در صورت انجام این کار بعد از لیزر میزان التهاب پوستی بیشتر می‌شود.

  1. از انجام عمل های زیبایی در ناحیه لیزر شده خودداری کنید

عمل های زیبایی مختلف از قبیل تزریق مواد پر کننده یا فیلرها همچنین بوتاکس باید زمانی انجام شود که شما یک پوست کاملا نرمال دارید. به دلیل انجام لیزر زمان لازم است تا پوست به بهبودی کامل برسد.

  1. اصلاح پوست را با احتیاط انجام دهید

اگر مدتی پس از لیزر نیاز به اصلاح بدن داشتید از تجهیزات مناسب و استاندارد به منظور کاهش آسیب پوستی استفاده کنید.

لیزر موهای زائد بدون عوارض در کلینیک آی گل

لیزر موهای زائد بدون عوارض در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل امتیازات زیادی همچون بهره مندی از بروزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، محیط مجهز و مدرن، تیم تخصصی کارآزموده و با دانش علمی بالا، برنامه ریزی دقیق در جهت تکرار عمل لیزر، تعداد جلسات اندک لیزر، ارائه مشاوره و معاینات اولیه کامل را برای زیباجویان تدارک دیده است. بنابراین شما یک عمل ایمن و با کیفیت بالایی را تجربه خواهید کرد. در صورت داشتن هرگونه سوال و کسب مشاوره با این کلینیک تماس حاصل فرمائید.