لیزر مو در دوران شیردهی عوارضی برای مادر و فرزند به همراه دارد؟

لیزر مو در دوران شیردهی عوارضی برای مادر و فرزند به همراه دارد؟

معمولا بانوان در دوران بارداری، دچار تغییرات هورمونی و عوارض آن خواهند شد. یکی از این عوارض، رشد موهای زائد، متراکم شدن، ضخیم تر شدن، زبر شدن و چربی یا خشکی بیش از اندازه موها می باشد. با وجود اینکه روش های متعددی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد، اما در ماه های آخر بارداری شیو برخی نقاط به سختی امکان پذیر خواهد بود. از این رو برخی بانوان قصد لیزر مو در دوران شیردهی را داشته و دوست دارند بدانند چند وقت بعد از زایمان میتوان لیزر کرد؟ در صورتی که شما هم قصد آگاهی از عوارض لیزر در زمان شیردهی را دارید، با ما همراه باشید.

لیزر مو در دوران شیردهی امکان پذیر است؟

تاکنون نظریه های متناقضی در مورد اینکه لیزر مو در دوران شیردهی به مادر و فرزند آسیب وارد می کند، ارائه شده است؛ با این حال، هیچ یک از مراکز لیزر استاندارد و معتبر خدمات لیزر درمانی را برای بانوان شیرده انجام نمی دهند. در صورتی که بانوان شیرده بر انجام لیزر در این دوران مصمم هستند، باید مجوز لازم را از پزشک متخصص دریافت نمایند. حال این سوال به وجود می آید که دلیل امتناع مراکز لیزر از ارائه خدمات چیست؟

هنگام لیزر موهای زائد، اشعه های لیزر در زمان مشخصی بر روی پوست تابش داده می شوند. رنگدانه ای که در فولیکول مو وجود دارد (ملانین) این انرژی را به حرارت تبدیل کرده و موجب سوختن ریشه مو خواهد شد. این اشعه از سطح پوست تا پیاز مو نفوذ کرده و به اعضای درونی آسیب وارد نمی کند؛ اما حرارت ایجاد شده روی غدد پستانی تاثیرگذار خواهند بود. با توجه به اینکه بانوان شیرده در این دوران از حساسیت غدد شیری بیشتری برخوردارند، توصیه می شود که لیزر در این دوران انجام نشود.

مقاله پیشنهادی:   عمل بلفاروپلاستی پلک پایین؛ اصلاح حالت کیسه ای زیر چشم

چند وقت بعد از زایمان میتوان لیزر کرد؟

انجام لیزر در دوران شیردهی نیازمند سلامت کامل مادر و تایید پزشک متخصص خواهد بود. با این وجود اکثر متخصصین توصیه می کنند استفاده از این خدمات را، به پایان شیردهی مادر یعنی ۲ سالگی فرزند موکول کنند. البته در برخی موارد به دلیل اصرار مادر و با توجه به ویژگی های بدن او، می توان لیزر برخی نقاط بدن را ۶ ماه پس از زایمان شروع کرد. به طور کلی، در این دوره اندام های بانوان حساسیت بیشتری داشته و در صورت انجام لیزر، خالکوبی و …، درد بیشتری را احساس خواهند کرد.

با توجه به اهمیت مراقبت های بهداشتی در دوران شیردهی لازم است از کارهایی که کیفیت و کمیت شیر مادر را کاهش می دهند، پرهیز نمایید. با این حال در صورتی که قصد انجام لیزر در نواحی سینه را ندارید، ممکن است این روش خطر کمتری ایجاد کرده و مورد تایید پزشک متخصص قرار بگیرد. برای مثال ممکن است لیزر موهای زائد صورت در محدوده زمانی مشخصی پس از زایمان، مشکلی ایجاد نکند که این امر، ملزم دستور پزشک خواهد بود.

لیزر مو در دوران شیردهی امکان پذیر است؟

معایبی که لیزر مو در دوران شیردهی به همراه دارد چیست؟

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد در دوران شیردهی، احتمال بروز خطراتی را به همراه خواهد داشت. با این حال، ممکن است این موضوع در مورد افراد مختلف یکسان نباشد. در ادامه

برخی از عوارض لیزر مو در دوران شیردهی را بیان خواهیم کرد:

یکی از مهمترین عوارض لیزر مو در دوران شیردهی، کم شدن شیر مادر است. اشعه لیزر تاثیر مستقیمی روی تولید شیر توسط غدد پستانی داشته و میزان آن را کاهش می دهد. از این رو، در صورتی که شیر مادر به دلیل تاثیر اشعه لیزر کاهش پیدا کند، نوزاد با مشکلات قابل توجهی روبرو خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:   جوانسازی پلک بالا و دستیابی به یک صورت زیبا و شاداب

استفاده از لیزر در دوران شیردهی، ممکن است خواص شیمیایی اشعه های لیزر را به شیر مادر منتقل کرده و باعث کاهش کیفیت شیر شود. در نتیجه این مواد مضر، توسط شیر وارد بدن  نوزاد شده و به سلامتی او آسیب وارد خواهند کرد.

گرمایی که به دلیل تاثیر اشعه لیزر در پستان ها ایجاد می شود، تاثیر مهمی در کیفیت شیردهی به نوزاد خواهد داشت. با توجه به موارد گفته شده، توصیه می کنیم برای جلوگیری از کاهش ایمنی بدن نوزاد از لیزر در دوران شیردهی پرهیز نمایید.

لیزر در دوران شیردهی چه تاثیری روی پوست مادر دارد؟

با توجه به تاثیرات اشعه لیزر، استفاده از این خدمات در دوران شیردهی احتمال بروز مشکلات پوستی را به همراه خواهد داشت. دوران بارداری و شیردهی با بروز جوش و آکنه روی بدن فرد همراه خواهد بود که استفاده از لیزر موجب تشدید آنها خواهد شد. همچنین بروز لکه های قهوه ای و تیره روی پوست، یکی دیگر از عوارض استفاده از لیزر در این دوران می باشد. این لکه ها به دلیل تغییرات هورمونی و در اثر حرارت ایجاد شده توسط اشعه لیزر به وجود می آیند. با این وجود در صورتی که از خدمات لیزر در زمان مناسبی پس از زایمان استفاده کنید، با عوارض گفته شده مواجه نخواهید شد.

معایبی که لیزر مو در دوران شیردهی به همراه دارد چیست؟

تاثیر لیزر بعد از دوران شیردهی چگونه است؟

شما پس از اتمام دوران شیردهی و گذراندن تغییرات هورمونی، می توانید از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده نمایید. اشعه لیزر تا میزان مشخصی وارد پوست شده و تاثیری روی اعضای داخلی بدن نخواهد داشت. در نتیجه شما با تایید پزشک و مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر، می توانید مانند گذشته از این خدمات استفاده نمایید. در صورت سلامت بدن، تاثیر لیزر بعد از دوران شیردهی مانند قبل از زمان بارداری بوده و موجب از بین رفتن موهای زائد خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:   دستورالعمل‌های کشیدن بخیه بلفاروپلاستی؛ راهنمای جامع

لیزر موهای زائد در آی گل

درمانگاه تخصصی آی گل انواع خدمات زیبایی از جمله لیزر موهای زائد، بلفاروپلاستی، کاشت مو و ابرو، زاویه سازی و … را به کمک دستگاه های پیشرفته انجام می دهد. نتیجه دهی و رضایت زیباجویان باعث شده تا آی گل به عنوان بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران شناخته شود. در صورتی که قصد انجام لیزر دارید، با مراجعه به این درمانگاه میتوانید بهترین نتیجه را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت نمایید.

سخن آخر

لیزر مو در دوران شیردهی، تاثیرات مخربی روی کیفیت و کمیت شیر مادر خواهد داشت. از این رو توصیه می شود برای انجام این کار، تا پس از ۲ سالگی فرزند صبر کرده یا در صورت تایید پزشک پس از ۶ ماهگی نوزاد اقدام نمایید.