۹ مورد از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

9 مورد از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد زمانی اتفاق می‌افتد که شما به یک کلینیک یا مرکز غیرتخصصی مراجعه کنید و عملیات لیزر با استفاده از ابزارها و تجهیزات غیرحرفه ای و قدیمی انجام شود. پس ما نمیتوانیم بگوییم که لیزر موهای زائد همیشه دارای عوارض ناراحت کننده است. بلکه برعکس اگر شما موارد ضروری چنین عمل مهمی را رعایت کنید میتوانید یک نتیجه قابل قبول، ایده آل و بدون عارضه های جدی تجربه کنید. اما به عنوان قاعده کلی لازم است از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد مردان و خانم‌ها آگاه باشید. این اطلاعات می‌تواند روی تصمیم شما یک جهت گیری اساسی ایجاد کند.

۱- تغییرات رنگدانه ای در سطح پوست

یکی از عوارض ناراحت کننده که برای لیزر موهای زائد می‌توان ذکر کرد تغییر رنگدانه پوست است. برخی از افراد پوست روشن و برخی دیگر قدری تیره تر دارند. اگر ببینید که رنگ پوست شما تغییر کرده است قطعا روحیه شما دگرگون خواهد شد. به خصوص اگر بخواهید یک لیزر موهای زائد صورت را انجام دهید. قطعا بخش زیادی از زیبایی چهره خود را از دست خواهید داد. این مورد از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد تلقی می‌شود که به دلایل مختلفی مانند استاندارد نمودن دستگاه، عدم تجربه کافی پزشک و همچنین استفاده از انرژی های پرقدرت تر لیزر است.

۲- بروز تبخال پوستی

یکی از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد بروز تبخال در بخش هایی از بدن که در معرض رطوبت قرار دارند است. اصولا ویروس “هرپس سیمپلکس” کاملا واگیردار است و افرادی که مبتلا به این نوع ویروس هستند نباید لیزر انجام دهند. از طرفی آلوده بودن دستگاه لیزر نیز چنین ناهنجاری پوستی را بوجود می‌آورد. در مواردی مشاهده شده است که افراد پس از جلسات لیزر در نقاط مختلف صورت دچار تبخال های شدید شدند که اغلب می‌تواند باعث سوزش ناحیه شود. افرادی هم که دارای چنین بیماری هستند، اگر در معرض لیزر قرار بگیرند شدت آنها چندین برابر خواهد شد. شما میتوانید در مقاله معایب و مزایای لیزر موهای زائد اطلاعات کاملتری را دریافت کنید.

9 مورد از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

۳- ایجاد تاول در نقاط مختلف بدن

تاول‌ها کیسه های ورم کرده پر از مایع هستند که می‌تواند در نقاط مختلف پوست ایجاد شوند. علت بروز آن تماس شدید پوست با تنش های آسیب زای محیط است. این کیسه‌ها همراه با سوزش و درد هستند و میتوانند باعث تغییر رنگ یا قرمزی سطح پوست شوند. زمانی که این تاول‌ها تخلیه می‌شوند یک احساس سوزش بسیار شدیدی را بوجود می‌آورند که در مواردی ممکن است افراد نیاز به مراقبت های ویژه یا حتی بستری نیز داشته باشند. البته شدت آنها متغیر است و اگر این تاول‌ها وسعت بیشتری داشته باشند حتما باید مراحل درمان آنها درپیش گرفته شود.

۴- آسیب به اندامهای حساس صورت مانند چشم

در اکثر کلینیک های تخصصی که قرار است لیزر موهای زائد بر روی سطح صورت انجام شود حتما باید از یک محافظ داخلی چشم استفاده شود. اگرچه لیزرها دور از چشم‌ها روی نقاط مختلف صورت اجرا می‌شوند اما به دلیل جابجایی هایی که در نقاط صورت انجام می‌شود برخورد لیزر با چشم بسیار محتمل است. پس ممکن است یک سهل انگاری کوچک باعث سوختگی شبکه چشم و از دست رفتن بینایی شود.

۵- معکوس عمل کردن لیزر و رشد موها

یکی از عارضه های فاجعه باری که میتوان برای لیزر موهای زائد ذکر کرد معکوس عمل کردن آن است. خصوصا برای بانوان که میخواهند موهای کرک مانند صورت را از بین ببرند. این لیزرها می‌تواند به جای کاهش مو باعث رشد بیشتر آنها شود. علت آن نیز به جهت انرژی پایینتر لیزر و پالس های ضعیف تر است. بنابراین حتما باید تنظیمات دقیقی روی دستگاه لیزر انجام شود که چنین عارضه ای برای پوست اتفاق نیفتد.

9 مورد از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

۶- سوزش شدید حین درمان

همه عوارض لیزر موهای زائد مرتبط با بعد از عمل نیست. بلکه زیباجو می‌تواند در حین عمل نیز ناراحتی های زیادی را تجربه کند که از جمله آن میتوان به درد و سوزش اشاره کرد. اگر در کلینیک مورد نظر از دستگاه استاندارد بین المللی و مدرن استفاده شود. به دلیل سیستم هوشمندی که دارند یک عملیات لیزر بدون درد را تجربه خواهید کرد. در غیر این صورت شما استرس های زیادی را از ابتدا تا انتهای کار باید تحمل کنید.

۷- بروز لکه های نقطه ای بر روی پوست

لکه های نقطه ای می‌تواند به صورت تیره و روشن بر روی سطح پوست ایجاد شود. این موضوع تا حدودی با تغییر رنگ بخش زیادی از پوست تفاوت دارد. چرا که به شکل نقطه ای هستند و مانند خال خود را نشان میدهند. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که افراد یک تضاد رنگدانه بین موها و سطح پوست خود ندارند و رنگ پوست بسیار نزدیک به رنگ موها است. یعنی افرادی که هم دارای موی روشن و پوست روشن هستند یا اینکه برعکس موهای تیره و پوست تیره دارند. پس لیزرها زمانی عملکرد ایده آل دارند که تفاوت رنگدانه ای بین پوست و مو وجود داشته باشد.

۸- زخم و عفونت های پوستی

از آنجاییکه لیزر موهای زائد یک اشعه پرانرژی به صورت گرما را در تماس با سطح پوست قرار میدهد بروز زخم و به دنبال آن جذب باکتری و ایجاد عفونت محتمل است. این زخم‌ها برای پوست های مختلف به یک شکل نیست. افرادی که پوست های ظریف و حساسی دارند حتما باید ملاحظات قبل از عمل برای آنها صورت گیرد.

اگرچه در لیزر موهای زائد هدف اصلی فولیکول های مو هستند. اما پوست بدن نیز بی تاثیر از این اشعه های پرقدرت نخواهد بود. این عارضه زمانی شدت پیدا می‌کند که شما زخم های کوچکی را در سطح پوست داشته باشید که با تماس با لیزر به یک زخم عفونی تبدیل شود. همچنین شما باید مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد را بطور کامل رعایت کنید.

لیزر موهای زائد با پیشرفته ترین دستگاه‌ها در کلینیک آی گل

۹- عارضه های شدیدتر برای افرادی که پوست تیره تری دارند؟

لیزر موهای زائد زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که یک تضاد رنگدانه ای بین سطح پوست و مو‌ها وجود داشته باشد. یعنی شما باید موهای کاملا مشکی یا تیره به دنبال آن یک پوست روشن داشته باشید. در چنین شرایطی است که تمام انرژی لیزر در فولیکول های مو جذب می‌شود و باعث ریزش آنها خواهد شد. اما افرادی که پوست تیره تری دارند بیشتر در معرض سوختگی و تنش های پوستی قرار دارند. این موضوع در مورد افرادی که موهای بلوند دارند نیز صدق میکند. به همین دلیل همه افراد کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستند.

لیزر موهای زائد با پیشرفته ترین دستگاه‌ها در کلینیک آی گل

زیباجویانی که میخواهند یک عمل لیزر موهای زائد بدون عارضه و با امنیت کامل و از همه مهمتر بهترین نتیجه را تجربه کنند. کلینیک آی گل به عنوان بهترین مرکز لیزر موهای زائد در خدمت آنها می‌باشد. پزشکان با تجربه و مجرب که در این مجموعه هستند طبق ارزیابی های دقیقی که از فرد به عمل می‌آورند میتوانند برنامه ریزی های مناسبی برای موفقیت آمیز بودن عمل ترتیب دهند. جهت دریافت مشاوره حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.