کدام دستگاه لیزر موهای زائد بهتر است؟

کدام دستگاه ليزر موهای زائد بهتر است؟

امروزه حذف موهای زائد بدن یکی از رایج ترین مسائلی است که بانوان و حتی آقایان با آن سروکار دارند. از گذشته تاکنون روش های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود داشته اما موثرترین آنها، لیزر درمانی می باشد. در فناوری لیزر، اشعه به فولیکول مو (کیسه ای که مو در آن رشد می کند) برخورد کرده و موجب فروپاشی یا نابودی آن می شود. با وجود اینکه لیزر درمانی روشی مطمئن برای حذف موهای زائد است، اما عواملی مانند تعداد جلسات، نوع دستگاه، مقدار اشعه دریافتی در هر جلسه و جنس موی هر فرد، تاثیر مستقیمی در زمان جوابدهی خواهند داشت. در حال حاضر دستگاه های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد که آشنایی با آنها، کمک زیادی به انتخاب پزشکان و افراد درمانجو خواهد کرد. با ما همراه باشید تا با انواع دستگاه لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها آشنا شوید.

معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد

امروزه دستگاه های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد طراحی شده اند که هر یک از آنها، ویژگی های مخصوص به خود را دارند. آگاهی از نوع عملکرد هر دستگاه به شما کمک می کند تا با انتخاب دستگاهی مناسب، در کوتاهترین زمان بهترین نتیجه را دریافت نمایید. چند مورد از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • دستگاه لیزر الکساندرایت

این دستگاه برای حذف موهای زائد، از طول موج ۷۵۵ نانومتر استفاده کرده که این طول موج، برای طیف پوستی روشن تا زیتونی بسیار مناسب می باشد. این دستگاه از سرعت عمل بالایی برخوردار بوده و به دلیل پالس های قدرتمند، قادر است موهای نازک و ظریف را نیز از بین ببرد. عملکرد لیزر الکساندرایت به کمک فناوری ترمولیزر بوده که موجب گرم شدن یک ناحیه برای از بین بردن مو خواهد شد. در این عملکرد، بافت مو به طور دقیق تخریب شده در حالیکه به بافت های کناری پوست آسیبی نخواهد رسید. استفاده از این دستگاه، علاوه بر حذف موهای زائد، موجب صافی و نرمی پوست نیز خواهد شد. وجود سیستم خنک کننده در این دستگاه موجب کاهش درد در هنگام لیزر شده و همگی این عوامل موجب شده اند تا الکساندرایت به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد شناخته شود.

  • دستگاه لیزر دایود

این دستگاه با کمک طول موجی بین ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر، به تخریب موهای زائد می پردازد. از آنجایی که دایود از سرعت بالایی برخوردار بوده و ناحیه وسیعی را مورد هدف قرار می دهد، یکی از بهترین دستگاه های لیزر به شمار می آید. عملکرد این لیزر به صورت پالسی بوده و برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. همچنین این دستگاه از سیستم خنک کننده بهره مند بوده که درمانی لذت بخش و بدون درد را برای افراد به وجود خواهد آورد.

  • دستگاه لیزر تیتانیوم

این دستگاه یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر بوده که از طول موجی بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نانومتر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. یکی از مهمترین تفاوت های تیتانیوم با دستگاه های دیگر این است که از ترکیب سه طول موج مختلف استفاده کرده و به عنوان دستگاه لیزر سه بعدی شناخته می شود. این دستگاه در یک زمان به قسمت های مختلف مو هجوم آورده و حذف موها را با نتیجه بهتر و طولانی تری به ارمغان می آورد.

این دستگاه از سیستم خنک کننده Ice Plus برخوردار بوده و نهایت خنکی و راحتی را برای فرد به وجود  می آورد. دستگاه تیتانیوم توانایی حذف موهای رنگی و فاقد رنگ را داشته و به دلیل گستردگی تنظیمات، امکان روشن کرده پوست های تیره را فراهم می آورد. از آنجایی که تیتانیوم مقدار حرارت ایجاد شده در پوست را کاهش می بخشد، برای کسانی که نسبت به نور حساسیت داشته یا دارای پوستی حساس هستند، بهترین انتخاب خواهد بود.

  • دستگاه لیزر ان دی یاگ

این دستگاه برای حذف موهای زائد طول موجی با قدرت ۱۰۶۴ نانومتر را با سرعت بسیار بالا به سمت موها هدایت می کند. ان دی یاگ می تواند حجم وسیعی از پوست را در بر بگیرد و برای انواع طیف پوستی نتیجه دهی مثبتی خواهد داشت. با این وجود، استفاده از این دستگاه همراه با مقداری درد بوده که افرادی با آستانه درد پایین را ترغیب به استفاده نمی نماید.

  • دستگاه لیزر ال پی ال

این دستگاه از طول موج های متفاوت استفاده کرده و برای حذف موهای زائد، انرژی را به صورت غیر متمرکز به سمت مو ارسال می نماید. این پراکندگی موجب کاهش قدرت انرژی شده و در نتیجه هزینه کمتری برای درمان در بر خواهد داشت. ال پی ال از طول موج ۷۵۵ نانومتر استفاده کرده و در کنار حذف موهای زائد، به برطرف کردن قرمزی پوست نیز می پردازد.

معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد

برای انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد به چه عواملی توجه کنیم؟

  • رنگبندی پوست و مو

بعضی از دستگاه های لیزر، صرفا برای پوست های روشن یا تیره مناسب بوده یا بر روی موهای رنگی و غیر رنگی، تاثیر متفاوتی خواهند داشت. از این رو با در نظر گرفتن رنگ مو و پوست خود، می توانید بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را انتخاب نمایید.

  • ضخامت و جنس مو

از آنجایی که برخی دستگاه ها توانایی حذف موهای نازک و ظریف را نخواهند داشت، قبل از انتخاب دستگاه باید جنس و ضخامت مو را مدنظر قرار دهید.

  • ناحیه پوشش دهی

بعضی از دستگاه های لیزر توانایی حذف موهای نواحی خاصی را داشته و برای نواحی دیگر مناسب نیستند. از این رو قبل از انتخاب دستگاه، نواحی مورد نیاز مانند صورت، زیر بغل، سینه و … را با توانایی دستگاه تطبیق دهید.

برای انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد به چه عواملی توجه کنیم؟

لیزر موهای زائد در بهترین کلینیک تهران

حذف موهای زائد در کوتاهترین زمان با کمترین درد، انتخاب هر فرد درمانجویی خواهد بود. در صورتی که قصد دارید موهای زائد خود را به صورت دائمی و با بهترین دستگاه های لیزر انجام دهید، به کلینیک ما مراجعه نمایید. استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر به همراه کادر درمانی مجرب باعث شده تا ما به عنوان بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران شناخته شویم. شما قبل از شروع درمان تحت مشاوره قرار گرفته تا مطابق تناژ پوست، جنس و ضخامت مو و …، بهترین دستگاه لیزر را برای حذف موهای خود انتخاب نمایید.

سخن آخر

انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد موجب می شود در حداقل جلسات درمانی، بهترین نتیجه را دریافت کنید. تناسب دستگاه با پوست و موی شما، نتیجه بخشی را تسریع بخشیده و از پرداخت هزینه اضافی برای شما جلوگیری خواهد کرد. بنابراین بهتر است قبل از شروع درمان، ویژگی های جسمی خود را با نوع دستگاه مطابقت دهید.