مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم + ممنوعیت‌ها و هشدارها

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم + ممنوعیت‌ها و هشدارها

گودی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در بازه‌های سنی مختلف با آن مواجه می‌شوند. گود شدن زیر چشم می‌تواند باعث پیر و بی حال نشان دادن صورت شود. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند برای از بین بردن گودی زیر چشم انجام شود، تزریق فیلر است. تزریق فیلر زیر چشم باعث پر شدن زیر چشم‌ها شده و می‌تواند چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهد. در نظر گرفتن مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند از عوارض ناشی از این روش زیبایی جلوگیری کند. اگر می‌خواهید بعد از تزریق فیلر در زیر چشم از نتیجه کار نهایت لذت را ببرید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

یکی از عوارض فیلر زیر چشم کبودی و تورم در ناحیه تزریق است که از چند ساعت بعد از تزریق تا چند روز ادامه پیدا می‌کند. اما این مشکل کاملا طبیعی بوده و به مرور زمان از بین می‌رود. برای کاهش کبودی و ورم در ناحیه زیر چشم، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. پمادهای ضد التهاب گیاهی مانند پمادهای حاوی آرنیکا نیز می‌توانند با مشورت پزشک برای کاهش التهاب در زیر چشم مورد استفاده قرار گیرند.

اگر درد احساس کردید، می‌توانید برای کنترل آن از استامینوفن استفاده کنید. داروهای مسکن رقیق کننده خون مانند ژلوفن انتخاب خوبی پس از تزریق فیلر در زیر چشم نیستند. برای اینکه ماندگاری فیلر زیر چشم را انجام دهید، بهتر است که حتما به مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم توجه داشته باشید که در ادامه به مهم ترین نکات آن اشاره می‌کنیم.

  • ممنوعیت استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی: حداقل تا یک هفته بعد از تزریق فیلر در زیر چشم، از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید. چون این کار می‌تواند باعث تحریک پوست زیر چشم شود و التهاب و تورم را افزایش دهد.
  • استفاده از شوینده‌های ملایم: یکی دیگر از نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر زیر چشم، استفاده از شوینده‌های ملایم است. هرگز از شوینده‌هایی که می‌توانند باعث تحریک پوست شوند ستفاده نکنید. شوینده‌های ضد حساسیت بهترین انتخاب برای شستشوی صورت بعد از تزریق فیلر زیر چشم هستند.
  • جلوگیری از گرما و سرمای شدید: قرار گرفتن در گرما و سرمای شدید پس از تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند عوارض ناشی از این اقدام را افزایش دهد. بهتر است که برای کاهش التهاب، حداقل یک هفته اول پس از تزریق در معرض گرما یا سرمای شدید قرار نگیرید. رفتن به استخر، سونا، جکوزی و حمام داغ تا ۱ هفته بعد از تزریق فیلر ممنوع است. علاوه بر این، نباید دوش آب سرد بگیرید، به اسکی بروید یا برف بازی کنید.
  • دوری از دخانیات: تا دو هفته بعد از تزریق فیلر زیر چشم باید از مصرف دخانیات دوری کنید. کشیدن سیگار و مصرف الکل می‌تواند التهاب در زیر چشم را افزایش دهد و عوارض فیلر زیر چشم را افزایش دهد.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

ماساژ بعد از تزریق فیلر زیر چشم

یکی از مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم ماساژ دادن صورت است. البته این کار باید به توصیه پزشک انجام شود. در غیر این صورت دستکاری کردن محل تزریق فیلر اصلا توصیه نمی‌شود و می‌تواند تاثیر منفی در ماندگاری فیلر داشته باشید. با این حال برای جلوگیری از گلوله‌ای شدن ژل و فیلر تزریق شده در زیر چشم، بهتر است که مطابق با دستورالعمل‌های توصیه شده از سوی پزشک ماساژ در ناحیه زیر چشم انجام دهید.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر زیر چشم

با توجه به جاذبه زمین و فشاری که از طریق جاذبه به ناحیه صورت وارد می‌شود، بهتر است که به نحوه خوابیدن خودتان بعد از تزریق فیلر زیر چشم توجه داشته باشید. خوابیدن روی صورت می‌تواند ورم و التهاب زیادی را در زیر چشم ایجاد کند. سعی کنید به پشت بخوابید و صورت خودتان را بالا بگیرید. از فشار آوردن به ناحیه زیر چشم در هنگام خواب جلوگیری کنید.

آیا می‌توانیم بعد از تزریق فیلر زیر چشم ورزش کنیم؟

یکی از مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه داشته باشید، عدم فعالیت سنگین است. هر فعالیتی که باعث افزایش ضربان قلب شما شود می‌تواند روی اثربخشی فیلر زیر چشم تاثیر منفی داشته باشد. انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی سنگین تا دو هفته بعد از تزریق فیلر زیر چشم ممنوع است. پس از گذشت ۲ هفته می‌توانید با فعالیت‌های ورزشی سبک شروع کنید و کم کم فعالیت خودتان را افزایش دهید.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر زیر چشم

تغذیه بعد از تزریق فیلر زیر چشم

حتی اگر از بهترین نوع فیلر زیر چشم استفاده کرده باشید، باز هم اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید؛ اثربخشی خوبی را از آن مشاهده نمی‌کنید. بهترین رژیم غذایی تا دو هفته بعد از تزریق فیلر در زیر چشم، رژیم غذایی پر کربوهیدرات است. می‌توانید از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند ماکارونی، پاستا، انواع لوبیا و … استفاده کنید. مصرف به اندازه آب بعد از تزریق فیلر در زیر چشم توصیه می‌شود. اما بهتر است که بیش از اندازه از آب استفاده نکنید؛ چون این کار باعث متورم شدن فیلر شده و پف آلودگی زیر چشم را به همراه دارد. مصرف غذاهای چرب و سنگین بعد از تزریق فیلر توصیه نمی‌شود. همچنین اگر پزشک از بی حسی برای ناحیه زیر چشم شما استفاده کرده است، بهتر است که تا زمان تمام نشدن اثر بی حسی از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.

درمانگاه تخصصی آی گل، ارائه دهنده بهترین خدمات تزریق فیلر زیر چشم

در این مقاله شما را با مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم آشنا کردیم. برای جلوگیری از آسیب به زیر چشم و کاهش التهاب و تورم، باید حتما به یک مرکز معتبر برای تزریق فیلر در زیر چشم مراجعه کنید. درمانگاه تخصصی آی گل با داشتن تیم متخصص و باتجربه در زمینه تزریق فیلر و ژل به شما این امکان را می‌دهد تا فیلر زیر چشم را با کمترین عوارض تزریق کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم، کافیست که با کارشناسان ما در مجموعه آی گل در ارتباط باشید.