از کجا بفهمم افتادگی پلک دارم؟ روش های درمان

از کجا بفهمم افتادگی پلک دارم؟ روش های درمان

افتادگی پلک یک معضل بسیار بزرگ برای از بین بردن زیبایی صورت است. شما هر چقدر دارای اجزای هماهنگ در صورت خود باشید اگر پلک‌ها اندکی و بسیار جزئی دچار افتادگی شده باشند کاملا چهره شما را دگرگون می‌کند. پس افتادگی پلک در صورت بروز حتماً باید درمان شود. علت‌های مختلفی برای آن وجود دارد که هر کدام روند درمانی متفاوتی دارد.

تشخیص علت افتادگی بسیار اهمیت دارد زیرا اگر نوع ناهنجاری، دلیل آن مشخص نشود نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای درمان تنظیم کرد. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که ما از کجا بفهمیم افتادگی پلک داریم. طبقه‌بندی‌های افتادگی پلک چیست و از همه مهمتر راه‌ها و تکنیک‌های درمان به چه صورت می‌باشد. برای دریافت پاسخ این سوالات مهم حتماً به ادامه مقاله توجه فرمایید.

افتادگی پلک چیست؟ و تشخیص آن

افتادگی پلک یک نوع ناهنجاری در پلک بالا می‌باشد. این غشای پوستی که در بافت داخلی خود متصل به عضله‌های بالا برنده و پایدار کننده مختلف است در مواردی دچار افتادگی می‌شود. پلک بالایی بخش زیادی از عنبیه را پوشش می‌دهد و حتی درصد زیادی از مردمک چشم را نیز فرا میگیرد. در این حالت شما کاملاً متوجه می‌شوید که پلک بالایی قدری پایین‌تر یا افتاده‌تر شده است. این موضوع نه تنها برای پلک بالا رخ می‌دهد حال آنکه در پلک پایین ناهنجاری‌هایی همچون پف زیر چشمی، افزایش حجم و ناهمواری‌های مختلف ایجاد می‌شود.

هر دوی این‌ها یک المان منفی در زیبایی چهره به خصوص چشم‌ها خواهند بود. تشخیص افتادگی پلک نیز کار چندان پیچیده‌ای نیست. همه زیباجویان به دلیل حساسیت بالایی که نسبت به زیبایی چهره خود دارند با نگاه کردن به آینه ‌می توانند کاملاً متوجه شوند که پلک های آنها قدری از حالت طبیعی خارج شده است. می‌توان اینگونه ذکر کرد که هیچ فردی به اندازه خود شما نسبت به نوع ناهنجاری صورت آگاه نیست.

در واقع شما هستید که با مراجعه به کلینیک‌ها ابراز نگرانی از بروز ناهماهنگی و ناسازگاری در صورت خود دارید و می‌خواهید یک درمان موفقی را تجربه کنید. اما شما نباید نگران آن باشید زیرا پروسه‌های درمانی بسیار تاثیرگذار هستند و می‌توان کاملا آنها را به حالت طبیعی بازگرداند.

افتادگی پلک چیست؟ و تشخیص آن

طبقه‌بندی‌های مختلف افتادگی پلک و روش های درمان

طبقه‌بندی‌های گوناگونی برای افتادگی پلک وجود دارد. علت‌های آن می‌تواند مرتبط با حوزه پزشکی و درمانی و علت دوم مرتبط با المان‌های زیبایی شناختی باشد. هر کدام از این موارد ذکر شده توضیحات مفصلی را دارد به این صورت که علت‌های پزشکی بیشتر بستگی به ساختار سالم عضلات بالا برنده پلک و آسیب دیدگی آنها و اعصاب چشمی دارد. یکی از بیماری‌های رایج پتوز چشمی است که به دلیل آسیب‌هایی که به عضلات و اعصاب وارد شده است این مشکل به وجود آمده است. روند درمان آن نیز جراحی پتوز چشم است که پزشک سعی می‌کند با اصلاح و ترمیم بافت عضلانی و اعصاب باعث پایدار شدن پلک‌ها در یک فاصله مناسب شود.

موضوع بعدی که به آن اشاره شد حوزه زیبایی پلک است که می‌تواند به دلایلی همچون افزایش حجم پوست، تجمع بافت چربی در زیر پلک بالا اشاره کرد. همانطور که می‌بینید این ناهنجاری کاملاً با موضوع پتوز تفاوت دارد. زیرا علت افتادگی آن به دلیل شل شدن پوست، افزایش حجم چربی زیر پلک است. پس کاملاً طبیعی است که از طریق جراحی زیبایی همچون بلفاروپلاستی پلک بالا میتوان این عارضه‌ها را اصلاح کرد. اینکه شما دچار پتوز چشم شده‌اید یا اینکه دچار شل شدگی پوست پلک هستید نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر در کلینیک و توسط پزشک می‌باشد. در مواردی دیده شده است که کلینیک‌های زیبایی به دلیل بروز پتوز فرد را به مراکز درمانی که می‌توانند عمل پتوز را انجام دهند معرفی می‌کنند.

آیا برای درمان افتادگی پلک باید روش جراحی را پیش گرفت؟

روش جراحی یکی از پایدارترین و ماندگارترین مواردی است که می‌توان برای درمان افتادگی پلک مد نظر داد. این یک عمل تهاجمی کنترل شده است که بدون نیاز به بیهوشی می‌توان ناهنجاری پلک را برطرف کرد. تنها با تزریق بی‌حسی موضعی در ناحیه پلک‌ها زیباجویان هیچ نوع درد و سوزشی را احساس نمی‌کنند. در نتیجه پزشک جراح می‌تواند تمامی تکنیک‌ها و ترفندهایی که برای اصلاح فرم پلک‌ها لازم است را انجام دهد.

علت راحتی عمل نیز به این دلیل است که در کلینیک‌های تخصصی از لیزرها یا کوترهای مخصوص برای برش دهی استفاده می‌شود. بنابراین تیغ‌های جراحی قدیمی که ضریب خطا را افزایش می‌دهند در عمل‌های زیبایی صورت به آن شکل کارایی ندارند. پس از بهترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات مدرن امروزی در عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی استفاده خواهد شد. در کنار این‌ها اگر نوع ناهنجاری قدری خفیف باشد ممکن است روند درمان غیر تهاجمی انتخاب شود.

به این صورت که از یک دستگاهی به نام پلکسر استفاده می‌شود. این دستگاه سوختگی‌های نقطه‌ای را به وجود می‌آورد که از طریق پلاسما می‌تواند مستقیماً تغییر شکل‌های جزئی و نقطه‌ای را ایجاد کند. بنابراین پوست‌های انبساط یافته قدری جمع می‌شوند و پس از مدتی به حالت طبیعی در می‌آیند. البته باید در نظر داشته باشیم که اگر میزان افتادگی پلک شدید باشد حتماً باید از روش جراحی یا تکنیک‌های تهاجمی استفاده شود. تنها برای موارد خفیف پلکسر پیشنهاد قابل قبول خواهد بود.

طبقه‌بندی‌های مختلف افتادگی پلک و روش های درمان

دوران نقاهت محدود عمل افتادگی پلک

با توجه به تغییراتی که در مورد تکنیک‌های جراحی مدرن در حوزه برطرف کردن ناهنجاری‌های پلک صورت گرفته است دوران نقاهت کم می‌باشد. به این صورت که شما پس از یک هفته می‌توانید برای کشیدن بخیه‌ها به کلینیک‌ها مراجعه کنید. روند درمان با دقت بالا انجام می‌شود تا کاملاً آن قرینگی مطلوب و ایده‌آلی که زیباجویان انتظار دارند به وجود آید. البته در برخی از موارد امکان دارد افتادگی پلک در یکی از پلک‌ها رخ دهد که باز هم ظرافت عمل چندین برابر می‌شود. زیرا در نهایت باید آن هماهنگی و سازگاری را بین دو پلک‌ها یا همان قرینگی را به وجود آورد.

کلینیک آی گل بهترین مرکز بلفاروپلاستی در تهران

زیباجویانی که می‌خواهند یک عمل کاملاً موفقیت آمیز، ایمن و با نتیجه ایده آل را تجربه کنند کلینیک آی گل خدمات با کیفیتی را به آنها ارائه خواهد داد. عمل بلفاروپلاستی یکی از خدمات این کلینیک محسوب می‌شود. بنابراین شما می‌توانید عمل های زیبایی دیگر همچون تزریق فیلر، زاویه سازی فک و چانه، کاشت مو، کاشت ابرو و غیره را در این کلینیک انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.