آیا میدانید ۶ دلیل افتادگی پلک در جوانی چیست؟

علت افتادگی پلک در جوانی چیست

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

افتادگی پلک یکی از المان های مهم برای بر هم زدن فرم طبیعی صورت و کاهش زیبایی آن است. اکثر خانم‌ها و آقایان بنا به کنجکاوی میخواهند دلیل افتادگی پلک در جوانی را بدانند و بر این اساس برای درمان آن اقدام کنند. زیبایی صورت برای همه ما اهمیت دارد و حتی برخی از افراد بیشترین زمان، انرژی و حتی هزینه را صرف می‌کنند تا یک صورت دلنشین، جذاب و خوبی را داشته باشند.

اگرچه میتوان ناهنجاری افتادگی پلک بالا را از طریق عمل های جراحی مختلف مانند بلفاروپلاستی درمان کرد اما ما باید دلایل مبتلا شدن به این ناهنجاری را مطلع باشیم.

شاید بتوان تا حدودی یکسری اقدامات پیشگیرانه را انجام داد. اما باز هم اگر دارای پلک های پف کرده و افتاده هستید یا اینکه پلک پایین حالت کیسه ای و متورم دارد نباید نگران باشید. چرا که به دلیل روی کار آمدن روشهای جراحی نوین بدون عوارض خاصی برای سلامتی شما میتوان پلک های بالا و پایین را اصلاح کرد. در ادامه مقاله در مورد ۶ دلیل افتادگی پلک در جوانی اطلاعات ارزشمندی را ارائه میدهیم.

۱- ژنتیک مهمترین دلیل افتادگی پلک در جوانی

میتوان گفت شایع ترین دلیل افتادگی پلک در جوانی موضوع وراثت و ژنتیک می‌باشد. فرم صورت و به طور کلی ساختار بدن تغییر پذیر است. برخی از افراد مستعد بروز ناهنجاری در نقاط مختلف صورت خود هستند که یکی از آنها پلک های بالا و پایین می‌باشد. در مواردی دیده شده است که خانم‌ها و آقایان جوان هیچ گونه مشکل فیزیکی و درونی ندارند. اما می‌بینند که یک پوست اضافه در پلک آنها وجود دارد. موضوع وراثت اجتناب ناپذیر است و نمیتوان مانع یا از آن جلوگیری کرد. بلکه میتوان مجموعه ای از اقدامات جراحی را برای آن درپیش گرفت. همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد جراحی پلک چشم بهترین اقدامی است که میتوان برای افتادگی پلک انجام داد. در واقع جوانانی که هیچ سن و سال بالایی ندارند باید از زیبایی صورت خود لذت ببرند. لذا علم زیبایی به صورت تخصصی این کار را انجام خواهد داد.

2- پتوز چشمی۲- پتوز چشمی

پتوز چشم یک بیماری بسیار جدی است که باعث می‌شود پلک چشم قدری آویزان شود و روی مردمک چشم را بپوشاند. این بیماری به دلیل آسیب به عضلات بالا برنده چشم است. همانطور که میبینید هیچ ارتباطی به پوست های اضافه و پف کردگی‌ها وجود ندارد. بلکه عضلاتی که مسئولیت بازو بست پلک‌ها را برعهده دارند آن عملکرد اصلی و سالم خود را از دست دادند.

دلایل آن نیز میتواند بروز ضربات به چشم، سانحه های تصادف، آسیب به رباط‌ها و عضلات پیرامون چشم و مشکلات عصبی باشد. پتوز چشمی رایج ترین دلیل افتادگی پلک در جوانی نیست. بلکه به ندرت در افراد ایجاد می‌شود. عمل پتوز چشم نیز توسط یک جراح و متخصص با زمینه علمی مرتبط انجام می‌شود و میتواند پایداری لازم را برای پلک‌ها ایجاد کند.

۳- کاهش هیالورونیک اسید در بدن

اصولا هیالورونیک اسید بر اثر افزایش سن در بدن کاهش می‌یابد. همین عامل باعث بروز تغییرات مختلف در صورت می‌شود. اما در جوانی باید ببینیم که چه المان هایی میتواند سبب تخلیه هیالورونیک اسید در بدن شود. داشتن یک سبک زندگی نامناسب میتواند در سنین جوانی نیز باعث بروز مشکلات پوستی درصورت شود. تجزیه شدن ترکیباتی همچون کلاژن و الاستین در بدن آن شادابی و زیبایی پوست را از بین میبرد. درواقع در چنین شرایطی شما یک صورت لاغر اندام خواهید داشت. زمانی که حجم صورت از بین میرود پوست قدری شل می‌شود. کنار گونه‌ها آویزان به نظر میرسد و همچنین پلک‌ها نیز آن فرم پایدار خود را از دست میدهند. می‌توانیم به این نتیجه برسیم که کاهش مواد مغذی بدن و پوست دلیل افتادگی پلک در جوانی است.

4- تغذیه نامناسب

اگر شما یک تغذیه نامناسبی داشته باشید هر نوع تغییری که در صورت اتفاق می‌افتد یکی از دلایل آن دقیقا مصرف غذاها و مواد مضر می‌باشد. شما میتوانید با یک آزمایش ساده متوجه این قضیه شوید. به عنوان مثال فقط یک هفته موادی مانند قندهای مصنوعی، فست فودها، نوشابه های گازدار را ترک کنید و به سمت غذاهای طبیعی، سبزیجات و غذاهای ارگانیک روی آورید. متوجه می‌شوید که تا چه حد صورت شما تغییر میکند و زیباتر خواهید شد. شل شدگی پوست و بروز ناپایداری در پلک‌ها زمانی تا حدودی بهبود خواهد یافت که سعی کنید نوع تغذیه خود را اصلاح کنید. این کار چندان پیچیده و سخت نیست و فقط کافی است که یک مقداری نسبت به آن حساسیت به خرج دهید.

۵- عدم تحرک و فعالیت های ورزشی

همه ما می‌دانیم که یکی از بیماری هایی که در بدن بوجود می‌آید به دلیل عدم تحرک و ورزش نکردن می‌باشد. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است ورزش میتواند یک پوست شاداب و زیبایی را ایجاد کند. از آنجایی که افراد در سن جوانی مستعد افزایش وزن هستند صورت نیز می‌تواند تاثیر پذیر باشد. افرادی که بطور خفیف و به شکل وراثتی ناهنجاری پف چشم و افتادگی پلک را داشته باشند افزایش وزن میتواند این موضوع را تشدید کند. اگرچه افتادگی پلک بیشتر مرتبط با شل شدگی پوست است اما بر هم خوردن وزن بدن نیز این مشکلات را چندین برابر می‌کند.

۶- مصرف دخانیات

افرادی که مصرف دخانیات زیادی دارند همواره مشکلات پوستی را در نقاط مختلف بدن خصوصا صورت تجربه خواهند کرد. علاوه بر افتادگی پلک‌ها و شل شدگی پوست مواد مغذی پوستی نیز کاملا از بین خواهند رفت. مواد سمی که وارد بدن شما می‌شود در مرحله اول روی صورت شما اثر می‌گذارد. بنابراین این یک زنگ خطری برای شما خواهد بود که ببینید این سبک زندگی باعث ایجاد طیف گسترده ای از بیماری های پوستی می‌باشد.

با کلینیک آی گل به یک صورت زیبا و شاداب دست پیدا کنید

با کلینیک آی گل به یک صورت زیبا و شاداب دست پیدا کنید

خدمات گسترده ای در کلینیک آی گل ارائه می‌شود که برخی از آنها عمل بلفاروپلاستی پلک بالا، بلفاروپلاستی پلک پایین، تزریق فیلر، تزریق بوتاکس برای برطرف کردن چین و چروک‌ها، زاویه سازی فک و چانه با فیلر است. بسیاری از عمل های زیبایی دیگر نیز با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای زیباجویان انجام می‌شود. تنها کافی است با این مرکز تماس بگیرید تا ضمن ارائه مشاوره شرایط لازم برای حضور در کلینیک و صحبت با پزشک فراهم شود.