مزوتراپی صورت + مواد قابل استفاده و میزان ماندگاری آن

مزوتراپی صورت + مواد قابل استفاده و میزان ماندگاری آن

این روزها بسیاری از مردم به دنبال روش های مختلفی برای حفظ زیبایی صورت و چهره خودشان هستند. مزوتراپی صورت، یکی از این روش ها است که تاثیر زیادی روی جوانسازی پوست و رفع لک های پوستی دارد. برای انجام این روش درمانی، می توان از مواد مغذی پوست استفاده و آن ها را به لایه های داخلی پوست تزریق کرد. اگر می خواهید بدانید که مزوتراپی صورت چگونه است؟ با ما در ادامه این مقاله برای آشنایی با این روش جوانسازی و زیباسازی پوست همراه باشید.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی فرآیندی است که با کمک یک سری سوزن های ریز و با مواد مخصوصی انجام می شود. این کار هم برای رشد بهتر موها و هم برای بهبود سلامت پوست و صورت قابل استفاده می باشد. چند سالی است که استفاده از روش مزوتراپی مو برای قطع ریزش مو بسیار متداول شده است؛ اما برخی از مردم نمی دانند که همین فرآیند می تواند برای جوانسازی، رفع لک های پوستی و بهبود سلامت پوست نیز انجام شود.

فرآیندی که در آن مواد مغذی مورد نیاز پوست به لایه های داخلی پوست تزریق می شوند تا سلامت پوست تامین شود، مزوتراپی پوست یا همان صورت گفته می شود. این فرآیند می تواند اهداف درمانی متفاوتی داشته باشد.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت برای چه کسانی مناسب است؟

مزوتراپی صورت باید برای افرادی که حداقل دارای سن ۱۸ سال هستند، انجام شود. البته امکان استفاده از این روش برای نوجوانان نیز وجود دارد؛ اما حتما باید با پزشک متخصص برای انتخاب مواد مناسب مشورت کنید. این روش زیباسازی و جوانسازی پوست، می تواند برای افرادی که دارای شرایط زیر هستند، فوق العاده عمل کند:

  • افراد دارای پوست آفتاب سوخته
  • افراد دارای سوختگی پوست
  • افراد دارای خال های متعدد در بخش های مختلف پوست
  • افراد دارای لک های پوستی
  • افراد مبتلا به بیماری ملازما
  • افراد دارای جوش ها و جای لک جوش

مقاله پیشنهادی: آیا روشی برای درمان افتادگی پلک بدون جراحی وجود دارد؟

چه افرادی نباید مزوتراپی پوست انجام دهند؟

مزوتراپی پوست می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی پوست شما داشته باشد و حتی ممکن است نتیجه آن را یک معجزه تلقی کنید؛ ولی به هر حال این روش پرفایده و پرمزیت برای هر فردی قابل انجام نیست. قبل از اینکه بخواهید مزوتراپی پوست را انجام دهید، باید از مواد بی حس کننده روی پوست خود استفاده نمایید. بنابراین، افرادی که به این مواد حساسیت دارند، حتما باید با پزشک مشورت کنند.

در برخی از موارد دیگر، افراد به دلیل داشتن بیماری زمینه ای و یا شرایط خاص مجاز به مزوتراپی پوست نیستند. از این رو اگر دارای شرایط زیر هستید و یا داروی خاصی را مصرف می کنید، حتما قبل از انجام مزوتراپی با پزشک خود مشورت نمایید.

  • زنان باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی
  • افراد مبتلا به بیماری های ریوی
  • افراد دارای مشکلات انعقاد خون
  • افراد مصرف کننده داروهای ضد انعقاد خون
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد دارای تبخال فعال

چه افرادی نباید مزوتراپی پوست انجام دهند؟

در مزوتراپی صورت از چه موادی استفاده می شود؟

همانطور که در بخش های قبل توضیح دادیم، مزوتراپی پوست با هدف تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست انجام می شود. به همین خاطر می توان از مواد مختلفی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف برای مزوتراپی استفاده کرد. مواد استفاده شده برای انجام این کار می تواند بسته به نظر پزشک و شرایط پوستی هر فرد متفاوت باشد.

در اکثر موارد از ویتامین های E و C به عنوان آنتی اکسیدان استفاده می شود تا لایه های داخلی پوست بتوانند با رادیکال های آزاد موجود در پوست مقابله کنند. همچنین از ویتامین های گروه ب نیز برای حفظ سلامت پوست، شفاف سازی آن و همچنین کاهش مشکلات پوستی استفاده خواهد شد. همچنین در مواردی که نیاز به رفع جوش های چرکی باشد، می توان از آنتی بیوتیک ها و هورمون های مختلف نیز برای حفظ سلامت پوست استفاده کرد.

آیا مزوتراپی صورت درد دارد؟

یکی از نگرانی های اصلی افرادی که قصد انجام مزوتراپی صورت را دارند، این است که آیا انجام این کار درد زیادی را به همراه دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مزوتراپی با کمک سوزن های بسیار ریزی انجام می شود که می توانند به سطح داخل پوست شما وارد شوند و هیچ درد زیادی را به همراه نداشته باشند. بنابراین، اگرچه این روش بدون بیهوشی و فقط با مواد بی حسی مخصوص انجام می شود، اما خیالتان از بابت درد ناشی از آن راحت باشد؛ چون احتمال بروز درد بسیار محدوده بوده و درد ایجاد شده کاملا قابل تحمل است.

آیا مزوتراپی صورت دائمی است؟

آیا مزوتراپی صورت دائمی است؟

مزوتراپی صورت، از جمله اقداماتی است که باید به صورت دوره ای و در چندین جلسه درمانی انجام شود. معمولا بین ۵ تا ۱۵ جلسه درمان برای کاهش لک های پوستی و جوانسازی پوست با کمک مزوتراپی کافیست. فاصله زمانی بین جلسات می تواند از ۲ هفته آغاز شود و پس از بهبود شرایط حتی یک ماه یک بار نیز انجام گیرد. به طور کلی، توصیه می شود که برای مشاهده اثربخشی عالی جلسات درمانی خودتان را تکمیل کنید.

ماندگاری زمان اثربخشی مزوتراپی صورت بر اساس عوامل بسیار متنوعی از جمله نوع تغذیه شما، موادی که برای مزوتراپی استفاده شده اند و … مشخص می گردد؛ اما به طور کلی، این روش نیز مانند بسیاری از روش های زیبایی دارای اثربخشی دائمی نبوده و پس از گذشت ۶ الی ۱۲ ماه مجددا باید برای تزریق مواد مناسب زیر پوست خودتان به پزشک مراجعه کنید.

چرا کلینیک زیبایی آی گل را برای مزوتراپی انتخاب کنیم؟

مزوتراپی و مزونیدلینگ مو و صورت جزء خدمات مهمی هستند که اگر آن ها به درستی انجام شوند، می توانند زیبایی پوست شما را چندین برابر کنند. کلینیک زیبایی آی گل دارای پرسنل متخصص برای ارائه خدمات مزوتراپی پوست بوده و همواره تلاش می کند که بهترین خدمات را در این راستا به شما ارائه کند. اگر برای شما مهم است که از مواد درجه یک برای مزوتراپی استفاده شود و بهترین نتیجه را از انجام این کار ببینید، کافیست که یک بار از ما نوبت بگیرید و از خدمات مزوتراپی پوست و موی ما استفاده کنید.