درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس

درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس

بوتاکس یک نوع ماده خاص است که با کاهش فعالیت عضلات و فلج کردن آن ها، اجازه انقباض در عضلات را نمی دهد. همین موضوع باعث می شود تا ساختار عضلات به صورت یکدست حفظ شود و شاهد زیبایی پوست چهره و جوانسازی آن باشیم. تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی چهره است که معمولا عوارض بسیار کمی را به همراه دارد؛ اما یکی از عوارض بوتاکس که می تواند برای افراد مشکلات زیادی را نیز ایجاد کند، از افتادگی پلک است. اگر میزان تزریق بوتاکس زیاد باشد یا اینکه بوتاکس به صورت غیر اصولی در یک ناحیه نامناسب تزریق شود، احتمال افتادگی پلک وجود دارد. اگر به دنبال درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس هستید، این مقاله را بخوانید تا شما را روش های درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس آشنا کنیم.

دلیل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

در اکثر مواقع جای هیچ نگرانی از بابت عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم نیست. اما برخی از افراد به دلیل شرایط جسمی خاصی که دارند، با مشکل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس مواجه می شوند. بوتاکس یک ماده فلج کننده ایمن است که به صورت موقت بخشی از عضلات صورت را فلج می کند. ممکن است به اشتباه عضلاتی در ناحیه صورت فلج شوند که وظیفه نگه داشتن پلک و ابرو را به سمت بالا داشته اند.

ممکن است خطای پزشک باعث افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس شود، در برخی از موارد نیز به دلیل شرایط نامناسب صورت و عضلات آن، این مشکل رخ می دهد. چون عضلات زیادی در صورت افتاده شده اند و با فلج کردن یک عضله حساس، افتادگی پلک اتفاق می افتد.

چقدر طول می کشد تا افتادگی پلک بعد از بوتاکس رفع شود؟

یکی از روش های درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس، صبر کردن است. بله تعجب نکنید! بوتاکس تاثیر موقتی دارد و به مرور زمان اثربخشی خود را از دست می دهد. اگر با مشکل افتادگی پلک خفیف مواجه شده اید و این موضوع روی بینایی شما تاثیر منفی نگذاشته است، می توانید کمی صبوری کنید تا افتادگی پلک شما به مرور زمان برطرف شود.

معمولا ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز است که تاثیر افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس برطرف شود. البته به دلیل اینکه به مرور زمان بوتاکس اثربخشی خود را از دست می دهد، کم کم افتادگی پلک شما نیز کمتر و کمتر خواهد شد. می توانید هر هفته یکبار از پلک خودتان عکس بگیرید تا روند بهبودی یا تشدید آن را متوجه شوید.

دلیل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس

اگر افتادگی پلک شما بعد از تزریق بوتاکس بسیار شدید است و یا به هر دلیلی نمی خواهید که این مشکل در چهره شما وجود داشته باشد، می توانید از روش های درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس کمک بگیرید. به طور کلی دو روش برای درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس وجود دارد که اولین روش تزریق بوتاکس در یک ناحیه دیگر از صورت است و دومین روش نیز انجام عمل بلفاروپلاستی می باشد.

تزریق بوتاکس بیشتر برای درمان افتادگی پلک

برای درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس می توانید مجددا بوتاکس تزریق کنید؛ اما نه در جایی که قبلا تزریق کرده اید و باعث افتادگی پلک شما شده است. پزشک می تواند بوتاکس را در نواحی مختلف دیگر صورت تزریق کند. در این صورت با فلج شدن عضلات در نواحی مختلف دیگر صورت، بخشی از عضلات باعث کشیدن پلک به سمت بالا می شوند و افتادگی پلک برطرف خواهد شد.

تزریق بوتاکس بیشتر برای درمان افتادگی پلک باید با کمک پزشک متخصص و باتجربه انجام شود. شناسایی محل مناسب برای تزریق بوتاکس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر به هر دلیلی ناحیه مناسبی برای تزریق بوتاکس انتخاب نشود، نه تنها شاهد درمان افتادگی پلک نخواهیم بود، بلکه ممکن است پلک بیشتر دچار افتادگی شود.

انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا بعد از تزریق بوتاکس

در برخی از مواقع دلیل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس مربوط به مشکل اولیه ای است که در پلک ها وجود داشته است. حال تزریق بوتاکس باعث می شود که سایر عضلاتی که تا حدی باعث لیفت پلک می شدند نیز عملکرد خود را از دست بدهند. در چنین شرایطی پلک به صورت ناگهانی به سمت پایین افتاده می شود و احساس می کنید که دلیل این موضوع، تزریق بوتاکس بوده است. اگرچه بوتاکس این مشکل را تشدید کرده است؛ اما باز هم شما سابقه قبلی برای افتادگی پلک داشته اید.

دومین روش برای درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس، انجام عمل بلفاروپلاستی است. این عمل زیبایی با هدف لیفت پلک بالا و جلوگیری از افتادگی آن انجام می شود. در این عمل عضلات و چربی های اضافه ای که باعث تشدید افتادگی پلک می شوند، برداشته خواهند شد و پلک به سمت بالا لیفت می شود. بنابراین، اگر بعد از تزریق بوتاکس متوجه افتادگی پلک شده اید، بهتر است که با پزشک مشورت کنید. اگر افتادگی پلک شما فقط به دلیل بوتاکس نباشد، می توانید با انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا تا حد زیادی مشکل را برطرف کنید.

درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس

درمان افتادگی پلک یک طرفه بعد از تزریق بوتاکس

ممکن است به دلیل تزریق بوتاکس در یک طرف پیشانی و یا خطای فرد تزریق کننده، فقط یک پلک شما دچار افتادگی شود. در چنین شرایطی، درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس توصیه می شود. چرا که افتادگی یک طرفه، تاثیر بسیار منفی روی زیبایی چهره شما دارد. با بلفاروپلاستی یک پلک می توان این مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نمود.

درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس با تیم کلینیک آی گل

در صورتی که با مشکل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس مواجه شده اید، باید حتما از یک تیم متخصص و باتجربه برای درمان این مشکل کمک بگیرید. کلینیک زیبایی آی گل هم خدمات تزریق فیلر و بوتاکس را به شما ارائه می کند، هم امکان رفع مشکلات ناشی از تزریق بوتاکس در کلینیک های دیگر را می دهد. می توانید برای دریافت مشاوره جهت تزریق بوتاکس، ژل، فیلر و جوانسازی چهره با تیم متخصص و متعهد کلینیک زیبایی آی گل در ارتباط باشید. در این کلینیک امکان درمان سریع افتادگی پلک بعد از بوتاکس با روش های ذکر شده، فراهم شده است.