کاشت مو به روش fue؛ مزیت‌ها، محدودیت‌ها، مراحل

کاشت مو به روش fue؛ مزیت‌ها، محدودیت‌ها، مراحل

در دهه ۱۹۵۰ کاشت مو به روش پانچ توسط دکتر Orentreich روی کار آمد. بعد از آن تکنیک کاشت مو به روش fut در دهه ۱۹۹۰ مورد استفاده قرار گرفت. در عصر حاضر نیز کاشت مو به روش fue رویکرد متفاوتی را برای ایجاد تراکم مناسب مو در ناحیه سر در پیش می‌گیرد. تکنیک fue قابلیت آن را دارد که هیچ جای زخمی را در قسمت بانک مویه ایجاد نکند. گرافت‌ها به صورت واحدهای فولیکولی استخراج می‌شوند.

حال آنکه در روش fut لازم است یک برش خطی در پشت سر و به دنبال آن بخیه صورت گیرد. می‌توان گفت در کاشت مو به روش fue به عنوان یک تکنیک جدید می‌توان در یک روز هزار پیوند فولیکولی را انجام داد. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را در ارتباط با محدودیت‌ها و مزایای این تکنیک ارزشمند ارائه می‌دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

برخی از محدودیت های کاشت مو به روش fue

  • کاشت مو به روش fue نیاز به اشتیاق بالای جراح دارد. چرا که در این تکنیک انرژی و زمان زیادی صرف می‌شود. علاوه بر این روی عضلات گردن جراح نیز تاثیر می‌گذارد.
  • با توجه به ظرافت فوق العاده بالایی که در این روش وجود دارد. حتماً باید جراح مورد نظر از سابقه و تجربه بالایی برخوردار باشد.
  • از آنجایی که فولیکول های مو در برخی موارد به صورت زاویه دار هستند لذا در زمان استخراج آن‌ها باید این زاویه در نظر گرفته شود تا در زمان جدا کردن فولیکول مو آسیبی به ریشه آن وارد نشود.
  • این روش همانطور که گفته شد نیاز به زمان به نسبت طولانی دارد. بنابراین فرد زیباجو باید کاملا دراز بکشد تا خستگی عمل را احساس نکند.
  • تعداد گرافت هایی که در یک روز استخراج می‌شود غالباً محدود است. با توجه به حجم ریزش موی فرد تعداد جلسات متعددی برای تکمیل عمل تعریف می‌شود.
  • برخی کلینیک‌ها طی زمان ۱۰ تا ۱۲ ساعت ممکن است تا ۲۰۰۰ پیوند فولیکولی نیز انجام دهند که این بستگی به کلینیک مورد نظر دارد. طبیعتاً کوتاه کردن زمان مورد نظر باعث تعدد جلسات می‌شود. البته در کاشت مو به روش sut نیز در مواردی ممکن است برداشت فولیکول های مو در قالب گرافت در همین تعداد باشد.

برخی از محدودیت های کاشت مو به روش fue

امتیازات کاشت مو به روش fue

در کاشت مو به روش fue به نیروی انسانی کمتری نیاز است. یک پزشک می‌تواند با یک یا دو دستیار این عمل را به طور کامل و با کیفیت بالا انجام دهد. حال آنکه در تکنیک کاشت مو به روش fut به دلیل برش در ناحیه پشت سر و همچنین نیاز به بخیه مراقبت های بیشتری در حین عمل به منظور جلوگیری از خونریزی های احتمالی وجود دارد.

کاشت مو به روش fue درجه آسیب زایی بسیار کمتری دارد. لذا آن را به عنوان یک تکنیک کم تهاجمی نیز تلقی می‌کنند. علاوه بر این نحوه آماده سازی فولیکول های مو سریع انجام می‌شود و می‌توان با حداقل تجهیزات و ابزار دقیق های تعریف شده این عمل را انجام داد.

دوران نقاهت بسیار کمتری برای آن وجود دارد. شما پس از مدت کوتاهی می‌توانید زندگی عادی خود را ادامه دهید. اما در روزهای اولیه پس از عمل بهتر است حداکثر مراقبت را به منظور کاهش آسیب در ناحیه اهدا کننده داشته باشید. بنا به این امتیازات می‌توان دریافت که این تکنیک به عنوان بهترین روش کاشت مو نیز قلمداد می‌شود.

کاشت مو به روش fue با استفاده از دستگاه های اتوماتیک

در همه موارد نیاز نیست که پزشک متخصص با استفاده از ابزارهای دستی و غیر خودکار عملیات استخراج فولیکولها را انجام دهد. در حال حاضر یک ماشین خودکار تحت عنوان FUE Matic وجود دارد که می‌تواند در کاشت مو به روش fue مورد استفاده قرار گیرد. مهمترین مزیت این است که سرعت استخراج گرافت های مو را افزایش می‌دهد و پزشک می‌تواند در مدت زمان محدودی شمار بالایی از فولیکول های مو را از قسمت بانک مویه خارج کند. اما این احتمال وجود دارد که به دلیل سرعت بالا در کار فولیکول‌ها در معرض آسیب قرار بگیرند.

همچنین افزایش عمق برش نیز محتمل است. البته این دستگاه یک المان مثبت تلقی می‌شود و پزشکان با سابقه اگر طرز کار با این تجهیزات را بدانند به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند. در مجموع استفاده از دستگاه اتوماتیک یک مزیت ارزشمند در مراحل کاشت مو محسوب می‌شود.

کاشت مو به روش fue با استفاده از دستگاه های اتوماتیک

مراحل مختلف استخراج فولیکول های مو در متد fue

در کاشت مو به روش fue معمولا از دو رویکرد مهم استفاده می‌شود که شامل رویه دو مرحله ای و رویه سه مرحله ای می‌باشد. هر کدام از این‌ها روند خاص خود را دارند که در ذیل به طور جداگانه به شرح هر یک می‌پردازیم.

  • رویه دو مرحله ای

کاشت مو به روش fue دو مرحله ای به این صورت است که در ابتدا یک پانچ بر روی فولیکول مو قرار داده می‌شود سپس متناسب با طول ساقه مو تنظیم می‌شوند. اصولاً نباید ابزار مورد نظر به عمق بیشتری از بافت سر نفوذ پیدا کنند. چرا که در آن صورت آسیب های عصبی و عروقی را به همراه خواهند داشت. در مرحله دوم از یک فورسپس دندانه ریز به منظور ایجاد کشش برای خارج کردن فولیکول مو استفاده می‌شود تا از این طریق بتوان از بافت عمیق پوستی فولیکول‌ها را به طور سالم استخراج کرد.

  • رویه سه مرحله ای

در تکنیک سه مرحله ای با استفاده از ابزار بلانت عملیات استخراج و جداسازی واحدهای فولیکولی انجام می‌شود. بنابراین آسیب به فولیکول‌ها نیز فوق العاده کاهش پیدا می‌کند. معمولاً از یک پانچ تیز به منظور ضربه زدن به اپیدرم استفاده می‌شود. بعد از آن با یک حرکت پیچشی در پانچ، واحد فولیکولی را از قسمت اپیدرم و درم اطراف جدا می‌کنند.

سپس بافت فولیکولی با استفاده از فورسپس استخراج می‌شود. هدف اصلی سالم نگه داشتن فولیکول های مو در زمان استخراج است. این تکنیک سه مرحله ای بنا به تجربه بازدهی حدود ۹۸ درصد نسبت به تکنیک دو مرحله ای دارد. به این معنا که موفقیت آن بسیار بیشتر است.

کلینیک آی گل مرکز تخصصی کاشت مو در تهران

کلینیک آی گل مرکز تخصصی کاشت مو در تهران

در کلینیک تخصصی زیبایی آی گل بروزترین و موثرترین روش‌ها در فرایند کاشت مو استفاده می‌شود. نتیجه کار بسیار ایده آل و مورد انتظار شما خواهد بود. بانوان و آقایانی که دچار ریزش موی شدید شده اند می‌توانند جهت کسب مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمایند تا برنامه ریزی های دقیق به منظور حضور در کلینیک انجام شود.