از چه روش‌هایی برای کاشت مو بدون بانک مو استفاده می‌شود؟

از چه روش‌هایی برای کاشت مو بدون بانک مو استفاده می‌شود؟

بانک مو بخشی از موهای بدن است که در آن هیچ ریزش مو یا طاسی اتفاق نیفتاده و می‌تواند به عنوان ناحیه اهداف کننده برای کاشت مو مورد استفاده قرار گیرد. محل بانک مو در اکثر افراد پشت سر است. در این ناحیه ریزش مو کمتر اتفاق می‌افتد و می‌توان از موهای آن ناحیه به صورت نواری یا فولیکولی برای کاشت مو برای زنان و مردان استفاده کرد. اما اگر این ناحیه از سر موهای ضعیفی داشته باشد، باید چه کار کرد؟ در این صورت کاشت مو بدون بانک مو انجام می‌شود. خوشبختانه با تکنیک‌ها و روش‌های نوینی که برای کاشت مو بدون نیاز بانک مو استفاده می‌شوند، هیچ جای نگرانی برای افرادی که با این مشکل مواجه هستند نیست.

کاشت مو بدون بانک مو به چه معناست؟

معمولا بانک مو یا همان ناحیه اهداف کننده فولیکول‌های مو در پشت سر و میان دو گوش است. افراد زیادی می‌توانند از طریق این ناحیه فولیکول‌های موی سالم را دریافت کنند و برای کاشت مو در بالای سر مورد استفاده قرار دهند. اما ممکن است به دلایل ژنتیکی، این بخش از سر نیز دارای فولیکول‌های سالمی نباشد. در چنین شرایطی با کاشت مو با بانک موی ضعیف یا بدون بانک مو مواجه هستیم.

کاشت مو بدون بانک مو به این معناست که فولیکول‌های پشت سر فرد سالم نیستند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در چنین شرایطی نیاز به استفاده از روش‌های جدید کاشت مو بدون نیاز به بانک مو است که در آن‌ها نیازی نیست از بانک موهای تضعیف شده و ناسالم استفاده کرد. بلکه می‌توان از روش‌های دیگر کمک گرفت تا کاشت مو به صورت طبیعی و جذاب به نظر برسد.

کاشت مو بدون بانک مو به چه معناست؟

روش‌های کاشت مو بدون نیاز به بانک مو

در صورتی که فرد بانک مو در پشت سر خود نداشته باشد، می‌تواند از طریق سه روش زیر برای کاشت مو بدون نیاز به ناحیه اهدا کننده مو اقدام کند. دقت کنید که انتخاب هر یک از این روش‌ها باید با مشورت پزشک متخصص و خود فرد انجام شود. چرا که نتیجه هر یک از این روش‌های کاشت مو، می‌تواند متفاوت باشد و البته مراحل کاشت مو در سه روش زیر متفاوت است.

  • کاشت مو با موهای بدن (BHT)

در حال حاضر جدیدترین روش کاشت مو بدون بانک مو، کاشت مو با موهای بدن است. در این روش به دلیل اینکه موهای پشت سر پرپشت نیستند، می‌توان به جای استفاده از آن‌ها از موهای بدن استفاده کرد. برای این کار پزشک باید موهای بخش‌های مختلف بدن مانند پاها، شکم و … را مورد بررسی قرار دهد تا در نهایت بهترین مو را با توجه به رنگ، ساختار، جنس و نزدیکی این خصوصیات با موی سر انتخاب کند.

سپس فولیکول‌های سالم از آن بخش‌ها جدا می‌شوند و پس از معاینه و بررسی به آرامی در نقاط مختلف سر کاشته می‌شوند. معمولا به دلیل اینکه از موهای بدن خود فرد برای کاشت مو در این روش استفاده شده است، نیازی به نگرانی از بابت نتیجه منفی بدن در برابر کاشت این موها نیست.

  • کاشت مو با الیاف و مواد مصنوعی (HRT)

کاشت مو بدون بانک مناسب مو با کمک الیاف مصنوعی و الیاف نانو نیز امکان پذیر است. اگرچه استفاده از موهای بدن برای کاشت مو در مواقعی که بانک موی مناسبی وجود ندارد، می‌تواند عوارض بسیار محدودی داشته باشد؛ اما پیدا کردن موی مشابه با موی سر کار آسانی نیست. حتی ممکن است پس از کاشت مو متوجه متفاوت بودن ساختار موهای کف سر خودتان شوید.

کاشت مو با مواد مصنوعی یکی از روش‌های کاشت مو است که در آن از الیاف نانو و مواد مصنوعی به جای تارهای طبیعی مو استفاده می‌شوند. رنگ، ضخامت و ساختار موی مصنوعی توسط خود فرد و پزشک قابلیت انتخاب دارد. بنابراین می‌توان با توجه به ساختار اصلی موها، بهترین الیاف نانو را برای کاشت در کف سر انتخاب کرد. سرعت کاشت مو با الیاف نانو و مصنوعی سریع‌تر از کاشت مو با موهای بدن است. با این حال احتمال پس زدن موهای مصنوعی توسط بدن وجود دارد.

  • کاشت موی ترکیبی

گاهی اوقات کاشت مو بدون بانک مو باید به صورت ترکیبی انجام شود. یعنی هم از موهای بدن خود فرد گرفته شود، هم اینکه از الیاف مصنوعی استفاده گردد. در صورتی که موهای بدن فرد به اندازه‌ای نباشند که بتوان کاشت مو را در کف سر انجام داد و به تراکم بالایی از مو رسیده در صورت تشخیص پزشک می‌توان از الیاف مصنوعی نیز در کنار موهای بدن استفاده کرد. در این صورت تراکم کاشت مو بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه کاشت مو بدون بانک مو چقدر است؟

هزینه کاشت مو بدون بانک مو چقدر است؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث انتخاب روش کاشت مو بدون نیاز به بانک مو شود، هزینه است. بسیاری از افراد نگران هزینه کاشت مو هستند؛ چون قادر به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیستند. خوشبختانه مراحل کاشت مو می‌توانند با هزینه اندک انجام شوند. فقط باید توجه داشته باشید که هزینه بر اساس نوع بانک موی انتخاب شده، روش کاشت مو و همچنین میزان تراکم موی مورد نیاز برای کاشت تعیین می‌شود.

از این رو هزینه کاشت مو بدون بانک مناسب مو برای همه افراد یکسان نیست. بهتر است که در مورد هزینه مورد نیاز برای کاشت مو بدون نیاز به بانک مو با کارشناسان ما در درمانگاه تخصصی آی گل در ارتباط باشید تا پس از ارائه مشاوره برای کاشت مو، قیمت را نیز به شما اعلام کنند.

درمانگاه تخصصی آی گل؛ بهترین مرکز کاشت مو بدون بانک در تهران

اگر بانک موی مناسبی جهت کاشت ندارید، می‌توانید به بهترین مرکز کاشت مو در تهران مراجعه کنید تا موهای خود را با کمترین عارضه بکارید و از زیبایی آن‌ها نهایت لذت را ببرید. درمانگاه تخصصی آی گل چندین سال است که در زمینه کاشت مو فعالیت می‌کند و توانسته با جلب رضایت مراجعه کنندگان، قدم موثری در افزایش اعتماد به نفس آن‌ها بردارد. اگر نیاز به دریافت مشاوره جهت کاشت مو بدون نیاز به بانک مو دارید، کافیست که با ما در ارتباط باشید.