مراقبت‌های بعد از کاشت مو ( راهنمای قدم به قدم )

مراقبت‌های بعد از کاشت مو ( راهنمای قدم به قدم )

عمل کاشت مو برای بسیاری از افرادی که بنا به دلایل مختلف حجم بالایی از موهای خود را از دست داده اند یا دچار ریزش شده‌اند یک روش کاربردی محسوب می‌شود. این عمل در صورتی که در یک کلینیک تخصصی انجام شود کاملاً ایمن و با نتیجه مطلوب است. البته برای رسیدن به یک نتیجه با کیفیت ایده‌آل لازم است که یکسری اقدامات مبنی بر مراقبت‌های بعد از کاشت مو  را انجام دهیم.

این اقدامات باعث می‌شوند روند بهبودی سریع حاصل شود و فولیکول های مو در چرخه رشد قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم بلافاصله از روز اول بعد از عمل تا ۱۲ ماه اقدامات اساسی که شما باید انجام دهید ذکر کنیم. قطعاً این اطلاعات می‌تواند راهنمای کاملی برای شما باشد تا دقیقاً بدانید چه کارهایی باید برای رسیدن به بالاترین تراکم کاشت مو انجام دهید.

مراقبت‌های پس از کاشت مو ( روز اول تا چهارم )

زمانی که عمل کاشت مو برای شما به اتمام می‌رسد پزشک متخصص یک پکیجی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در آن یکسری مواد دارویی وجود دارد که آن را باید استفاده کنید. البته ممکن است طی یک نسخه شما آن را از داروخانه‌ها تهیه و طبق دستور به کار بگیرید. یکی از آن داروها یک ماده اسپری مخصوص است که باید آن را به طور مرتب روی سر اعمال کنید.

این اسپری کاملاً از بروز عفونت و دلمه در قسمت‌های برش خورده سر جلوگیری می‌کند. برای انجام اسپری تکنیک خاصی وجود دارد به این صورت که از دست چپ برای اسپری کردن بخش راست سر و از دست راست برای اسپری کردن بخش چپ سر استفاده کنید. اگر این کار برای شما سخت است می‌توانید از یک فرد در خانواده خود کمک بخواهید.

پیشنهاد می‌شود چهار روز اول حتماً استراحت کافی داشته باشید. مواردی مانند رفتن به استخر، استعمال دخانیات، مصرف مواد الکلی و ورزش شدید در این دوره چهار روزه باید کاملاً حذف شود. از طرفی باید پوست سر خود را همواره با اسپری‌های مخصوص سالین مرطوب نگه دارید. این کارها مراقبت‌های اولیه بعد از کاشت مو است.

مراقبت‌های پس از کاشت مو

مراقبت‌های بعد از کاشت موی سر (روز پنجم تا نهم)

با گذشت ۵ روز پس از کاشت مو به روش ترکیبی یا هر تکنیک دیگری تا یک حد خوبی باید پوست سر بهبود یابد. در واقع در این مدت دیگر شما نباید درد و تورم خاصی داشته باشید. باز هم تاکید می‌کنیم که شما در این بازه زمانی نمی‌توانید از شامپوی معمولی در بازار استفاده کنید. به همین دلیل باید تمرکز خود را روی از بین بردن پوست‌های خشک شده و اضافی سر معطوف کنید. نحوه خوابیدن خود را کنترل کنید و اجازه ندهید نیروهای کششی و فشاری زیادی روی سر وارد شود .

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو ( روز دهم تا چهاردم)

در این مدت و پس از سپری شدن حدود ۱۰ روز سر شما قدری پوسته پوسته می‌شود. از طرفی رنگ آن نیز صورتی خواهد بود. اما این حالت معمولاً تا دو هفته بیشتر طول نمی کشد. اگر هیچ درد یا سوزشی ندارید نباید نگران چیزی باشید زیرا پزشک قبل از کار از بهترین روش کاشت مو استفاده کرده است.

زمانی که این حالت کاملاً برطرف شد معمولاً فولیکول‌های مو از لحاظ رشدی متوقف می‌شوند. به این صورت که تمام حجم موهایی که جدیداً در معرض عمل قرار گرفتند دچار ریزش می‌شوند و شما دقیقاً همان حالتی را پیدا می‌کنید که برای شروع عمل کاشت مو به کلینیک مراجعه کردید. این ریزش جزو فرایند کار است. به این معنا که فولیکول های پیوندی مجدداً جوانه خواهند زد و بعد از آن شاهد موهای جدید ، پرتراکم و سالم خواهید بود.

در این مرحله شما مجاز هستید که از شامپوهای معمولی استفاده کنید. اما نباید دارای مواد ساینده باشند. یک شامپوی کاملاً ملایم و با کیفیت انتخاب خوبی خواهد بود. البته پزشکان متخصص شامپوی مناسبی به شما معرفی می‌کنند که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای شروع استحمام یک ظرف آب گرم آماده کنید و مقدار کمی شامپو در آن بریزید و یک حالت کف مانند ایجاد کنید.

سپس آن را به آرامی روی سر خود ریخته تا پوسته‌های اضافه از بین بروند و بتوان آن را شستشو داد. برای خشک کردن سر شما نمی‌توانید حوله را روی سر خود بکشید. بهترین کار این است که اجازه دهید رطوبت سر به خودی خود و بدون دخالت شما خشک شود. افرادی که از روش fut عمل شده‌اند تا یک هفته بخیه‌های خود را خواهند کشید. لذا مشکلی از لحاظ شستن سر ندارید. مراقبت‌های کامل بعد از کاشت مو به شدت اهمیت دارد. زیرا نتیجه کار منوط به عملکرد شما خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو (از سه ماه تا شش ماه)

زمانی که محل عمل کاشت مو بهبود یافت. لازم است منتظر بمانیم تا فولیکول های مو رشد طبیعی خود را شروع کنند. در یک بازه زمانی سه ماهه و ۶ ماهه باید به معاینه پوست سر پرداخت. البته روند بهبودی و واکنش به عمل برای افراد مختلف با یکدیگر فرق دارد. حتماً باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ارزیابی نتیجه عمل در شش ماه اول صورت گیرد.

لذا مراقب باشید زمان از دست شما خارج نشود و به طور مرتب برای بازرسی سر به کلینیک مراجعه کنید. طبق متدهایی که در دستورالعمل جدیدترین روش‌های کاشت مو در آمریکا و اروپا ثبت شده است ارزیابی و بررسی سر در سه ماهه تا ۶ ماه اول عمل فوق العاده اهمیت دارد.

پس از سپری شدن ۱۰ ماه بعد از عمل

در این زمان موها رشد طبیعی خود را خواهند داشت. البته اولین رشدی که تجربه خواهید کرد بعد از حدود دو ماه و در مواردی سه ماه اتفاق می‌افتد. اما حالت استاندارد و مناسبی نخواهند داشت و غالباً به صورت پراکنده هستند. اما در زمان حدود ۵ ماه تا ۸ ماه اکثر فولیکول‌ها در حال رشد هستند. بعد از سپری شدن ۱۰ ماه کامل تمام فولیکول‌های کاشت شده رشد طبیعی خود دارند و به یک تراکم ایده آلی می‌رسند. ممکن است شما احتیاج داشته باشید که یک مرحله کوتاه کردن را نیز انجام دهید تا تمام موها به یک حالت و یک دستی خوبی برسند.

تخصصی‌ترین تیم پزشکی کاشت مو در کلینیک آی گل

بررسی نهایی و بازخورد بعد از ۱۲ ماه

پس از آنکه ۱۲ ماه از عمل گذشت پزشک متخصص برای آخرین بار معاینات خود را انجام می‌دهد. این بررسی‌ها و ارزیابی‌ها دربرگیرنده معاینه تراکم مو و همچنین قسمت خط مو است. تمام جوانب و بازخوردی که از عمل داشته‌ایم ثبت خواهد شد تا به عنوان یک عمل موفق بتوانیم این روش را برای بیماران بعدی و افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند پیاده سازی کنیم. اگرچه کاشت مو بدون درد خونریزی انجام می‌شود اما ثبت بازخورد از نتیجه عمل یک تجربه برای تیم پزشکی خواهد بود.

تخصصی‌ترین تیم پزشکی کاشت مو در کلینیک آی گل

عملیات کاشت مو در کلینیک آی گل توسط بهترین متخصصین با دانش علمی بالا و تجربه لازم انجام می‌شود. لذاعمل شما کاملاً در یک شرایط استاندارد و با ایمنی بالا می‌باشد. از طرفی می‌توانید اطمینان داشته باشید که نتیجه‌ای که حاصل خواهد شد دقیقاً همان چیزی خواهد بود که شما انتظار دارید. در مراحل مراقبت‌های بعد از کاشت مو کارشناسان ما همواره شما را همراهی خواهند کرد تا مشکلی در روند بهبود ایجاد نشود. این مرکز به عنوان بهترین کلینیک مناسب برای عمل کاشت موی طبیعی خدمات زیبایی ایده آلی را به مشتریان ارائه می‌دهد.