افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول میکشد؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول میکشد؟

بوتاکس یکی از خدمات زیبایی کم تهاجمی است که موجب شادابی و جوان شدن پوست خواهد شد. تزریق بوتاکس از مزایا و کاربردهای مختلفی برخوردار بوده اما تزریق نادرست و عدم رعایت نکات لازم ممکن است موجب افتادگی پلک بعد از بوتاکس شوند. اگرچه این عارضه قابل درمان بوده، اما نیاز به زمان مناسبی خواهد داشت. آشنایی با راهکارهای جلوگیری و درمان این اتفاق، به شما کمک می کند تا دوره درمان کوتاهتری را سپری نمایید. با ما همراه باشید تا با نکات لازم در مورد افتادگی پلک بعد از بوتاکس آشنا شوید.

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس یا سم بوتولینوم، سلول های عصبی که با ارسال سیگنال به عضله ها موجب انقباض آنها می شوند را مهار می کند. در واقع با تزریق بوتاکس، ماهیچه هایی که وظیفه ایجاد چین و چروک در صورت دارند تضعیف می شوند. با تضعیف ماهیچه ها، حالت اخم و چین و چروک روی صورت پدیدار نشده و پوست شما صاف تر از قبل به نظر می رسد. بوتاکس یک عمل زیبایی برای ناپدید کردن چین و چروک پیشانی، خطوط اخم و پنجه کلاغی اطراف چشم می باشد و مورد تایید FDA قرار گرفته است. بوتاکس نوعی نوروتوکسین بوده که پس از تزریق، ارتباط میان عصب و عضله را مسدود کرده و به نوعی فلج عضلانی ایجاد خواهد کرد. نوروتوکسین ماده ای سمی است که در پیامرسانی اعصاب اختلال ایجاد کرده و همین ویژگی باعث شده تا از آن، در پزشکی زیبایی استفاده نمایند. معمولا بین ۷ تا ۱۰ روز پس از تزریق بوتاکس، نتایج آن قابل مشاهده خواهند بود.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چگونه اتفاق می افتد؟

تزریق بوتاکس مانند هر عمل زیبایی دیگری، از مزایا و معایبی برخوردار است؛ برخی عوارض بوتاکس مانند کبودی و تورم جزئی، در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت و برخی دیگر مانند افتادگی پلک، به زمان بیشتری برای برطرف شدن نیازمندند. بالابرنده پلک عضله ای بسیار مهم برای نگه داشتن پلک در موقعیت طبیعی خود می باشد. گاهی برای ناپدید کردن خطوط ۱۱ شکل بین دو ابرو، بوتاکس به این قسمت تزریق می شود. در این حالت ممکن است پس از تزریق، بوتاکس از عضله مورد نظر به نواحی دیگری مانند عضله بالابرنده پلک نشت پیدا کند. در صورت بروز این اتفاق، عضله بالابرنده دچار فلجی شده و توانایی نگه داشتن پلک در محل مناسب را نخواهد داشت؛ به این ترتیب فرد دچار افتادگی پلک یا پتوز خواهد شد.

در مورد دیگر، با حرکت کردن بوتاکس در نواحی بین دو چشم یا پیشانی، پلک دچار افتادگی خواهد شد. هنگامی که بوتاکس به پیشانی تزریق شود، ممکن است به سمت عضلاتی که وظیفه بالا نگه داشتن ابرو را به عهده دارند حرکت نماید. در این صورت ابروها شل شده و با افتادن روی پلک، موجب پتوز بعد از بوتاکس خواهند شد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، به زیباجویان توصیه می شود تا ۴ ساعت پس از انجام عمل، نواحی تزریق شده را لمس نکرده یا ماساژ ندهند. عدم تماس با عضله کمک می کند تا توکسین دقیقا در عضله مورد نظر جذب شود و به نواحی دیگر انتقال نیابد. علاوه بر این امر، لازم است به کلینیکی مجهز مراجعه کرده و این عمل زیبایی را توسط پزشکی متخصص و مجرب انجام دهید. استفاده از مواد با کیفیت و تزریق دقیق و تخصصی، می تواند شما را در برابر افتادگی پلک مصون نماید.

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چه مدت ادامه دارد؟

معمولا افتادگی پلک بعد از بوتاکس، در هفته های اول تا سوم پس از تزریق رخ می دهد؛ اما با توجه به اینکه اثرات بوتاکس به صورت موقتی بوده، افتادگی پلک بعد از بوتاکس بین ۴ تا ۶ هفته پس از تزریق از بین خواهد رفت. در این زمان، پلک کم کم به حالت اولیه خود برگشته و چهره فرد زیبایی قبلی را به دست خواهد آورد.

درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

برای درمان این عارضه، لازم است حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید تا با توجه به میزان افتادگی پلک، توصیه های لازم را به شما ارائه دهد. با این حال، روش های زیر برای درمان پتوز بعد از بوتاکس تجویز می شوند:

  • استفاده از قطره چشم

پزشک می تواند قطره های چشمی مخصوصی مانند آپراکلونیدین را تجویز نماید. این قطره به گیرنده های عضلات سیگنال انقباض ارسال کرده و موجب بالا رفتن پلک، به اندازه ۱ تا ۲ میلی متر خواهد شد. بسته به تشخیص پزشک، معمولا این قطره روزانه ۳ بار قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر این، قطره بریمونیدین نیز موجب لیفت پلک و سفتی عضلات چشم خواهد شد.

  • ماساژ چشم

معمولا پزشکان توصیه می کنند روزانه چند دقیقه پلک افتاده را با پشت مسواک برقی ماساژ دهید. این کار عضله را تحریک کرده و زمان مورد نیاز برای حل بوتاکس را کم می کند. همچنین برای تحریک عضله های چشم لازم است نواحی اطراف چشم را ماساژ دهید. این کار باید حداقل یک روز پس از تزریق انجام شود.

  • لیفت ابرو با بوتاکس

با وجود اینکه تزریق مجدد بوتاکس ایده خوبی به شمار نمی آید، اما پس از گذشت حداقل ۱۴ روز در صورت تایید پزشک، می توان در این مورد تصمیم گیری کرد. افزودن مقداری بوتاکس در انتهای ابرو از شل شدن بیش از حد عضلات ابرو جلوگیری کرده و موجب درمان افتادگی پلک خواهد شد.

  • بلفاروپلاستی

در صورتی که پلک بالایی دارای پوست اضافی باشد، تزریق نادرست بوتاکس افتادگی پلک را بیشتر خواهد کرد. این عارضه با تزریق بوتاکس قابل درمان نبوده و تنها با کمک لیفت یا جراحی چشم برطرف خواهد شد. بلفاروپلاستی تنها راه درمان کسانی است که قبل از بوتاکس افتادگی پلک داشته و پس از تزریق، شدت آن افزایش یافته است. برای انجام این کار حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

درمان افتادگی پلک در درمانگاه آی گل

درمان افتادگی پلک در درمانگاه آی گل

درمانگاه تخصصی آی گل، انواع خدمات زیبایی مانند: بلفاروپلاستی، تزریق فیلر، کاشت مو و … را با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می دهد. کادر درمان آی گل، از تخصص، مهارت و تجربه بالایی برخوردار بوده و برای درمان زیباجویان، بهترین روش ها را پیشنهاد می نمایند. در صورتی که دچار افتادگی پلک بعد از بوتاکس شده اید، می توانید این عارضه را به کمک کادر درمان آی گل به خوبی برطرف نمایید.

سخن آخر

افتادگی پلک بعد از بوتاکس یکی از عوارض تزریق نادرست و عدم رعایت نکات پس از تزریق می باشد. از آنجایی که این عارضه زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده، لازم است تحت نظر پزشک با روش های مطمئن درمان شود.