نحوه کاشت ابرو؛ کاشت ابرو چگونه و با چه مراحلی انجام می‌شود؟

نحوه کاشت ابرو؛ کاشت ابرو چگونه و با چه مراحلی انجام می‌شود؟

اینکه بخواهید ابروهای پرپشت و جذاب داشته باشید، اصلا چیز بدی نیست. همه افراد دوست دارند که ابروهای جذاب و زیبا داشته باشند. اما به هر حال پس از افزایش سن، ریزش موی سر و بسیاری از مشکلات هورمونی احتمال ریزش ابروها وجود دارد. در چنین شرایطی برای رسیدن به بهترین شکل ابروها لازم است که مراحل کاشت ابرو را انجام داد. کاشت ابرو طبیعی، یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن ابروهای جذاب است. افرادی که قصد انجام کاشت مو در ناحیه ابرو را دارند، باید بدانند که نحوه کاشت ابرو چگونه است و مطابق با همین موضوع مراحل کاشت را انجام دهند. در ادامه مقاله قصد داریم به طور دقیق در مورد نحوه کاشت ابرو با شما صحبت کنیم.

نحوه کاشت ابرو چگونه است؟

یکی از بهترین روش‌ها برای زیباسازی ابروها، کاشت آن‌ها است. کاهش تراکم مو در ناحیه ابروها می‌تواند تاثیر بدی روی زیبایی آن‌ها داشته باشد. فارغ از اینکه چه دلایلی باعث ریزش ابرو می‌شوند، برای رسیدن به فرم ابروهای جذاب لازم است که ابروها را با تراکم بالا کاشته شوند. کاشت ابرو یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تراکم مو در ناحیه ابرو است.

در این روش موی نواحی مختلف دیگر بدن افراد (بانک مو) برداشته و گرافت‌های سالم آن استخراج و در ناحیه ابروها کاشته می‌شوند. به همین خاطر ابروها هم فرم طبیعی خودشان را حفظ خواهند کرد، هم اینکه می‌توانند زیبا و پرتراکم به نظر برسند. در نهایت پس از کاشت ابرو، موها مجددا رشد می‌کنند و باید ابروها را مانند ابروهای طبیعی مرتب کرد. از این رو در حال حاضر بهترین روش برای برگرداندن میزان تراکم طبیعی ابروها، استفاده از روش کاشت است.

بهترین روش کاشت ابرو

نحوه کاشت ابرو بسته به روش انتخابی برای کاشت متفاوت است. برای کاشت مو می‌توان از روش‌های مختلفی کمک گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به روش FIT، FUT و DHI اشاره کرد. هر کدام از این روش‌ها می‌توانند به افزایش تراکم موها به ویژه در ناحیه جلوی سر کمک کنند؛ اما زمانی که بحث کاشت ابرو می‌شود، بهتر است که از روش FUT استفاده نمود.

در روش FUT گرافت‌های مو به صورت تک به تک از ناحیه پشت سر برداشته نمی‌شوند. بلکه می‌توان گرافت‌های مو را به صورت نواری از ناحیه پشت سر استخراج کرد و سپس گرافت‌های سالم را از این نوار جداسازی نمود و در ناحیه مورد نظر قرار دارد. ناحیه بانک مو در این روش ناحیه‌ای در بین دو گوش در پشت سر است که پس از برداشت مو از آن ناحیه، می‌توان برای جلوگیری از زخم و ترشحات آن از بخیه کمک گرفت.

به غیر از روش FUT می‌توان از روش FIT یا سایر روش‌ها نیز برای کاشت ابرو کمک گرفت. اما نحوه کاشت ابرو با روش FUT ایمن‌تر و نتیجه بخش‌تر است. از این رو بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند که این روش را برای کاشت ابروهای طبیعی خانم‌ها و آقایان استفاده کنند. به ویژه اینکه هزینه کاشت ابرو با کمک این روش مقرون به صرفه است.

نحوه کاشت ابرو چگونه است؟

مراحل کاشت ابرو طبیعی

نحوه کاشت ابرو نه آنقدر پیچیده است که پزشکان نتوانند از پس آن بر بیایند، نه آنقدر ساده است که همه افراد بتوانند آن را انجام دهند. توجه به مراحل کاشت ابرو به صورت طبیعی و کمک گرفتن از تجهیزات حرفه‌ای برای کاشت ابرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید حتما پزشکان دقت کافی برای جدا کردن گرافت‌های سالم جهت کاشت در ناحیه ابرو داشته باشند. نحوه کاشت ابرو طبیعی طبق مراحل زیر انجام می‌شود.

قدم اول: طراحی ابرو

اولین مرحله برای کاشت ابرو طبیعی طراحی شکل و ضخامت ابروها است. بیمار و جراح باید با یکدیگر صحبت کنند و در مورد طرح مورد نظر خودشان برای کاشت ابرو صحبت نمایند. ترجیحات شخصی و نظرات بیمار نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا مطابق با نظر فرد و پزشک بهترین طرح برای ابرو در نظر گرفته شود.

قدم دوم: استخراج گرافت

دومین مرحله برای کاشت ابرو، استخراج گرافت است. گرافت‌ها از ناحیه اهدا کننده یا بانک مو استخراج می‌شوند. این ناحیه در پشت سر و در فاصله‌ای نزدیک به پشت گوش‌ها قرار دارد. می‌توان یک لایه نواری از گرافت‌ها را برش زد. انتخاب بهترین ناحیه به عنوان بانک مو به کیفیت و ویژگی‌های مو بستگی دارد. هر چقدر ناحیه اهدا کننده تراکم موی بیشتری داشته باشد، برای کاشت مو گزینه بهتری نیز هست.

قدم سوم: آماده سازی گرافت‌ها

پس از اینکه گرافت‌ها از ناحیه بانک مو استخراج شدند، نوبت به بررسی و آماده سازی آن‌ها در زیر میکروسکوپ است. در واقع در این مرحله لازم است که گرافت‌های مو با رشته‌های جداگانه و با الگوی طبیعی مو خارج و بریده شوند. سپس آن‌ها باید مرتب سازی شوند تا بتوان در ناحیه مورد نظر به صورت اصولی از آن‌ها استفاده کرد.

کاشت ابرو طبیعی بدون عوارض در کلینیک زیبایی آی گل

قدم چهارم: کاشت گرافت در ناحیه ابرو

نحوه کاشت ابرو در این مرحله است که دقت زیادی می‌طلبد. لازم است که بی حسی موضعی در ناحیه ابرو تزریق شود تا فرد احساس ناراحتی زیادی در حین کاشت گرافت‌های مو نداشته باشد. سپس برش‌ها و شکاف‌های ریز در نواحی مشخص شده ابروها ایجاد می‌شوند که می‌توان گرافت‌های آماده شده را در ناحیه شکاف‌ها و برش‌ها کاشت. زاویه جهت گیری ابروها در حین کاشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که باید هر تار مو در جهت مناسب پس از کاشت رشد کند.

زمان ترمیم ابروی کاشته شده

اگر نحوه کاشت ابرو به درستی انجام شود، می‌توان بدون نیاز به ترمیم از زیبایی ابروها نهایت لذت را برد. اما ممکن است پس از گذشت زمان خاصی ابروهای کاشته شده بریزند و ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از مزوتراپی کمک گرفت تا هم رشد ابروهای کاشته شده بهبود پیدا کند، هم شاهد افزایش تراکم در ناحیه ابروها باشیم. در هر صورت اگر نیاز به ترمیم ابروهای کاشته شده باشد می‌توان ۶ الی ۹ ماه پس از کاشت این کار را انجام داد.

کاشت ابرو طبیعی بدون عوارض در کلینیک زیبایی آی گل

کاشت ابرو طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن ابروهای پرتراکم و طبیعی است. در کلینیک زیبایی آی گل، کاشت ابرو به صورت طبیعی و اصولی انجام می‌شود. نحوه کاشت ابرو در این کلینیک به گونه‌ای است که احتمال رشد مجدد ابروها بسیار زیاد بوده و می‌توانید شاهد رشد طبیعی و زیبای ابروهای خودتان باشید. در صورت نیاز می‌توانید با دریافت مشاوره کاشت ابرو از کلینیک آی گل، اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه کاشت ابرو و زمان ترمیم بدست آورید.