درمان عفونت بعد از کاشت ابرو و راه های پیشگیری از این عارضه

هر عمل جراحی که با برش پوست و ایجاد زخم همراه باشد، احتمال بروز عفونت را به همراه دارد. کاشت ابرو نیز یکی از عمل های زیبایی است که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی، عفونت و التهاب را به همراه خواهد داشت. در صورتی که قصد درمان عفونت بعد از کاشت ابرو را دارید، با ما همراه باشید تا با راه های پیشگیری و درمان این عارضه آشنا شوید.

دلایل عفونت بعد از کاشت ابرو چیست؟

ابروها نقش موثری در زیبایی و جوانتر شدن چهره خواهند داشت. امروزه اکثر افراد برای جذابیت و شادابی صورت، از کاشت ابرو استفاده می کنند تا ابروهایی پرپشت، منظم و متقارن داشته باشند. به همین دلیل این عمل زیبایی در بین افراد رواج یافته و در کلینیک های متعددی انجام می شود؛ اما بروز عفونت یکی از عوارض کاشت ابرو است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در صورتی که پس از این عمل دچار عفونت شده اید و به دنبال راهی برای درمان عفونت بعد از کاشت ابرو هستید، لازم است با دلایل بروز این عارضه آشنا شوید. اطلاع از دلیل ایجاد عفونت، راهکار درستی برای درمان سریع تر به شما خواهد داد. این دلایل عبارتند از:

• عفونت باکتریایی: در صورت ضدعفونی نکردن وسایل مورد استفاده در اتاق عمل، عفونت باکتریایی به وجود می آید.
  • مراقبت ضعیف بعد از کاشت: مراقبت بعد از کاشت ابرو، یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از عفونت خواهد بود. در صورت تمیز نکردن مداوم ناحیه کاشت، فضای مناسبی برای ایجاد عفونت فراهم خواهد شد.
  • عدم توجه به توصیه های ضروری: پزشک متخصص برای فرد زیباجو، قبل و بعد از کاشت آنتی بیوتیک تجویز می کند؛ در صورت عدم مصرف داروهای لازم و عدم رعایت توصیه های ضروری، امکان ابتلا به عفونت وجود خواهد داشت.
  • مقاومت بدنی پایین: افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند، احتمال ابتلا به عفونت بعد از کاشت ابرو را خواهند داشت.
  • بروز حساسیت: امکان بروز حساسیت و واکنش بدن به مواد مورد استفاده برای کاشت، عفونت را به همراه خواهد داشت.
  • عدم مهارت پزشک: در صورتی که نحوه کاشت ابرو به درستی انجام نشود و پزشک از تجربه و مهارت کافی برخوردار نباشد، پس از عمل بیمار دچار عفونت خواهد شد.
  • آلودگی محصولات: گاهی ممکن است مواد مورد استفاده در کاشت مانند رنگدانه ها یا ایمپلنت ها دچار آلودگی بوده و عفونت ایجاد کنند.
  • بیماری های پوستی: در صورتی که فرد قبل از انجام کاشت به بیماری هایی مانند پسوریازیس یا اگزما مبتلا باشد، احتمال بروز عفونت برای او بالا خواهد بود.
  • دارو و بیماری های خاص: مصرف برخی داروها یا ابتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت و بیماری قلبی عروقی ممکن است خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهند. به همین دلیل لازم است قبل از کاشت، این موارد را به پزشک اطلاع دهید.

دلایل عفونت بعد از کاشت ابرو چیست؟

علائم عفونت بعد از کاشت ابرو چیست؟

علائم عفونت بعد از کاشت ابرو در افراد متفاوت بوده و بستگی به میزان عفونت خواهد داشت. به طور کلی این علائم شامل موارد زیر می باشند:

• قرمزی: ناحیه کاشت پس از انجام عمل، قرمزتر از حالت عادی شده که نشانه التهاب خواهد بود.
  • بروز درد: ایجاد یا افزایش حساسیت، احساس درد در قسمت کاشت نشان دهنده عفونت می باشند.
  • چرک کردن: وجود چرک یا ترشح در ناحیه کاشت به دلیل بروز عفونت خواهد بود.
  • خارش: بروز خارش با علائم دیگر، نمایانگر وجود عفونت می باشند.
  • تغییر بافت پوست: تشکیل بافت غیر طبیعی یا زبر شدن نواحی کاشت عفونت را اطلاع می دهند.
  • افزایش قرمزی: در صورتی که پس از دوره نقاهت قرمزی افزایش یابد، احتمال وجود عفونت خواهد بود.
  • تب و لرز: در برخی موارد به دلیل عفونت شدید، فرد دچار تب و لرز خواهد شد.
  • تورم: ورم کردن نواحی اطراف کاشت، نشان دهنده وجود عفونت می باشد.

در صورت مشاهده هر یک از موارد گفته شده، لازم است به پزشک متخصص مراجعه کرده تا درمان عفونت بعد از کاشت ابرو را شروع نماید. در نظر داشته باشید که بی توجهی و عدم رسیدگی به عفونت، ممکن است مشکلات جدی تری برای شما به وجود آورد.

نحوه درمان عفونت بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

در صورتی که پس از کاشت ابرو طبیعی با علائم بروز عفونت مواجه شدید، لازم است سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید. معمولا پزشک در این زمان، استفاده از سرم شستشو برای ضدعفونی و تمیز کردن محل کاشت را توصیه می کند؛ همچنین مصرف آنتی بیوتیک یکی از مهمترین راه های درمان عفونت بعد از کاشت ابرو خواهد بود. در صورتی که با عفونت شدیدی مواجه باشید، پزشک با استفاده از سوزن و سرنگ عفونت محل کاشت را تخلیه می نماید. تمامی این راهکارها نیاز به تشخیص پزشک داشته و استفاده از تجربیات شخصی ممکن است عوارض شدیدتری به همراه داشته باشد. همچنین لازم است پس از درمان، مراقبت های لازم را انجام دهید تا دچار تشدید عفونت نشوید.

نحوه درمان عفونت بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

راه های پیشگیری از عفونت ابرو پس از کاشت چیست؟

• ناحیه کاشت را با دست لمس نکنید؛ برای ان کار از دستکش استریل استفاده کرده و با محصولات ضدعفونی، دستها و ابروی خود را شستشو دهید.
  • از مصرف دخانیات و الکل پرهیز نمایید؛ مصرف این دو مورد، روند رشد ابرو را کاهش داده و باعث ایجاد عفونت در ناحیه کاشت خواهد شد.
  • عمل کاشت را در کلینیکی مجهز و توسط پزشک متخصص انجام دهید.

کاشت ابرو در درمانگاه تخصصی آی گل

در صورتی که قصد کاشت ابرو داشته و می خواهید به کلینیکی مجهز و معتبر مراجعه کنید، درمانگاه تخصصی آی گل را انتخاب نمایید. این مجموعه انواع خدمات زیبایی مانند کاشت ابرو و مو، بوتاکس، تزریق فیلر، لیزر موهای زائد و … را با دستگاه های مدرن و مجهز انجام می دهد. کادر درمان آی گل، از تخصص، تجربه و مهارت بالایی برخوردار بوده و این خدمات را به بهترین شکل برای زیباجویان انجام می دهند. در صورتی که قصد درمان عفونت بعد از کاشت ابرو را دارید، می توانید از متخصصان آی گل راهنمایی بگیرید.

سخن آخر

درمان عفونت بعد از کاشت ابرو باید در کوتاهترین زمان و تحت نظر پزشک انجام شود تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری نماید. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، عمل کاشت را در درمانگاهی مجهز با سوابق درخشان انجام دهید.