لیزر موهای زائد با دستگاه IPL؛ فواید، نحوه عملکرد و عوارض

لیزر موهای زائد با دستگاه IPL؛ فواید، نحوه عملکرد و عوارض

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .


لیزر موهای زائد با دستگاه IPL یکی از رویکردهای رایج حذف مو در کلینیک های تخصصی پوست و مو است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی بی نظیر خود بهترین تاثیر را با هدف پاکسازی سطح پوست از موهای متراکم دارد. اگرچه نمونه های دستگاه IPL خانگی نیز در کشورهای مدرن به بازار عرضه شده است. اما درمان های حرفه ای در کلینیک نتیجه بهتری را دارد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل هستید حتما به ادامه مقاله توجه فرمایید زیرا می‌خواهیم در مورد فواید این دستگاه، نحوه عملکرد و عوارض آن صحبت کنیم.

لیزر IPL چیست؟

اصطلاح IPL مخفف عبارت لاتین Intense Pulsed Light ، که به معنای نور شدید پالسی است. لیزرهایی که از این فناوری بهره می‌برند می‌توانند برای تحریک و درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار بگیرند. اغلب افراد تصور می‌کنند این دستگاه‌ها مشابه لیزرهای معمولی هستند اما علیرغم داشتن یکسری ویژگی های مشابه رویکرد متفاوتی را ارائه می‌دهند. این لیزر به واسطه طول موج کنترل شده ای که دارد می‌تواند سبب یکنواختی، شفافیت و به طور کلی جوانی پوست شود.

علاوه بر این می‌توانند برای درمان بیماریهای مرتبط با عروق خونی و واریس در نقاط مختلف بدن استفاده شوند. در لیزر موهای زائد با دستگاه IPL بهترین نتیجه را خواهید دید. زیرا با تاثیر مستقیم بر سلول های مو باعث از بین رفتن موهای زائد و پاکسازی سطح پوست می‌شوند.

لیزر IPL چیست؟

فواید لیزر IPL

همانطور که گفته شد لیزر موهای زائد با دستگاه IPL تنها یکی از مزیت های تعریف شده است. به همین دلیل فواید متعدد دیگری نیز دارند که به شرح ذیل می‌باشد:

  • پوستی که در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید دچار آسیب شده است به راحتی با این لیزر بازسازی و ترمیم خواهد شد.
  • برای درمان و از بین بردن آکنه های پوستی که غالباً در سطح صورت ایجاد می‌شوند.
  • کمک به از بین بردن مویرگ‌ها و سیاهرگ هایی که بر روی سطح پوست کاملاً مشخص و قابل رویت هستند.
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت.
  • این دستگاه‌ها بر روی هر قسمت از بدن به غیر از چشم‌ها و اندام های حساس قابل استفاده هستند.
  • این لیزرها قابلیت استفاده همزمان با سایر درمانهای غیر جراحی را دارند.
  • اثربخشی بسیار سریع و ایده عالی را دارند.
  • درمان با لیزر IPL کاملا مقرون به صرفه است.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد با دستگاه IPL

دستگاه IPL به واسطه نور پر انرژی که دارد به طور مستقیم بر روی فولیکول های مو اثر می‌گذارد. به این صورت که این نور توسط رنگدانه مو جذب می‌شود. بعد از آن انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود. این گرما می‌تواند سلول هایی که باعث رشد مو می‌شوند را از کار بیندازد یا اینکه از بین ببرد. اگر بخواهیم یک مثال ساده ارائه دهیم دقیقا مانند این است که شما یک پیراهن مشکی را در یک روز آفتابی بپوشید.

همانطور که می‌دانید رنگ سیاه باعث جذب بیشتر انرژی خورشید و در نتیجه افزایش حرارت می‌شود. این مثال در مورد لیزر موهای زائد با دستگاه IPL نیز صدق می‌کند. تفاوتی ندارد که در کدام ناحیه لیزر انجام می‌شود چرا که در لیزر موهای زائد صورت و دیگر نقاط بدن نیز نحوه عملکرد مشابه است.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد با دستگاه IPLنحوه عملکرد لیزر موهای زائد با دستگاه IPL

مشخص شدن نتیجه لیزر موهای زائد با دستگاه IPL

بعد از انجام لیزر موهای زائد با دستگاه IPL ممکن است در کمتر از سه هفته نتیجه نهایی را ببینید. اما این مدت زمان از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است. چرخه ریزش مو یک روند به نسبت طولانی است. به این صورت که موها در مرحله رشد، استراحت و سپس ریزش قرار می‌گیرند. با توجه به آنکه موها در یک مرحله باقی نمی مانند لازم است که لیزر موهای زائد با دستگاه IPL تکرار شود. تعداد جلسات ممکن است بین ۶ تا ۸ جلسه طول بکشد. اما با توجه به نوع پوست و جنس موها احتمال دارد در مدت زمان کمتر شاهد ریزش کلیه موها باشیم.

اهمیت لیزر IPL برای لک صورت بعد از حذف موهای زائد

بسیاری از بانوان که در ناحیه صورت به دنبال لیزر موهای زائد با دستگاه IPL هستند باید بعد از این عمل یا به طور موازی به فکر از بین بردن لک های صورت نیز باشند. چرا که حذف موهای زائد صورت تنها با هدف زیباتر شدن چهره انجام می‌شود. در نتیجه نباید این عمل باعث نمایان تر شدن لکه های قدیمی پوستی شود.

لک صورت غالبا با عنوان کک و مک نیز شناخته می‌شود. انرژی نوری که از لیزر IPL ساطع می‌شود توسط این نقاط تیره یا لک‌ها جذب می‌شود. اصولاً کک و مک و لکه های که در سطح پوست ایجاد می‌شود به دلیل تجمع ملانین اضافی است. اما انرژی لیزر ملانین اضافه را کاملاً تجزیه می‌کند. از طرفی نقاط مجاور که کاملا سالم هستند بدون هیچ گونه آسیب باقی می‌مانند.

اهمیت لیزر IPL برای لک صورت بعد از حذف موهای زائد

عوارض لیزر IPL

با توجه به آنکه این مقاله در مورد لیزر موهای زائد با دستگاه IPL است. به همین دلیل عوارض را در مورد این عمل ذکر می‌کنیم. اگرچه بروز برخی از این‌ها احتمال کمی دارد اما جزو اطلاعات کلی محسوب می‌شوند. البته شما می‌توانید در مقاله معایب و مزایای لیزر موهای زائد اطلاعات کامل تری را دریافت کنید. بروز قرمزی خفیف، تورم و احساس درد ممکن است برای شما ایجاد شود. همچنین در مواردی احساس خواهید کرد سطح پوست شما دچار آفتاب سوخته شده است.

البته اینها پس از یک تا دو روز کاملا برطرف می‌شوند. تغییر رنگدانه به صورت موضعی در سطح پوست و همچنین ایجاد لکه های روشن یا تیره از عوارض احتمالی این عمل است. این موارد همگی بستگی به نوع پوست شما دارد. تغییر رنگدانه پوست به صورت موقتی است و پس از مدتی از بین می‌رود. طبیعتاً با انجام مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد دوران نقاهت کوتاه تر خواهد بود.

لیزر موهای زائد با دستگاه IPL در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل با بهره مندی از بروزترین دستگاه های لیزر بهترین خدمات را در حوزه زیبایی پوست به مشتریان ارائه می‌دهد. این مجموعه برای جلب رضایت شما و همچنین بهبود روند درمان علاوه بر بکارگیری تجهیزات پیشرفته از با تجربه ترین متخصصین این حوزه نیز بهره می‌برد. زیباجویان گرامی می‌توانند جهت تعیین وقت و همچنین کسب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشند. قطعاً در سریعترین زمان برنامه ریزی های لازم برای حضور شما در کلینیک انجام خواهد شد.