جراحی پلک با لیزر؛ روش بسیار دقیق برای اصلاح فرم پلک‌ها

جراحی پلک با لیزر؛ روش بسیار دقیق برای اصلاح فرم پلک‌ها

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .


وجود چین و چروک، پوست های اضافه، افتادگی پلک بالا، همچنین ایجاد پف کردگی و کیسه های متورم در پلک پایین یکی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد به دنبال عمل
بلفاروپلاستی باشند. از آنجاییکه زیباجویان همیشه می‌خواهند یک متد دقیق و ظریف برای عمل پیاده سازی شود به دنبال جراحی پلک با لیزر هستند.

استفاده از ابزارها و تجهیزات پزشکی پیشرفته نه تنها نتیجه عمل را زیباتر خواهد کرد بلکه دوران نقاهت و همچنین عوارضی که ممکن است بوجود آید به حداقل می‌رسد. بروز افتادگی پلک معایب بسیاری دارد بطوریکه می‌تواند چهره شما را غمگین و عصبانی جلوه دهد.

اگر می‌خواهید یک ظاهر و چهره جوان تر داشته باشید حتما باید برنامه ریزی خوبی برای مراجعه به کلینیک تخصصی داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد جراحی پلک با لیزر صحبت کنیم. قطعآ این اطلاعات برای افرادی که متقاضی این عمل هستند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

عمل جراحی افتادگی پلک با لیزر چیست؟

اگر یک جستجوی ساده در اینترنت در مورد اسکالپل جراحی انجام دهید خواهید دید که این لوازم همان تیغ های جراحی هستند که برای برش دادن سطح پوست و تا حدودی بافت داخلی استفاده می‌شود. پزشکان با این ابزار بافت نرم بدن را برش می‌دهند تا بتوانند به انجام عمل های مختلف بپردازند. در مورد عمل بلفاروپلاستی این وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال فرض کنید بجای اسکالپل یا تیغ جراحی از یک لیزر استفاده شود. تمامی برش‌ها روی پلک‌ها با لیزر انجام خواهد شد.

مهمترین تفاوت اصلی که این دستگاه‌ها دارند این است که مستقیما روی مویرگهای خونی که در داخل بافت نرم پلک‌ها قرار دارند اثر می‌گذارد. این تاثیر به گونه ای است که میزان خونریزی به حداقل ممکن می‌رسد. اگر فرد دارای بیماری زمینه ای باشد ممکن است خونریزی در استفاده از اسکالپل‌ها چندین برابر شدت یابد. استفاده از تیغ های جراحی نیز اگرچه با دقت و ظرافت بالا به کار گرفته می‌شود اما احتمال خونریزی با این ابزار بیشتر از لیزرها است.

دستگاه لیزر باعث تحریک رگ های خونی می‌شود. به شکلی که یک انسداد عروق را در محل برش بوجود می‌آورد. خونریزی کمتر باعث می‌شود تا پزشک با تسلط و دقت بیشتری عمل را انجام دهد. در کنار این‌ها اسکاری که ناشی از برش به وجود می‌آید در کمترین مقدار خود است. یک روش سریع همراه با میزان زخم کمتر است. نوع دستگاهی که در جراحی پلک با لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا لیزر CO2 یا لیزر Erbium YAG است. این دستگاه پیشرفته در تمام دنیا استفاده می‌شود و شما میتوانید برای اطمینان بیشتر عبارت Erbium YAG laser یا CO2 laser راه در اینترنت جستجو کنید.

عمل جراحی افتادگی پلک با لیزر چیست؟

بهترین امتیازاتی که برای جراحی افتادگی پلک با لیزر وجود دارد

جراحی پلک با لیزر یک متد جدید در عمل های زیبایی صورت است. هرچقدر کلینیک‌ها بتوانند از ابزارها و تجهیزات نوین دنیا مطابق با آخرین تکنولوژی آن استفاده کنند به همان نسبت کیفیت و نتیجه نهایی ایده آل خواهد بود. بخصوص در عمل های مرتبط با صورت که دقت و ظرافت فوق العاده اهمیت دارد. اما مزیت و امتیازاتی که برای جراحی پلک با لیزر می‌توان تعریف کرد شامل موارد ذیل است:

  • مدت زمانی که برای بهبودی و دوران نقاهت وجود دارد به حداقل ممکن می‌رسد. لذا شما سریعتر می‌توانید برنامه ریزی های روزمره خود را دنبال کنید.
  • عواملی مانند اسکار و وجود جای زخم کاهش می‌یابد.
  • ناراحتی کمتری را در حین عمل و بعد از آن احساس خواهید کرد. همچنین کبودی‌ها و تورم نیز به حداقل می‌رسد.
  • زمانی که برای عمل در نظر گرفته می‌شود کاهش پیدا خواهد کرد. پروسه جراحی بسیار سریع است.
  • متخصصان جراح ظرافت بیشتری در حین عمل خواهند داشت و خطای جراحی نیز از بین می‌رود.
  • خونریزی اتفاق نمی افتد و سلامت زیباجو نیز حفظ می‌شود.

مقاله پیشنهادی: عمل زیبایی چشم گربه ای چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی پلک با لیزر چگونه است؟

یکی از سوالات مهمی که زیباجویان همواره مطرح می‌کنند این است که آیا درد و سوزش در حین عمل احساس خواهد شد یا خیر؟ در عمل جراحی پلک با لیزر معمولا از یک بی حسی موضعی استفاده می‌شود. اینکه شما بخواهید پلک بالا یا پایین را جراحی کنید از لحاظ زمان بندی متفاوت است. اما بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان می‌برد تا مراحل عمل تکمیل شود. به جهت استفاده از دستگاه لیزر معمولا از یکسری لنزهای مخصوص روی چشم استفاده می‌شود. دستگاه لیزر دستی است و جراح از طریق پرتوهای نوری که در لیزر وجود دارد به ایجاد برش‌ها می‌پردازد.

همانطور که گفته شد این پرتوهای نور به واسطه حرارتی که دارند رگ های خونی را می‌بندند و هیچ خونریزی ایجاد نمی شود. در عمل بلفاروپلاستی پلک بالا پوست های اضافه و چربی‌ها برداشته می‌شوند و در بلفاروپلاستی پلک پایین نیز تمام کیسه های متورم و چربی جدا می‌شوند. بعد از تخلیه کامل بافت اضافه در پلک بالا و پایین برش‌ها بخیه می‌شود.

جراحی پلک با لیزر چگونه است؟

چه افرادی می‌توانند برای این عمل اقدام کنند؟

جراحی پلک با لیزر یک تکنیک منحصر به فرد برای اصلاح فرم پلک های بالا و پایین است. اما قبل از اینکه بخواهیم این عمل را برای زیباجویان انجام دهیم لازم است یکسری بررسی های تخصصی انجام شود. در وهله اول سلامت کامل فرد و اینکه آیا بیماری خاصی دارد یا خیر بررسی می‌شود.

بعد از آن لازم است در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید اطلاعاتی بدست آوریم. اگر از لحاظ سلامت فیزیکی مشکل خاصی وجود نداشت عوامل دیگر بررسی می‌شوند که شامل موارد ذیل است. اگر در مورد سن سوال دارید می‌توانید مقاله بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی را مطالعه فرمایید.

  • وجود یک چهره غمگین، خسته یا عصبانی به خصوص در چشم‌ها
  • مسدود شدن میدان دید در اثر افتادگی شدید پلک بالا
  • بروز چین و چروک های شدید در پلک بالا و دور چشم ناشی از پوست های اضافه
  • بافت متورم چربی در پلک پایین

جراحی بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

جراحی بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل به عنوان یکی از بهترین کلینیک های جراحی پلک با لیزر در تهران با بهره مندی از آخرین تکنولوژی های روز دنیا اقدام به تهیه دستگاه های پیشرفته کرده است. بنابراین تمامی عمل های مرتبط با زیبایی شما با دقت و ظرافت بالایی انجام خواهد شد. البته عمل های دیگری همچون تزریق فیلر، تزریق بوتاکس نیز با بهترین کیفیت و نتیجه ایده آل انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت تعیین وقت با کارشناسان ما در تماس باشید.