مراحل عمل بلفاروپلاستی چیست؟

مراحل عمل بلفاروپلاستی چیست؟

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین یکی از شایع ترین عمل هایی است که در جهت زیباسازی پلک و اصلاح فرم‌ها آن‌ها انجام می‌شود. بسیاری از افرادی که دچار افتادگی شدید پلک بالا و ناهمواری در زیر چشم هستند ممکن است با تشخیص پزشک نیاز به این عمل داشته باشند. مراحل عمل بلفاروپلاستی برای بسیاری از زیبا جویان جای سوال دارد. اینکه دقیقاً به چه صورت انجام می‌شود و جراح چه اقداماتی را انجام می‌دهد.

پیش از توضیح روند کار بهتر است یادآوری کنیم که ابن عمل می‌تواند بدون جراحی و با استفاده از لیزر نیز انجام شود. عمل بلفاروپلاستی با لیزر بستگی به میزان ناهنجاری پلک ما دارد. در مواردی که شدت افتادگی بیش از حد است انجام جراحی نتیجه مطلوبی را خواهد داشت. پس این پزشک جراح است که تشخیص می‌دهد از چه روشی استفاده کند.

عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

۱- ارزیابی و بررسی تخصصی جزو اولین مراحل عمل بلفاروپلاستی

ارزیابی شرایط فرد زیباجو اولین مراحل عمل بلفاروپلاستی است. پزشک جراح سعی می‌کند ناحیه پلک را به طور دقیق بررسی کند. شدت افتادگی پلک بالا یا پف زیر چشم در چه حدی است و چه تکنیک هایی را می‌توان برای کسب نتیجه مطلوب تر استفاده کرد. همچنین سوالاتی در مورد سلامتی فرد مطرح می‌شود.

داروهای مصرفی، بیماری های زمینه ای و غیره همگی اطلاعاتی هستند که در صورت وجود باید به کلینیک مربوطه اطلاع دهیم. اصولاً مراحل عمل بلفاروپلاستی ممکن است برای افراد مختلف قدری فرق داشته باشد. همانطور که در قسمت قبل و آغازین مقاله ذکر شد در شرایطی که پلک فرد مقدار کمی افتادگی داشته باشد شاید لیزر برای اصلاح فرم کفایت کند.

مراحل عمل بلفاروپلاستی چیست؟

۲ – انجام بی حسی یا بیهوشی

استفاده از داروهای بی حسی تنها با هدف آرامش و راحتی فرد زیباجو انجام می‌شود. بنابراین شما نباید هیچ گونه ترس و استرسی را در ارتباط با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک افتاده داشته باشید. در مواردی ممکن است پزشک آرام بخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی را انجام دهد. در چنین شرایطی وجود متخصص بیهوشی در یک محیط مجهز بسیار ضروری و حیاتی است. البته در کلینیک های زیبایی با بی حسی موضعی نیز می‌توان این عمل را انجام داد.

اگر قصد دارید چند عمل زیبایی را در یک مرحله انجام دهید شاید بیهوشی عمومی گزینه مناسبی باشد. اما اگر چنین نیست می‌توان با همان بی حسی در ناحیه در سریع ترین زمان آن عمل جراحی را تکمیل کرد. از طرفی بعد از اتمام عمل نیز ممکن است تا چند ساعت در محل پلک شما بی حسی باقی بماند. اما به صورت تدریجی این حالت از بین می‌رود و اندام های پیرامون پلک به حالت طبیعی برمی گردند.

مراحل عمل بلفاروپلاستی چیست؟

۳ – فرایند برش در ناحیه پلک

در پلک بالا خطوط برش معمولاً در چین های طبیعی انجام می‌شود تا از این طریق بتوان باعث پنهان شدن اسکارهای جزئی شد. البته جراح با استفاده از ابزار دقیق های استاندارد میزان برش و مقدار پوست اضافه که قرار است جدا شود را اندازه گیری می‌کند. این ابزارها شرایطی را فراهم می‌کند تا قرینگی کامل در هر دو طرف پلک ایجاد شود. هر چقدر ظرافت کار بیشتر باشد. به همان نسبت ناهمسانی یا غیر قرینگی را مشاهده نخواهید کرد.

برای پلک پایین نیز اگر پوست اضافه وجود داشته باشد یک برش دقیقاً در زیر خط مژه انجام می‌شود. با این اقدام می‌توان مقدار پوست اضافه که در پلک پایین وجود دارد را برداشت. از طرفی چربی های انباشته شده در زیر پلک نیز قابل خارج شدن هستند. روش دیگری که جزوه تکنیک های اساسی در مراحل عمل بلفاروپلاستی است انجام برش در پشت پلک پایین می‌باشد.

نحوه عمل بلفاروپلاستی بگونه ای است که شما نباید نگران بروز اسکار و خط بخیه باشید. از طریق این برش نمی توان پوست اضافه یا شل شده پلک پایین را برداشت اما می‌توان مقدار چربی های انباشته شده را جدا کرد.

۴- بستن برش‌ها با بخیه به عنوان تکمیل مراحل عمل بلفاروپلاستی

برش هایی که در عمل ایجاد شدند با بخیه یا چسب پوست بسته می‌شوند. مدت زمانی که لازم است محل بخیه‌ها کاملاً ترمیم شود حدود یک هفته است. مهمترین نکته ای که بعد از اتمام مراحل عمل بلفاروپلاستی باید مد نظر قرار دهید این است که حداکثر حفاظت و موارد ایمنی را انجام دهید. شما می‌توانید از عینک آفتابی استفاده کنید تا هیچ گونه آسیبی به پلک‌ها وارد نشود. هر چقدر توصیه های پزشک مبنی بر مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی را با ظرافت بالا انجام دهید قطعاً نتیجه کار همان چیزی خواهد شد که شما انتظار دارید.

بستن برش‌ها با بخیه به عنوان تکمیل مراحل عمل بلفاروپلاستی

آیا امکان انجام مراحل عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا به صورت همزمان وجود دارد؟

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین با هدف جوانسازی و زیباسازی چهره انجام می شوند؛ اما در اکثر مواقعی نیازی به انجام این دو عمل به صورت همزمان نیست. با این حال ممکن است فرد به علت پیری و کهولت سن نیاز داشته باشد که این دو عمل را انجام دهد. خوشبختانه اگر به بهترین کلینیک برای بلفاروپلاستی مراجعه کنید، پزشک متخصص می تواند عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا را به صورت همزمان انجام دهد و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد.

فقط باید توجه کنید که زمان انجام عمل در چنین شرایطی دو برابر می شود و باید صبر و تحمل کافی برای خوابیدن روی تخت بیمار را داشته باشید. از طرفی اگر این دو عمل را به صورت همزمان انجام دهید، تورم و التهاب هم در زیر چشم شما ایجاد می شود، هم در بالای چشم و پلک. اگر با این موضوع مشکل دارید، می توانید مراحل بلفاروپلاستی پلک فوقانی را انجام دهید و پس از گذشت دوره نقاهت، به سراغ جراحی پلک پایین بروید.

پروسه عمل بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟

یکی از سوالات رایج در میان افرادی که قصد انجام عمل بلفاروپلاستی را دارند، زمان این عمل است. مدت زمان مراحل عمل بلفاروپلاستی می تواند بسته به شرایط فرد و شدت افتادگی پلک بالا یا تجمع چربی در پلک پایین متفاوت باشد. اما در اکثر موارد برای هر پلک حدود ۱ ساعت زمان لازم است تا بتوان عمل بلفاروپلاستی را از صفر تا صد انجام داد.

اگر قرار باشد عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین را به صورت همزمان انجام دهید، احتمالا باید ۲ الی ۳ ساعت زمان خودتان را برای انجام این عمل خالی کنید. در چنین شرایطی ابتدا پزشک پلک های فوقانی شما را عمل می کند و سپس به سراغ پلک های تحتانی شما در زیر هر دو چشم خواهد رفت.

عوارض عمل بلفاروپلاستی

اگر مراحل عمل بلفاروپلاستی در یک کلینیک مجهز و توسط پزشک جراح متخصص انجام شود نباید انتظار عوارض خاص و ناراحت کننده ای را داشته باشید. اما یکسری عارضه هایی به صورت کلی تعریف شده‌اند که شامل غیرقرینگی و ناهمسانی بین دو پلک است. از طرفی این احتمال وجود دارد که به دلیل افزایش عمق برش آسیبهایی به بافت عصبی پلک وارد شود. همچنین بروز خونریزی از مواردی است که در صورت عدم رعایت قواعد جراحی رخ می‌دهد.

معمولاً این عوارض بعد از تکمیل مراحل عمل بلفاروپلاستی اتفاق می‌افتد و فرد زیباجو شاهد آن خواهد بود. به منظور کاهش و حذف عوارض شدید تر سعی کنید محل عمل را از تنش های محیطی دور نگه دارید. بروز ضربه، اعمال فشار و نیروهای کششی بسیار آسیب زا خواهند بود و در مواردی ممکن است نیاز به تجدید عمل باشد.

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

مراحل عمل بلفاروپلاستی بگونه ای دنبال می‌شود که نتیجه آن همیشگی و مادام العمر باشد. اگرچه افتادگی پوست با افزایش سن بیشتر می‌شود و تاثیر آن نیز روی پلک‌ها وجود دارد. اما با انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی سالیان طولانی دچار ناهنجاری در پلک های خود نخواهید شد.

چرا که با یک بار عمل بخش زیادی از پوست های اضافه برداشته می‌شوند. در نتیجه هیچ دلیلی برای بازگشت به حالت اولیه وجود ندارد. از طرفی شما باید به بهترین کلینیک بلفاروپلاستی و زیر نظر یک پزشک جراح متخصص در حوزه زیبایی مراجعه کنید. تجربه بالایی که اینگونه مراکز دارند باعث می‌شود تا یک عمل موفقیت آمیز را داشته باشید.

عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل به عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه زیبایی پوست و مو بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد. عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین توسط باتجربه ترین پزشکان و جراحان در این مرکز انجام می‌شود. همچنین این کلینیک با هدف بهبود کیفیت، مشاوره جامع و کاملی را نیز به زیباجویان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.