کاشت مو شقیقه ؛ علت ریزش مو و تکنیک عمل

کاشت مو شقیقه ؛ علت ریزش مو و تکنیک عمل

کاشت مو شقیقه یکی از عمل های زیبایی محسوب می‌شود که معمولا در میان آقایان رایج است. به عنوان یک قاعده کلی ریزش مو برای افراد طبیعی است. اما اگر میزان نرمال آن افزایش یابد چه خانم‌ها و چه آقایان با کاهش تراکم مو در نقاط مختلف سر علل الخصوص شقیقه‌ها مواجه خواهند شد. در چنین شرایطی ممکن است خط موی افراد یک شکل V پیدا کند که باعث کاهش زیبایی و فرم ایده آل می‌شود.

بنابراین ریزش موها تنها در قسمت میانی سر اتفاق نمی افتد. بلکه در شقیقه‌ها به صورت موضعی نیز رخ می‌دهند. در ادامه سعی می‌کنیم در مورد علت این نوع ریزش و تکنیک عمل و دیگر جزئیات صحبت کنیم تا اگر افراد در این نقطه از سر دچار ریزش شده اند با اطلاعات کامل نسبت به درمان آن اقدام کنند.

تکنیک عمل کاشت مو شقیقه

قبل از آنکه بخواهیم در مورد تکنیک عمل کاشت مو شقیقه صحبت کنیم ابتدا باید ببینیم که دقیقا منظور از ریزش مو در قسمت شقیقه‌ها چیست؟ همانطور که می‌دانید کاهش تراکم مو در نقاط مختلف سر اتفاق می‌افتد. قسمت میانی و مرکز سر بیشترین ریزش را دارند اما در فاصله بین پیشانی و گوشها درست در بخش پشت چشم یک خط مو وجود دارد که به آن تراکم موهای شقیقه می‌گویند.

اگر این قسمت دچار ریزش شود خط طبیعی مو کاملا به عقب کشیده می‌شود و قدری پیشانی را زاویه دار و بلند تر می‌کند. البته در برخی از افراد ممکن است در بخش میانی و مرکز سر هیچ گونه ریزشی به آن صورت شدت نداشته باشد. در قسمت شقیقه‌ها هرگونه کاهش تراکم مستقیم روی چهره و نمای زیبای صورت فرد تاثیر منفی می‌گذارد. لذا پزشکان سعی می‌کنند با تکنیک های مناسب به کاشت مو شقیق بپردازند. البته شما می‌توانید اطلاعات زیادی در مقاله های کاشت ابرو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT بدست آورید.

طاسی سر یا نام علمی آلوپسی آندروژنیک برای اغلب مردان که سن بالای ۵۰ سال دارند اتفاق می‌افتد. البته این نوع ریزش مو در برخی افراد کم سن و سال نیز مشاهده شده است که بنا به دلایل ژنتیکی می‌باشد.

بهترین تکنیکی که برای کاشت مو شقیقه مردان انجام می‌شود روش FUE است. در این تکنیک پزشک از قسمت بانک مویه یا ناحیه اهدا کننده به استخراج فولیکول های مو می‌پردازد. بعد از آماده سازی گرافت‌ها آنها را در ناحیه شقیقه جهت افزایش تراکم مو پیوند می‌زند. با توجه به آنکه گرافت های مورد نیاز در این ناحیه از سر به نسبت پیوند در کل سر یا قسمت میانی و مرکز کمتر است روش FUE گزینه مناسبی محسوب می‌شود. نکات زیادی برای این عمل می‌توان ذکر کرد که در بخش بعد به آن می‌پردازیم.

تکنیک عمل کاشت مو شقیقه

تراکم، جهت و زاویه مناسب کاشت موی شقیقه

از جمله موارد مهمی که در فرایند کاشت مو شقیقه مد نظر پزشکان قرار می‌گیرد این است که بتوانند یک تراکم نرمال و خوبی را در این قسمت از سر بوجود آورند. در کنار این‌ها باید جهت و زاویه ی کاشت نیز مناسب باشد. اصولا خط مو در قسمت شقیقه‌ها بیشتر جلب توجه می‌کند. هرگونه ناهماهنگی، ناسازگاری کاملا مشخص خواهد بود. پس باید ظرافت و دقت زیادی برای کاشت مو صورت گیرد.

میزان ماندگاری کاشت مو قسمت شقیقه

برای هر زیباجویی که عمل کاشت مو شقیقه یا بطور کلی کاشت مو برای نقاط مختلف سر انجام می‌دهد میزان ماندگاری و پایداری اهمیت دارد. هرچقدر این المان افزایش پیدا کند به همان نسبت افراد نیازی به عمل های ترمیمی نخواهند داشت. در مجموع اگر در یک کلینیک مجهز و نزد متخصصان با تجربه عمل کاشت مو انجام شود و شما نیز بهترین مراقبت‌ها را در دوره نقاهت داشته باشید میزان پایداری بین ۱۰ تا ۲۰ سال متغیر می‌باشد. اما این بستگی به نوع بافت سر و فولیکول های مو دارد.

علت ریزش مو در ناحیه شقیقه‌ها چیست؟

عوامل بسیار زیادی می‌توانند برای ریزش مو در قسمت شقیقه‌ها دخیل باشند. اصولا آلوپسی آندروژنیک یک بیماری ژنتیکی محسوب می‌شود که در آقایان و در برخی موارد در خانم‌ها نیز بوجود می‌آید. در کنار موارد مرتبط با ژنتیک عوامل زیر دخیل هستند.

  • داشتن استرس و بیماری های مرتبط با روان
  • عوارض مصرف داروهای مختلف
  • عدم مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B
  • استعمال دخانیات

میزان ماندگاری کاشت مو قسمت شقیقه

برخی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ریزش مو در ناحیه شقیقه

اگرچه ریزش مو یک بیماری شایع محسوب می‌شود اما می‌توان با انجام یکسری اقدامات و یا حداقل تغییر سبک زندگی مانع شیوع بیشتر آن و شدت یافتن شد. این اقدامات شامل موارد ذیل می‌باشد.

  • به موهای خود آسیب وارد نکنید

برخی از افراد ممکن است بنا به عادت های مختلف و ناخواسته آسیب هایی را به ریشه مو وارد کنند. از جمله آن می‌توان به ایجاد سبک و مدل موهای خاص و همچنین کشیدن موها اشاره کرد. طبیعتا این اقدامات باعث آسیب فیزیکی به مو‌ها می‌شود.

  • درمان سریع بیماریهای بدن

وجود بیماری های خاص در بدن نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود که شامل عدم تعادل هورمونی ، اختلال تیروئید ، لوپوس اریتماتوز سیستمیک است. این بیماری‌ها معمولا با تجویز دارو نزد یک متخصص درمان خواهد شد.

  • داشتن رژیم غذایی سالم

تغییر سبک زندگی، استفاده از مواد غذایی مناسب و همچنین عدم مصرف ترکیبات مضر می‌تواند به رشد و کیفیت موها کمک کند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه حتما باید تمرکز خوبی روی اصلاح تغذیه داشته باشید.

  • آرامش و دوری از استرس

استرس و اضطراب تاثیر مستقیم روی ریزش مو دارد. اگر یک زندگی پر دغدغه ای دارید حتما سعی کنید فضای آرامی را برای خود فراهم کنید. این کار می‌تواند تا یک حد خوبی از ریزش موهای شما جلوگیری کند.

کاشت مو با بهترین تکنیک در کلینیک آی گل

کاشت مو با بهترین تکنیک در کلینیک آی گل

برای هر فرد زیباجو طبق بررسی‌ها و ارزیابی هایی که انجام می‌شود یک تکنیک کاشت مناسب انتخاب خواهد شد. به جهت تنوع درمان در حوزه کاشت مو این شرایط فرد است که تعیین می‌کند از چه روشی برای کاشت مو شقیقه استفاده شود. کلینیک آی گل به واسطه بهره مندی از پزشکان با تجربه در این سالیان طولانی همواره توانسته است رضایت زیباجویان را جلب کند. شما این اطمینان را داشته باشید که یک عمل با کیفیت و رضایت بخشی را تجربه خواهید کرد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و کسب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.