پلک دوتایی چیست؟ آشنایی با جراحی پلک دوتایی و کاربرد آن

پلک دوتایی چیست؟ آشنایی با جراحی پلک دوتایی و کاربرد آن

تا به حال به چشمان کره ای‌ها و ژاپنی‌ها نگاه کرده‌اید؟ اگر دقت کرده باشید اکثر افراد در این کشورها دارای یک پلک صاف و بدون چین و چروک هستند. در حالی که مردم کشور ایران ساختار پلک متفاوتی دارند. پلک دوتایی یکی از انواع ویژگی‌های ظاهری برای پلک است که در آن افراد به جای اینکه یک پلک صاف و بدون چین و چروک داشته باشند، یک پلک با خط منظم در بالای آن دارند. وجود خط اضافه در بالای پلک باعث می‌شود تا فرد چشم زیباتر و جذاب‌تری داشته باشد.

پلک دوتایی چیست؟

اگر بخواهیم پلک دوتایی را به سادگی به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که این نوع پلک در اثر وجود یک خط در بالای پلک شما به وجود می‌آید. به طوری که احساس می‌کنید دو پلک در بالای چشم شما وجود دارد. ظاهر پلک‌های دوتایی آنقدر زیباست که در بسیاری از کشورهای جهان زنان و مردان برای داشتن این فرم پلک، عمل جراحی زیبایی انجام می‌دهند.

اکثر مردم ایران دارای پلک با یک خط در بالای آن هستند و همین موضوع باعث شده تا ژن این فرم پلک به افراد دیگر نیز منتقل شود. ولی برخی از افراد نیز دارای پلک صاف و بدون چین و چروک‌اند که ظاهر چشمان افراد را بی حال و بی حوصله نشان می‌دهد.

چه افرادی خط بالای پلک دارند؟

به طور کلی، داشتن خط در بالای پلک یک اتفاق ارثی است که همه مردم از آن برخوردار نیستند. البته به دلیل اینکه اکثر ایرانیان دارای این ژن هستند، چشمان بسیاری از مردم دارای پلک دوتایی است. ولی در صورتی که پدر و مادر فرد دارای این فرم پلک نباشند، ممکن است خود فرد نیز دارای خط بالای پلک نباشد. اگر فقط یکی از والدین این ژن را داشته باشد، می‌تواند به فرزند خود منتقل کند. معمولا مردم کشورهای کره، ژاپن و چین از این ژن برخوردار نیستند و چشمان آن‌ها دارای پلک بالایی ساده و بدون خط است.

نحوه به وجود آوردن پلک دوتایی

برای به وجود آوردن یک پلک اضافه در بالای پلک خودتان می‌توانید از روش‌های مختلفی کمک بگیرید. در حال حاضر محصولات آرایشی متنوعی وجود دارند که می‌توانند به صورت طبیعی در بالای چشم خط ایجاد کنند. همچنین چسب‌هایی در بازار به فروش می‌روند که در بالای پلک چسبانده می‌شوند و یک خط جذاب را در بالای آن ایجاد می‌کنند؛ اما هیچ کدام از این روش‌ها دائمی نیستند.

بهترین روش برای ایجاد چین در بالای پلک، انجام عمل جراحی است. می‌توان با جراحی زیبایی، یک خط روی دو پلک بالایی به صورت متقارن ایجاد کرد. این خط دائمی است، مگر اینکه فرد به دلیل افزایش سن با افتادگی پلک مواجه شود.

پلک دوتایی چیست؟ آشنایی با جراحی پلک دوتایی و کاربرد آن

بهترین عمل جراحی برای پلک دوتایی

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا یکی از بهترین عمل‌های جراحی است که می‌تواند برای ایجاد پلک دوتایی مورد استفاده قرار گیرد. در این روش جراحی، پزشک ابتدا شرایط پشت پلک فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس با توجه به سلیقه فرد و میزان چربی‌های اضافه دور چشم، مراحل عمل بلفاروپلاستی را انجام خواهد داد. برای انجام این کار، ابتدا برشی کوچک در پشت پلک زده می‌شود. سپس چربی‌ها و بافت‌های اضافه خارج می‌شوند تا یک خط مناسب در بالای چشم ایجاد گردد.

پس از اینکه پزشک بررسی‌های لازم را از هر جهت ایجاد خط در بالای پلک انجام داد، می‌تواند مجدد پوست پشت پلک را به جای خود بازگرداند و محل مورد نظر را بخیه بزند. با بخیه زدن پوست پشت پلک و اتمام دوره نقاهت بلفاروپلاستی، می‌توان از زیبایی چشم‌ها نهایت لذت را برد.

میزان ماندگاری چین بالای پلک بعد از جراحی

در حال حاضر، بهترین روش برای ایجاد چین بالای پلک و پلک آسیایی، جراحی است. جراحی پلک بالا می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی چشمان شما داشته باشد. به خصوص اگر بخواهید چهره خود را چند سال جوان‌تر کنید. از طرفی این روش جراحی می‌تواند همزمان با برداشتن چربی‌های اضافه بالای چشم و رفع افتادگی پلک بالا انجام شود.

میزان ماندگاری چین بالای پلک بعد از جراحی بستگی به نوع جراحی انجام شده، سن فرد و متابولیسم بدنی او دارد. اما به طور کلی انتظار می‌رود که این روش جراحی به مدت ۷ الی ۱۰ سال ماندگاری داشته باشد. توجه به نکات مراقبت بعد از بلفاروپلاستی برای ایجاد پلک دوتایی و همچنین استفاده از کرم‌های ترمیم کننده و مناسب، می‌تواند به افزایش ماندگاری چین بالای چشم کمک کند. البته دقت کنید که افزایش سن می‌تواند افتادگی پلک بالایی را به همراه داشته باشد. بنابراین افرادی که سن بالایی دارند، ممکن است زودتر از افراد جوان متوجه کاهش چین بالای پلک خودشان باشند.

آیا ایجاد خط بالای پلک ضرر دارد؟

آیا ایجاد خط بالای پلک ضرر دارد؟

شاید بسیاری از افرادی که قصد ایجاد خط در بالای پلک برای داشتن پلک دوتایی دارند، نگران عوارض ناشی از این عمل جراحی هستند. پلک‌های دوتایی زیبایی فوق العاده‌ای به چشم می‌دهند. به خصوص افرادی که می‌خواهند آرایش چشم تخصصی را انجام دهند، با داشتن این فرم پلک انعطاف پذیری بیشتری برای آرایش چشم خواهند داشت.

عمل بلفاروپلاستی جزء عمل‌های ایمن و کم تهاجمی است. ممکن است پس از انجام این عمل جراحی جهت ایجاد دو پلک در بالای چشم خودتان شاهد یک سری عوارض خاص مانند سوزش پشت چشم، آسیب دیدگی پلک، خونریزی و کبودی در ناحیه دور چشم باشید که به مرور زمان از بین می‌روند. می‌توان با کمک کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی نیز جای زخم و بخیه ناشی از بلفاروپلاستی را به حداقل رساند.

انجام عمل پلک دوتایی بدون عارضه در درمانگاه تخصصی آی گل

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به دلیل ژنتیک، یک پلک صاف و بدون خط دارید؛ ولی به دلیل زیبایی پلک دوتایی دوست دارید که بالای چشمان خودتان خط ایجاد کنید، وقت آن رسیده که به درمانگاه تخصصی آی گل مراجعه کنید و از خدمات این درمانگاه برای انجام عمل بلفاروپلاستی استفاده کنید. بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران در این درمانگاه حضور دارد که شما را به اهداف زیبایی خودتان برسانید. می‌توانید برای دریافت نوبت و مشاوره جهت انجام این روش جراحی، با کارشناسان ما در درمانگاه در ارتباط باشید.