بهترین زمان استفاده کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

بهترین زمان استفاده کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی یکی از عمل‌های جراحی محبوب در میان خانم‌ها و آقایان است. به غیر از اینکه این عمل جراحی می‌تواند روی زیبایی پلک تاثیرگذار باشد، کاربرد درمانی نیز دارد. چرا که افتادگی پلک می‌تواند باعث افت بینایی نیز شود. کرم ترمیم بعد از بلفاروپلاستی از جمله محصولاتی است که حتما باید برای ترمیم آسیب‌های پوستی مورد استفاده قرار گیرد و تاثیر مثبتی روی سلامت پوست و پشت پلک داشته باشد. اگر از بهترین کرم ترمیم کننده استفاده کنید، جای زخم و اسکار سریع‌تر از بین خواهد رفت.

آیا کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی ضروری است؟

عمل بلفاروپلاستی جزء عمل‌های تهاجمی است که نیاز به بخیه دارد. این عمل جراحی باید به صورت ایمن توسط پزشک انجام شود تا بافت اضافی و چربی از بالای چشم یا پایین آن خارج گردد. تفاوتی ندارد که عمل بلفاروپلاستی پلک پایین را انجام داده‌اید، یا پلک بالا. در هر صورت جای بخیه ممکن است برای همیشه روی پوست شما باقی بماند. حتی ممکن است پس از کشیدن بخیه بلفاروپلاستی، باز هم شاهد جای بخیه‌ها باشید که این موضوع روی زیبایی صورت شما تاثیرگذار است.

بهترین راه برای کاهش عوارض ناشی از عمل بلفاروپلاستی، استفاده از کرم ترمیم کننده است. کرم‌های ترمیم کننده می‌توانند پوست را آبرسانی کنند و در عین حال جای زخم ایجاد شده در اثر بلفاروپلاستی را کاهش دهند. برای کاهش دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی، بهترین راه استفاده از این کرم است که در کنار ترمیم پوست و زخم ایجاد شده، از باقی ماندن جای بخیه نیز جلوگیری می‌کند.

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

کرم‌های متنوعی تحت عنوان کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی در بازار موجود هستند. هر یک از برندهای مختلف تولید کننده کرم و محصولات مراقبتی پوست، کرم‌های ترمیم کننده را با تنوع بالایی به بازار عرضه می‌کنند که این موضوع ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. فارغ از اینکه بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی توسط چه برندی تولید شده است، بهتر است که به ترکیبات موجود در این کرم‌ها توجه کنید.

کرم‌های ترمیم کننده بخیه و جای زخم، باید علاوه بر داشتن ترکیبات مغذی پوست را آبرسانی کنند. در این صورت هم شادابی پوست حفظ می‌شود، هم سد دفاعی آن تقویت خواهد شد. در ادامه به ترکیبات مهمی که باید در بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی اشاره کنیم.

آیا کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی ضروری است؟

  • رتینول

یکی از مهمترین و بهترین ترکیبی که باید در کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی مورد استفاده قرار گیرد، رتینول است. رتینول یکی از بهترین فرم‌های ویتامین A است که می‌تواند برای تولید کلاژن بیشتر استفاده شود. این ماده می‌تواند سلول‌های پوست را تجدید کند و در عین حال به کاهش چین و چروک‌ها و لک‌های پوستی کمک نماید. برای ترمیم آسیب‌های ناشی از اشعه UV، استفاده از رتینول مفید است.

  • پپتید‌ها

پپتیدها در واقع سازنده‌های پروتئین هستند که می‌توانند ساختار پوست را تقویت کنند و باعث افزایش تولید کلاژن شوند. پپتیدها زنجیره‌های کوچکی از اسیدهای آمینه هستند و ساختار پوست آسیب دیده را سریع‌تر بازسازی می‌کنند. پس برای تولید کلاژن بیشتر و ترمیم سریع جای بخیه، وجود این ماده در کرم ترمیم کننده ضروری است.

  • نیاسینامید

یکی از انواع ویتامین‌های گروه ب، این ویتامین است. این ویتامین نقش بسیار مهمی را در بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست ایفا می‌کند و می‌تواند باعث کاهش میزان تولید چربی پوست شود.

  • ویتامین سی

ویتامین سی جزء ویتامین‌های آنتی اکسیدانی است که می‌تواند با آسیب‌های زیست محیطی مبارزه کند و باعث تقویت ساختار پوست شود. ویتامین سی در روشن کردن پوست و رفع لک‌ها و چین و چروک‌های پوستی نیز موثر است.

زمان استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از عمل جراحی پلک افتاده به آن توجه کنید، زمان استفاده از این کرم است. برخی از افراد تصور می‌کنند که هر زمانی که جای اسکار و زخم را روی پوست خودشان مشاهده کردند، باید از کرم‌های ترمیم کننده استفاده کنند. اما این موضوع کاملا اشتباه است. بهتر است که بلافاصله پس از عمل، از کرم ترمیم کننده استفاده کنید تا هم روند ترمیم زخم سریع‌تر شود، هم اینکه جای زخم و اسکار روی پوست شما باقی نماند.

زمان استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی زمانی است که بخیه‌های شما خشک شده‌اند. اگر به هر دلیلی بخیه‌ها خیس هستند، بهتر است که اجازه دهید تا خشک شوند. در غیر این صورت ممکن است پوست با کرم استفاده شده واکنش منفی نشان دهد.

زمان استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

چطور کرم ترمیم کننده را پشت پلک بزنیم؟

اگر به تازگی عمل بلفاروپلاستی را انجام دادید، باید حتما از کرم ترمیم کننده استفاده کنید. دقت کنید که کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای، باید حتما روی پوست پلک تمیز مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، ابتدا با مقداری آب و صابون پوست پشت پلک خودتان را تمیز کنید. سپس مقداری کرم را روی ناحیه بخیه بزنید. بهتر است که یک لایه کرم روی پوست پشت پلک شما به صورت یکنواخت پخش شود.

بسته به نظر پزشک می‌توانید از چند روز تا چند ماه از کرم ترمیم کننده استفاده کنید. کرم‌های ترمیم کننده مغذی، می‌توانند روزانه ۳ الی ۵ بار در پشت پلک شما استفاده شوند. اما باز هم برای در نظر گرفتن تعداد دفعات مورد نیاز برای زدن کرم ترمیم کننده با پزشک متخصص مشورت کنید.

مشاوره انتخاب بهترین کرم ترمیم کننده بلفاروپلاستی با آی گل

درمانگاه تخصصی آی گل، امکان انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین را فراهم کرده است. اگر می‌خواهید این عمل را نزد یک فرد متخصص و باتجربه انجام دهید تا شاهد عوارض نگران کننده آن نباشید، درمانگاه تخصصی آی گل با پزشکان متخصص و مجرب در کنار شما است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین کرم ترمیم کننده بلفاروپلاستی، کافیست که با شماره تلفن‌های ما در ارتباط باشید تا توضیحات لازم را به شما بدهیم. همچنین تیم پزشکی ما پس از انجام این عمل، توصیه‌های خود را برای مراقبت از بخیه‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی به شما ارائه می‌کنند.