مدت زمان بهبود جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی‎

مدت زمان بهبود جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

یکی از دغدغه های رایج که در عمل زیبایی پلک‌ها مدنظر افراد قرار می‌گیرد این است که آیا جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی‎ باقی میماند یا خیر؟ و چه مدتی طول میکشد تا این رد بخیه‌ها کاملا بهبود یابند؟ از همه مهمتر آنکه پزشکان از چه ترفندهایی برای انجام یک عمل بلفاروپلاستی موفقیت آمیز استفاده می‌کنند تا یک نتیجه ایده آل و با ظاهر خوشایند را بوجود آورند.

سوالات بسیار متنوعی را در این مقاله می‌خواهیم پاسخ دهیم که برخی از آنها در مورد نوع تکنیک عمل، جنس بخیه‌ها و اینکه پزشکان ترجیح میدهند از بخیه های جذبی و یا کشیدنی استفاده کنند؟ در مجموع در مورد یکسری جزئیات کاربردی اطلاعات مهمی ارائه میدهیم تا زیباجویان مطمئن شوند که اگر به بهترین کلینیک بلفاروپلاستی مراجعه کنند میتوانند همان نتیجه ای را ببینند که انتظار دارند.

چه تکنیکی جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی را از بین میبرد؟

عمل بلفاروپلاستی به عنوان یک اقدام تهاجمی توسط پزشکان زیبایی انجام می‌شود. یعنی لازم است که یک برش مناسب بر روی پلک های بالا انجام شود تا از این طریق بتوان توده های انباشته شده یا پوست های اضافه را جدا کرد. در این بین اگر از ابزارهای مدرن و بروز مانند لیزرها استفاده شود می‌توان این امید را داشت که جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی بسیار کم رنگتر خواهد بود.

چرا که این لیزرها دقت بسیار بالایی دارند و بافت عمقی پلک‌ها را دچار آسیب نمی کنند. اما اگر از تیغ های جراحی یا اسکالپل‌ها استفاده شود این احتمال وجود دارد که جای بخیه به نسبت بیشتر باقی بماند. پس تکنیک عمل و استفاده از ابزارها نیز بسیار تاثیرگذار است.

چه تکنیکی جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی را از بین میبرد؟

جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی چه زمانی محو می‌شود؟

زمانی که عمل بلفاروپلاستی پلک بالا به اتمام میرسد جراحان محل برش‌ها را با انواع بخیه‌ها میبندند. در اکثر قریب به اتفاق عمل های زیبایی پلک جای بخیه‌ها کاملا محو می‌شود. البته این بستگی به نوع واکنش پوست شما دارد. زمان مربوط برای همه افراد یکسان نیست. اما ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد که رد بخیه‌ها از بین برود. در مجموع هر چقدر عمق برش بیشتر باشد به همان نسبت دوران نقاهت و بهبودی جای بخیه‌ها نیز طولانی تر خواهد شد. از طرفی به منظور بهبود زود هنگام بهتر است یک سبک زندگی ایده آلی پس از جراحی داشته باشید تا ترمیم پوست و جای زخم به خوبی انجام شود و شاهد هیچ نوع اسکار یا توده سفت شده در قسمت بخیه‌ها یا زخم های خود نباشید.

از چه نوع بخیه برای عمل بلفاروپلاستی استفاده می‌شود؟

نوع بخیه برای جراحی بلفاروپلاستی جزو سوالات بسیار رایج محسوب می‌شود. اغلب افراد میخواهند اطلاعات زیادی در مورد بخیه‌ها بدست آورند و اینکه بخیه‌ها به صورت جذبی هستند یا اینکه پس از مدتی باید کشیده شوند؟ بسیاری از پزشکان و جراحان باتجربه سعی میکنند از بخیه های غیر جذبی استفاده کنند. زیرا طبق تحقیقاتی که انجام شده است این بخیه‌ها میزان التهاب را کاهش میدهند و از طرفی می‌تواند به قرینه بودن نتیجه عمل کمک کند.

نوع نخ بخیه از نخ های جراحی پرولن است که امروزه در بسیاری از کلینیک های جراحی زیبایی استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی دغدغه بسیاری از افراد است. طبق تجربه این نوع نخ های غیرقابل جذب حتی تاثیر مثبتی در کاهش رد بخیه دارند.

از چه نوع بخیه برای عمل بلفاروپلاستی استفاده می‌شود؟

چه مدت زمانی طول میکشد تا بخیه‌ها کشیده شود؟

زمانیکه مراحل عمل بلفاروپلاستی پلک به اتمام میرسد دوران نقاهت مشخصی را باید طی کنیم تا محل زخم کاملا بسته شود. انجام بخیه دقیق در طول محل برش بسیار حائز اهمیت است. زیرا هرگونه خطا می‌تواند باعث غیر قرینگی و انحراف پلک‌ها شود. پس پزشکان سعی میکنند با استفاده از تکنیک های مرتبط با میکروسرجری یک عمل بسیار ظریف و موفقیت آمیزی را تکمیل کنند.

اصولا پس از اتمام عمل و انجام بخیه‌ها ۷ تا ۸ روز زمان لازم است تا زیباجو بتواند برای کشیدن بخیه‌ها به کلینیک مراجعه کند. البته پزشکان قبل از آنکه بخواهند عملیات کشیدن بخیه را انجام دهند یک بررسی سطحی نسبت به جای زخم دارند تا از ترمیم کامل و بسته بودن محل برش به طور کامل اطمینان حاصل کنند. همچنین باید مطمئن شویم که هیچ نوع عفونت یا توده اضافی در محل برش وجود ندارد.

آیا مراقبت‌ها باعث کاهش جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌شود؟

این موضوع نیز فکر بسیاری از زیباجویان را مشغول کرده است. اگرچه تکنیک عمل و روشی که برای جراحی و بخیه‌ها انجام می‌شود معمولا تعیین کننده باقی ماندن اسکار یا رد بخیه‌ها خواهد بود. اما تا حدودی و درصد قابل توجه میتوان مراقبت های بعد از عمل را نیز دخیل دانست. بطوریکه نباید محل برش در معرض نیروی کششی قرار بگیرد. ما باید سطح بهداشت را در بالاترین حد خود نگه داشته باشیم تا محل برش دچار عفونت، التهاب و یا زخم های باکتریایی نشود. هرگونه نیرو و فشار و مواردی از این قبیل نه تنها دوران بهبودی را افزایش میدهند. بلکه ممکن است لازم باشد به تجدید عمل نیز بپردازید. بنابراین جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی ارتباط مستقیم با مراقبت های بعد از عمل دارد.

آیا مراقبت‌ها باعث کاهش جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌شود؟

آیا نوع بخیه‌ها در پلک بالا و پلک پایین فرق دارند؟

در بلفاروپلاستی پلک پایین با توجه به اینکه محل برش از بخش داخلی یا پشت پلک پایین انجام می‌شود نباید نگران جای بخیه‌ها باشید. زیرا هیچ نوع برشی از نمای روبه روی سطح پوست شما انجام نمی شود. اما درمورد پلک بالا محل پرش از بخش روی پلک است و نمیتوان از پشت پلک بالا هیچ برشی را انجام داد. پس تکنیک عمل در بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین تفاوت دارد و به همان نسبت نوع بخیه نیز یکسان نیست.

بهترین نتایج عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

زیباجویانی که به دنبال نتایج ایده آل خود در عمل بلفاروپلاستی هستند کلینیک آی گل میتواند بهترین خدمات زیبایی را به آنها ارائه دهد. یک تیم حرفه ای متشکل از جراحان، دستیاران و مشاوران در این مجموعه در حال فعالیت هستند که دغدغه آنها کسب رضایت زیباجویان و انجام یک عمل موفقیت آمیز و مورد انتظار آنها است. شما میتوانید برای کسب مشاوره تخصصی با این کلینیک تماس حاصل فرمائید.