کاشت مو برای موهای کم پشت؛ ممکن یا غیرممکن؟!

کاشت مو برای موهای کم پشت؛ ممکن یا غیرممکن؟!

ریزش مو در سنین مختلف بنا به دلایلی همچون ژنتیک، بیماری های پوستی و اقدامات درمانی مختلف رخ می دهد. در برخی از موارد کم شدن تراکم مو به حدی است که فرد احساس نارضایتی از چهره خود خواهد داشت. سوال اصلی اینجاست که آیا کاشت مو برای موهای کم پشت قابل انجام است؟ اگر فرد تراکم بسیار پایینی حتی در قسمت پشت سر داشته باشد چه رویکردی را برای درمان می توان در پیش گرفت؟

در این مقاله قصد داریم در مورد تکنیکهای کاشت مو با بانک موی ضعیف صحبت کنیم. اما به عنوان یک پاسخ کوتاه می توانیم بگوییم که امکان ایجاد تراکم موی بالا برای افرادی که موهای کم پشتی دارند وجود دارد. لذا شما می توانید امیدوار باشید که علم پزشکی به قدری گسترده است که روشی برای زیباسازی چهره و شمایل شما پیدا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم بیشتر در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به عمل کاشت موی طبیعی اقدام کنید.

کاشت مو برای موهای کم پشت با استفاده از موی بدن

آقایان به دلیل داشتن هورمون های مردانه در نقاط مختلف بدن خود موهای با تراکم بالا دارند. این نقاط می تواند ناحیه صورت یا ریش، زیر گردن، سینه و دیگر نقاط بدن باشد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن روش های نوین در مراحل کاشت مو می توان این نوع موها برای کاشت در قسمت های کم تراکم سر استفاده کرد. به جهت آنکه این موها کاملا از بافت طبیعی خود بدن فرد هستند سازگاری و هماهنگی بالایی را در ناحیه پوست سر خواهند داشت.

این موها اگر طبق اصول و قواعد استاندارد و تعریف شده کاشت شوند کاملاً موفقیت آمیز خواهند بود. از طرفی رشد آنها نیز به صورت طبیعی ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین کاشت مو برای موهای کم پشت با استفاده از موهای بدن کاملا امکان پذیر است.

کاشت مو برای موهای کم پشت با استفاده از موی بدن

تفاوت موهای بدن با موی سر چیست؟

موهای بدن و موهای سر تفاوت های زیادی دارند. در نتیجه نمی توان ساختار آنها را یکسان در نظر گرفت. به عنوان مثال موهای موجود در ساعد آقایان و همچنین در قسمت پا ضعیف و ظریف هستند. چرا که این موها بیشتر شبیه کرک یا پرزهای ریز هستند. این موضوع اصلی ترین تفاوتی است که می توان ذکر کرد. اصولاً سرعت رشد موهای بدن بسیار بیشتر از موهای سر است. ریش صورت آقایان زمان رشد کوتاه تری دارند.

به عبارتی فاز استراحتی آنها طولانی است. طبق تحقیقات به عمل آمده موهای بدن غالباً در فاز تلوژن قرار دارند. اما این موضوع در ارتباط با موهای سر کاملاً برعکس است. به طوری که بیش از ۸۵ درصد موهای سر در مرحله رشد قرار دارند. این مقادیر کاملا تقریبی است. در برخی از افراد تقریباً نیمی از موهای سر در مرحله رشد و نیم دیگر در مرحله استراحت یا تلوژن قرار دارند. بنابراین موهای بدن در چنین مواردی ارزشمند هستند. لذا اگر تراکم زیادی از موهای سر خود را از دست دادید بهتر است در مورد عملهای لیزر موهای زائد بدن کمی محافظه‌کارانه عمل کنید.

اهمیت ریش ها در کاشت مو برای موهای کم پشت

یکی از نواحی مهمی که در بدن آقایان می توان از آن برای برداشت مو استفاده کرد قسمت ریش صورت می باشد. ممکن است شما ریش های پرپشت و بلندی داشته باشید اما تمایلی به حذف آن برای کاشت مو نداشته باشید. اما تکنیک منحصر به فردی که در کاشت مو برای موهای کم پشت دنبال می شود این است که محل برداشت موهای ریش هیچ‌گاه از قسمت اصلی صورت انجام نمی‌شود. بلکه این موها از قسمت هایی مانند زیر گردن که غالباً شما آن را برای ایجاد خط ریش می تراشید برداشت می شود.

اصولاً موهای صورت آقایان ضخامت مطلوبی دارند و از طرفی طبق تحقیقات به عمل آمده سازگاری و هماهنگی بالایی با موهای سر دارند. افرادی که تراکم بالایی در ریش صورت دارند معمولاً تا ۱۰۰۰ پیوند را نیز می توان در قسمت سر کاشت کرد. با توجه به ضخامت بالای موهای ریش معمولا از آن برای ایجاد خط مو استفاده نمی شود. چرا که ممکن است ظاهر فرد را غیر طبیعی جلوه دهد. لذا از این موها غالباً در قسمت میانی سر به منظور افزایش تراکم مو استفاده می شود. علاوه بر استفاده از موهای ریش برای کاشت مو برای موهای کم پشت می توان از آنها در فرایند کاشت ابرو نیز استفاده کرد.

اهمیت ریش ها در کاشت مو برای موهای کم پشت

استفاده از موهای قفسه سینه آقایان برای کاشت موی سر

برخی از آقایان در قسمت قفسه سینه تراکم موی خوبی دارند. به جهت آنکه ضخامت موها در این ناحیه مطلوب و مناسب است غالبا می توان از آنها برای عمل کاشت مو برای موهای کم پشت استفاده کرد. می توان حدود ۳۰۰ نهایت ۱۰۰۰ گرافت را از این ناحیه برداشت کرد. با این تراکم بالا قطعاً یک عمل موفقیت آمیز خواهیم داشت.

همانطور که می دانید بافت پوستی بدن با سرد تفاوت دارد. به همین دلیل باید از تکنیک های خاصی برای برداشت مو از قفسه سینه استفاده شود تا از این طریق باعث بروز اسکار های شدید نشویم. لذا پزشکان و متخصصان حوزه کاشت مو سعی می کنند از دستگاه ها و پانچ های مخصوصی استفاده کنند تا بتوانند فولیکول های مو را با کمترین ایجاد جای زخم برداشت کنند. همانطور که می دانید تکنیک های متفاوتی برای کاشت گرافت وجود دارد که می توان به کاشت مو به روش fut، کاشت مو به روش fit و کاشت مو به روش sut اشاره کرد.

هزینه کاشت مو

با توجه به آنکه روش های متعددی در کاشت مو برای موهای کم پشت وجود دارد. لذا پزشک متخصص ممکن است از یک تکنیک در فرآیند کار استفاده نکند. از طرفی میزان ریزش مو از یک فرد به فرد دیگر کاملاً متفاوت است و رویکرد عمل غالباً با یکدیگر فرق دارند. همه این عوامل می‌توانند روی هزینه کاشت مو تاثیر بگذارند. اما به عنوان یک قاعده کلی کلینیکهای تخصصی که عمل کاشت مو را انجام می دهند سعی می کنند مناسب ترین قیمت را برای زیبا جویان در نظر بگیرند.به همین دلیل نباید هیچ گونه دغدغه‌ ای در ارتباط با هزینه عمل داشته باشید.

کاشت مو برای موهای کم پشت در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل به عنوان یک مجموعه تخصصی به دنبال ارائه بهترین خدمات زیبایی از قبیل کاشت مو، کاشت ابرو، بلفاروپلاستی، تزریق فیلر، لیزر موهای زائد برای زیبا جویان با بهترین کیفیت می باشد. سابقه بالای پزشکان در این کلینیک شرایطی را فراهم می‌کند تا فرایند عمل با ایمنی بالا و نتیجه فوق العاده و دقیقا مورد انتظار شما انجام شود. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین تعیین وقت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.