آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری قابل انجام است؟

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری قابل انجام است؟

لیزر موهای زائد یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه زیبایی پوست برای بانوان و آقایان می باشد. پیشرفت تکنولوژی و همچنین ظهور دستگاه های لیزر هوشمند می تواند یک پیام مهم برای افرادی که اهمیت بالایی به اندام و زیبایی خود می دهند داشته باشد. اما ممکن است زیباجویان محدودیت ها، بیماری ها و موارد مشابه در بدن خود داشته باشند که باعث میشود احتیاط بیشتری در فرایند لیزر موهای زائد صورت گیرد. یکی از این موارد دوران بارداری می باشد. سوال اصلی بسیاری از بانوان این است که آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری مشکلی را به وجود می آورد یا خیر؟

در این مقاله قصد داریم منحصراً در ارتباط با این سوال مهم صحبت کنیم تا بانوانی که باردار هستند بهتر بتوانند نسبت به این عمل تصمیم گیری کنند.

بهترین روش جایگزین لیزر موهای زائد در دوران بارداری

طبق توضیحات داده شده در این مقاله و عدم وجود اطلاعات و شواهد کافی در مورد ایمنی لیزر موهای زائد در دوران بارداری، بهتر است که بانوان باردار در این دوران احتیاط زیادی برای حفظ سلامت خودشان و جنین داشته باشند و از انجام کارهای غیر ایمن برای حذف موهای زائد بدن خود جدا خودداری کنند. به غیر از لیزر موهای زائد، استفاده از روش های شیمیایی برای حذف موهای زائد مانند استفاده از کرم ها و پودرهای موبر می تواند مضر باشد. حتی اگر این محصولات به عنوان محصولات ایمن در دوران بارداری معرفی شوند.

بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری، شیو کردن آن ها با تیغ و ژیلت است. در این صورت دیگر خیالتان از بابت سلامت خود و جنین راحت خواهد بود و می توانید پس از به دنیا آوردن کودک خودتان، به راحتی جلسات لیزر را ادامه دهید.

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی هم ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی به احتمال زیاد مضر نیست. چون طول موج مشخصی وارد پوست می شود و فقط به فولیکول های مو آسیب وارد می کند؛ اما چون شواهد کافی برای بی ضرر نبودن لیزر موهای زائد در دوران شیردهی وجود ندارد، پیشنهاد می شود که مادران عزیز برای حفظ سلامت نوزاد خودشان هم که شده لیزر اطراف سینه و پستان را انجام ندهند. لیزر موهای زائد در سایر بخش های بدن برای این بانوان بی خطر است.

چند وقت پس از زایمان می توانیم از لیزر موهای زائد استفاده کنیم؟

اگر هنوز نوزاد شما شیر مادر می خورد، بهتر است که تا ۲ سالگی یا حداقل تا زمانی که می توانید به نوزاد غذای کمکی بدهید صبر کنید و بعد از لیزر موهای زائد استفاده کنید. در هر صورت انتخاب بهترین زمان برای لیزر موهای زائد پس از زایمان، بستگی به نظر پزشک شما دارد و بهتر است که با پزشک بهترین مرکز لیزر موهای زائد مشورت کنید.

در دوران بارداری چه تغییراتی در بدن ایجاد می شود؟

اگر بخواهیم یک پاسخ صریح در ارتباط با سوال انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری بدهیم باید بگویم که لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که پزشکان همواره توصیه می کنند این عمل گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. مهمترین موضوع مرتبط با تغییرات هورمونی است که شما غالباً با رشد سریع موهای زائد در نقاط مختلف بدن و حتی در نواحی صورت روبرو خواهید شد. در نتیجه انجام لیزر نه تنها نتیجه خوبی را ارائه نمی دهد بلکه اگر بخواهید در نواحی سینه ها یا ناحیه بیکینی این عمل را انجام دهید عوارض ناراحت کننده ای خواهد داشت.

سوال بعدی این است که چه تغییراتی در بدن در دوران بارداری به وجود می‌آید که که باعث عدم سازگاری عمل لیزر با بدن خواهد شد؟ پزشکان متخصص این حوزه همواره مطرح می کنند که اگر در دوران بارداری هستید یا اینکه در تلاش بر این امر مهم هستید یا اینکه در حال شیر دادن به کودک خود می باشید عمل لیزر نباید انجام شود. در واقع در دوران بارداری شما تغییرات زیادی را در بدن خود تجربه خواهید کرد.

هورمون های بدن قدری تهاجمی تر می شوند که نتیجه آن تغییر در خلق و خوی، رشد موهای به شدت زیاد و همچنین خستگی می باشد. رشد موهای زائد جنس متفاوتی خواهند داشت بطوریکه در برخی مواقع بسیار ضخیم و درشت و دارای ریشه قوی هستند. لذا به راحتی از بین نمی روند. لذا به دلیل تغییرات هورمونی شدید عمل لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود.

در دوران بارداری چه تغییراتی در بدن ایجاد می شود؟

لیزر موهای زائد در دوران بارداری تا چه حد خطرناک است؟

در مورد خطرات لیزر موهای زائد در دوران بارداری اطلاعات مفصلی وجود ندارد. چرا که همچنان در فاز تحقیقات قرار دارد. اینکه عملیات لیزر می تواند برای جنین خطرناک باشد یا خیر به طور قطعی نمی توان اطلاعاتی را ارائه داد. اما بهتر است عملیات لیزر را بعد از زایمان به منظور کاهش خطرات احتمالی به تعویق بیندازید. البته بسیاری از کلینیک ها که فعال در حوزه زیبایی پوست هستند سعی می کنند با در نظرگیری موارد امنیتی و همراه با احتیاط بالا این عمل را انجام دهند. اما به طور متمرکز به لیزر نواحی شکم، سینه ها یا بیکینی نمی پردازند. چرا که بروز عوارض شدید برای خانم های باردار در چنین نواحی احتمال بالاتری دارد.

برخی حقایق در ارتباط با لیزر موهای زائد در دوران بارداری

  • اصولا عملیات لیزر به دلیل گرمای بالایی که ایجاد می کند و همچنین انرژی بالایی که دارند در عمق مشخصی از پوست نفوذ پیدا می کنند. در نتیجه با تاثیر مستقیم بر ریشه مو باعث ریزش آن می شوند. پزشکان این نظریه را همواره مطرح کردند که ممکن است این اشعه توسط بافت‌های اطراف جذب شود اما همچنان در ارتباط با اثر سوء جذب این پرتوها و تاثیر آن بر روی جنین مطمئن نیستند.
  • برخی کلینیک ها ممکن است از دستگاه لیزر قدیمی استفاده کنند. در نتیجه بروز درد و سوزش امری شایع خواهد بود. برای کاهش درد غالباً از کرم بی حس کننده استفاده می شود. با توجه به اینکه سطح پوست می تواند این کرم ها را به خود جذب کند لذا در زمان بارداری توصیه نمیشود. به همین دلیل تا بعد از تولد نوزاد صبر کنید.
  • با توجه به اینکه سطح پوست در دوران بارداری فوق العاده حساس است لذا اگر عمل لیزر را انجام دهید ممکن است درد شما و همچنین سوزش و قرمزی سطح پوست بیشتر از افراد معمولی باشد.
  • همانطور که گفته شد تغییرات هورمونی در دوران بارداری بسیار شدید خواهد بود. این دگرگونی روی رشد موها تاثیر مستقیم می گذارد. به همین دلیل انجام عمل لیزر در چنین موقعیت هایی نتیجه مطلوبی را ارائه نمی دهد. چرا که ممکن است مجددا شاهد رشد موهای خود در نقاط مختلف بدن باشید. به همین دلیل پیشنهاد می شود منتظر باشید تا سطح هورمون های بدن شما کاملا عادی شود.
  • از آنجایی که لیزر دائمی کل بدن در چندین جلسه انجام میشود و همچنین ممکن است دارای مراحل شارژ نیز باشد در نتیجه در دوران بارداری بیشتر احساس ناراحتی خواهید کرد.

برخی حقایق در ارتباط با لیزر موهای زائد در دوران بارداری

مراجعه به کلینیک های مجهز همراه با پزشکان متخصص

اگر در ارتباط با لیزر موهای زائد در دوران بارداری سوالات بیشتری را دارید می توانید با مراجعه به کلینیک های مجهز که دارای پزشکان متخصص و با سابقه هستند یک مشاوره داشته باشید. قطعاً پزشکان مربوطه می توانند به طور کامل در ارتباط با عوارض این نوع عمل در دوران بارداری اطلاعات بسیار کاربردی و مهمی را به شما ارائه دهند تا از این طریق قانع شوید لیزر بدن را به بعد از زایمان موکول کنید. آنچه که همواره برای متخصصین اهمیت دارد حفظ سلامت زیباجویان در هر شرایطی می باشد. چرا که اگر کاندید مناسب برای اینگونه عمل‌ها نباشید قطعاً زمان عمل به تعویق خواهد افتاد.

انجام عمل لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل با بهره مندی از پزشکان متخصص و با سابقه همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به زیباجویان ارائه دهد. قبل از انجام هر عمل زیبایی یک مشاوره تخصصی به شما داده می‌شود تا از این طریق بتوانید علاوه بر آشنایی با روند کار پزشک را نیز تا تکمیل عمل همراهی کنید. جهت دریافت جزئیات بیشتر با کلینیک در تماس باشد.