بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی چیست؟

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

عمل بلفاروپلاستی از عمل های بسیار رایجی است که هم برای آقایان و هم بانوان در سنین مختلف قابل انجام است. اما سوال اساسی اینجاست که بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی چیست و افراد در چه سنی می‌توانند این عمل را انجام دهند؟ آیا سن می‌تواند روی نتیجه عمل تاثیر بگذارد؟ و مراحلی که پیش از عمل نیاز به بررسی و ارزیابی تخصصی دارد چیست؟

اینها سوالاتی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن‌ها پاسخ دهیم. اما تمرکز اصلی ما روی سن مناسب عمل است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. پیش از شروع بحث اصلی اطلاعات مهمی در مورد نحوه عمل بلفاروپلاستی ارائه می‌دهیم تا زیباجویان درک بهتری از سایر مطالب ارائه شده داشته باشند. پس با ما تا انتها همراه باشید.

عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

عمل بلفاروپلاستی چیست و با چه هدفی انجام می‌شود؟

عمل بلفاروپلاستی یک جراحی برای اصلاح فرم پلک بالا و پایین است. بسیاری از افراد ممکن است در پلک بالای خود دارای حجم اضافه و پوست افتاده باشند. این نوع ساختار کاملا روی نمای کلی چهره اثر می‌گذارد. بطوریکه افراد غالبا یک صورت غمگین و ناراحت دارند و نمی توانند به آن چهره زیبایی که در ذهن دارند برسند.

برای پلک پایین نیز این ناهنجاری‌ها وجود دارد به این صورت که یک پف کردگی و چین و چروک های نامتعارفی ایجاد می‌شود که دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. بلفاروپلاستی می‌تواند پوست‌ها و بافت های انباشت شده در پلک بالا و پلک پایین را کاملا تخلیه کند. لذا زیبا جو به یک چهره شاداب دست پیدا خواهد کرد. البته عمل های غیر جراحی دیگری نیز وجود دارد که با عنوان بلفاروپلاستی با لیزر شناخته می‌شود.

عمل بلفاروپلاستی چیست و با چه هدفی انجام می‌شود؟

دلایل مختلف بروز ناهنجاری در پلک‌ها

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که مستقیما روی آناتومی پلک‌ها موثر هستند. اصولا عواملی که ناهنجاری های مرتبط با پلک را بوجود می‌آورند برخی بیماری های زمینه ای، تغذیه نامناسب، بی خوابی، کار زیاد، رژیم غذایی نامتعارف، افزایش سن و همچنین وزن بالا است. البته مهمترین عاملی که بیشتر شایع است موضوع وراثت می‌باشد.

عده ای به صورت کاملا ژنتیکی با این ناهنجاری روبرو هستند و عملا ارتباطی به سایر دلایل مذکور ندارد. اگر موضوع وراثت دخیل نباشد شاید تا حدودی بتوان پف کردگی چشم‌ها را با تغییر سبک زندگی و اصلاح رژیم غذایی درمان کرد. اما این‌ها فرآیندهای بسیار زمان بر و پرهزینه هستند که نیاز به حوصله و انرژی زیادی دارند. در مجموع می‌توان با یک عمل بلفاروپلاستی در یک کلینیک تخصصی بهترین نتیجه را دریافت کرد.

حداقل سن مورد نیاز برای عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

به طور کلی، عمل بلفاروپلاستی جزء عمل های زیبایی است که می تواند در هر سنی انجام شود. چرا که در برخی از موارد افراد به دلیل مشکلات مادرزادی با این بیماری مواجه می شوند و قطعا درمان زودهنگام این مشکل، می تواند برای زیبایی آن ها مهم باشد. بنابراین، استثنائات زیادی در این مورد وجود دارند و باید حتما در مورد بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی با پزشک خودتان مشورت کنید. ولی به طور معمول از سن ۳۵ سالگی به بعد این عمل انجام می شود. چون در این سن است که دیگر افتادگی پلک اتفاق می افتد و کم کم می توان شاهد پیری پوست نیز بود.

همانطور که می‌دانید بافت کلی صورت با افزایش سن تغییر می‌کند. ساختار پلک‌ها، نوع پوست همگی در حال دگرگونی می‌باشند. به این صورت که در سن های پایین تر شما یک پوست شاداب، خوش فرم و بطور کلی صورت جوان دارید. این موضوع در مورد پلک‌ها نیز صدق می‌کند. چین و چروک‌ها و پف پلک‌ها کمتر است و افراد با یک پوست ظریف تر مواجه هستند.

نوع پوستی شما در سن ۲۰ سالگی در قیاس با ۳۰ سالگی و ۴۰ سالگی کاملا با یکدیگر فرق دارد. پزشکان در چنین شرایطی فرآیند عمل را با در نظرگیری سن زیباجو انجام می‌دهند. عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا نیز از این قاعده مستثنا نیست. یعنی سبک عمل متأثر از سن فرد است. در قسمت بعد توضیحات تکمیلی در مورد عمل بلفاروپلاستی در سن های مذکور ارائه می‌دهیم تا افراد متناسب با شرایط خود نسبت به این عمل اقدام کنند.

استفاده از بهترین تکنیک های عمل بلفاروپلاستی در سنین مختلف

معمولا زمانی که زیباجویان در گروه های سنی حساس قرار دارند لازم است تکنیک و فرآیندهای عمل با امنیت بالا و با حفظ سلامتی آنها انجام شود. در حال حاضر افرادی که سن بسیار بالایی دارند و همچنین نوجوانان زیر سن قانونی جزو این دسته از سنین حساس تلقی می‌شوند. پس برای این گروه تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

در سنین پایین بیشترین عوامل برای ناهمواری در پلک های بالا می‌تواند ژنتیک باشد. زیرا پوست فرد کاملا شاداب است و از بین رفتن ریزمغذی های زیر پوست که غالبا باعث شل شدگی پوست می‌شوند نمیتوانند در این سن دخیل باشد. پس غالبا عواملی مانند وراثت باعث بروز این نوع ناهنجاری در نوجوانان می‌شود که می‌تواند با پف چشم و انباشته شدن توده های چربی در پلک بالا باشد.

برای سنین بالا نیز علاوه بر ژنتیک عواملی مانند بیماری های زمینه ای، مصرف داروها، افزایش وزن، کاهش مواد مغذی پوست مانند ترکیبات هیالورونیک اسید که بطور طبیعی در بدن وجود دارد می‌تواند آناتومی پلک های بالا و پایین را تغییر دهد. روشی که کمترین ریسک جراحی و بهترین نتیجه را دارد بهره مندی از ابزارها و تجهیزات مدرن است.

شاید در گذشته نه چندان دور از اسکالپل یا تیغ های جراحی دستی استفاده میکردند. اما این ابزارها اگرچه فواید خاص خود را دارند اما ممکن است احتمال بروز آسیب به شریان‌ها در بافت عمقی پلک را افزایش دهند. به همین دلیل تکنیک هایی مانند میکروسرجری و لیزرها روی کار آمدند که پزشکان با پیشرفته ترین دستگاه این عمل را انجام میدهند.

پس اگر دغدغه اصلی سن را دارید یا اینکه در گروه سنین بسیار پایین و بسیار بالا قرار دارید استفاده از این ابزارهای جدید نگرانی شما را برطرف خواهد کرد. بنابراین محدودیتی تحت عنوان تعریف بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی مطرح نخواهد بود.

عوارض انجام عمل بلفاروپلاستی در سن کم

میکروسرجری و لیزرها ابزارهای مدرن بلفاروپلاستی برای هر سن

زمانی که میگوییم عمل بلفاروپلاستی برای هر سنی قابل انجام است بدان معنا می‌باشد که افراد حداقل به سن بلوغ رسیده باشند. پس برای نوجوانان نیز می‌توان این عمل را انجام داد. همچنین برای سنین بالا نیز در شرایط سلامت فیزیکی فرد نیز انجام خواهد گرفت. تکنیک میکروسرجری به این صورت است که از دستگاه های با بزرگنمایی بالا استفاده می‌شود.

معمولا چشم‌ها نمیتوانند بافت و اجزای بسیار ریز پلک‌ها را ببینند پس بهتر است از این میکروسکوپ های جراحی در حین عمل استفاده شود تا بتوان یک عمل تمیز و دقیق را داشت. همانطور که ذکر شد بجای اسکالپل‌ها نیز از لیزر برای برش استفاده می‌شود. به این صورت که لیزرها طبق اندازه گیری های دقیق که پزشک انجام داده است، محل مورد نظر را برش میدهند و همزمان باعث بسته شدن شریان‌ها و جلوگیری از خونریزی نیز خواهند شد. بنابراین میکروسرجری و لیزر امکاناتی است که در بهترین کلینیک بلفاروپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصولا هر چقدر ابزارهای مدرن جراحی زیبایی از هر نوع وارد شوند به همان نسبت مراحل کار راحت تر و نتیجه نیز ایده آل خواهد بود.

عوارض انجام عمل بلفاروپلاستی در سن کم

عمل بلفاروپلاستی، جزء عمل های زیبایی تهاجمی است که باید با کمک پزشک متخصص و ابزارهای جراحی انجام شود. در این عمل، بخشی از چربی اضافه در پلک بالا برداشته می شود و می توان شاهد زیبایی فوق العاده پلک بالایی بود. پس از انجام این عمل، چهره ای جوان تر و زیباتر خواهید داشت؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا انجام این عمل در سن پایین عارضه خاصی را ایجاد می کند؟

اگر مراحل عمل بلفاروپلاستی به درستی انجام شود، می توانید با خیالی راحت و بدون نگرانی در مورد عوارض این عمل را انجام دهید. عوارض انجام عمل بلفاروپلاستی در سن کم زمانی بروز پیدا می کند که این عمل را نزد پزشکان بی تجربه انجام دهید و یا نکات مراقبتی پس از انجام عمل را در نظر نگیرید. البته باز هم پیشنهاد می کنیم که حتما قبل از مراجعه به پزشک و انجام این عمل، در مورد بیماری های زمینه ای و شرایط جسمی خود با پزشک مشورت کنید. در برخی از مواقعی لزومی به انجام این عمل در سن پایین نیست؛ چون ممکن است عمل برگشت پذیر باشد.

عمل بلفاروپلاستی در سن ۲۰ سالگی

جراحی بلفاروپلاستی در سن ۲۰ سالگی باعث طراوت و زیبایی بیشتر چهره شما می‌شود. در واقع در این سن به جهت آنکه چشمان شما هنوز سرزنده و جوان هستند می‌توان با انجام عمل جذابیت چهره را چند برابر کرد. اگر عوامل ژنتیکی باعث بروز این اختلال در پلک‌ها شوند عمل جراحی چشمان شما را قدری بلند و بازتر می‌کند. چشم‌ها شاداب تر به نظر می‌رسند و در میان دختران انجام آرایش های مختلف مانند ریمل یا اکستنشن لذت بخش تر خواهد بود.

عمل بلفاروپلاستی در سن 20 سالگی

بلفاروپلاستی در سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی

زمانی که در اواخر دهه ۳۰ هستید و پا به دهه ۴۰ سالگی می‌گذارید تغییرات اساسی در چهره خود مشاهده می‌کنید. یکی از آنها افتادگی و شل شدگی پوست پلک‌ها است. آمار جراحی نیز بیشتر در این بازه سنی قرار دارد و بهترین نتایج نیز حاصل خواهد شد. بلفاروپلاستی به جهت تمرکزی که روی اصلاح فرم پلک‌ها دارد یک تغییر فرم ایده آلی ایجاد خواهد کرد. در مواردی این امکان وجود دارد که هم برای پلک بالا و پلک پایین این عمل انجام شود. اگر پس از تکمیل کار یک مقایسه بین قبل و بعد انجام دهید متوجه زیبا تر شدن چهره خود خواهید شد.

بلفاروپلاستی برای تمام گروه های سنی

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد بهترین سن برای آغاز مراحل عمل بلفاروپلاستی زمانی است که شما احساس می‌کنید پلک‌ها نیاز به اصلاح فرم برای تغییر سبک زندگی شما دارد. پس نمی توان محدودیت سنی خاصی قائل شد. بنا به آمارهای ثبت شده عمل بلفاروپلاستی غالبا بالاتر از ۲۰ سال انجام می‌شود یعنی گروههای سنی که در این محدوده قرار دارند بیشتر متقاضی این عمل هستند.

اقدامات مهم پیش از عمل جراحی

قبل از آنکه عمل بلفاروپلاستی انجام شود جراح متخصص یکسری ارزیابی‌ها را روی فرم پلک انجام میدهد. البته مقوله بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی نیز مدنظر قرار می‌گیرد. چند روز قبل از عمل شما باید از هر گونه دارویی که می‌تواند باعث افزایش خونریزی در حین عمل شود خودداری کنید. پزشک به صورت لیست این داروها را برای شما مشخص خواهد کرد. پیش از عمل از مواد آرایشی استفاده نکنید. استراحت کافی داشته باشید و سعی کنید یک غذا مقوی و کاملا سالم نیز مصرف کنید. حتما یک فرد را نیز همراه خود داشته باشید تا پس از اتمام عمل شما را تا منزل راهنمایی کند.

بلفاروپلاستی برای تمام گروه های سنی

کلینیک آی گل بهترین مرکز بلفاروپلاستی در تهران

زیباجویانی که در گروه های سنی مختلف قرار دارند می‌توانند جهت کسب مشاوره تخصصی با کلینیک آی گل تماس حاصل فرمایند تا یک وقت ملاقات با پزشک ترتیب داده شود. این کار باعث می‌شود امنیت و سلامت شما کاملا حفظ شود و راحت تر بتوانید به نتیجه ای که مدنظر دارید برسید. یک تیم تخصصی پزشکی تمام الزامات و استانداردهای مرتبط با عمل را لحاظ می‌کند تا شما یک جراحی راحت و بدون عوارضی را به اتمام برسانید.