علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی باید به طور دقیق بررسی شود. سوالات بسیار زیادی در ارتباط با این موضوع وجود دارد. اول اینکه باید ببینیم این کوچکی چشم بلافاصله پس از جراحی اتفاق افتاده است یا اینکه هفته‌ها بعد و پس از آنکه دوران نقاهت تکمیل شد و بخیه‌ها ترمیم شده اند شاهد کوچک شدن چشم خود هستید.

این دو با یکدیگر بسیار متفاوت است و دلایل متعددی دارد. اما این موضوع نیز یکی از عوارض محتمل است که ممکن است در عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و همچنین عمل بلفاروپلاستی پلک پایین اتفاق بیفتد. به عنوان یک قاعده کلی برای آنکه عوارض عمل بلفاروپلاستی کاملا از بین بروند یا به حداقل برسند حتما به یک مرکز تخصصی مراجعه داشته باشید. در ادامه مقاله می‌خواهیم در مورد دلایل این ناهنجاری صحبت کنیم و ببینیم که آیا یک مشکل جدی محسوب می‌شود یا اینکه قابل درمان است؟ پس به ادامه مقاله توجه فرمائید.

کوچک شدن چشم بلافاصله بعد از عمل بلفاروپلاستی

زمانی که عمل بلفاروپلاستی شما چه برای پلک بالا و چه برای پلک پایین به اتمام میرسد اندام شما یک تنش فیزیکی را متحمل شده است. طبیعتا انجام برش بر روی پوست سالم سیستم دفاعی بدن را تحریک میکند که برای ترمیم بافت آسیب دیده اقدام کند. این مکانیزم عملکردی در بدن باعث بروز تورم یا پف کردگی جزئی در محل جراحی و بافت های پیرامون آن می‌شود. در کنار اینها عوارضی همچون تغییر رنگ را نیز مشاهده خواهیم کرد.

پس از گذشت حدود یک هفته و زمانی که بخیه‌ها کشیده می‌شوند شما به تدریج شاهد کاهش تورم و باز شدن چشم خود خواهید بود. البته پزشکان نیز تکنیک و ترفند جراحی را نیز به گونه ای در پیش می‌گیرند تا بافت بدن کمترین آسیب را در محل برش ببیند. در این خصوص به جای استفاده از تیغ های جراحی از دستگاه لیزر برش یا انواع کوترها استفاده میکنند که با دقت بسیار بالا محل پلک‌ها را برش میدهند و می‌تواند به تکمیل عمل در کمترین زمان بپردازند.

از طرفی بافت های حیاتی مانند شریان‌ها، اعصاب پلکی، عضلات و رباط‌ها در ریسک آسیب کمتری قرار می‌گیرند. تجهیزات جراحی نیز میتواند در حد بسیار زیادی باعث کاهش عوارض جراحی پلک بالا و پایین شود. به همین دلیل اگر پزشکان از این روش های مدرن استفاده کنند کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی نیز در اثر تورم حتی کمتر خواهد شد.

کوچک شدن چشم پس از سپری شدن کامل دوران نقاهت

کوچک شدن چشم پس از سپری شدن کامل دوران نقاهت

در مواردی ممکن است کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی همچنان ادامه پیدا کند و هفته‌ها نیز به طول بیانجامد. در چنین شرایطی دیگر تورم و تنش های جراحی باعث بروز چنین مشکلی نبودند. چرا که تورم یک مدت زمان محدودی دارد و بعد از ۴ الی ۵ روز می‌تواند فروکش کند. اگر این تورم باقی بماند عوامل مختلفی دخیل هستند. اول آنکه امکان دارد بافت داخلی پلک دچار عفونت های باکتریایی شده باشد.

این عفونت‌ها غالبا در صورت عدم درمان باقی خواهند ماند. نشانه های آن قرمزی بسیار شدید، ریزش اشک، سوزش درون چشم خواهد بود. عفونت‌ها دلایل گوناگون دارند. امکان دارد در یک مرکز غیرتخصصی از ابزارهای غیر استریل استفاده شده باشد. در مرحله بعدی مواقعی که شما در محیط های آلوده ای قرار داشته باشید میکروبهای پیرامون از طریق منافذ باز زخم ورود پیدا می‌کنند و سبب تورم بیشتر می‌شوند.

بروز عفونت‌ها غالبا نیاز به مراقبت‌ها و درمان های پیچیده دارد که با مصرف آنتی بیوتیک‌ها انجام خواهد شد. اما شما باید دقت داشته باشید که بهترین مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جهت از بین بردن عوارض انجام دهید. پزشکان در کلینیک پس از اتمام عمل توصیه های لازم را به زیباجویان مبنی بر اصول مراقبت خواهند گفت.

مهمترین اقدامات برای جلوگیری از کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

مهمترین اقدامات برای جلوگیری از کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

اگر میخواهید تورم پیرامون پلک‌ها و چشم افزایش پیدا نکند و مانع کوچک شدن چشم‌ها شوید لازم است پس از اتمام مراحل عمل بلفاروپلاستی بلافاصله به منزل بروید. داشتن یک همراه بسیار لازم و ضروری است تا شما را به خانه راهنمایی کند. سپس تا سه روز استراحت مطلق داشته باشید و سعی کنید به محل کار نروید. زیرا با وجود بخیه های پلک همچنان منافذ زخم میتواند آلودگی های محیط را جذب کند.

داروهایی که برای جلوگیری از عفونت توسط پزشک تجویز می‌شود به موقع و در تایم خود مصرف شوند. نظافت را رعایت کنید و سعی کنید در زمان خواب تخت خود را کاملا ضدعفونی کنید و گرد و غبار آن را بزدایید. زیرا در مواردی دیده شده است که حتی باکتریها میتوانند در حین خواب از سطوح آلوده پلک منتقل شوند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از مواد غذایی که باعث تضعیف سیستم دفاعی بدن می‌شوند خودداری کنید. زیرا تغذیه نامناسب روند بهبود زخم را کند تر می‌کند و شما باید تا چندین روز برای ترمیم محل بخیه‌ها درگیر باشید. در معرض آفتاب قرار نگیرید و در اثر فعالیت های زیاد دچار تعریق خصوصا در قسمت پیشانی و اطراف صورت نشوید. چرا که نفوذ تعریق بدن به بافت پلک‌ها نیز می‌تواند عاملی برای انتقال باکتری‌ها و آلودگی‌ها باشد.

با انجام این اقدامات ساده میتوانیم امید داشته باشیم که دیگر شاهد کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی نباشیم. همانطور که میبینید عوارض بستگی به نوع عملکرد شما پس از درمان و تکمیل جراحی دارد. البته بخشی از آن نیز مرتبط با کلینیک مورد نظر است. اینکه از یک تیم با تجربه و کارآزموده برای انجام عمل بلفاروپلاستی استفاده کند.

کلینیک آی گل بهترین مرکز تخصصی عمل بلفاروپلاستی

کلینیک آی گل بهترین مرکز تخصصی عمل بلفاروپلاستی

در کلینیک آی گل با استفاده از روش میکروسرجری و لیزر عمل بلفاروپلاستی را با بهترین کیفیت و نتایج مطلوب و از همه مهمتر حفظ سلامت زیباجو انجام می‌شود. این عمل برای سنین مختلف قابل انجام است. اما لازم است که زیباجویان در محل کلینیک ارزیابی دقیق شوند تا پزشکان و جراحان نسبت به امنیت بالای عمل اطمینان حاصل کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین کسب مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ما سعی می‌کنیم در اولین فرصت یک وقت ملاقات با پزشک برای شما تدارک ببینیم.