معرفی روش های غیر جراحی و تکنیک های جراحی پف زیر چشم

برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی؛ انواع روش ها

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پف زیر چشم یا بروز ناهمواری در پلک پایین یکی از شایع ترین مواردی است که اغلب افراد با افزایش سن تجربه می کنند. این ناهنجاری به قدری بر روی چهره افراد تاثیر می گذارد که کاملاً زیبایی صورت را مختل می کند. به همین دلیل باید به فکر یک درمان پزشکی ایده آل باشیم. عمل بلفاروپلاستی پلک پایین رایج ترین نوع جراحی است که برای برطرف کردن پف زیر چشم انجام می شود.  اما بسیاری از افراد ممکن است با روشهای جراحی میانه خوبی نداشته باشند. به همین دلیل به دنبال تکنیک های غیر جراحی هستند. برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی کاملا امکان پذیر است.

لذا در این مقاله قصد داریم در ارتباط با این موضوع مهم صحبت کنیم. بسیاری از کلینیک های حوزه پوست، مو و زیبایی با استفاده از روش های غیر جراحی سعی می کنند رویکردهای زیباسازی صورت را برای آرامش بیشتر زیباجویان انجام دهند. در نتیجه شما با عوارض احتمالی کمتری به چهره مناسب و زیبا دست پیدا می کنید. البته اشاره ای به روش های جراحی پف زیر چشم نیز می‌پردازیم.

جراحی پف زیر چشم در چه شرایطی انتخاب می‌شود؟

با توجه به توضیحات این مقاله که مرتبط با روش های غیر جراحی درمان پف زیر چشم تا یک محدوده خاص است اما در مواقعی این امکان وجود دارد که پزشک جراح تنها روش های تهاجمی را تاثیر گذار ترین اقدام تلقی کند. در آنصورت دیگر نمی توان با استفاده از روش های غیر جراحی آن نتیجه مطلوب را به دست آورد. زیرا شدت ناهنجاری به قدری بالا است که فقط از طریق برداشت بافت میتوان آن فرم ایده آل را بوجود آورد. پس جراحی پف زیر چشم زمانی مدنظر قرار می‌گیرد که توده های انباشته شده بسیار بیشتر از حد معمول و چین و چروک‌ها و ناهمواری‌ها نیز شدید باشد.

نوع تکنیکی که در جراحی پف زیر چشم استفاده می‌شود

یکی از تکنیک های اساسی و مهمی که برای جراحی پف زیر چشم مورد استفاده قرار میگیرد انجام عمل از پشت پلک پایین می‌باشد. یعنی از نمای روبرو هیچ نوع برشی انجام نمی‌شود و هیچ بخیه نیز وجود ندارد. بلکه پزشک جراح با بلند کردن پلک پایین یک برش خفیفی را در پشت پلک انجام می‌دهد و از این طریق به بافت و توده های زیر پلک دسترسی پیدا میکند. پس جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی نیز مشخص نیست.

از آنجایی که پف کردگی های زیر چشم در هر دو پلک نیز وجود دارد ایجاد تقارن بسیار اهمیت دارد. بعد از آنکه مراحل تخلیه چربی‌ها تکمیل شد محل برش بسته می‌شود. پس ما این نکته را نیز باید به زیباجویان اعلام کنیم که پف کردگی های زیر چشم درجه و گرید های مختلف دارد. بر برخی از افراد خفیف و بسیار اندک و در برخی دیگر نیز شدید است. روش های غیر جراحی تنها میتواند موارد خفیف آن را تا حدودی درمان کند.

اما در غیر این صورت پیشنهاد مهم اصلی همان جراحی است. از همه مهمتر آنکه شما نباید نگرانی و استرس خاصی نسبت به جراحی داشته باشید. چرا که این عمل کاملا سرپایی است و با بی حسی موضعی انجام می‌شود. بطوریکه پزشک جراح در کوتاه ترین زمان می‌تواند این ناهمواری‌ها را برطرف کند. هیچ نوع درد یا سوزش را احساس نخواهید کرد و در آرامش کامل به نتیجه ای که مدنظر دارید خواهید رسید.

معرفی روش های غیر جراحی و تکنیک های جراحی پف زیر چشم

تفاوت روش های جراحی و غیر جراحی پف زیر چشم

در جراحی پف زیر چشم موضوع مهم این است که نتیجه آن در یک بازه زمانی طولانی مدت یا همیشگی خواهد بود. درواقع شما مطمئن هستید که این توده های چربی شاید تا ۱۵ سال بعد نیز باز نگردند. از طرفی زمانی که به دنبال روش غیر جراحی هستید باید این را در نظر بگیرید که ممکن است مجددا این ناهمواری‌ها برگردند و شاهد پف کردگی زیر چشم باشید. مواردی مانند هزینه، دوران نقاهت، درمان سریع بیشتر برای زیباجویان اهمیت دارد. هر عملی که از هزینه پایینتر و زمان نقاهت کمتری برخوردار باشد بیشتر جلب توجه میکند. اما ما باید نتیجه را لحاظ کنیم و سعی کنیم بهترین درمانی که پزشک معرفی می‌کند را انجام دهیم.

عوامل تاثیر گذار در ایجاد پف زیر چشم

عوامل متعددی در ایجاد پف زیر چشم موثر هستند. در قسمت مقدمه افزایش سن را یکی از عوامل تاثیر گذار معرفی کردیم. اما علت های دیگری نیز وجود دارد که در ذیل به شرح آن ها می پردازیم:

  • اختلال در خواب

کم خوابی یکی از دلایل ایجاد پف زیر چشم می باشد. تغییر زمان خواب مانند بیدار ماندن های شبانه همچنین خواب روز نیز می تواند باعث ایجاد چنین ناهنجاری هایی شود. علاوه بر این اگر به شدت کم خواب و یا پرخواب هستید حتما باید رویکرد خواب خود را تغییر دهد. چرا که چنین بی نظمی هایی در خواب می تواند باعث افزایش مایعات در زیر چشم شود.

  • تغذیه نامناسب

تغذیه نامناسب شایع‌ترین دلیل ایجاد پف زیر چشم می باشد. مثل غذای بسیار شور، ادویه جات سنگین، همچنین استفاده از غذاهای غیر رژیمی چرب و چاق کننده همگی علاوه بر آنکه بر سلامت بدنی مضر هستند می توانند باعث بروز ناهمواری هایی در چهره و همچنین ناحیه پلک پایین شوند. به همین دلیل همواره ما توصیه می کنیم موضوع تغذیه را در ارتباط با زیبایی اندام های مختلف صورت جزو اولویت ها در نظر بگیرید.

  • حساسیت های پوستی

بسیاری از افراد با توجه به تیپ بدنی خاصی که دارند ممکن است به عوامل محیطی از قبیل نور خورشید، گرد و غبار، حیوانات خانگی حساسیت داشته باشند. به همین دلیل حتما باید از چنین مواردی دوری کنید. درواقع اینها برخی از حساسیت ها و آلرژی های رایج می باشند. چرا که شما می توانید خارش، قرمزی، تورم را نیز در ناحیه صورت خود تجربه کنید. اینها همگی از دلایل مهمی هستند که باعث می شود تا شما نسبت به برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی یا روشهای تهاجمی اقدام کنید.

عوامل تاثیر گذار در ایجاد پف زیر چشم

برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی با استفاده از کرم های مخصوص

کرم های مخصوص که حاوی ترکیبات اسیدی و ویتامین K هستند و همچنین نمونه هایی که مواد کافئین در ساخت آنها استفاده شده است در صورت استفاده مکرر و بلندمدت تا حد محدودی باعث کاهش پف زیر چشم می شوند. البته همه ما می‌دانیم که نتایج این کرم ها غالباً ضعیف هستند و به همین دلیل به جهت تاثیرات جزئی که در بافت زیر چشمی دارند چندان نمی توانند این مشکل را برطرف کنند. اما در موارد بسیار خفیف این کرم ها تاثیر خوبی را خواهند داشت. لذا نمیتوان آنها را به عنوان درمان قطعی پف زیر چشم در نظر گرفت.

برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی با تکنیک مزوتراپی

تکنیک مزوتراپی با استفاده از یکسری دستگاه ها و تجهیزات مخصوص انجام می شود که می تواند سلول های چربی را در ناحیه زیر چشم فوق العاده کوچک یا از بین ببرد. علاوه بر این از طریق افزایش گردش خون کاملا می تواند ناهمواری ها را بر طرف کند. تعداد جلساتی که لازم است برای دریافت نتایج مناسب مراجعه کنیم حداقل ۴ جلسه می باشد که معمولاً در فاصله های یک ماه یک بار یا کمتر انجام می شود. برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی با مزوتراپی تاثیر پذیری بالایی نسبت به روش قبلی یعنی استفاده از کرم های پوستی دارد. از طرفی کاملا غیرتهاجمی بوده و هیچ نوع عمل جراحی صورت نمی گیرد.

برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی با تکنیک مزوتراپی

استفاده از دستگاه اندولیفت

یکی از روش هایی است که طرفداران بسیار بالایی دارد. در فرایند برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی همواره کم تهاجمی ترین تکنیک انتخاب می شود .دستگاه اندولیفت از یک لیزر استفاده می‌کند که دارای طول موج کنترل شده می باشد. این دستگاه در واقع یک نوع نور مادون قرمز را ساطع می کند که می تواند مستقیما روی بافت زیر چشمی تاثیر بگذارد. همانطور که می دانید پف زیر چشم غالباً شامل آب و چربی می باشد. در نتیجه این لیزر می تواند چربی ها و همچنین آب اضافه را از بین ببرد.

برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی با تزریق ژل

تزریق ژل تا یک محدوده خاصی می تواند ناهمواری های زیر چشمی را برطرف کند. این روش غیر تهاجمی کاملا ایمن بوده و اگر توسط یک پزشک با سابقه و متخصص انجام شود هیچ خطری را ایجاد نخواهد کرد. همچنین از طریق تزریق ژل ها می توان تیرگی های پلک پایین و پف کردگی های آن را برطرف کرد. اینکه از چه مقدار ژل و با چه حجمی در پلک پایین استفاده می شود بستگی به ارزیابی‌های اولیه پزشک دارد.

از طرفی در برخی از افراد پف کردگی زیر چشم می تواند شدید و برای برخی دیگر خفیف باشد. به همین دلیل نمی توان یک قاعده یکسان را در فرآیند تزریق ژل پیش گرفت. متدها و روش‌های برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی نیز بنا به شرایط فرد انتخاب می شود. به بیان ساده تر این پزشک است که تشخیص می دهد کدام یک از روش ها را برای درمان شما انتخاب کند.

برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی با تزریق ژل

کلینیک آی گل یک مجموعه تخصصی پوست، مو و زیبایی

در کلینیک آی گل خدمات گسترده ای از جمله بلفاروپلاستی، تزریق فیلر لب، فیلر شقیقه، فیلر خط خنده، زاویه سازی فک و چانه، کاشت ابرو، کاشت مو ارائه می شود. پزشکان و متخصصان با سابقه این مجموعه با همکاری تیمی و ارزیابی های دقیق به دنبال ارائه با کیفیت ترین خدمات هستند. شما می توانید جهت دریافت وقت مشاوره با ما در تماس باشید.