جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک چیست و چگونه انجام می‌شود؟

افتادگی پلک یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای هر یک از افراد در طول زندگی اتفاق بیفتد. اینکه پلک شما به سمت پایین متمایل شود، نه تنها روی زیبایی چهره تاثیرگذار است، بلکه می‌تواند به مرور زمان باعث محدود شدن دید شما نیز شود. برای جلوگیری از افتادگی پلک راه‌های مختلفی وجود ندارند؛ چون این اتفاق ممکن است به دلایل ارثی و شل شدن پوست بالای چشم رخ بدهد و راهی برای جلوگیری از آن نیست. با این حال می‌توان برای درمان افتادگی پلک اقدام کرد. اگر از افتادگی پلک خودتان خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای جذابیت بیشتر صورت و چهره خودتان هستید، همراه ما باشید تا شما را با جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک آشنا کنیم.

دلیل افتادگی پلک چیست؟

دلایل زیادی می‌توانند باعث افتادگی پلک شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به ژنتیک اشاره کرد. برخی از افراد به صورت ژنتیکی این مشکل را دارند و حتی با وجود داشتن تغذیه مناسب و سن پایین، باز هم از مشکل افتادگی پلک خودشان رنج می‌برند. البته به عقیده بسیاری از پزشکان، افتادگی پلک به دلیل افزایش سن اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی، تاندون‌های بالای چشم ضعیف می‌شوند و دیگر قادر به کشیدن پلک به سمت بالا نیستند. در چنین شرایطی پلک به صورت افتاده در می‌آید. به گونه‌ای که دیگران احساس می‌کنند بخشی از چشم شما بسته است.

جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک

جراحی افتادگی پلک چندین سال است که با تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود و می‌تواند جوانی و شادابی را به چهره افراد بازگرداند. جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک در حال حاضر، بلفاروپلاستی است که ضمن داشتن حداقل تهاجم، می‌تواند ماندگاری طولانی مدت و اثربخشی بسیار عالی داشته باشد. جراحی پلک افتاده با بلفاروپلاستی می‌تواند به گونه‌ای انجام شود که محدودیت دید شما برطرف گردد و بتوانید از تشدید افتادگی پلک جلوگیری کنید.

بلفاروپلاستی با وجود اینکه روش جدید برای رفع افتادگی پلک است، اما توانسته در میان پزشکان و افرادی که با افتادگی پلک مواجه هستند، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. چرا که میزان عوارض این عمل جراحی بسیار محدود است و می‌تواند با ماندگاری درازمدت خود از افتادگی پلک مجدد جلوگیری کند.

دلیل افتادگی پلک چیست؟

مزایای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا به عنوان جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک شناخته می‌شود که باعث زیبایی و جوانسازی چهره می‌شود. چشم‌ها، ابروها و پلک‌ها بخش مهمی از زیبایی چهره را تشکیل می‌دهند. بدیهی است که زیبایی آن‌ها تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی چهره خواهد داشت. بنابراین، از جمله مزیت‌های انجام بلفاروپلاستی پلک بالا به عنوان جدیدترین روش رفع افتادگی پلک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود دید: اگر افتادگی پلک باعث محدودیت دید شود، می‌توان با انجام بلفاروپلاستی تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد. چرا که افتادگی پلک به طور کامل برطرف شده و پلک به سمت بالا هدایت می‌شود.
  • بدون نیاز به بستری و بیهوشی: جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک بدون نیاز به بستری و بیهوشی انجام می‌شود. شما سرپایی در درمانگاه حضور پیدا می‌کنید و بلافاصله پس از عمل نیز به خانه می‌روید.
  • جوانسازی چهره: با عمل جراحی افتادگی پلک، می‌توانید چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید، بدون اینکه هزینه زیادی برای تزریق فیلر و ژل پرداخت کنید و عوارض ناشی از این اقدامات زیبایی را تجربه نمایید.
  • انجام عمل با اثربخشی دائمی: در صورتی که پزشک تخصص و تجربه کافی برای انجام این عمل جراحی داشته باشد، نتیجه عمل اثربخشی دائمی خواهد داشت. البته به شرطی که سن فرد نیز مناسب باشد.

مراحل انجام جراحی افتادگی پلک

مراحل انجام جراحی افتادگی پلک

مراحل انجام جراحی افتادگی پلک با وجود ساده بودن، نیاز به دقت و تجربه بسیار زیادی دارد. فقط پزشکانی که تجربه انجام عمل‌های جراحی زیبایی را دارند، می‌توانند این روش جراحی را برای رفع افتادگی پلک انجام شوند. این عمل جراحی معمولا با بی حسی ناحیه بالای چشم انجام می‌شود. سپس پوست بالای چشم و پلک برش زده می‌شود تا بتوان به عضلات و تاندون‌های بالای چشم دسترسی پیدا کرد. در صورت نیاز می‌توان تاندون و عضلات بالای چشم را برش زد و آن‌ها را به سمت بالا کشید. همچنین در صورتی که بافت چربی باعث سنگینی پلک و افتادگی آن شود، می‌توان آن را نیز خارج کرد.

جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک می‌تواند در عرض ۱ الی ۲ ساعت کل افتادگی پلک شما را درمان کند. به گونه‌ای که پزشک پس از خارج کردن بافت چربی و عضلات اضافه، پوست افتاده و چین خورده بالای چشم را نیز می‌کشد و آن را برش می‌زند. سپس با چند بخیه کوچک، می‌توان مشکل پلک بالایی را برطرف کرد و از زیبایی چشم نهایت لذت را برد. پس از گذشت چند هفته بخیه‌ها قابل کشیدن هستند و کم کم جای زخم جراحی نیز از بین می‌رود.

میزان ماندگاری جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک

میزان ماندگاری جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک نسبت به روش‌های درمان افتادگی پلک بدون جراحی بیشتر است. به طوری که حدود ۶ ماه بعد از انجام عمل می‌توانید نتیجه نهایی رفع افتادگی پلک را مشاهده کنید و پس از آن نیز تا چندین سال نتیجه جراحی ماندگاری و دوام خواهد داشت. با وجود اینکه به عقیده بسیاری از پزشکان نتیجه بلفاروپلاستی دائمی است؛ اما به هر حال سیر طبیعی افزایش سن می‌تواند مجددا باعث افتادگی پلک بالا شود. با این حال به طور دقیق مشخص نیست که ماندگاری این روش جراحی تا چه زمانی است و چگونه می‌توان آن را افزایش داد.

مراحل انجام جراحی افتادگی پلک

انجام بلفاروپلاستی تخصصی با درمانگاه تخصصی آی گل

بلفاروپلاستی پلک بالا در حال حاضر جدیدترین روش جراحی افتادگی پلک است که با حداقل تهاجم، عوارض و دوره نقاهت انجام می‌شود. در این روش نیازی به انجام جراحی‌های عمیق و پرعارضه نیست و بیمار می‌توانید در حین عمل به هوش باشد تا مراحل عمل بلفاروپلاستی انجام شوند. در صورت نیاز به انجام این عمل جراحی برای حفظ زیبایی پلک بالا و جلوگیری از آسیب به آن، می‌توانید با درمانگاه تخصصی آی گل در ارتباط باشید تا نوبت حضوری برای مشاوره به شما داده شود. پس از بررسی وضعیت افتادگی پلک شما، بهترین زمان برای انجام این عمل جراحی داده می‌شود.