مایکروپوینت مو؛ طریقه اجرا، معایب و مقایسه آن با کاشت مو

مایکروپوینت مو؛ طریقه اجرا، معایب و مقایسه آن با کاشت مو

افزایش تراکم مو برای همه ما اهمیت دارد. اگر به هر طریقی دچار ریزش مو شویم و موهای زیادی را از دست دهیم قطعآ روی زیبایی چهره ما اثر میگذارد. با توجه به آنکه روش های مختلفی برای درمان وجود دارد. ممکن است برخی از افراد به دنبال تکنیک های ساده تر مانند مایکروپوینت مو باشند. در این مقاله بطور گسترده می خواهیم این روش را توضیح دهیم و ضمن ذکر روند اجرا، در مورد معایب آن و برتری کاشت مو اطلاعات مهمی را ارائه دهیم.

مایکروپوینت چیست؟

یکی از روش هایی که برای افزایش تراکم موها استفاده میشود مایکروپوینت مو است. در این متد بدون آنکه هیچ جراحی روی سر انجام شود و درد و سوزشی بواسطه تکنیک های درمانی تهاجمی تحمل کنید حجم موها افزایش می یابد. یک رویکرد بسیار ساده اما با نتیجه خیره کننده! این روش هم برای آقایان و هم بانوان قابل استفاده است. استفاده از الیاف مصنوعی به عنوان سایبرهیر اساس این روش می باشد. لذا اگر بخشی از تراکم موی شما کاهش پیدا کرده است. میتوانید طبق اولویت های خود این فرایند را نیز در پیش بگیرید. امروزه ترمیم مو به روش مایکروپوینت حتی چندین برابر از حجم اولیه موها را افزایش خواهد داد.

مایکروپوینت مو تا چه حد دوام و ماندگاری دارد؟

مایکروپوینت مو تا چه حد دوام و ماندگاری دارد؟

از آنجاییکه انجام عمل های زیبایی برای افزایش تراکم مو انجام میشود بنابراین همه زیباجویان میخواهند که از پایداری و دوام آن اطلاعات دقیقی به دست آورند. اینکه یک عمل پس از مدت کوتاهی اثربخش باشد شاید برای اغلب ما مورد تایید نباشد. به همین دلیل با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که مایکروپوینت مو دارد و اینکه مقدار هزینه متفاوتی که نسبت به عمل های دایمی دارند. بنابراین به همان مقدار میتوان از پایداری آنها بهره مند شد.

در حال حاضر معمولا ۴ هفته تا ۱.۵ ماه را میتوان برای ماندگاری این روش ذکر کرد. به این دلیل که موها هرچند با همان تراکم اندک دائما در حال رشد هستند. موهایی که به شکل مصنوعی به این ساقه ها متصل شده اند به تدریج از سطح پوست دورتر می شوند. برای حالت دهی بهتر باید مجددا در سطح سر قرار بگیریند.

تکنیک اجرا و روش مایکروپوینت مو چیست؟

برای اجرا و تکمیل مایکروپوینت مو روی سطح سر یکسری تکنیک ها را باید مدنظر قرار دهیم. هرچقدر قواعد کار طبق اصول دنبال شود به همان نسبت نتیجه ایده آلی ایجاد میشود. روند کار به این صورت است که از مجموعه سایبرهیر با نام دقیق Cyberhair استفاده میشود. سایبرهیرها موهایی هستند که شباهت زیادی به موی طبیعی انسان دارند. از لحاظ ساختار از جنس الیاف مصنوعی می باشند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. فوق العاده سبک میباشند و نصب تعداد زیادی از آنها باعث افزایش وزن در ناحیه سر نمیشود.

این الیاف های موی مصنوعی در تعداد ۲ الی ۴ سایبرهیر به هر تار مو گره زده میشوند. این نکته را در نظر داشته باشیم که از هیچ نوع ماده چسب شیمیایی در سطح سر استفاده نمیشود. همین ویژگی امتیاز آنها را چندین برابر میکند زیرا زیر چسب ها ممکن است مشکلات پوستی ایجاد شود. نواحی کوچکی از سر که تراکم مو کاهش پیدا کرده اما تارها و ساقه های مو به تعداد اندک وجود دارد این روش فوق العاده جواب خواهد داد.

به این صورت که با انجام گره های کوچک حجم مو بیشتر میشود و یک حالت طبیعی بوجود می آید. حتی میتوان آنها را در نواحی نزدیک تر به خط مو مانند شقیقه ها نیز انجام داد. البته روش کاشت مو شقیقه نیز برای پر کردن این قسمت استفاده میشود. آقایان و بانوان که میخواهند نتایج پر شدن موها در یک جلسه تکمیل شود مایکروپوینت مو روش در دسترس تری است. اما شما باید معایب آن را نیز در نظر بگیرید.

تا زمانی که این گره ها به موهای طبیعی سر متصل هستند پایدار باقی می مانند. حال اگر موها دچار ریزش شوند سایبرهیرها نیز دچار ریزش خواهند شد. امروزه روشهای درمانی برای کاهش تراکم موی سر به شکلی پیشرفت کرده که حتی میتوان کاشت مو با بانک موی ضعیف را انجام داد. بهتر است این تکنیک های درمانی ایده آل را نیز جزء اولویت های خود قرار دهید.

این روش برای چه افرادی پیشنهاد نمیشود؟

مایکروپوینت مو دارای یکسری محدودیت ها است. افرادی که میخواهند موهای بسیار بلند داشته باشند بهتر است این روش را انتخاب نکنند. چراکه مایکروپوینت مو فقط برای افزایش تراکم نسبی مناسب است و نمیتوان طول موها را در یک حد زیادی افزایش داد. این تکنیک یک روش هدفمند برای پر کردن قسمت های کم تراکم است. در واقع با این کار این حالت کم پشتی موها از بین میرود و دیگر سطح سفید سر از نمای مختلف قابل رویت نیست. نقاط مختلف سر به دلیل افزایش موها تیره بنظر میرسد و همین عاملی برای زیبایی خواهد بود.

معایب مایکروپوینت مو چیست؟

معایب مایکروپوینت مو چیست؟

زمانی که می خواهید برای مایکروپوینت مو اقدام کنید باید به طور کامل معایب آن را در نظر بگیرید. شاید شما ترجیح دهید که نسبت به عمل کاشت موی طبیعی اقدام کنید. با توجه به توضیحاتی که ذکر شد از الیاف مصنوعی به عنوان سایبرهیر برای پر کردن سر و ایجاد تراکم بالا استفاده میشود. پس شما هیچ نوع موی طبیعی را روی سر نخواهید داشت. از طرفی مایکروپوینت مو یک تکنیک موقتی است و نمی توان برای همیشه یک تراکم ایده آلی را داشت.

موضوع بعدی تکرار عمل در بازه های زمانی منظم است. زیرا اگر موها رشد کنند یا دچار ریزش شوند شما مجبور هستید مجدد با پرداخت هزینه این روش را تکرار کنید. همین موضوع دائمی نبودن می تواند نظر ما را تغییر دهد. روش جایگزین یا به عبارت دقیق تر بهترین روش درمان افزایش تراکم مو استفاده از کاشت موی طبیعی است.

امروزه کاشت مو برای موهای کم پشت نیز انجام میشود. حال اگر شما بانک موی قوی و مناسبی نداشته باشید باز هم پزشکان رویکرد های دیگری را دنبال می کنند. به این صورت که می توان برداشت فولیکول های مو را از نقاط مختلف بدن که در قالب موهای زائد هستند انجام داد و با تکمیل استخراج و آماده سازی فولیکول ها به پیوند موها در قالب گرافت های مختلف پرداخت.

چرا کاشت موی طبیعی همواره ترجیح پزشکان است؟

اگر شما به یک کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو مراجعه کنید پزشکان همواره به شما پیشنهاد میکنند که کاشت موی طبیعی را انجام دهید. اصولا محدودیتی برای کاشت مو به آن صورت وجود ندارد زیرا اغلب افراد از بانک موی مناسبی برخوردار هستند. درصد بسیار پایین از افراد که انگشت شمار می باشند ممکن است روشهای غیر از کاشت را دنبال کنند. پس افرادی که میخواهند یک رشد طبیعی و درست مانند دیگر فولیکول های مو را تجربه کنند و از همه مهمتر از موهای طبیعی بدن خود آنها استفاده شود، کاشت مو در جایگاه ومقام اول قرار خواهد داشت.

شما نباید نگران تهاجمی بودن عمل باشید زیرا کاشت مو به روش FUT که با برداشت یک فلپ از پشت سر انجام میشود یک متد تهاجمی محسوب میشود. اما در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUE به شکل جدا فولیکول های مو استخراج می شوند و شما هیچ ناراحتی شدید پوستی را تجربه نخواهید کرد و ترمیم بانک مویه نیز با کمترین تنش انجام خواهد شد.

عمل کاشت موی طبیعی در کلینیک آی گل

عمل کاشت موی طبیعی در کلینیک آی گل

کاشت موی طبیعی بهترین و ماندگارترین روش برای داشتن موهای زیبا و با تراکم بالا می باشد. پس بهتر است از همان ابتدا روش ایده آل را انتخاب کنید و هزینه خود را برای تجربه متدهای دیگر هدر ندهید. کلینیک آی گل با بهره مندی از تیم پزشکی قوی و با تجربه و همچنین داشتن نمونه کارهای بسیار موفقیت آمیز همواره بهترین خدمات را به زیباجویان ارائه میدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین انجام برنامه ریزی و ویزیت با این کلینیک تماس حاصل فرمائید.