بالاترین تراکم کاشت مو

بالاترین تراکم کاشت مو

بالاترین تراکم کاشت مو زمانی اتفاق می‌افتد که در هر سانتی متر مربع ۵۰ تا ۶۰ گرافت در ناحیه گیرنده پیوند یا کاشت شود. در واقع این تعداد شرایطی را فراهم می‌کند تا شما یک تراکم موی کاملا طبیعی و ایده آلی را داشته باشید. در اغلب موارد که تراکم کاشت مو بین ۳۵ تا ۴۵ گرافت است ممکن است لازم باشد که عمل کاشت مو تکرار شود. البته این بستگی به میزان ریزش و طاسی سر دارد که باز هم مطابق با ارزیابی‌های پزشک تعداد گرافت‌ها تعیین خواهند شد.

زمانی که فرد زیبا جو و پزشک در حین مشاوره تصمیم میگیرند که یک عمل کاشت مو با تراکم بالا را داشته باشند روند کار قدری متفاوت خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی را در ارتباط با بالاترین تراکم کاشت مو و برخی اصول مرتبط با آن صحبت کنیم. لذا اگر می‌خواهید بدانید که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو با تراکم بالا هستید یا خیر، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

روشهای کاشت مو

اصولاً عمل کاشت مو از طریق پیوند گرافت هایی که از قسمت پشت و کناره های سر برداشت می‌شود انجام می‌گیرد. روش های کاشت مو در زنان و مردان طبق دو تکنیک ذیل انتخاب می‌شود. البته ممکن است تفاوت هایی در کاشت مو بانوان و آقایان وجود داشته باشد که متناسب با شرایط فرد عمل کاشت مو انجام می‌شود. اما این دو تکنیک عبارتند از:

  • کاشت مو به روش FIT

در این روش هیچگونه برش عمیق که نیاز به بخیه داشته باشد انجام نمی شود. بنابراین این تکنیک روند غیر تهاجمی را خواهد داشت. پزشک سعی می‌کند با ارزیابی قسمت بانک مویه گرافت های مو را به صورت جداگانه برداشت کند. البته شما می‌توانید اطلاعات مرتبطی را در مقاله های کاشت مو به روش SUT و کاشت مو به روش میکروفیت دریافت کنید.

در عمل کاشت مو به روش FUT روند کار تهاجمی تر خواهد بود. به صورتی که پزشک از قسمت پشت سر یک برش نواری با عرض مشخص را جدا می‌کند تا از این طریق بتواند گرافت های مو را برای پیوند در ناحیه گیرنده آماده سازی کند. معمولاً به دلیل بخیه نسبتا بلندی که در پشت سر انجام می‌گیرد یک جای زخم و اسکار خط مانندی ایجاد خواهد شد که با پشتیبانی موهای پیرامون قابل رویت نیست.

می‌توان با اجرای متدهای مذکور بالاترین تراکم کاشت مو را داشت. لذا این انتخاب پزشک است که تشخیص می‌دهد از کدام روش استفاده کند.

روشهای کاشت مو

تراکم کاشت مو در حالت متوسط

اگر بخواهیم یک تعریف جامع و ایده آلی را در مورد تراکم کاشت مو ارائه دهیم باید بگوییم که تعداد گرافت هایی که در هر سانتی متر مربع در ناحیه سر وجود دارند می‌توانند تعیین کننده تراکم کم یا زیاد موها باشند. بنابراین اگر در یک مساحت مشخص این تعداد گرافت‌ها کم باشد تراکم مو نیز طبیعتا کاهش پیدا می‌کند. اگر این تعداد گرافت‌ها افزایش یابد به همان نسبت تراکم و حجم مو بیشتر می‌شود. اصولاً برای کاشت مو یک محدودیت خاصی میان فواصل موها وجود دارد. پس نمی توانیم بیش از حد این فواصل را کم کنیم.

در حالت متوسط به ازای هر سانتی متر مربع ۳۵ تا ۴۵ گرافت کاشت می‌شود. با این تعداد قطعاً تا ۶۰ درصد تراکم قابل قبولی را خواهید داشت. اینکه شما چه نتیجه ای را با این تعداد گرافت‌ها ببینید بستگی به عوامل متعددی مانند موها، نوع و بافت آن، فر بودن موها، رنگ مو و مواردی از این قبیل دارد. به طور مثال هر چقدر قطر موها بیشتر باشد با تعداد گرافت های کمتر نیز می‌توان پرپشتی و حجم بالایی را تجربه کرد.

تراکم کاشت مو در بالاترین حد ممکن

می‌توان فاصله میان گرافت‌ها را در زمان پیوند کاهش داد. در چنین شرایطی در مساحت کم فولیکول های موی بیشتری را خواهیم داشت. باز هم تراکم کاشت مو محدودیت خاص خود را دارد. اما به طور معمول پزشک می‌تواند حداکثر ۶۰ پیوند را در هر سانتی متر مربع انجام دهد. با توجه به آنکه قطر و ابعاد مو متفاوت خواهد بود با این حجم بالا بیش از ۸۰ درصد می‌توان یک تراکم موی طبیعی را داشت. اما این نکته را مد نظر قرار دهیم که کاهش فواصل میان گرافت‌ها خطرناک خواهد بود.

لذا افزایش تراکم باید در چهارچوب و قواعد پزشکی خاص خود انجام شود. از طرفی کاشت مو با بانک موی ضعیف محدودیت هایی را از لحاظ تراکم مو خواهد داشت. چرا که در چنین افرادی بانک موی قوی وجود ندارد و شاید نتوان به تراکم بالایی دست پیدا کرد.

تراکم کاشت مو در بالاترین حد ممکن

ریسک های کاشت مو با تراکم بالا

به طور کلی همه افراد کاندید مناسبی برای کاشت مو با تراکم بالا نیستند. به همین دلیل تراکم کاشت مو برای برخی افراد محدودیت دارد. این احتمال وجود دارد که با کاهش بیش از حد فواصل کاشت میان گرافت‌ها کاملا رشد موها متوقف شوند. علاوه بر این احتمال آسیب به بافت عمقی پوست سر وجود دارد. لذا بروز نکروز پوستی جزو ریسک هایی است که برای این نوع عمل تعریف می‌شوند.

از طرفی افرادی که به طور متعدد استعمال دخانیات دارند نمی توانند گزینه ایده آلی برای کاشت مو با تراکم بالا باشند. زیرا بافت پوستی آنها کاملاً ضعیف است و ممکن است عمل کاشت مو نتیجه مطلوبی را نداشته باشد. در واقع اینها نکاتی است که مشخص می‌کند عمل کاشت مو نیاز به بررسی، ارزیابی و تعیین یکسری المانهای مرتبط با عمل دارد.

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

کاشت مو در تهران حجم تقاضای بسیار زیادی دارد به همین دلیل کلینیک های متعددی در این حوزه خدمات رسانی می‌کنند. لذا ما باید مراکزی را انتخاب کنیم که در وهله اول از کسب نتیجه مطلوب اطمینان داشته باشیم. المان هایی مانند پزشکان با سابقه و با تخصص مرتبط، مجهز بودن کلینیک همگی در کیفیت خدمات رسانی موثر هستند.

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

ایجاد تراکم کاشت موی کاملا طبیعی در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل سابقه بسیار زیادی در ارائه خدمات کاشت موی طبیعی دارد. علاوه بر این استفاده از متدها و تکنیک های روز دنیا و همچنین تجهیزات پیشرفته در کنار تجربه بالای پزشکان می‌تواند بهترین نتیجه را به وجود آورد. شما می‌توانید به منظور کسب مشاوره تخصصی در ارتباط با عمل کاشت مو با ما تماس حاصل فرمایید تا برنامه‌ریزی‌های دقیق جهت حضور در کلینیک برای شما انجام شود.