بلفاروپلاستی چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی چگونه انجام میشود؟

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بلفاروپلاستی یکی از روش های زیبایی چشم و پلک پایین و بالا است که می تواند با کمک پزشک متخصص انجام شود. مراحل عمل بلفاروپلاستی چندان پیچیده نیست و در طی بازه زمانی کوتاهی قابل انجام است. اگرچه بسیاری از پزشکان برای اینکه استرس و نگرانی بیمار را برطرف کنند، نحوه جراحی بلفاروپلاستی را به بیمار توضیح می دهند؛ اما باز هم بسیاری از بیماران در مورد چگونگی عمل بلفاروپلاستی ابهام دارند. در ادامه این مقاله روند درمان جراحی پلک پایین و بالا را به شما توضیح می دهیم. پس اگر قرار است جراحی پلک را برای رفع مشکلات ظاهری انجام دهید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چگونگی عمل بلفاروپلاستی

یکی از پرکاربردترین عمل های جراحی چشم که می توان برای رفع افتادگی پلک مورد استفاده قرار گیرد، عمل بلفاروپلاستی این عمل بیشتر به افراد سن بالا و افرادی که دچار مشکلات خاصی در بالای چشم و یا پایین چشم خود هستند، توصیه می شود. انجام معاینات مختلف برای تشخیص ضروری بودن یا نبودن عمل بلفاروپلاستی بسیار حائز اهمیت می باشد.

پس از اینکه پزشک شرایط بیمار را بررسی کرد، نوبت به انجام عمل می رسد. البته بیمار باید قبل از انجام عمل در مورد اینکه چه دارویی مصرف کند یا نکند و چه اقداماتی انجام دهد، سوال بپرسد. چون پروسه انجام عمل بلفاروپلاستی بدون درد و بدون بیهوشی انجام می شود، نیازی به نگرانی برای انجام این عمل نخواهید داشت. با این حال درک چگونگی عمل بلفاروپلاستی به شما کمک می کند تا بدون نگرانی این عمل را انجام دهید.

عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

طریقه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

یکی از روش های عمل بلفاروپلاستی برای حفظ زیبایی چشم، لیفت پلک بالاست. برخی از افراد به دلایل ارثی و یا افزایش سن، با مشکل افتادگی پلک مواجه می شوند. افتادگی پلک نه تنها روی زیبایی چشم تاثیر می گذارد، بلکه می تواند باعث تاری و محدود شدن دید شما شود. به همین خاطر در صورتی که با این مشکل مواجه هستید، حتما باید جراحی پلک بالا را انجام دهید.

پروسه انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در حدود ۱ الی ۳ ساعت طول خواهد کشید. چگونگی عمل بلفاروپلاستی پلک بالا به گونه ای است که بیمار ابتدا روی تخت دراز می کشد و پزشک از ابزارهای مخصوص برای بی حس کردن بیمار استفاده می کند. معمولا نیازی به بیهوش کردن کامل بیمار نیست و می توان با بی حسی این کار را انجام داد. فقط در شرایطی که بیمار ترس بسیار زیادی برای انجام این عمل دارد، می توان از بیهوشی عمومی کمک گرفت.

پس از اینکه بیمار به طور کامل بیهوش و بی حس شد، نوبت به ایجاد برش در بالای پلک می رسد. برش کوچکی توسط پزشک در بالای پلک ایجاد می شود تا چربی های اضافه و تجمع یافته برداشته شوند. ممکن است پزشک بر اساس ساختار چشم شما ترجیح دهد که یک بخش از عضلات را نیز خارج کند. اما معمولا کار با خارج کردن چربی به پایان خواهد رسید. پس از تمام شدن پروسه درمان، پزشک از بخیه قابل جذب و یا معمولی برای بخیه زدن بخش استفاده می کند. بخیه می تواند پس از چند روز کشیده و یا جذب شود.

طریقه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

روش عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین زمانی انجام می شود که زیر چشم بیمار چربی های زیادی تجمع کرده باشند و بیمار هر روز با پف آلودگی زیر چشم مواجه شود. در چنین شرایطی می توان برای رفع پف زیر چشم و سیاهی آن، از عمل بلفاروپلاستی استفاده کرد. این عمل هم برای پلک پایین و هم برای پلک بالا به صورت همزمان قابل انجام است.

روش عمل بلفاروپلاستی پلک پایین تقریبا مشابه با طریقه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا است. در این عمل لازم است که بیمار بدون استرس روی تخت دراز بکشد تا پزشک مراحل بی حس کردن بیمار را انجام دهد. مانند عمل بلفاروپلاستی پلک بالا، می توان از بیهوشی عمومی نیز کمک گرفت؛ اما در شرایطی که بیمار اصراری برای این کار نداشته باشد، همان بی حسی توصیه می شود.

پس از بی حس شدن زیر چشم بیمار، پزشک با یک چاقوی زیر زیر پلک، دقیقا بخش زیر رویش خط مژه را برش می زند. در این زمان پزشک می تواند تمامی چربی های اضافه ای که در زیر پلک پایین وجود دارد، خارج کند. در نهایت پس از تمام پروسه عمل، نوبت به بخیه زدن می رسد. بخیه ای که زیر چشم ایجاد می شود، باید تا حد ممکن ظریف باشد تا جای بخیه روی پوست باقی نماند. بخیه های استفاده شده می توانند قابل جذب یا قابل کشیدن باشند.

دوره نقاهت پس از انجام این عمل چقدر است؟

بلفاروپلاستی یک عمل رایج و در عین حال ایمن است که بسیاری از افراد به دلیل دوره نقاهت کوتاه آن، به انجام این عمل علاقه مند هستند. چگونگی عمل بلفاروپلاستی و ساده بودن پروسه درمان باعث شده تا دوره نقاهت این جراحی بسیار کاهش پیدا کند. عمدتا بیماران تا چند روز کمی درد و کبودی را در ناحیه درمان احساس می کنند که با کمک مسکن ها و پمادهای توصیه شده توسط پزشک رفع می شوند.

بیماران باید حتما به مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی توجه داشته باشند و هرگز بدون در نظر گرفتن این نکات، از منزل خارج نشوند. اگر با دقت به توصیه های پزشک توجه کنید، می توانید خیلی زود به سر کار بروید و کارهای روزمره خودتان را انجام دهید.

کلینیک آی گل؛ بهترین کلینیک تخصصی عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا

کلینیک آی گل؛ بهترین کلینیک تخصصی عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا

اگرچه عمل بلفاروپلاستی یک عمل ساده است، اما به دلیل اینکه در بخش بالایی و پایینی چشم انجام می شود؛ حساسیت بسیار بالایی دارد. همین موضوع ایجاب می کند که افراد برای انجام این عمل، حتما به کلینیک هایی مراجعه کنند که در این زمینه پرسنل متخصص دارند.

کلینیک آی گل با داشتن پرسنل متخصص و پزشکان ماهر در زمینه بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا، بهترین کلینیک بلفاروپلاستی برای شما محسوب می شود. به طوری که می توانید با خیالی راحت و با کمترین درد این عمل زیبایی را در این کلینیک انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و رزرو وقت، می توانید با یکی از شماره تلفن های کلینیک آی گل در ارتباط باشید.