برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی روش مؤثری نیست!

آیا برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی امکان پذیر است؟

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .


وجود پف بالای چشم یکی از دلایلی است که باعث از بین بردن زیبایی چهره افراد می‌شود. این ناهنجاری ممکن است در بانوان و آقایان بوجود آید. به جهت تاثیر منفی آن در صورت جزو
دغدغه های مهم افراد مبتلا تلقی می‌شود. برای برطرف کردن آن همه ما به دنبال روش های غیر تهاجمی هستیم. لذا این سوال همواره مطرح می‌شود که آیا برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی قابل انجام است یا خیر؟

در این مقاله می‌خواهیم منحصرا در مورد این سوال مهم صحبت کنیم و در کنار آن یک روش بسیار کاربردی و اساسی را نیز ارائه دهیم. بنابراین اگر با پف بالای چشم دست به گریبان هستید و باعث مختل کردن کارهای روزمره و کاهش روحیه و اعتماد به نفس شما شده است. حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمائید تا نحوه درمان را بطور کامل شرح دهیم.

دلایل اصلی پف بالای چشم چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم روش های درمان بدون جراحی و یا حتی جراحی را معرفی کنیم ابتدا باید ببینیم پف بالای چشم به چه دلیل ایجاد می‌شود. اصولا ریشه یابی یک نوع بیماری یا ناهنجاری در صورت در انتخاب روش درمان موثر است. دلایل متعددی برای پف بالای چشم وجود دارد که مهمترین آنها شامل موارد ذیل است:

  • کمبود خواب
  • رژیم غذایی نامناسب
  • برخی آلرژی‌ها و حساسیت‌ها
  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • عدم تحرک و ورزش
  • قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب
  • تجمع آب زیاد در زیر پوست
  • مشکلات روحی از قبیل استرس و گریه زیاد

همه این موارد مذکور جزو المان های تأثیرگذار برای بروز پف بالای چشم و یا تورم پیرامون چشم‌ها است. از آنجاییکه افراد به دنبال برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی هستند شاید تا حدودی بتوان با تغییر سبک زندگی این ناهنجاری را کنترل کرد.

به عنوان مثال اگر قبلا رژیم غذایی نامناسب داشتید با اصلاح آن شاید یک تاثیر کوچکی بوجود آید. همچنین انجام ورزش نیز می‌تواند موثر باشد. اما اگر یک عامل ژنتیکی در میان باشد و یک توده چربی در بالای چشم تجمع یابد در آن صورت دیگر رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی نمی تواند درمان کارسازی باشد.

دلایل اصلی پف بالای چشم چیست؟

تفاوت نوع درمان برای اصلاح فرم پلک های بالا

زمانی که صحبت از رفع ناهنجاری های نقاط مختلف صورت خصوصآ پلک‌ها می‌شود بدان معنا نیست که همه زیباجویان یک عمل کاملا یکسان را تجربه خواهند کرد. پزشک با ارزیابی هایی که انجام میدهد در همان جلسه اول متوجه خواهد شد که آیا پلک های بالا با روش جراحی قابل درمان هستند یا غیر جراحی؟! همه این‌ها براساس فرم پلک‌ها قبل از عمل مشخص می‌شوند.

به عنوان مثال برخی از افراد یک پف کردگی بسیار شدید در پلک بالا دارند حال آنکه برخی دیگر بدون پف کردگی و دارای پوست های اضافه و شل شده هستند. بنابراین تکنیکی که جراح زیبایی به کار می‌گیرد کاملا متفاوت خواهد بود. آنچه که کاملا مشخص است نتیجه مثبت روش های درمانی تهاجمی برای برطرف کردن پف کردگی پلک بالا است. فکر میکنید آیا به غیر از جراحی میتوان فرم نامطلوب پلک‌ها را بهبود بخشید. باید بگوییم که این کار چندان عملی نیست. پس بهتر است به برنامه درمانی که پزشک برای شما تجویز می‌کند اعتماد کامل داشته باشید. در ارتباط با پایداری عمل نیز میتوانید مقاله “عمل بلفاروپلاستی چقدر ماندگاری دارد” را مطالعه فرمائید.

نحوه و تکنیک درمان فقط توسط پزشک جراح تعیین خواهد شد

با توجه به تبلیغات بسیار زیادی که در فضای مجازی وجود دارد و اینکه بسیاری از زیباجویان در زمان مراجعه به کلینیک های زیبایی اصرار دارند که حتما برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی انجام شود. اما در ارتباط با این موضوع یک نکته مهم را باید خاطرنشان کنیم که مراجعین نمیتوانند روش درمان با نتیجه مطلوب را انتخاب کنند. زیرا پزشک جراح و متخصصین زیبایی در این مورد دانش کافی را دارند و می‌دانند چه روشی میتواند آن نتیجه ای که انتظار داریم را به وجود آورد.

اگر تشخیص دهد که روش های غیر جراحی میتواند بهبود ایده آلی را بوجود آورد قطعا این کار انجام خواهد شد. اصولا همیشه ترجیح بر این است که با کمترین تنش و با ساده ترین روش های غیر تهاجمی عمل های زیبایی انجام شود. پس هیچ گاه تحت تاثیر تبلیغات مبنی بر برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی قرار نگیرید.

تفاوت نوع درمان برای اصلاح فرم پلک های بالا

انجام عمل بلفاروپلاستی با بی حسی موضعی، کاملا بدون درد

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد به دنبال برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی باشند دقیقا همان اضطراب نسبت به عمل جراحی است. با توجه به پیشرفت های بسیار زیادی که امروزه در کلینیک های جراحی وجود دارد همانند گذشته احتیاجی به بیهوشی نیست. بنابراین به صورت کاملا سرپایی و تنها با یک بی حسی موضعی میتوانید عمل بلفاروپلاستی موفقیت آمیزی را انجام داد. البته این کار مزیت های بسیار زیادی برای شما دارد اینکه آنچنان احتیاج به متخصص های بیهوشی در کلینیک نیست و جراحان نیز دغدغه ذهنی برای کنترل سلامت زیباجو در حین عمل و در بیهوشی ندارند.

پس بی حسی های موضعی بزرگترین امتیازی است که در این گونه عمل‌ها استفاده می‌شود. در کنار آن ابزار دقیق های جراحی بسیار پیشرفته وجود دارد که سرعت کار را افزایش میدهد تا در کوتاه ترین زمان عمل به اتمام برسد.

پف بالای چشم با کیسه های زیر چشم چه تفاوتی دارند؟

از آنجایی که برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی روش اثربخش و مطلوبی نیست در مورد کیسه های زیر چشمی نیز دقیقا صدق میکند. از طرفی روش هایی مانند پلاسماجت فقط یک مقدار اندک نیز روی بافت عمقی موثر هستند اما توده های چربی که در پلک بالا و پلک پایین وجود دارند حتما باید از نواحی مربوطه خارج شوند. لذا پلاسماجت‌ها چنین کاری را انجام نمی دهند. نوع بافت انباشته شده که در پلک بالا و پلک پایین وجود دارد هر دو از یک جنس یا همان چربی هستند. میزان ناهمواری و فرم آن نیز با یکدیگر فرق دارد. یعنی در مواردی دیده شده است که این پف کردگی‌ها در بالای چشم به قدری زیاد هستند که حتی میدان دید را نیز محدود کرده اند.

در مورد پلک پایین نیز کیسه های مملو از چربی کاملا چهره فرد را دگرگون میکند و زیبایی آنرا میگیرد. هم برای پف کردگی های بالای چشم و هم پف کردگی های زیر چشم هر دو نیاز به جراحی دارند.

یک پزشک جراح به دلیل مهارت بالای خود می‌تواند بهترین تکنیک را برای خارج کردن توده های انباشته شده در پیش بگیرد. معمولا برای آنکه جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی در پلک پایین باقی نماند از قسمت پشت پلک عمل جراحی انجام می‌شود. در مورد پلک بالا متد دیگری وجود دارد. به طوری که از همان سطح پوست برش‌ها انجام خواهد شد. لیزرها مسئولیت برش را بر عهده می‌گیرند و از طریق انسداد شریان‌ها باعث جلوگیری از خونریزی خواهند شد. پس نه تنها برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی امکان پذیر نیست بلکه حتی برداشتن پف پایین چشم بدون جراحی از طریق روش های متفرقه نیز توصیه نمی شود.

چرا ایجاد تقارن کامل یک چالش بزرگ محسوب می‌شود؟

چرا ایجاد تقارن کامل یک چالش بزرگ محسوب می‌شود؟

از عوامل مهمی که می‌تواند روی زیبایی برداشتن پف بالای چشم موثر باشد ایجاد تقارن در هر دو پلک است. زمانی که ما یک بافت چربی بسیار حجیمی را در زیر پلک بالا داریم معمولا هر دو پلک‌ها درگیر هستند. در چنین شرایطی متد کار باید به گونه ای باشد که حجم زیاد یا کمی از توده‌ها از زیر پوست خارج نشوند. اینکه هر دو پلک کاملا یکی باشند و پس از بخیه زدن و تکمیل کار هیچ گونه دوگانگی یا تفاوتی در پلک‌ها ایجاد نشود.

حال اگر یکی از پلک‌ها حجم بیشتری داشته باشد سختی عمل چند برابر خواهد شد. بدن به طور طبیعی در دو طرف یک شکل نیست اما نباید این تفاوت بسیار بالا باشد. در دنیای مهندسی پزشکی تجهیزات درمان جایگاه ویژه ای دارند. به عنوان مثال در گذشته معمولا از اسکالپل‌ها برای برش پوست و دسترسی به بافت زیرین پلک استفاده می‌شد اما امروزه لیزرها جای آنها را گرفته اند و بهترین ابزار جراحی هستند. لذا زیباجویان با بررسی هایی که انجام میدهند میتوانند از فرایند عمل در کلینیک های تخصصی اطمینان حاصل کنند و نزد بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران بروند.

روش درمان پف بالای چشم بدون جراحی و میزان تاثیر آن

برای از بین بردن پف بالای چشم بدون جراحی می‌توان از دستگاه پلاسما جت استفاده کرد. اصولا پلاسما یک حالت چهارمی از ماده است که ایجاد می‌شود. زمانی که به ماده جامد انرژی حرارتی اعمال می‌شود تبدیل به مایع می‌شوند. بسیاری از مایعات نیز با اعمال حرارت تبدیل به گاز خواهند شد. اما زمانی که این مقدار انرژی دهی به گاز ادامه پیدا می‌کند اتم های گازی تغییر حالت می‌دهند و تبدیل به پلاسما می‌شوند.

بنابراین با اعمال حرارت و انرژی بالا به یک گاز که می‌تواند یک دمای حدود ۵۰۰ درجه سانتیگراد باشد منجر به ایجاد پلاسما خواهیم شد. وقتی پلاسما با ماده جامد مانند پوست تماس پیدا می‌کند یکسری سوختگی های میکروسکوپی یا Micro burn را ایجاد می‌کند که باعث بروز واکنش‌ها و تغییرات در پوست می‌شود. مهمترین کاربرد پلاسما جت باز شدن پوست و رفع چین و چروک و برطرف کردن افتادگی های پوستی است. لذا از آن به عنوان بلفاروپلاستی با لیزر نیز یاد می‌کنند که باعث از بین رفتن پوست های اضافه بالای پلک می‌شود.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا این روش در حوزه برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی هم کاربرد دارد. با انجام پلاسما جت تا یک مقدار بسیار کم می‌توان تورم پشت پلک را کاهش داد اما این درمان کاملا مقطعی است و پس از ۳ الی ۴ ماه پف کردگی های چشم مجددا برمی گردند و نمی توان درمان بلند مدتی را شاهد بود. حال آنکه تاثیر آن در همین مدت کم نیز بسیار کوچک است. یعنی کاهش حجم پف بالای چشم چندان بالا نیست. در نتیجه تکنیک پلاسماجت برای برداشتن پف بالای چشم چندان روش قابل تأیید توسط پزشکان و متخصصان پوست نیست.

آی گل جزو بهترین کلینیک های زیبایی در تهران

بهترین روش برداشتن پف بالای چشم

بهترین روشی که می‌توان برای برداشتن پف بالای چشم انتخاب کرد روشهای جراحی است. قطعا با عمل های بلفاروپلاستی پلک پایین و پلک بالا تا حدودی آشنا هستید و می‌دانید که این عمل با انجام برش هایی در پلک بالا باعث حذف پوست اضافه پلک و ایجاد یک فرم مطلوب می‌شود. اگر در قسمت زیر پلک یک بافت نهفته و با فشردگی بالا از جنس چربی وجود داشته باشد در کنار برش دادن پوست باید این بافت اضافی نیز کاملا برداشته شود تا بتوان بطور کامل پف کردگی چشم را درمان کرد.

این توده‌ها و بافت های تجمع یافته در بالای چشم ممکن است از جنس چربی باشند. در نتیجه در این قسمت هیچ روشی غیر از جراحی کارساز نخواهد بود. به جهت آنکه بروز پف کردگی در هر دو چشم ایجاد می‌شود. لذا پزشک و متخصص جراح با استفاده از ابزار دقیق های کاربردی میزان برداشت توده انباشته شده در زیر پلک را اندازه گیری می‌کند تا باعث ایجاد قرینگی کامل در هر دو پلک شود.

موضوعی که شاید برای بسیاری از زیباجویان یک نوع دغدغه تلقی می‌شود. به این صورت که همواره به دنبال ایجاد قرینگی در عمل های زیبایی پلک بالا می‌باشند. این موضوع بستگی به میزان تخصص و تجربه جراح دارد که تا چه حد ظرافت کاری بالایی داشته باشد و بتواند یک قرینگی نسبی در اصلاح فرم پلک بالا بوجود آورد.

اصولا عمل های جراحی برای برداشتن پف پلک بالا ماندگاری بلند مدتی دارند. برخلاف روشهای غیر جراحی که عمدتآ تا ۴ ماه به حالت اول برمیگردند. اما عمل جراحی این قابلیت را دارد که تا ۱۵ سال ماندگاری داشته باشند. لذا زیباجویان می‌توانند یک سبک زندگی عادی و ایده آل را تجربه کنند.

بهترین روش برداشتن پف بالای چشم

نتیجه گیری

به عنوان یک نتیجه کلی رفع پف بالای چشم بدون جراحی ماندگاری خوبی نخواهد داشت. اگر به دنبال درمان های بلند مدت یا همیشگی هستید. طبق نظر پزشک متخصص روش جراحی کاملا کاربردی و ایده آل است. بسیاری از کلینیک های زیبایی که دارای تیم مجرب پزشکی هستند می‌توانند بهترین خدمات را برای دستیابی به یک چهره زیبا و جذاب ارائه دهند.

آی گل جزو بهترین کلینیک های زیبایی در تهران

کلینیک آی گل به عنوان بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران و با ارائه خدمات زیبایی متعدد، با بهره مندی از متخصصان با تجربه، عمل برداشتن پف بالای چشم را با بهترین کیفیت انجام می‌دهد.

دقیقا همان انتظاری که شما از عمل دارید مهیا خواهد شد تا با اطمینان کامل با ما همکاری داشته باشید. مشاورین ما قبل از هر نوع عمل زیبایی سعی می‌کنند جامع ترین اطلاعات و رهنمودها را ارائه دهند. افزایش آگاهی منجر به آن خواهد شد تا شما بهتر و راحت تر در مورد عمل های زیبایی تصمیم گیری کنید. بنابراین جهت کسب مشاوره تخصصی با ما در تماس باشید.