بهترین فصل کاشت مو چیست و آیا باید به آن توجه کنیم؟

بهترین فصل کاشت مو چیست و آیا باید به آن توجه کنیم؟

ریزش مو یکی از معضلات شایعی است که می‌تواند به دلایل ژنتیک و یا برخی بیماری‌های خاص در آقایان و حتی بانوان به وجود آید. اگر این ریزش در حد شدیدی باشد این کاهش تراکم از طریق کاشت مو جبران می‌شود. اما اغلب افراد به دلیل آنکه به دنبال بهترین نتیجه هستند می‌خواهند در بهترین فصل کاشت مو این عمل را انجام دهند.

ابتدا باید ببینیم که آیا فصل سال تاثیری بر روی نتیجه کار دارد و اینکه آیا در یک فصل بخصوص کیفیت کار افزایش می‌یابد یا خیر؟ زمانی که از این موضوع مطمئن شدیم بر همان اساس نسبت به این عمل اقدام خواهیم کرد. جهت دریافت پاسخ این سوالات به ادامه مقاله توجه فرمایید.

چرا برخی از افراد تصور می‌کنند تابستان بهترین فصل کاشت مو است؟

همه زیباجویان شرایط خود را در نظر می‌گیرند در واقع در تابستان ایام تعطیلی بیشتری دارند و بهتر می‌توانند از محل کار خود یک مدت زمان به نسبت طولانی را مرخصی بگیرند. این موضوع برای زیباجویان فوق العاده اهمیت دارد که در زمان‌های تعطیلی اقدام به درمان و کاشت مو انجام دهند.

البته می‌توان آن را منطقی دانست زیرا شما بهتر می‌توانید استراحت کنید و از تنش‌های محیطی نیز به دور خواهید بود. در دوران نقاهت بعد از عمل مراقبت‌های شما نقش تعیین کننده دارد. اما کارشناسان و متخصصین زیبایی پوست و مو نظر دیگری در مورد انتخاب بهترین فصل کاشت موی طبیعی دارند.

نظر متخصصین کاشت مو در مورد فصل تابستان

نظر متخصصین کاشت مو در مورد فصل تابستان

متخصصین حوزه کاشت مو بیشتر روی نتیجه کار و کم عارضه بودن عمل کاشت مو تمرکز دارند لذا برای آنها تفاوتی ندارد که شما چه شرایط و روتین زندگی دارید. اصولاً در طول تابستان تعریق بدن بیشتر است. این شرایط می‌تواند روی بهبود زخم‌ها اثر بگذارد. افزایش رطوبت سطح پوست در قالب تعریق باعث حرکت باکتری‌ها می‌شود. شما باید زمان زیادی را برای نظافت صرف کنید. از طرفی نمی‌توانید بعد از عمل در معرض نور شدید خورشید فصل تابستان قرار بگیرید.

چرا که نتیجه کار را کاملاً دگرگون می‌کند. البته شاید فکر کنید که عملا در خانه می‌مانید و می‌توانید در این فصل نیز عمل را انجام دهید اما کمتر پیش می‌آید که افراد تعطیلات خود را کنار بگذارند و بعد از یک سال فعالیت کاری بخواهند تابستان کاملاً در خانه باشند.

آیا زمستان بهترین فصل کاشت موی سر است؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد فصل زمستان می‌تواند بهترین فصل کاشت مو باشد. یکی از دلایل این است که هوای سرد زمستان به نوعی انسان را منفعل می‌کند و آنها را از تحرک زیاد باز می‌دارد. شما می‌توانید سبک زندگی فصل تابستان را با زمستان مقایسه کنید. در کدام فصل بیشتر تحرک دارید؟ بیشتر به تعطیلات می‌روید؟ بیشتر به گشت و گذار با دوستان هستید؟ در کدام فصل آفتاب می‌گیرید؟

پس می‌توانیم به این نتیجه برسیم که زمستان به نوعی یک فصل استراحت است و بیشتر در خانه هستید. فعالیت‌های تفریحی شما نیز در فصل زمستان مانند رفتن به شنا یا استخرها کاهش می‌یابد. از طرفی با کاشت مو در زمستان می‌توانید خود را برای تابستان آماده کنید و با یک روحیه قوی‌تر در جامعه حاضر شوید.

آیا حتماً باید نسبت به انتخاب بهترین فصل کاشت مو حساسیت داشته باشیم؟

آیا حتماً باید نسبت به انتخاب بهترین فصل کاشت مو حساسیت داشته باشیم؟

با توجه به توضیحاتی که ذکر شد همه چیز بستگی به شما دارد. در واقع ما با مقایسه فصل تابستان و زمستان ذهن افراد را آماده کنیم تا بدانند که با چه معضلات و شرایطی روبرو خواهند بود. اگر شما تصور می‌کنید که بعد از عمل کاشت مو برای یک مدت طولانی می‌خواهید در خانه بمانید و هیچ کار دیگری ندارید و تنش‌های محیطی روی شما اثر نمی‌گذاند نمی‌توان محدودیت فصلی را برای زیباجویان لحاظ کرد و بگوییم که حتماً در همین فصل عمل کاشت مو را انجام دهید.

پس اگر مراقبت‌های شما در یک حد بیشینه و کامل است عمل کاشت مو در هر فصل قابل انجام می‌باشد و کلینیک‌ها و مجموعه‌های تخصصی نیز دیگر این عمل را در یک زمان خاص از سال انجام نمی‌دهند و راحت‌تر می‌توانند به مراجعین خود خدمات رسانی کنند.

اولویت انتخاب صحیح کلینیک‌ها به جای انتخاب بهترین فصل برای کاشت مو

ما موضوعات بسیار مهم‌تری را در فرایند کاشت مو داریم که می‌توان به انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو اشاره کرد. در واقع داشتن حساسیت روی سطح تخصص کلینیک، ابزارها و تجهیزات، نوع متد و روش کاشت مو منطقی‌تر هست. اگرچه موارد ذکر شده نیز در مورد بهترین فصل کاشت مو در جایگاه خود حائز اهمیت است که برای افراد خاص با شرایط و سبک زندگی ویژه صدق می‌کند.

یک کلینیک تخصصی باید با تمام روش‌ها و متدهای کاشت مو که تکنیک‌های fut ، fit ، bht است تخصص داشته باشد و ابزارها و تجهیزات مدرن و بروزی را مورد استفاده قرار دهد. اگر از روش‌های تهاجمی مانند اف یو تی استفاده می‌شود باید از ریسک‌هایی همچون بروز خونریزی، آسیب به بافت عمیق، برداشت بیش از حد فلپ از پشت سر جلوگیری شود. اگر از روش غیر تهاجمی مانند اف آی تی استفاده خواهد شد تجهیزات و قلم‌هایی که برای برداشت تکی یا دانه‌ای فولیکول‌های مو استفاده می‌شود باید کاملاً استاندارد و از لحاظ فنی نیز مورد آزمایش قرار بگیرند تا آسیبی را به محل عمل در قسمت گیرنده یا بانک مویه وارد نکنند.

اینکه کلینیک مورد نظر از یک تیم مشاور و جراح با تجربه تشکیل شود تا زیباجو دقیقاً به همان تراکم کاشت مو که دوست دارد برسد. روند تشخیص این موضوع نیز چندان سخت نیست. شما می‌توانید نمونه کارهایی انجام شده، نظرات و تجربه زیباجویان درمان شده، مطالعه سایت و سوابق پزشکان را بررسی کنید تا به اطمینان کامل برسید.

کلینیک آی گل بهترین مرکز تخصصی کاشت مو

کلینیک آی گل بهترین مرکز تخصصی کاشت مو

اگر به دنبال یک کلینیک مجهز با تیم تخصصی با تجربه و با دانش پزشکی و علمی بالا هستید کلینیک آی گل آماده خدمات رسانی به زیباجویان است. در این مرکز بر اساس شرایط فرد اینکه چه تراکمی از موهای خود را از دست داده و بانک مویه در چه وضعیتی است بهترین تکنیک استفاده خواهد شد. این عمل به دلیل ظرافت کاری بالا بدون عوارض خاصی برای زیباجویان انجام می‌شود تا بتوانند پس از دریافت نتیجه مطلوب به سبک زندگی عادی خود با اعتماد به نفس بالا بازگردند. جهت کسب مشاوره با این مرکز تماس حاصل فرمایید.