جراحی پلک چشم؛ تکنیک‌ها و روش کار، عوارض و هزینه‌ها

جراحی پلک چشم؛ تکنیک‌ها و روش کار، عوارض و هزینه‌ها

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بسیاری از افرادی که دارای پلاکهای افتاده و غیر طبیعی هستند میتوانند از طریق جراحی پلک چشم آناتومی بسیار زیبایی را به وجود آورند. این ناهنجاری‌ها می‌تواند به صورت یک شل شدگی پوست یا پف کردگی‌ها باشد. خصوصا در پلک بالا که کاملا میدان دید را مخدوش می‌کند و از این طریق افراد نمی توانند تمرکز خوبی نسبت به کارهای روزمره خود داشته باشند. نه تنها برای پلک های بالا بلکه ناهمواری‌ها و تورم های مختلفی نیز در پایین چشم وجود دارد که غالبا در اصطلاح پزشکی به آن حالت کیسه ای پلک‌ها می‌گویند.

در بسیاری از افرادی که پا به سن گذاشته اند یا دچار افزایش وزن هستند این احتمال وجود دارد که این کیسه های زیر چشم ایجاد شود. البته بخش زیادی از آن نیز مرتبط با ژنتیک میباشد. در مجموع اگر از حالت و ساختار پلک بالا و همچنین پلک پایین رضایت کافی ندارید بهترین کار انجام روشهای جراحی یا بلفاروپلاستی در یک کلینیک معتبر و شناخته شده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد جراحی پلک چشم، تکنیک‌ها و متدهای کار، عوارض و عوامل موثر بر هزینه‌ها صحبت کنیم.

جراحی پلک بالایی چشم

جراحی پلک بالایی چشم

برای پلک بالایی چشم نیز به جهت اصلاح فرم پلک‌ها روش جراحی افتادگی پلک چشم اقدام ایده آلی محسوب می‌شود. اگرچه روش های غیر جراحی نیز تا حدودی تعریف شده اند اما ما باید بدانیم که این متد‌ها برای همه افراد قابل انجام نیستند و بستگی به میزان ناهنجاری و فرم پلک های شما دارد. از طرفی این تکنیک‌ها نیز در بلندمدت امکان برگشت به حالت اولیه پلک‌ها را فراهم خواهند کرد.

پس شما بهتر است یک روش اصولی را برای پلک های بالا انجام دهید که علاوه بر اصلاح دید به زیباتر شدن آن نیز کمک کند. تکنیکی که برای جراحی پلک چشم بالا انجام می‌شود برش در سطح پوست پلک، تخلیه چربی‌ها و توده های انباشته شده و بخیه زدن محل برش است. این کار برای هر دو پلک انجام خواهد شد.

ابزارها و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند غالبا دستگاه های بزرگنمایی که با عنوان میکروسرجری شناخته می‌شوند است. همچنین از ابزارهای لیزر نیز استفاده می‌شود تا یک برش دقیق بدون خونریزی و عفونت بدون آنکه آسیب به شریان های اصلی و عضلات پلک وارد شود داشته باشیم. این نوع تکنیک نیز با عنوان جراحی پلک چشم با لیزر است.

زمانی که عملیات کار و تخلیه توده‌ها و همچنین برداشت پوست های اضافه در پلک بالا انجام می‌شود محل زخم از طریق بخیه بسته خواهد شد و حدود یک هفته با کشیدن بخیه‌ها میتوانید زندگی عادی خود را داشته باشید. غالبا یک خط جراحی بسیار کم رنگ وجود دارد که به مرور زمان ترمیم خواهد شد. احتیاجی به بیهوشی در این عمل نیست مگر اینکه بخواهید یک عمل های ترکیبی زیبای دیگر را نیز در یک مرکز بسیار مجهز انجام دهید. جراح با یک بی حسی موضعی در کوتاه ترین زمان یک عمل بلفاروپلاستی پلک بالا باکیفیت و نتیجه مطلوب را انجام خواهد داد.

جراحی پلک پایین چشم

جراحی پلک پایین چشم

با توجه به توضیحاتی که در مورد عمل جراحی افتادگی پلک چشم ذکر شد. پلک پایینی نیز به دلیل آنکه فرم کیسه ای و پف کرده ای دارد کاملا چهره افراد را تحت تاثیر قرار میدهند. لذا عمل بلفاروپلاستی پلک پایین می‌تواند چهره شاداب و جذابی را ایجاد کند. شما تنها کافی است یک مقایسه اساسی بین تصویر قبل و بعد از جراحی انجام دهید تا متوجه تغییراتی که ایجاد شده است شوید.

برای جراحی پلک پایین مراحل عمل بلفاروپلاستی و روش کار به این صورت است که جراح یک برش ظریفی در قسمت پشت پلک انجام میدهد. با این کار دسترسی خوبی به چربی های انباشته شده در زیر پلک وجود دارد. از این طریق تمام توده های متراکم چربی خارج می‌شوند و محل برش نیز بخیه خواهد شد.

لذا در پلک پایین هیچ نوع برشی از نمای روبرو در سطح پوست انجام نمی‌شود تا هیچ گونه خط بخیه ای نمایان نباشد. البته برای جراحی پلک چشم در بالا میتوان این کار را انجام داد و روش استاندارد برش از سطح پوست است. البته به دلیل چین‌ها و خط های که در پلک بالا وجود دارد و اینکه غالبا افراد پلک های خود را در طی روز به ندرت می‌بندند و همیشه با چشمانی باز هستند این خطهای بخیه چندان قابل رویت نیستند. حال آنکه پس از مدتی محو خواهند شد. موضوع قرینگی در جراحی بلفاروپلاستی یکی از چالش های جراحان محسوب می‌شود که بتوانند در هر دو چشم یک نمای یکسانی را به وجود آورند.

عوارض عمل بلفاروپلاستی

عوارض جراحی پلک بالا و پایین که قابل ذکر هستند بدان معنا نیست که حتما اتفاق می‌افتد. اگر شما تحقیق خوبی نسبت به انتخاب کلینیک مناسب نداشته باشید و در یک مرکز غیرتخصصی عمل را انجام دهید کاملا طبیعی است که عوارض شدیدتر شوند. اما به عنوان یک قاعده کلی عوارضی که برای این عمل وجود دارد می‌تواند عفونت، تغییر رنگ پوست، خونریزی، آسیب به شریان‌ها و عضلات بالابرنده پلک و عدم قرینگی باشد.

در کلینیک های معتبر جراحی پلک چشم با لیزر و کوترهای برش دهنده انجام می‌شود. زیباجویان نباید نگرانی خاصی را مبنی بر آسیب فیزیکی بافت طبیعی بدن داشته باشند. چراکه این ابزارها دقت عمل را به شدت افزایش میدهند. در کنار این‌ها روش میکروسرجری نیز دقیقا به همین دلیل روی کار آمده است که علاوه بر افزایش دقت عمل عوارض آن نیز از بین برود.

هزینه جراحی پلک چشم

هزینه جراحی پلک چشم

هزینه جراحی پلک چشم برای همه افراد یکسان نیست. در برخی از زیباجویان امکان دارد افتادگی پلک‌ها به دلیل شل شدگی پوست یا انبساط آن باشد و هیچ گونه توده چربی و پف کردگی به آن صورت نباشد. لذا افرادی که یک پلک بسیار پف کرده و برآمده دارند قطعا شرایطی را فراهم میکند تا جراحان یکسری عملیات جداگانه را نیز انجام دهند.

پس باید زیباجویان در محل کلینیک معاینه شوند و فرم پلک های آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد. در هر حال عمل بلفاروپلاستی یک جراحی سرپایی است و در بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران می‌تواند با یک هزینه مناسب و متعارف انجام شود. پس در ابتدای کار حتما تمرکز خود را روی انتخاب کلینیک های تخصصی معطوف کنید تا هیچ مشکلی بعد از عمل بوجود نیاید.

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی زیبایی در تهران

زیباجویانی که میخواهند یک عمل بلفاروپلاستی با کیفیت و مورد رضایت خود را داشته باشند کلینیک آی گل خدمات تخصصی ایده آلی را به آنها ارائه خواهد داد. تمام تلاش این مرکز بر این است که عمل های جراحی طبق اصول و استانداردهای تعریف شده انجام شود و سلامت زیباجویان در خطر قرار نگیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق تماس با این مرکز یک مشاوره کلی را به دست آورید. اما پیشنهاد می‌شود حتما یک وقت ملاقات برای معاینه در کلینیک تنظیم کنید.