انواع روش های کاشت ابرو + مزایا و معایب هر کدام

انواع روش های کاشت ابرو + مزایا و معایب هر کدام

این روزها بسیاری از خانم ها به دنبال کاشت ابرو طبیعی هستند. از دست رفتن تراکم ابروهای طبیعی، باعث می شود تا ظاهر صورت نیز دچار مشکل شود و نتوانیم شاهد زیبایی و جوانی چهره خودمان باشیم. روش های کاشت ابرو تنوع بالایی دارند و می توان از هر یک از آن ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه کمک گرفت. با این حال شناخت انواع روش های کاشت ابرو اهمیت بسیار زیادی داشته و توصیه می شود که قبل از اینکه برای کاشت ابرو به یک کلینیک مراجعه کنید، در مورد این روش ها اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب هر کدام با شما صحبت کنیم.

روش های کاشت ابرو کدام اند؟

کاشت ابرو مردانه و زنانه با کمک دستگاه های جدید، علم بروز و همچنین تجهیزات حرفه ای انجام می شود. در این روش، می توان ابروهای از دست رفته ای که باعث کاهش تراکم ابرو شده اند را با تارهای موی جدید جایگزین کرد. مزیت کاشت ابرو این است که در اکثر مواقع اثربخشی دائمی دارد و نیازی نیست که آن را تمدید کرد. از طرفی نتیجه ای که در اثر انجام مراحل کاشت ابرو مشاهده می کنیم، بسیار جذاب و طبیعی خواهد بود.

عوارض کاشت ابرو معمولا محدود است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. می توانید با شناخت انواع روش های کاشت ابرو که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، بهترین روش را برای کاشت ابروی طبیعی خود انتخاب کنید. دقت کنید که در میان روش های معرفی شده، روش FUT و FUE متداول تر هستند. با این حال شناخت هر یک از انواع روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب آن ها، اهمیت زیادی دارد.

کاشت ابرو به روش FUT

یکی از بهترین انواع روش های کاشت ابرو، روش FUT است. در این روش کاشت ابرو، موهای مورد نیاز برای کاشت در ابروها به صورت نواری از ناحیه اهدا کننده برداشته می شود. معمولا پشت پوست سر، ناحیه خوبی برای اهدای مو جهت کاشت ابرو است که با بی حسی موضعی، بی حس خواهد شد. نوار استخراج شده، به گرافت های جداگانه که هر کدام دارای ۱ تا ۳ فولیکول مو هستند، تقسیم بندی خواهند شد. این روش درد و خونریزی نسبتا زیادی دارد و باعث ایجاد زخم در ناحیه پشت سر می شود.

روش های کاشت ابرو کدام اند؟

مزایای روش FUT

  • در این روش می توان تعداد بیشتری گرافت ها را در یک جلسه در ابرو پیوند زد.
  • پیوند موی ایجاد شده در این روش، نرخ بالاتری نسبت به روش های دیگر دارد.
  • افرادی که به تعداد گرافت های زیاد برای کاشت ابرو نیاز دارند، بهتر است که از روش FUT برای کاشت ابرو استفاده کند.

معایب روش FUT

  • در ناحیه اهدا کننده اسکار خطی و زخم به جا می ماند که ممکن است در اثر کوتاه شدن مو، این اسکار را مشاهده کنیم.
  • برای بسته شدن زخم ها، نیاز به بخیه در این روش است. همین موضوع باعث طولانی شدن پروسه بهبودی این روش می گردد.

کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE یکی از انواع روش های کاشت ابرو است که در جلسات مشاوره کاشت ابرو بسیار توصیه به انجام آن می شود. در این روش، فولیکول های مو به صورت مستقیم از ناحیه اهدا کننده و به صورتی تکی استخراج می شوند. از یک میکرو پانچ یا دستگاه رباتیک برای استخراج موهای مورد نیاز استفاده خواهد شد. هر فولیکول به صورت جداگانه (نه نواری) از ناحیه اهدای کننده برداشته می شود. سپس با ایجاد برش های کوچک در ناحیه ابرو، پیوند ابرو انجام خواهد شد.

مزایای روش FUE

  • میزان زخم و اسکار در این روش بسیار کم است. نواحی زخم آنقدر کوچک هستند که با سرعت زیادی بهبود پیدا می کنند.
  • این روش مناسب افرادی است که موهای کوتاه دارند و علاقه ای به نمایان بودن یک اسکار در پشت سر خودشان ندارند.
  • زمان بهبودی در این روش سریع تر است و ناراحتی و خونریزی نیز به حداقل می رسد.

معایب روش FUE

  • می توان تعداد محدودی از پیوندها را در یک جلسه در مقایسه با روش قبلی برداشت کرد.
  • به دلیل اینکه فرآیند استخراج بسیار ظریف است، میزان بقای این پیوندها ممکن است کمتر باشد.
  • برای اینکه گرافت ها به دقت برداشته شوند، نیاز به یک جراح ماهر و باتجربه است.

کاشت ابرو به روش مستقیم DHI

کاشت ابرو به روش مستقیم DHI

کاشت ابرو به روش DHI یک نسخه اصلاح شده از روش FUE است. برخلاف سایر انواع روش های کاشت ابرو، از یک قلم مخصوص استفاده می شود که می تواند برای فرآیند پیوند ابرو مورد استفاده قرار گیرد. فولیکول های موی برداشته شده در این روش، مستقیما در قلم قرار می گیرند. سپس یک سری برش های کوچک در ابرو ایجاد می شود که همزمان فولیکول های مو در ناحیه گیرنده کاشته می شوند. در روش کاشت ابرو DHI، می توان زاویه، عمق و جهت قرار دادن موهای ابرو را تنظیم کرد. از این رو ظاهر ابرو پس از کاشت با این روش، طبیعی تر می باشد.

مزایای روش DHI

  • در این روش کاشت ابرو با کمک قلم انجام می شود تا دقت بالا رود.
  • می توان به دلیل پیوند ابرو مستقیم پس از استخراج فولیکول های مو، سریع تر ابروها را در ناحیه پیوند زد.
  • به دلیل اینکه فولیکول های مو در این روش به صورت تکی استخراج می شوند، درد و خونریزی کمتری را به همراه خواهند داشت.
  • عوارض ناشی از برداشت فولیکول های مو که شامل درد، تورم و خونریزی در ناحیه اهدا کننده هستند رخ می دهند؛ اما بسیار سریع درمان خواهند شد.

معایب روش DHI

  • زمان کاشت ابرو با این روش نسبت به روش FUT بیشتر است.
  • به دلیل اینکه در روش کاشت ابرو DHI از ابزارهای دقیق استفاده می شود، طبیعتا هزینه انجام این روش نیز نسبتا بالاست.

کاشت ابرو به روش Micro FIT

یکی دیگر از انواع روش های کاشت ابرو، میکرو فیت است. در این روش، فولیکول های مو از بانک مو توسط یک دستگاه مخصوص استخراج می شود. از این رو دیگر نیازی نیست که شکاف در ناحیه بانک مو ایجاد گردد. عدم وجود جای زخم و خونریزی در این روش کاشت ابرو، باعث شده تا احتمال عفونت نیز در آن کاهش پیدا کند. دوره نقاهت کاشت ابرو با این روش کوتاه است که این موضوع یکی از مزیت های آن محسوب می شود.

مزایای روش میکرو فیت

  • دوره نقاهت کاشت ابرو به روش MICRO FIT کوتاه است و بدون اینکه نگران جای زخم و اسکار باشید، می توانید دوره آن را سپری کنید.
  • احتمال بروز عفونت در این روش به دلیل عدم وجود زخم های باز بسیار کم است.
  • درد و خونریزی در روش کاشت ابرو میکرو فیت بسیار محدود می باشد.

معایب روش میکرو فیت

  • سرعت کاشت ابرو با روش میکرو فیت نسبتا پایین است.
  • احتمال آسیب دیدگی گرافت ها در اثر استفاده از این روش افزایش پیدا می کند.
  • هزینه این روش کاشت ابرو به دلیل داشتن دستگاه کاشت ابرو، نسبتا زیاد است.

بهترین انواع روش های کاشت ابرو در کلینیک زیبایی آی گل

هر یک از انواع روش های کاشت ابرو می توانند تاثیر زیادی روی زیبایی ابروها داشته باشند. با این حال انتخاب بهترین روش کاشت مو و ابرو، نباید توسط خود فرد انجام شود. بلکه پزشک با بررسی ناحیه اهدا کننده، تراکم موها در ناحیه ابرو و شرایط خود فرد، بهترین روش را انتخاب می کند. در صورتی که نیاز به کاشت ابرو طبیعی دارید، می توانید با پزشکان مطرح کلینیک زیبایی آی گل در ارتباط باشید تا بهترین خدمات و مشاوره ها را برای کاشت ابرو به شما بدهند.