لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

یکی از نگرانی های افراد برای لیزر موهای زائد، ضرر و عوارض ناشی از آن است. اگرچه در بسیاری از کشورها لیزر موهای زائد به وفور انجام می شود و کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما توجه به ضرر لیزر موهای زائد و همچنین عدم انجام لیزر موهای زائد در شرایطی که افراد دارای بیماری و یا مشکل خاصی هستند، می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد مضرات لیزر موهای زائد و اینکه چه افرادی مجاز به انجام این کار نیستند، صحبت کنیم.

آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

از زمان ورود دستگاه های لیزر موهای زائد به کشور ایران و جهان، بسیاری از دانشمندان و محققین برای قبول کردن این روش حذف موهای زائد گارد گرفتند. به خصوص اینکه بسیاری از افراد بر این عقیده بودند که لیزر موها، می تواند باعث بروز سرطان شود. اما بعدا مشخص شد که عوارض لیزر موهای زائد و سرطان هیچ ارتباطی با هم ندارند و می توان به صورت ایمن از این روش برای حذف موهای زائد بدن استفاده کرد.

البته هنوز هم بر اساس عوارض لیزر موهای زائد از نظر طب سنتی، بسیاری از افراد از انجام این کار نگران هستند. این در حالی است که حتی طب سنتی توصیه ای برای عدم انجام لیزر ندارد، فقط به افراد توصیه می کند که قبل از لیزر کردن موهای زائد خودشان مراحل پاکسازی مزاج را انجام دهند.

بنابراین، با توجه به اینکه لیزر فقط یک طول موج مشخص را به زیر پوست می فرستد که روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد، هیچ ضرری برای پوست و بدن به همراه ندارد. از این رو تمامی افراد می توانند بدون نگرانی و با کمترین دغدغه، مراحل لیزر موهای زائد خود را انجام دهند.

لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

چه افرادی نباید از لیزر موهای زائد استفاده نکنند؟

چه افرادی نباید از لیزر موهای زائد استفاده نکنند؟

ضرر لیزر موهای زیر بغل و بافت های مختلف دیگر زمانی مشخص می شود که افراد دارای بیماری های زمینه ای خاصی باشند و یا به دلیل شرایط خاص، مجاز به استفاده از این تکنیک های درمانی نباشند. لیزر موهای زائد برای افراد زیر مضر خواهد بود و نباید انجام شود:

  • بانوان باردار

اگرچه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که ضرر لیزر موهای زائد در بارداری چیست، اما هنوز هم ایمنی لیزر در دوران بارداری اثبات نشده است. به همین خاطر برای جلوگیری از ضرر لیزر موهای زائد برای جنین، بهتر است که بانوان باردار در این دوره از این روش برای حذف موهای زائد خودشان استفاده نکنند. در این صورت خیالشان از بابت عدم ضرر رساندن به جنین در طول دوران بارداری راحت خواهد بود.

  • افراد دارای موهای روشن و بور

شاید بسیاری از افراد به دلیل قیمت و هزینه لیزر موهای زائد و به صرفه بودن این روش، ترجیح بدهند که از آن کمک بگیرند. اما موضوع اینجاست که همه افراد با هر نوع پوستی نمی توانند از مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه IPL و هر دستگاه دیگر بهره مند شوند. افراد دارای موهای روشن و بور بهتر است که از این روش برای حذف موهای زائد خودشان استفاده نکنند. چون این احتمال وجود دارد که رشد موهای آن شدیدتر و مردانه شود.

  • افراد دارای بیماری های خاص پوستی

برخی از بیماری های خاص پوستی به گرما و دمای بالا حساسیت بسیار زیادی نشان می دهند. به همین خاطر افرادی که دارای بیماری های خاص پوستی هستند، باید برای جلوگیری از مضرات لیزر موهای زائد به پزشک مراجعه کنند تا در صورت نیاز از لیزر کمک بگیرند. گاهی اوقات حتی با یک جلسه مراجعه برای لیزر موهای زائد صورت و بدن، این افراد شاهد بروز عوارض زیادی در بدن و پوست خود هستند.

  • افراد دارای مشکلات هورمونی

مشکلات هورمونی می توانند باعث عدم پاسخ دهی لیزر موهای زائد شوند و حتی شدت رشد موها را افزایش دهند. افرادی که دارای مشکلات هورمونی هستند، حتما باید قبل از دریافت خدمات لیزر و برای جلوگیری از ضرر لیزر موهای زائد، مشکلات خود را درمان کنند. در این صورت می توانند با مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد، به بهترین نتیجه در زمینه حذف موهای بدن خودشان برسند.

  • نوجوانان

هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که ضرر لیزر موهای زائد برای نوجوانان چیست؛ اما توصیه پزشکان و متخصصین این است که نوجوانان تا قبل از اینکه به دوره بلوغ نرسیده اند، از لیزر برای حذف موهای زائد خودشان استفاده نکنند. چون در این سنین هورمون ها تعادل خوبی ندارند، ممکن است لیزر بی نتیجه باشد. به همین خاطر بهتر است که برای تعیین حداقل سن جهت مراجعه برای لیزر با یک پزشک متخصص و دلسوز مشورت کنید.

ضرر لیزر موهای زائد

ضرر لیزر موهای زائد

ضرر لیزر موهای زائد بر اساس نوع پوست، رنگ موها و ناحیه مورد نظر متفاوت است. ممکن است عوارض لیزر موهای زائد واژن نسبت به بخش های مختلف بدن بیشتر باشد؛ چون این ناحیه از پوست بسیار حساس بوده و ممکن است کمی حساس شود.

به طور کلی، هیچ ضرر نگران کننده ای برای لیزر موهای زائد برای افرادی که مجاز به انجام این کار هستند، وجود ندارد. به خصوص اگر افراد به یک مرکز خوب برای این کار مراجعه کنند که تخصص کافی برای لیزر کردن موهای زائد دارند. با این حال بروز عوارض زیر پس از لیزر کردن طبیعی است که می توان با رعایت نکات مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، این عوارض را تا حد زیادی از بین برد.

  • تحریک پوست: ممکن است تا چند ساعت پس از لیزر پوست کمی تحریک شده باشد و شاهد قرمزی و تورم روی پوست باشیم. اما معمولا پس از چند ساعت و با کمک آبرسان ها و کرم های مفید، این علائم از بین می روند.
  • تغییر رنگدانه های پوست: لیزر موهای زائد ممکن است که رنگدانه های پوست را تیره یا روشن کند. این تغییرات در رنگ پوست می توانند موقتی و یا دائمی باشند. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل، دوری از آفتاب است.

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین مرکز لیزر با کمترین عوارض

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین مرکز لیزر با کمترین عوارض

کلینیک زیبایی آی گل، بهترین مرکز لیزر موهای زائد با بهترین دستگاه ها است که به شما امکان حذف موهای زائد را با کمترین عوارض می دهد. اگر نگران ضرر لیزر موهای زائد برای بدن خودتان هستید، می توانید با ما در کلینیک زیبایی آی گل در ارتباط باشید تا با یک جلسه مشاوره، نگرانی شما را برطرف کنیم.